Gå til innhold

IKM UKE 5 OG 6 :)


Syrin84

Anbefalte innlegg

Forrige PP hadde jeg eggløsningsmerter el dagen, og 3 dager etter. Dette måtte jeg selvsagt google, og her er svartet jeg fant:

 

Eggløsningssmerter 

Mange får smerter i nedre del av magen i forbindelse med eggløsningen. Det er helt normalt og ufarlig. Dessverre er ikke disse smertene noen garanti for at man virkelig har eggløsning, og man kan heller ikke fastslå nøyaktig tidspunkt for eggløsning ut fra smerter. 
Dette fordi:

  • Noen har smerter mens eggmodningen i forkant av eggløsningen foregår, fordi de stadig større eggposene tar opp plass på eggstokken og i buken.
  • Noen får smerter av at egget/eggene brister seg gjennom eggstokkveggen.
  • Noen får smerter etter at eggløsningen er overstått. Dette kan komme av to årsaker:
    • den sprukne eggposen lekker ut blod og væske ut i bukhulen, og det virker irriterende på bukhinnen
    • egglederne trekker seg rytmisk sammen for å hjelpe egget på vei inn mot livmoren
  • Noen har smerter på alle de tre nevnte stadiene under eggløsningen.

 

Så, da kan man ha smerter for både det ene og andre:) Det var litt betryggende syns jeg da. Fordi jeg trodde el ikke var overstått.

 

Høres ut som det ordner seg for dere da Sienna :) Og du har jo allerede lagt inn nok aksjer til å bli gravid. Syns det høres ut som han er med. Tror ikke min hadde orka å humpa 10 dager på rad :P

 

AMH var kjempe bra! Så jeg får bare være glad, stå på videre og høre på gynekologen! Det er vel ikke vits å stille han masse spørsmål, som han egentlg ikke kan svare på. Så sånn sett er jeg sikkert en "krevende" pasient :P Jobber som sykepleier, og har hørt de er de værste å ha som pasient og pårørende  :kosteskaft:

 

Spennend el tider altså! VI la inn aksjer to ganger i går. Siste gangen bare fordi vi fikk så lyst :P

Jeg analyserer streker på monitor pinnene også jeg, nå var den kjempe sterk. Så i morgen eller mandag blir det nok peak. Får alltid utslag på eltester og monitor :)

 

Ha en fin helg alle sammen! 

Endret av Syrin84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan går det, noe nytt? Lurte på en ting, tok en ny eggløsningstest i dag morges, for har lest  at når den er negativ igjen har eggløsning skjedd, men den er fortsatt positiv. Den er ikke like sterk som i går, men fortsatt sterkere enn kontrollstreken. Er det normalt? trodde LH-stigningen bare varte en kort periode. Hmm, hadde i hvert fall mensenligninene smerter på venstre side i går kveld/natt, så satser på at sekken har bristet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid digitale el tester og har som regel alltid to dager med positiv test før den blir negativ igjen på dag 3 :) denne gangen testet jeg positivt i kun 1 dag før eggløsningen skjedde. Så mulig egget ditt ikke har sluppet helt enda :)

 

Jeg er 4 dpo i dag og akkurat nå når jeg lå her og skrev stakk det noe helt sinnsykt nederst i magen! Måtte vri på meg og si au høyt.varte vel bare en 3-4 sekunder.... men kan jo hende jeg bare må på do og :-P uansett ikke vanlig at det stikker til på den måten der nederst i magen fordi jeg må på do. spennende ;-) forrige gang jeg ble gravid skjønte jeg det fra 3 dpo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjertesmil:  UKE 5           :hjertesmil: 

 

 

27 Januar: Lykken-er-to, Sokkedyret (pp8), Jønimi

28 Januar: Ønskebarn2014, Ugressblomst

29 Januar: Sienna85

30 Januar: Smulgurkan

31 Januar: VE-G (pp6)

1 Februar: **Cayenne** 

2 Februar:

 

GRAVIDE:

 

TR:

 

:hjerte:  UKE 6           :hjerte: 

 

3 Februar: HoneyBooBoo (pp1)

4 Februar: Syrin84 (pp6)  Leelu30 (2pp)  kuuipo (pp5)

5 Februar:

6 Februar: Håpefull86 (pp2) bare1til (pp1)

7 Februar:

8 Februar:

9 Februar:

 

 

GRAVIDE:

 

TR:

 

Såklart Ugressblomst! Vælkømmin :)

 

Mange som har hatt eggløsning nå? Er dere fornøyd med humping i forhold til el?

 

Jeg venter på å få bruke monitoren nå. Får ikke testet før 0930. Håper det er PEAK i dag :)

Vi fikk ikke lagt inn askjer i går. Når jeg endelig hadde sneket på meg smexy undertøy og stelt meg ferdig på badet, hadde mannen sovnet. Som i, snorket høylytt.

Åh, herregud så sur jeg ble. Han våknet etter litt og var helt klar, men da var jeg så sur at jeg gikk på gjesterommet. :snurt:  Uff da. Litt barnslig kanskje? Vet ikke helt hva som gikk av meg :P Kremtkremt.

Endret av Syrin84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er veldig avslappet med prøvingen siden vi fikk et mirakel i fjor sommer, som tok oss to år med prøving før jeg ble gravid med jenta vår.

Så vi rakk dagen før positiv EL test og dagen etter :) har hatt helt spinnville sykluser siden fødselen.. denne perioden er på 45 (!) Dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet med å dolle meg opp på slutten av prøveperiodene sist. Han sovnet alltid hvis jeg gjorde det, da var jeg så sjarmerende; vil du ha unge så får vi vel ha sex nå :P funket den metoden og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde el på fredag eller lørdag, og det ble happy humping onsdag og fredag. Etter det ble det bråstopp pga søvnløse og hostende barn.. Men skal jo i teorien holde :)

 

Her blir det ingen dolling - maks to min i dusjen, ellers sovner nok mannen ja! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at eggløsning skjedde i går eller i dag. Fikk lagt inn aksjer fredag, lørdag og to ganger i går. Er bortreist fra i dag til og med torsdag, så krysser fingrene for at det holder! Sa til sambo i går at jeg trodde jeg hadde eggløsning, mannen praktisk talt overfalt meg og sa: da må vi ha masse sex nå før du drar! Må innrømme at jeg liker at han er like entusiastisk som meg! hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som regel ikke noe mer ut av det enn barberte legger+++. Ser ihvertfall nå at annet kan vente til spesielle anledninger:p fikk lagr inn aksjer 2 ganger i dag da:) men ingen peak, kanskje i morgen da:) bruker vanligvis el tester i tillegg. Men ikke denne pp. Blir nesten litt stresset av d:o

 

Håper aksjene holder i massevis for dere:) ser sånn ut ihvertfall. Godt når de er entusiastiske da👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver igjen for tredje og siste gang. Etter MA i juni og november i hhs. uke 7 og uke 11. En påkjenningen jeg ikke unner noen, eller orker å gjennomgå mer enn max én gang til. Derfor skriver jeg tredje og siste gang. Jeg blir raskt gravid, men det skal jo sååå gjerne bli en baby av det... <3 Nå har vi IKM 30.1, så i disse dager blir det masse kos ;-) Skriv meg gjerne opp på lista. Takk :) Lykke til alle andre prøvere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, håper det klaffer fort igjen og at det holder løpet ut :) men er ikke eggløsningen din overstått om du har IKM neste torsdag? Jeg hadde en MA i desember, så håper jeg får oppleve et helt svangerskap neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, håper det klaffer fort igjen og at det holder løpet ut :) men er ikke eggløsningen din overstått om du har IKM neste torsdag? Jeg hadde en MA i desember, så håper jeg får oppleve et helt svangerskap neste gang :)

 

Vi prøver igjen for tredje og siste gang. Etter MA i juni og november i hhs. uke 7 og uke 11. En påkjenningen jeg ikke unner noen, eller orker å gjennomgå mer enn max én gang til. Derfor skriver jeg tredje og siste gang. Jeg blir raskt gravid, men det skal jo sååå gjerne bli en baby av det... <3 Nå har vi IKM 30.1, så i disse dager blir det masse kos ;-) Skriv meg gjerne opp på lista. Takk :) Lykke til alle andre prøvere!!

 

Var ikke helt våken i går når jeg skrev i går :sovne:

Jeg har selvfølgelig IKM 6.feb...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjertesmil:  UKE 5           :hjertesmil: 

 

 

27 Januar: Lykken-er-to, Sokkedyret (pp8), Jønimi

28 Januar: Ønskebarn2014, Ugressblomst

29 Januar: Sienna85

30 Januar: Smulgurkan

31 Januar: VE-G (pp6)

1 Februar: **Cayenne**, Flutili (pp3) 

2 Februar:

 

GRAVIDE:

 

TR:

 

:hjerte:  UKE 6           :hjerte: 

 

3 Februar: HoneyBooBoo (pp1)

4 Februar: Syrin84 (pp6)  Leelu30 (2pp)  kuuipo (pp5)

5 Februar:

6 Februar: Håpefull86 (pp2) bare1til (pp1)

7 Februar:

8 Februar:

9 Februar:

 

 

GRAVIDE:

 

TR:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, håper det klaffer fort igjen og at det holder løpet ut :) men er ikke eggløsningen din overstått om du har IKM neste torsdag? Jeg hadde en MA i desember, så håper jeg får oppleve et helt svangerskap neste gang :)

 

Jeg skrev feil... IKM 06.02. Det viktigste er at jeg vet når vi skal stå på litt ekstra, hihi... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige PP hadde jeg eggløsningsmerter el dagen, og 3 dager etter. Dette måtte jeg selvsagt google, og her er svartet jeg fant:

 

Eggløsningssmerter 

 

Mange får smerter i nedre del av magen i forbindelse med eggløsningen. Det er helt normalt og ufarlig. Dessverre er ikke disse smertene noen garanti for at man virkelig har eggløsning, og man kan heller ikke fastslå nøyaktig tidspunkt for eggløsning ut fra smerter. 

Dette fordi:

  • Noen har smerter mens eggmodningen i forkant av eggløsningen foregår, fordi de stadig større eggposene tar opp plass på eggstokken og i buken.
  • Noen får smerter av at egget/eggene brister seg gjennom eggstokkveggen.
  • Noen får smerter etter at eggløsningen er overstått. Dette kan komme av to årsaker:
    • den sprukne eggposen lekker ut blod og væske ut i bukhulen, og det virker irriterende på bukhinnen
    • egglederne trekker seg rytmisk sammen for å hjelpe egget på vei inn mot livmoren
  • Noen har smerter på alle de tre nevnte stadiene under eggløsningen.

 

Så, da kan man ha smerter for både det ene og andre:) Det var litt betryggende syns jeg da. Fordi jeg trodde el ikke var overstått.

 

Høres ut som det ordner seg for dere da Sienna :) Og du har jo allerede lagt inn nok aksjer til å bli gravid. Syns det høres ut som han er med. Tror ikke min hadde orka å humpa 10 dager på rad :P

 

AMH var kjempe bra! Så jeg får bare være glad, stå på videre og høre på gynekologen! Det er vel ikke vits å stille han masse spørsmål, som han egentlg ikke kan svare på. Så sånn sett er jeg sikkert en "krevende" pasient :P Jobber som sykepleier, og har hørt de er de værste å ha som pasient og pårørende  :kosteskaft:

 

Spennend el tider altså! VI la inn aksjer to ganger i går. Siste gangen bare fordi vi fikk så lyst :P

Jeg analyserer streker på monitor pinnene også jeg, nå var den kjempe sterk. Så i morgen eller mandag blir det nok peak. Får alltid utslag på eltester og monitor :)

 

Ha en fin helg alle sammen! 

Spennende lesning :) Jeg har svært mye el smerter, men har også lurt på om det var egget som slapp eller bare forberedelse til el... Har en sønn fra før av, og før jeg fikk han har jeg aldri kjent noen el smerter i det hele tatt. Nå blir jeg svært oppblåst og ganske sterke smerter. Så håper bare det ikke kan gjøre det vanskeligere å bli gravid da vi nå er i pp5, og sist ble jeg gravid i pp2... Har nok el i dag tenker jeg da el test var positiv i går morges. Fått lagt inn aksjer de siste 4 dagene, så håper på positiv test denne mnd :) Nå starter  jo de laaaange 2 ukene igjen, men håper å kjenne litt symptomer før det dersom jeg blir gravid da.

 

Lykke til dere andre også, blir spennede å høre nå fremover ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjertesmil:  UKE 5           :hjertesmil: 

 

 

27 Januar: Lykken-er-to, Sokkedyret (pp8), Jønimi

28 Januar: Ønskebarn2014, Ugressblomst

29 Januar: Sienna85

30 Januar: Smulgurkan

31 Januar: VE-G (pp6)

1 Februar: **Cayenne**, Flutili (pp3) 

2 Februar:

 

GRAVIDE:

 

TR:

 

:hjerte:  UKE 6           :hjerte: 

 

3 Februar: HoneyBooBoo (pp1)

4 Februar: Syrin84 (pp6)  Leelu30 (2pp)  kuuipo (pp5) Carmen888 (2pp) Barn nr 4 :D

5 Februar:

6 Februar: Håpefull86 (pp2) bare1til (pp1)

7 Februar:

8 Februar:

9 Februar:

 

 

GRAVIDE:

 

TR:

 

  •  
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at alle gode ting er tre, junior. Det må da ligge noe i det ordtaket :) Syns det er tøft gjort å prøve igjen!

 

Her er det ingen el enda.. Så da er den nok forsinket, eller ikke eksisterende denne PP! 

Har brukt damiana eller dong quai i 3 av 5 pp. og de tre pp med helsekost, er de eneste som har vært på 28 dager med positive eltester/monitor.

 

Nå tar jeg ingenting, og ingen el. Rart hvis de tablettene skal ha så mye og si? Kan jeg aldri tenke meg. Har gått ned 1 kg denne uken også, -livsstilsendring. Kanskje det er det!

 

Vi venter, tar livet med ro og legger inn aksjer støtt og stadig. Spennende å se hvordan kroppen fungerer au naturell  :P

 

Snart begynner vel symptomjakten for dere i DPO land :D

Endret av Syrin84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leelu30

Da var eggløsning overstått :) vi har vært i Liverpool i helgen og lagt inn aksjer både før, under og etter eggløsning. Blir spennende å se når det nærmer seg februar. Hadde egentlig ikm 4 feb, men det var med beregnet eggløsning idag. Merka eggløsningen godt lørdag/søndag :) skal prøøøøøøøve å ikke teste før mannen er hjemme igjen. Han reiste offshore idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt "småømme" bryster de siste 2 dagene, og de er veldig ømfintlige for kulde. Har aldri ømme bryst, så jeg krysser jo fingrene for at det kanskje kan klaffe denne gangen.

Brukte 1 år på å bli gravid sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å høre hvordan det går med alle sammen. Har selv hatt ekstreme ømme brystvorter siden i går kveld, det har jeg ALDRI hatt før. Satser på det er fordi eggløsning har skjedd typisk søndag. Noen som har hatt det som symptom før/under/ettter EL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ømme og tunge bryst.. noe jeg ikke har hatt siden jeg sluttet å lekke melk før jul. Vi brukte over to år på vår første.. jeg regner med at det blir flere SA og MA før det blir en baby. Heldigvis vet jeg at vi kan få det til, til slutt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...