Gå til innhold

Brukermoderator Kira og anonym

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan jammen ikke være enkelt å drive et forum hvor hver minste lille forandring blir kjempet mot med nebb og klør.

Jeg syns dere gjør en strålende jobb og er fullstendig overbevist om eg dette blir håndtert på en trygg og profesjonell måte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg behøver ikke ro. Rettighetene ble åpnet i dag. Dere fikk beskjed nå.

Nei, vi fikk beskjed av Kira i går i en gammel tråd på Ris & Ros

Anonymous poster hash: ae333...05e

Skrevet

Det kan jammen ikke være enkelt å drive et forum hvor hver minste lille forandring blir kjempet mot med nebb og klør.

Jeg syns dere gjør en strålende jobb og er fullstendig overbevist om eg dette blir håndtert på en trygg og profesjonell måte.

Jeg er ikke redd for forandringen, men jeg er skeptisk til at dette fremstår som uryddig + at det er veldig greit å vite hvordan dette vil fungere. Jeg vet hvem Kira er privat og derfor vil jeg også ha klarhet i hvor fritt jeg kan ytre meg her inne uten at det skal slå tilbake på meg i privat sammengeng.

Skrevet

Jeg burde sikkert ha formulert meg litt annerledes. Jeg fikk beskjed sent i går ettermiddag at jeg ville få utvidet rettigheter, derfor skrev jeg dette i tråden på Ris og ros med en gang. Jeg burde ha sjekket om det var åpnet før jeg skrev det. Det ble åpnet i dag, så det Anne Victoria skriver er korrekt.

Kira

Skrevet

Jeg behøver ikke ro. Rettighetene ble åpnet i dag. Dere fikk beskjed nå.

Da har Kira bare vært veldig uheldig i forhold til formuleringene sine i går,

Anonymous poster hash: 67854...cb1

Skrevet

Da gjenstår spørsmålet om det blir automatisk journalført hver gang noen er inne og sjekker noe bak anonym eller nock og om eieren av kontoen automatisk blir varslet.

Skrevet

Er det virkelig noen grunn til å kverulere, krangle og stikke nesen så hardt i sky over denne endringen?

Jeg kan garantere dere at denne endringen ikke vil få noen innvirkning på deres liv overhodet.

Man kan jo begynne å lure på om de som roper høyest, er dem som skriver grove ting iblant ;)

Kira har fått denne jobben fordi hun har vist seg verdig. Hun kan jo ikke se hvem som sitter der å trykker. Hun får ikke opp navn, adresse, personnummer, google maps og kontonummer. Hun kan kun se mailadresse, og KUN i situasjoner hvor det har forekommet grove regelbrudd.

Jeg ser helt ærlig ikke hvorfor man skal slå så hardt på tastaturet av den grunn?

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Da gjenstår spørsmålet om det blir automatisk journalført hver gang noen er inne og sjekker noe bak anonym eller nock og om eieren av kontoen automatisk blir varslet.

Det med loggføring er da allerede blitt besvart, det blir loggført om noen av de sjekker opp hvem som er bak et anonymt innlegg.

Skrevet

Hvorfor kan ikke kira stå fram med navn og bilde? Burde jo være på lik linje med Elin og Anne v?

Anonymous poster hash: 8a2fe...e97

Skrevet

Det ironiske her er jo at dere egentlig litt usynlig oppfordrer folk til å lage seg falske mailer for å bli medlem. For folk syns det er ubehagelig at en eller annen Kira kan få tilgang til mail med fullt navn. Og det er jo litt motsigende med at vi ikke engang kan slette oss selv siden Elin vil ha kontroll over hvem som kommer og går på forumet.

Også lurer jeg på hva dere legger i en akutt situasjon?

Og det at folk spammer har dere jo fått god kontroll over med å gi anonyme koder.

For å sjekke om en person spammer i flere tråder må dere jo da inn på informasjon til folj for å snoke OM de har spammet flere tråder. Og viser det seg at vedkommende ikke har gjort det så har dere da fått personalian til folk uten grunn.

Samme sak om folk er ufine osv.

Selvfølgelig er ikke spamming greit, men ift andre grunner vil jo nå den ukjente Kira få mer opplysninger om oss en vi ønsker å gi ukjente mennesker, ofte uten grunn fordi dere da må gjøre research på hvem som er ufine.

Derfor blir det feil at hun er både bruker og bm med disse rettighetene. Derfor er det også feil at hun er anonym.

Og helt ærlig driter jeg i hvem hun er som person, men jeg vil vite hvem som har tilgang på mailen min. For er jeg ufin i ett innlegg (noe som ofte forsvares her inne), risikerer jeg jo å bli sjekket opp om jeg spammer forumet med dritt i mange tråder.

Anonymous poster hash: aa10d...fa8

Skrevet

Herregud, for en gjeng med dramaqueens her inne! Har vært her i mange år og det blir like stort ramaskrik hver gang det er en liten endring.

Bruk nettvett og sunn fornuft damer!! Alt dere legger ut på nett er eller kan bli offentlig.

Anonymous poster hash: 50419...73f

Skrevet

Jeg må si at for meg er dette en prinsipiell greie. Det oppleves ikke greit at en anonym, som også er bruker, er ansatt og har tilgang på denne type informasjon om andre brukere. Dette oppleves helt uavhengig av på hvilken måte brukeren skal bruke disse rettighetene.

Det blir på samme måte som at Elin eller Anne-Victoria skulle hatt en anonym brukerprofil her inne, og i tillegg hatt det innsynest de har. Ikke greit, og veldig uprofesjonelt!

Skrevet

Synes dette høres trygt ut for oss brukere, jeg.

Fortsett den gode jobben!

Skrevet

Hvorfor kan ikke kira stå fram med navn og bilde? Burde jo være på lik linje med Elin og Anne v?

Anonymous poster hash: 8a2fe...e97

Forstår du ikke forskjellen? Elin og Anne og Moderator IS har aldri engasjert seg her inne under egne navn. Hvis vi åpner opp for at det skal ligge navn og bilde av Kira, vil det hun har skrevet her inne under nick garantert bli brukt mot henne IRL. 

Nei la Kira forbli anonym, og stol på at det regelverket som gjelder for henne og de andre som jobber med dette forumet, blir holdt. 

Skrevet

Liker forresten at flere skriver " Hun får TILGANG til min mail".... " Jeg vil vite hvem denne Kira med TILGANG til min mail er!!" Som om hun kan fysisk logge seg inn på deres mail og snoke.

TIcs i øyet, allergi i kneet og Fadervår! *sukk*

Skrevet

Liker forresten at flere skriver " Hun får TILGANG til min mail".... " Jeg vil vite hvem denne Kira med TILGANG til min mail er!!" Som om hun kan fysisk logge seg inn på deres mail og snoke.

TIcs i øyet, allergi i kneet og Fadervår! *sukk*

Hehe ja! Tipper flere her tror at hun blir sittende i stua deres :P

Anonymous poster hash: 50419...73f

Skrevet

Jeg burde ikke bli overrasket - etter noen år her inne vet jeg jo at den paranoide beredskapen og villigheten til å kverulere er svært høy. Allikevel blir ut oppgitt over hvor mye motstand enhver endring møtes med. Hva er det som får dere til å tro at ikke Kira har bedre ting å fylle tiden med enn å lete etter en masse mailadresser? Jeg for min del synes det hadde vært fint hvis dette analmennesket tidligere i uka fikk en mail om at det var uakseptabelt å legge ut de ekle bildene.

Til deg som er skråsikker på at Kira har en datter som vil snoke med morens tilganger. Er det helt sikkert at du vet hvem hun er? Det tror jeg nemlig ikke.

Skrevet

Det med loggføring er da allerede blitt besvart, det blir loggført om noen av de sjekker opp hvem som er bak et anonymt innlegg.
Det er bare tull. Har selv drevet et slikt forum der vi kunne se hvem som stod bak anonym. Det loggføres ikke og dersom man vil kan man sitte å sjekke hele dagene.

Det er bare noe tull, for om noen skriver noe og blir utestengt er det bare å lage ny bruker. Skjønner ikke poenget. IP adresser får man ikke vite hvem som eier med mindre politiet kobles inn og selv da er det vanskelig fra visse leverandører som gir alle samme ip. Som feks lyse i Rogaland.

Anonymous poster hash: 7269f...7e4

Skrevet

Tipper disse brukermoderatorene har masse fester som de viser frem alle oss galningenes innlegg ;) 

Anonymous poster hash: 54dbb...4b4
Skrevet

Jeg burde ikke bli overrasket - etter noen år her inne vet jeg jo at den paranoide beredskapen og villigheten til å kverulere er svært høy. Allikevel blir ut oppgitt over hvor mye motstand enhver endring møtes med. Hva er det som får dere til å tro at ikke Kira har bedre ting å fylle tiden med enn å lete etter en masse mailadresser? Jeg for min del synes det hadde vært fint hvis dette analmennesket tidligere i uka fikk en mail om at det var uakseptabelt å legge ut de ekle bildene.

Til deg som er skråsikker på at Kira har en datter som vil snoke med morens tilganger. Er det helt sikkert at du vet hvem hun er? Det tror jeg nemlig ikke.

Nei, jeg er ikke sikker. Det er det som er problemet. Ingen kan være sikkre kå at Kira ikke er en de kjenner eller om hun har mann eller barn som er glade i å snoke.

Skrevet

Hvor har det blitt besvart? Jeg kan ikke finne det. Er det noe som skjer automatisk eller er det den som er inne som fører sin egen logg? Blir jeg automatisk varslet om noen har vært inne og sjekket min mailadresse eller at det er mitt nick som står bak et anonymt inlegg?

Beklager om dette står her fra før, men jeg kan ikke finne det.

Skrevet

Nei, jeg er ikke sikker. Det er det som er problemet. Ingen kan være sikkre kå at Kira ikke er en de kjenner eller om hun har mann eller barn som er glade i å snoke.

For Kira er dette også en jobb. Det er det for Elin og meg også. Vi er bundet av kontrakter. Det innebærer at vi tar våre forholdsregler for å beskytte informasjonen vi har tilgang til for uvedkommende. Det være seg mann, barn, kjærester etc om vi jobber hjemme. 

Skrevet

Jeg har en jobb der jeg får vite veldig mye om folk. Innimellom også om folk jeg vet hvem er, folk jeg forholder meg til utenom jobb og kanskje er naboen. Min arbeidsgiver forventer at jeg håndterer det greit. Det er en selvfølge at ikke ungene mine eller mannen vet det samme som meg.

Hvis du er veldig i tvil, sender du bare Kira en PM og spør om hun bor i Bortvekkiveien. Jeg er temmelig sikker på at du da får et ærlig svar. Er ikke det nok for deg, så må du vel bare sortere enda nøyere hva du skriver. Eller droppe det helt.

Skrevet

Jeg har en jobb der jeg får vite veldig mye om folk. Innimellom også om folk jeg vet hvem er, folk jeg forholder meg til utenom jobb og kanskje er naboen. Min arbeidsgiver forventer at jeg håndterer det greit. Det er en selvfølge at ikke ungene mine eller mannen vet det samme som meg.

Hvis du er veldig i tvil, sender du bare Kira en PM og spør om hun bor i Bortvekkiveien. Jeg er temmelig sikker på at du da får et ærlig svar. Er ikke det nok for deg, så må du vel bare sortere enda nøyere hva du skriver. Eller droppe det helt.

I de fleste jobber er skillet veldig klart mellom profesjonell og privat. I dette tilfeller vingler Anne V. mellom å kalle Kira en ansatt som gjør en jobb og en vanlig bruker. Det blir som om dommeren også skal sitte i juryen. Det kan bli et problem, ikke bare for oss, men også for Kira når grensene blir så uklare.

Skrevet

Alvorlig talt, det får vere måte på kverulering og flisespikking. Greit at fritidsproblem kan løysast ved å bruke heile formiddagen til å koke suppe på ein spiker, men det må da kunne gå an å finne ei større sak enn dette å lage bråk om!

"Vi vart ikkje informert på sekundet", "det står administrator, ikkje brukarmoderator", for ikkje å snakke om den überparanoide "kva viss datra går inn på mora si maskin?" For alt vi veit kan Anne Victoria ha ei nysgjerrig svigermor og Elin ein snokande mann, ein går likevel ut frå at dei ikkje let tilgangen ligge open for andre i husstsnden, kontoret, kafeen eller kor dei jobbar frå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...