Gå til innhold

Brukermoderator Kira og anonym

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Elin og jeg har kommet frem til at brukermoderator Kira skal ha mulighet til å kunne sjekke anonym. De andre brukermoderatorene får ikke denne tillatelsen. Grunnen til det er rett og slett at vi skal ha muligheten til å reagere raskere hvis det skjer noe akutt (jmf. spammingen for litt siden). Elin og jeg er ikke alltid her (selv om vi er mye på), og det er en stor støtte for oss å ha funnet en person vi stoler 100% på som kan ta ballen dersom noe skjer når vi ikke er tilstede. Det er til det beste for brukerne og forumet at det blir agert raskt i akutte situasjoner.

Kira er ansatt i Egmont Hjemmet Mortensen. Det innebærer at hun, på lik linje med oss har et sett helt klare arbeidsinstrukser å forholde seg til. Blant annet omfatter dette taushetsplikt.

Selv om hun har muligheten til å sjekke hvem anonyme brukere er, har vi på dette området også strenge regler som hun må forholde seg til. Å innhente informasjon om de anonyme er ikke enkelt. Grunnen til det er at vi i henhold til våre arbeidsinstrukser kun skal innhente slik informasjon når det virkelig er nødvendig (jmf. spamming, alvorlige regelbrudd etc). Ellers sjekker vi ikke de anonyme. Dette må Kira også forholde seg til.

Når hun må sjekke en anonym, kan hun se nick, IP-adresse og e-post. Hun har ikke tilgang til noen annen informasjon enn denne. Det er ikke mulig for henne å se hvem som eier profilen, med mindre personen bruker sitt eget navn i e-posten. Igjen: Hun har taushetsplikt.

Håper dere fikk den informasjon dere trenger! :)

Elin og Anne Victoria

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvem er Kira som nå i teorien har tilgang til min mail?

Anonymous poster hash: aa10d...fa8

Skrevet

"Kira er ansatt i Egmont Hjemmet Mortensen. Det innebærer at hun, på lik linje med oss har et sett helt klare arbeidsinstrukser å forholde seg til"

Da vil hun også stå frem med navn og bilde, på lik linje med deg og Elin?

Anonymous poster hash: ae333...05e
Skrevet

"Kira er ansatt i Egmont Hjemmet Mortensen. Det innebærer at hun, på lik linje med oss har et sett helt klare arbeidsinstrukser å forholde seg til"

Kira er en bruker på lik linje med dere andre og vil kun bruke sitt nick her. Det er svært sjelden det er behov for å sjekke anonyme brukere. Kun i forbindelse med grove regelbruk og overtramp. Dette er regler som hun forholder seg til på lik linje med oss andre. 

Skrevet

Hun har ikke tilgang til din mail, med mindre du er skyld i grove regelbrudd. Anonym sjekkes kun i akutte situasjoner. 

Skrevet

Føres det automatisk logg over hva Kira og dere andre sjekker, når dere sjekker mailen til en bruker osv?

Anonymous poster hash: 67854...cb1
Skrevet

Kira er en bruker på lik linje med dere andre og vil kun bruke sitt nick her. Det er svært sjelden det er behov for å sjekke anonyme brukere. Kun i forbindelse med grove regelbruk og overtramp. Dette er regler som hun forholder seg til på lik linje med oss andre.
Hun er ansatt og bruker på linje med alle andre? Det blir jo helt feil. Enten er hun ansatt, eller så er hun en bruker.

Skrevet

Sammenblanding av roller, mener jeg. Hun er ansatt og en bruker på lik linje med oss andre. Hmm.....

Skrevet

Hun har ikke tilgang til din mail, med mindre du er skyld i grove regelbrudd. Anonym sjekkes kun i akutte situasjoner.
Du ungikk spørsmålet mitt da.

Det var derfor jeg skrev i teorien.

Skrevet

Hun er ansatt og bruker på linje med alle andre? Det blir jo helt feil. Enten er hun ansatt, eller så er hun en bruker.

Men det er jo slik brukermoderatorrollen fungerer. Hun er en bruker med god kunnskap om forumet og modererer her. Derav navnet brukermoderator. Rollene er ikke blandet noe mer enn før hun fikk anonymtilgang. 

Skrevet

Jeg tror jeg kjenner Kira, og jeg liker ikke at hun har mulighet til å se bak mitt nick. Dere andre kjenner jeg ikke. Derfor gjør ikke det noe. Hvis Kira også er en fremmed er det helt ok at hun ser. Jeg har ikke skrevet noe farlig, bare ting som er private og ting som ikke er ment for kiras ører (øyne) om hun er den jeg har mistanke om.

Skrevet

Du ungikk spørsmålet mitt da.

Det var derfor jeg skrev i teorien.

Det var ikke meningen. I teorien har hun det. Men vi forholder oss til instruksjoner og regler for dette. Det gjør hun også :) 

Skrevet

Jeg tror jeg kjenner Kira, og jeg liker ikke at hun har mulighet til å se bak mitt nick. Dere andre kjenner jeg ikke. Derfor gjør ikke det noe. Hvis Kira også er en fremmed er det helt ok at hun ser. Jeg har ikke skrevet noe farlig, bare ting som er private og ting som ikke er ment for kiras ører (øyne) om hun er den jeg har mistanke om.

Men hun vet jo ikke hvem du er, med mindre du er skyld i grove regelbrudd eller en akuttsituasjon som gjør at vi må sjekke hvem du er. Hun vil aldri sjekke deg ellers. 

Skrevet

Dette er helt greit i teorien. Men vil det registreres når dere har sjekket noen? Eller kan Kira i teorien sjekke hvem hun vil hvis hun sitter og kjeder seg en sen kveld?

Jeg tror ikke Kira har noen interesse av dette, men det vet man aldri, og det er hele prinsippet med at en annen bruker kan finne ut hvem man er som skurrer.

Skrevet

Her bør dere sette en klar linje, enten er hun ansatt på lik linje som dere, og står med navn og bilde, eller så er hun bruker som oss, og kan ikke ha den infoen dere har tilgang på.

Jeg for min sin del bryr meg ikke, men forstår de som stiller anonymt her.. Enda om Kira har taushetsplikt, tror jeg det kan være mange her inne som slutter å søke råd ol her inne, av redsel for at Kira skal se hvem de er, og kjenner de.. Greit nok, hun kan ikke si noe videre.. Men en grunn til å oppsøke et anonymt forum, er jo nettopp det å slippe at noen en kjenner skal vite om det.

Det hjelper ikke at dere skriver at hun ikke får infoen så lenge de selv ikke gjør noe grovt tramp på reglene her inne, når dere har unnlatt å informere om at Kira har fått samme tilgang som dere to, så er en del av tilliten til deres måte å styre dette på svekket. Noe dere bør vise forståelse for, og se etter beste løsning for alles del.

Anonymous poster hash: 1cd73...f02
Skrevet

Men det er jo slik brukermoderatorrollen fungerer. Hun er en bruker med god kunnskap om forumet og modererer her. Derav navnet brukermoderator. Rollene er ikke blandet noe mer enn før hun fikk anonymtilgang. 

Problemet er at vi nå sitter med en bruker som har muligheten til å sjekke hvem som gjemmer seg bak anonym og de ulike nicene. Dette er noe dere tidligere har pressisert at ikke skulle skje. Det var jo det som var hovedfokuset da vi fikk brukermoderatorene. Denne utviklingen viser jo klart at vi ikke kan stole på at det vi tidligere har fått løfter om at skal holdes skjult faktisk blir holdt skjult.

At Anne Viktoria og Elin stoler på henne betyr ikke at jeg liker at hun kan se alt. Hvem vi stoler på er en avgjørelse vi må få ta selv. Uansett hvor bra Kira er som menneske lever hun ikke i et vakum, hun har sansynligvis både familie, venner og bekjente som ikke er bekvemme ned at hun skal kunne få vite så mye om dem som hun har mulighet til nå.

Skrevet

Her bør dere sette en klar linje, enten er hun ansatt på lik linje som dere, og står med navn og bilde, eller så er hun bruker som oss, og kan ikke ha den infoen dere har tilgang på.Jeg for min sin del bryr meg ikke, men forstår de som stiller anonymt her.. Enda om Kira har taushetsplikt, tror jeg det kan være mange her inne som slutter å søke råd ol her inne, av redsel for at Kira skal se hvem de er, og kjenner de.. Greit nok, hun kan ikke si noe videre.. Men en grunn til å oppsøke et anonymt forum, er jo nettopp det å slippe at noen en kjenner skal vite om det. Det hjelper ikke at dere skriver at hun ikke får infoen så lenge de selv ikke gjør noe grovt tramp på reglene her inne, når dere har unnlatt å informere om at Kira har fått samme tilgang som dere to, så er en del av tilliten til deres måte å styre dette på svekket. Noe dere bør vise forståelse for, og se etter beste løsning for alles del. Anonymous poster hash: 1cd73...f02

Det ble da fortalt. Hvorfor mener du dem ungått å fortelle det?

Anonymous poster hash: b07ae...ee8

Skrevet

Men hun vet jo ikke hvem du er, med mindre du er skyld i grove regelbrudd eller en akuttsituasjon som gjør at vi må sjekke hvem du er. Hun vil aldri sjekke deg ellers. 

Hvordan vet jeg det? Og for ikke å snakke om, hvordan vet jeg at ikke datteren hennes, som jeg også kjenner, er inne og snoker på hennes maskin?

Skrevet

Jeg syns dette er utrolig bra!!

Da er det nok flere som unngår å skrive vemmelige innlegg! :tommelopp:

Skrevet

Hvordan vet jeg det? Og for ikke å snakke om, hvordan vet jeg at ikke datteren hennes, som jeg også kjenner, er inne og snoker på hennes maskin?

HVa er du redd for?

Skrevet

Men, du kaller henne brukermoderator, men under bildet hennes står det "administrator" slik som hos deg og Elin.. Så lenge det er tittelen hun er gitt, så bør hun stille på lik linje som dere to!

Skrevet

Her bør dere sette en klar linje, enten er hun ansatt på lik linje som dere, og står med navn og bilde, eller så er hun bruker som oss, og kan ikke ha den infoen dere har tilgang på.

Jeg for min sin del bryr meg ikke, men forstår de som stiller anonymt her.. Enda om Kira har taushetsplikt, tror jeg det kan være mange her inne som slutter å søke råd ol her inne, av redsel for at Kira skal se hvem de er, og kjenner de.. Greit nok, hun kan ikke si noe videre.. Men en grunn til å oppsøke et anonymt forum, er jo nettopp det å slippe at noen en kjenner skal vite om det.

Det hjelper ikke at dere skriver at hun ikke får infoen så lenge de selv ikke gjør noe grovt tramp på reglene her inne, når dere har unnlatt å informere om at Kira har fått samme tilgang som dere to, så er en del av tilliten til deres måte å styre dette på svekket. Noe dere bør vise forståelse for, og se etter beste løsning for alles del.

Tilgangen fikk hun i dag, så hun har ikke hatt den før nå. Dette informerte vi om umiddelbart. Hun har ikke alle tilgangene vi andre har. Det er kun anonym og selv da kan hun se nick og e-post og kun dette. Hun aner ikke hvem som eier profilen med mindre du har navnet ditt i e-posten.

Som sagt er det ikke enkelt å sjekke anonym, og det vil bli registrert hvem som gjør det. 

Skrevet

Altså, om jeg har hjemmekontor så lar jeg ikke familien min se taushetsbelagt informasjon. Det er en del av arbeidskontrakten min å sørge for at det ikke skjer. Sånn er det for Kira også. 

Skrevet

Her bør dere sette en klar linje, enten er hun ansatt på lik linje som dere, og står med navn og bilde, eller så er hun bruker som oss, og kan ikke ha den infoen dere har tilgang på.Jeg for min sin del bryr meg ikke, men forstår de som stiller anonymt her.. Enda om Kira har taushetsplikt, tror jeg det kan være mange her inne som slutter å søke råd ol her inne, av redsel for at Kira skal se hvem de er, og kjenner de.. Greit nok, hun kan ikke si noe videre.. Men en grunn til å oppsøke et anonymt forum, er jo nettopp det å slippe at noen en kjenner skal vite om det. Det hjelper ikke at dere skriver at hun ikke får infoen så lenge de selv ikke gjør noe grovt tramp på reglene her inne, når dere har unnlatt å informere om at Kira har fått samme tilgang som dere to, så er en del av tilliten til deres måte å styre dette på svekket. Noe dere bør vise forståelse for, og se etter beste løsning for alles del. Anonymous poster hash: 1cd73...f02

Det ble da fortalt. Hvorfor mener du dem ungått å fortelle det?

Anonymous poster hash: b07ae...ee8

Inne på ris&ros kom ikke det frem før nylig nei.

Skrevet

Men, du kaller henne brukermoderator, men under bildet hennes står det "administrator" slik som hos deg og Elin.. Så lenge det er tittelen hun er gitt, så bør hun stille på lik linje som dere to!

Hun er brukermoderator. Administrator er tittel gitt henne av systemet. Vi kan vurdere å skrive brukermoderator under, om dette føles bedre for brukerne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...