Gå til innhold

IKM UKE 5 OG 6 :)


Syrin84

Anbefalte innlegg

Kjipt Sokkedyret! :/ håper du treffet EL snart da!

Jeg var det full pot i går kveld (CBFM) så vi har kjørt på de 3 siste dagene ;) mannen fornøyd og minst like gira som meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt! :D  "jo flere vi er sammen, er sammen…" 

 

Jeg går av natt torsdag, og fredag starter den fruktbare perioden. Kan ikke passe bedre! :D 

 

:hjertesmil:  UKE 5         :hjertesmil: 

 

 

27 Januar: Lykken-er-to, Sokkedyret

28 Januar: Ønskebarn2014

29 Januar: VE-G (pp 6)

30 Januar:

31 Januar:

1 Februar: **Cayenne** 

2 Februar:

 

GRAVIDE:

 

TR:

 

:hjerte:  UKE 6         :hjerte: 

 

3 Februar: HoneyBooBoo (pp1)

4 Februar: Syrin84 (pp6)  Leelu30 (2pp)  kuuipo (pp5)

5 Februar:

6 Februar: Håpefull86 (pp2) bare1til (pp1)

7 Februar:

8 Februar:

9 Februar:

10 Februar: frupedersen

 

GRAVIDE:

 

TR:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er aksjene i boks og IKM er 27 januar. Mannen tror jeg er lettet over at han slipper å legge inn flere aksjer, han syntes det ble i overkant strevsomt! Har du hørt.. Men kona er fornøyd :)


 


:hjertesmil:  UKE 5         :hjertesmil: 


 


 


27 Januar: Lykken-er-to, Sokkedyret, Jønimi


28 Januar: Ønskebarn2014


29 Januar: VE-G (pp 6)


30 Januar:


31 Januar:


1 Februar: **Cayenne** 


2 Februar:


 


GRAVIDE:


 


TR:


 


:hjerte:  UKE 6         :hjerte: 


 


3 Februar: HoneyBooBoo (pp1)


4 Februar: Syrin84 (pp6)  Leelu30 (2pp)  kuuipo (pp5)


5 Februar:


6 Februar: Håpefull86 (pp2) bare1til (pp1)


7 Februar:


8 Februar:


9 Februar:


10 Februar: frupedersen


 


GRAVIDE:


 


TR:


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan skrive 3pp bak meg?:-) Er mest her inne med tlf.Hvor lang syklus har jeg når mend kommer den 10. i hver mnd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig positiv digital el test i dag, så el er enten i morgen eller torsdag :) da blir det vel ikm 30 januar? Vi har hatt sex i 9 dager nå. Får legge inn aksjer helt til helgen tror jeg. Forrige gang jeg ble gravid hadde vi sex hver eneste dag i hele den fruktbare perioden, så håper dette gjør susen. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Negativ digital el test i dag, så da er eggløsning i dag, og ikm blir onsdag 29 januar :) kan noen skrive meg opp? Skriver fra tlf. De neste 14 dagene med venting blir kjeeedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt sex i ti dager på rad nå... I helgen må vi ha en pause tror jeg. Hehe. Håper de neste ukene går fort. Slitsomt å tenke på det hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjertesmil:  UKE 5         :hjertesmil: 


 


 


27 Januar: Lykken-er-to, Sokkedyret (pp8), Jønimi


28 Januar: Ønskebarn2014


29 Januar: Sienna85


30 Januar:


31 Januar: VE-G (pp6)


1 Februar: **Cayenne** 


2 Februar:


 


GRAVIDE:


 


TR:


 


:hjerte:  UKE 6         :hjerte: 


 


3 Februar: HoneyBooBoo (pp1)


4 Februar: Syrin84 (pp6)  Leelu30 (2pp)  kuuipo (pp5)


5 Februar:


6 Februar: Håpefull86 (pp2) bare1til (pp1)


7 Februar:


8 Februar:


9 Februar:


10 Februar: frupedersen (pp3)


 


GRAVIDE:


 


TR:


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frupedersen: Dersom du har mensen den 10 hver mnd, har de siste syklusene dine vært 30-31-30-31 dager :) Ganske regelmessig.

 

Sienna85: Syns det er lov å ta seg en pause etter 10 dager på rad. Kjekt det endelig ble smiley! Bare å "nyte" dpo dagene da ;)

 

Jønimi: Haha, kan forstå han blir sliten. Forrige PP måtte jeg be fint om den siste "bare eeeen gang til, så har vi det.." Det blir mye sex. Men alt i alt blir lysten større av det. For min del ihvertfall. Når det er el-tid skal jeg ha aksjer om det så er pest og kolera i heimen ! Ellers blir jeg sur. Nå er han så innstilt på at det må bli baby snart, at han har lagret de frukbare dagene i kalenderen sin. Veldig kjekt :)

 

VI har hatt så mye å styre med for tiden. Overtid, og begge i turnusarbeid. Det har bare blitt en kjappis i går til  nå. Par timer igjen på arbeid, så tar jeg fri..

 

Huset er vasket, og kjøpeskapet er fylt opp. En uke fremover skal jeg bare være super awesome i senga, husmor, koneemnet og ikke minst mamma med stor M.. Alle hjerter gleder seg! Forhåpetligvis blir jeg smelt på tjukka i samme slengen :D

Endret av Syrin84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hjertesmil:  UKE 5          :hjertesmil: 

 

 

27 Januar: Lykken-er-to, Sokkedyret (pp8), Jønimi

28 Januar: Ønskebarn2014

29 Januar: Sienna85

30 Januar: Smulgurkan

31 Januar: VE-G (pp6)

1 Februar: **Cayenne** 

2 Februar:

 

GRAVIDE:

 

TR:

 

:hjerte:  UKE 6          :hjerte: 

 

3 Februar: HoneyBooBoo (pp1)

4 Februar: Syrin84 (pp6)  Leelu30 (2pp)  kuuipo (pp5)

5 Februar:

6 Februar: Håpefull86 (pp2) bare1til (pp1)

7 Februar:

8 Februar:

9 Februar:

10 Februar: frupedersen (pp3)

 

GRAVIDE:

 

TR:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dpo i dag. Hadde egentlig tenkt å legge inn akjser i går også helt til kjæresten kom med en lite gjennomtenkt kommentar da vi så på et program der er mann hadde sterilisert seg. Han sa at han aldri ville gjort det og au tenk hvor vondt. Da lo jeg litt og sa at det er litt morsomt med tanke på at jenter må presse en hel unge ut av vaginaen og tenk hvor mye vondere det er. Da kommer det "det er DU som er sugen på å bli gravid, jeg kan ha sex med deg med kondom resten av livet hvis det er det" .......... Ble så satt ut at jeg bare gikk å la meg, hadde INGEN lyst å prøve en siste gang denne syklusen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss se det positive i det, han vil være med deg "resten av livet" ihvertfall.. Neida, uff..

Det var litt teit sagt av han. Men han hadde vel ikke hatt sex med deg uten kondom, hvis han ikke vil ha barn? Spørs om det bare var sagt i affekt..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han mente det nok ikke helt slik det kom ut. Men merker at han har forandret seg litt m.t.p dette med graviditet etter at jeg mistet for 1,5 mnd siden. Ble en sak av det da jeg var på ultralyd og det ikke lenger var hjerteslag. Etterpå gren jeg, mens han snakket i tlf med en og lo av det de snakket om. Følte det ble veldig ufølsomt men etterpå forsikret han meg at han syntes jo det var trist han også...men etter det virker han ikke like keen.... Brøt helt sammen for noen uker siden da søsteren til eksen visstnok er blitt gravid og var 18 uker på vei. Eldste søsteren til kjæresten min fikk unge i desember, og yngste søsteren skal ha i juni. Så alt føltes veldig urettferdig etter at jeg på nesten to år har kun kommet til uke 9 ved begge graviditetene. og mens jeg lå der og hylgrein presterte han å si at yngste søsteren hans hadde nå hatt det mye verre enn meg, siden hun mistet både før førstemann for 6 år siden og igjen i fjor vår, og da tok det et halvt år før hun ble gravid igjen, mens jeg har blitt gravid to ganger siste halvår av 2013... Tror han glemmer litt at jeg prøvde uten hell i over 1 år med forrige samboer før jeg traff ham.... vet ikke, blir bare litt forvirret. tidligere snakket vi mye om det og han sa ofte han gledet seg sånn til jeg blir gravid. nå sier han det ikke lenger...kanskje hans måte å takle det på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok hans måte å forsøke å skjerme seg på, Sienna!

 

Whoop whoop, halvsterk el-test i dag da er ikke el langt unna. Var helt hvit i går. Så da er helgens planer klare.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han sier han ikke sier han gleder seg til du blir gravid lenger, kan være for ta bort litt av presset med at dere må bli gravid hurtig. Og for at du ikke skal tro han blir skuffet når mensen kommer.

Jeg tror ikke han vil deg vondt ihvertfall. Dere er jo sammen fordi dere er gla i hverandre. Kanskje han ikke har det så lett han heller, og ikke ønsker å legge det over på deg. Er ihvertfall enig med at det sikkert er hans måte å skjerme seg på. Og kanskje litt deg også, selv om det ikke føltes sånn.

Nei, det ble mye synsing og gjetting. Kanskje dere kan snakke litt sammen? Få luftet litt følelser.  :klem:

 

Jeg har hatt high på monitoren i et par dager, så da er vel el CD 14 eller 15, som vanlig. Har fått halveis svar på blodprøvene over telefon. Først ringte bare en sekretær meg (forrige uke), og sa at jeg ble kalt inn igjen om 6 mnd for celleprøve. Da ble det videre utredning dersom jeg ikke hadde blitt gravid. Gud, så irritert jeg blei, eneste jeg har venta på nå er blodprøvesvar. Men da sa hun at "han sa at han hadde tatt de for å være grei, slik du er et steg på veien dersom dere trenger utredning videre". Da ble jeg skikkelig oppgitt, og måtte bare smelle i bordet og si at det faktisk ikke er greit, når jeg har venta så lenge :hakeslepp:

 

Da ringte gynekologen på igjen, og sa at han ville vi skulle prøve først, før han visste om vi kunne bli gravide eller ikke. Og det er forsåvidt sant. Og han kunne ikke svare på om jeg hadde PCOS (har PCO). Kjenner jeg blir litt oppgitt. Fikk da noen prøvesvar over telefon, AMH 33 det er jo fint syns jeg. Fikk ikke spurt om FSH. Progesteron på 17 på dag 21, med 28 dagers syklus var ikke så bra da.. Men han sa at vi fikk bare vente og se.

 

Så.. Ja.. Jeg bare håper at det kan variere litt fra syklus til syklus. At kanskje progesteronet ville vært på 50-60 dersom prøvene ble tatt denne syklusen. Jeg fikk ikke mast noe mer på han, for han var så stressa. Noe han forsåvidt var når jeg var innom også. Jeg er ikke redd for å spørr om ting, men enkelte er så drita vanskelig å spørr, for de er så avvisende til alle spørsmål. Rart altså.

 

Jeg har BMI på 25, så jeg kan alltids gå ned 10 kg og leve litt sunnere. I tilfelle jeg har PCOS og det skulle hjelpe på? Det er ihvertfall det som er planen min da. Oj, nå ble det mye babbling. Hadde visst mye på hjertet. Skulle ønske jeg kunne ta ultralyd og analysere blodprøver hjemme. Da hadde jeg nok gjort dette på fulltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har jo ikke prøvd så lenge da, Syrin! Og hvis du får positive el-tester har du mest sannsynlig el. AMH var jo helt ok etter hva jeg har forstått, men progesteron har jeg ikke greie på. Jeg fikk 35 på begge prøvene. Til å være 41 er det kjempebra AMH, men prog. fikk jeg ikke noe ordentlig svar på. Mulig du bare trenger litt progesterontilskudd? Det er jo isåfall lett å fikse!

 

Ellers hadde jeg pco da jeg var yngre, men cystene har forsvunnet. Mine to barn ble likevel til på 1. pp (mens jeg hadde cyster) så det er håp! :D

Det skal forresten hjelpe mot cyster å spise masse gulrøtter eller andre grønnsaker med betakaroten, har jeg hørt.

 

Her fikk jeg el-smerter av enn annen verden rett etter jeg skrev forrige innlegg. Så nå venter vi bare på at ungene skal sovne ;) (Ja, de er store og de er B-mennesker dessverre...)

Endret av **Cayenne**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AMH på 33 er kjempe bra da! Jeg har kun på 8, og fikk beskjed om at jeg hadde lav fruktbarhet. Likevel ble jeg gravid første eggløsning med nye kjæresten første gangen, og på andre eggløsning andre gangen. Med tidligere samboer ble jeg aldri gravid til tross for at sæden hans var helt fin. Skjønne det den som kan, var vel skjebnen som gjorde at jeg aldri ble gravid med ham siden han ikke viste seg å være mannen i mitt liv. Snakket med kjæresten tidligere i kveld om det han sa i går, og han sa at han hadde sagt det fordi han ble irritert. Jeg sa bare til ham at han må jobbe litt nå for at jeg skal virkelig føle at han vil dette like mye siden han har sagt litt teite ting i det siste. Kommunikasjon er key, vi er av og til ganske dårlige på akkurat det. Hehe. Når vi blir irritert eller sur har vi en tendens til å bare bli helt stille og ikke snakke om det der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, hadde mareritt i natt. 3dpo i dag og drømte at jeg hadde begynt å blø. Var helt fra meg over at kroppen var helt på bærtur. Lite glad jeg ble når jeg våknet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg inn her, jeg er 24 og sambo er 27, vi begynte prøvingen i juli, men har enda ikke fått mensen tilbake. Var hos gyn. i desember og fikk da provera for å "kickstarte" kroppen og få en kunstig blødning.

I går kveld når jeg var på do, fikk jeg usedvanlig mye gjennomsiktig slim på papiret (tenkte eggløsningslim), så tok en eggløsningstest i dag morges, og den var super positiv! Forhåpentlig første eggløsning etter pillleslutt i løpet av det neste døgnet. Så da blir min IKM søndag i uke 5 hvis alt stemmer. Håper virkelig det klaffer på første "offisielle" prøveperiode, for der har vært et lang halvår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok el på gang, Sophie! :D

Tok akkurat en el-test selv som var positiv. Fortsatt litt el-smerter på venstre side, men de var mye sterkere i går. Når har dere el-smerter ift el? Finner aldri ut av dette...

 

Heldigvis ble det en runde i høyet i går (fredag), samt onsdag. Satser på å få til minst en gang til ila helga :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig å glad man kan bli av en eggløsning  :laugh:  hehe! Jeg fikk en følelse av at mensen kom i går, så tenker kanskje det var eggløsningssmerter, eller forberedelse til eggløsning.  Det er bare å hoppe i høyet hele helga :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...