Gå til innhold

dummeste da facebook statusen du kommer på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her var det mye å være enig i :) Statuser der folk skriver om hvor forbanna de er, lei seg osv, men ikke vil si hva det gjelder. Folk som skriver om hvor mye de koooooser seg enten hjemme hos noen, på en forestilling, i et selskap etc. Du koser deg ikke mye hvis du mener at du må oppdatere facebook mens du er der..... Statuser, eller spesielt kommentarer, som er skrevet av folk som sitter i samme rom.... Snakk med hverandre i stedet. Det samme gjelder svulstige kjærlighetserklæringer mellom 2 som også tydeligvis er i samme rom/hus. Statusoppdateringer hvert 5. minutt fra samme person. Ala "Nettopp stått opp". "Henter avisa". "Lest avisa - ingenting nytt". "Tar en kopp te". "Hopper i dusjen". "Ferdig i dusjen - på med klærne". Osv, osv. Statuser der folk utleverer seg selv eller andre.

Anonymous poster hash: 40966...82c

Anonymous poster hash: 40966...82c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagens;

"Weeeee, endelig kom den forbanna mensen. Ikke akk noe å juble for, men når man ikke har hatt den på 7 måneder så er den savnet hehe. Men fyyyy å vondt å fy for jævla sukker kikket."

Anonymous poster hash: 694db...d69
Skrevet

Elsker de som legger ut om hvor slemme og teite barnevernet er! Av en eller annen grunn er dette alltid mennesker med utrolig lav IQ og store pupper...

Skrevet

Kom på et par til! Har ei på FB som jeg snart sletter... Hu har blitt sykt mye tynnere etter en slankeoperasjon (wow, grattis til deg som betalte for en operasjon i utlandet) og nå legger hu ut bilder av seg selv HELE tiden!!! Og ikke nok med det, hu lager duckface på samtlige! Og nei, hu er ikke 14 år gammel :P

Også har du de som alltid er syke. Jeg har spesielt ei som igjen har 3 unger og det er aldri en dag uten sykdom i det huset. Et lite tips: Hvis dere konstant er syke så er dere enten hypokondere eller dere burde finne ut av hvorfor, for det er nemlig ikke normalt ;)

Skrevet (endret)

Jeg har også en venn på facebook, som enten selv alltid er sjuk eller så er det ungene.

Og så har jeg en venn som alltid skriver når hun er ute og trener, og hvor langt hun har gått/syklet/løpt. Og ALT hun har gjort i løpet av dagen, fra hun stod opp til hun la seg. Jada, du er så flink så, og såååååå bissi :P

Endret av Kari Mari
Skrevet

Jeg har også en venn på facebook, som enten selv alltid er sjuk eller så er det ungene.

Og så har jeg en venn som alltid skriver når hun er ute og trener, og hvor langt hun har gått/syklet/løpt. Og ALT hun har gjort i løpet av dagen, fra hun stod opp til hun la seg. Jada, du er så flink så, og såååååå bissi :P

Det gjør hu jeg snakka om som har operert seg også! Hver dag er det "Uff så støl jeg er, men får løpe noen kilometer i dag også" også tagger hu seg på treningssenter osv. Jeg kjenner flere som har tatt slankeoperasjon som ikke gidder å skryte så jævlig og jeg syns ikke hu har vært så fordømte flink for hvis hu hadde begynt å trene litt før så kanskje hu hadde sluppet å veie 150 kilo!

Skrevet

Aller dummeste statusen jeg har hørt om er "tenner opp bål midt på natta så ingen kan se røyken og anmelde meg som de gjorde i fjor"....

Anonymous poster hash: 68e5b...86b

Skrevet

Jeg har en venninne som la ut ALT tidligere. Hun hadde til overmål åpen profil.

Jeg så meg lei av det - hadde sagt at hun i hvert fall burde ha en profil kun venner kunne se, men neida.

En dag skrev hun enda en gang ca dette: "nesten fått på meg alle ytterklærne, drar til kjøpesenter X nå, skal shoppe sånn og sånn og sånn, det tar minst to timer, da er rushen begynt, så da er jeg nok ikke hjemme før tidligst kl x"..... og da kunne jeg ikke dy meg: jeg ringte henne og sa: "hva skjer????? det er jo masse politi utenfor hos deg, dører er åpne og huset er tømt sier naboene".

Fortalte henne med det samme at jeg bare tullet, men at hun ikke måtte bli forbauset om hun en dag kom hjem til tomt hus siden hun la ut på åpen profil når hun dro bort, når hun ville komme hjem igjen - hun la selvfølgelig også ut når hun skulle på ferie, til og med flightnr innimellom.

Hun tok poenget ;) Hun har ikke lenger åpen profil, det hun legger ut nå er stort sett interessante oppdateringer om livet hennes. Og vi er fremdeles venner :D

Ellers har jeg en venninne som legger ut alt om sine plager. Hun har gjort sin gamle skade til en del av sin identitet dessverre. Hun er egentlig en fantastisk dame, men hun valgte å ikke følge sine drømmer, og det får jeg inntrykk at hun må kompensere for. Hun får masse oppmerksomhet hver gang hun legger ut om sine vondter. Men, jeg skjuler henne ikke, for siden jeg kjente henne veldig godt den gang hun valgte sin livsvei så forstår jeg hvorfor hun er som hun er. Ikke mange vet noe om det. Men, jeg løser det med å skumme forbi oppdateringene hennes om vondter og sykdom - og så kommenterer jeg alltid når det er noe positivt.

Jeg legger aldri ut sykdomsoppdateringer på facebook. Det synes jeg er for privat. Jeg vurderer imidlertid å gjøre det nå. Har blitt kalt for hypokonder av mange bak min rygg, mange har sagt at mitt eneste problem er store psykiske problemer (dvs, de mener jeg ikke har vært fysisk syk, og anser ikke evt psykiske problemer som ekte problemer).

Etter årevis med kamp mot helsevesenet (jeg har jobbet, men omtrent ødelagt meg selv i prosessen med å holde meg der) så har de endelig funnet ut at jeg feiler noe fysisk. Og hadde de hørt på meg før så kunne jeg sluppet å gå og bli verre og verre i 20 år. Nå kan jeg bli frisk igjen. Hadde jeg ikke blitt tatt på alvor nå så ville jeg trolig havnet i rullestol om noen år med masse tilleggsproblemer fysisk.

Jeg leker nå litt med tanken på å legge ut en liten notis om at det var greit å finne ut hva som har feilet meg alle disse årene. Men de som har stemplet meg vil sikkert ikke endre sin oppfatning uansett, så jeg tror jeg bare skal heve meg over det og gjøre som jeg har gjort til nå: ikke si noe om min helsetilstand.

Anonymous poster hash: 13507...1e6
Skrevet

Hva i all verden KAN man skrive om på FB? Jeg er enig i en god del av eksemplene på irriterende fb - statusene, men noen av eksemplene er da vel helt greie og ingenting å bry seg med. Her tror jeg det er mye misunnelse ute å går.

Anonymous poster hash: 1d863...aeb
Skrevet

Jeg har ei venninne som legger ut om sin sykdom, hvor ofte hun må inn på sykehus, hvor mye hun orker i hverdagen osv. Jaja, men dette er faktisk livet hennes. Så hun må få legge ut om det. Det er det samme som at vi andre legger ut om andre ting.

Hun er som regel positiv i sine innlegg, så de preges ikke av "synes synd på meg" eller ønske om det. Hun legger bare ut om sin hverdag, og det er faktisk til stor støtte for andre som lider av det samme. 

Skrevet

Middelaldrende, single menn som publiserer puppe- og rumpebilder over en lav sko. Eller disse thailandfarerne som skriver on det flotte landet i øst med sin gjestfrihet og underdannige jenter som står klare for å varte opp disse grisene. Blir bare matt.. Vet jo at flere av disse har blitt loppet for masse penger av de "vennlige og underdanninge" småkjærestene deres, men de evner ikke å legge sammen to og to når de går igjennom hendelsesforløpet..

Skrevet

Er det noe igjen å skrive på Face?

Anonymous poster hash: 996f8...403

Skrevet

Jeg har ikke så innmari mange venner på Facebook, men det er påfallende at det bare er de tjukke vennene mine som legger ut treningssenter- statuser. År etter år... 

Anonymous poster hash: 76350...e53

hihi... 

samme her :P

Skrevet

"Nyttårsforsettet for meste år er klart og det skal hvertfall holdes!!!"

Spm om hva det er, så er svaret: Jeg har tenkt at jeg ikke skal fortelle om mitt nyttårsforsett. Men når folk begynner å si " du har blitt ......" ja da har jeg oppnådd mitt forsett !!!!

Anonymous poster hash: 06a93...aa4

Skrevet

Hvor skal jeg begynne...

- "Trist at familien ikke bryr om unga våre", eller klassikeren- klage på hvor dårlig barnefar er til å holde avtaler

- Mitt-liv-og-jeg-er-perfekt statuser. Prøve å fremstå så perfekt som mulig. Sender ikke akkurat ut gode signaler til ungdommene, blir som med rosabloggerne.

- Å si A men ikke si B.

- Statuser helt uten mening, a'la "jeg drikker kaffe". So what liksom.

Jeg er ganske tålmodig av meg, men enkelte statuser blir bare litt vel mye for meg. Hver gang jeg poster noe spør jeg meg selv:

- Hva ønsker jeg å oppnå?

- Hvem ønsker jeg skal se dette?

- Kan det støte noen?

- Vil andre ha nytte av statusen jeg skriver, eller vil noen trekke litt på smilebåndene av statusen? Gleder jeg noen?

- Og til slutt, men aller viktigst: ER DET NØDVENDIG?

Anonymous poster hash: 4349a...36e

Tror det hadde blitt rimelig meningsløst med facebook hvis folk bare skulle poste det som er NØDVENDIG :P 

Skrevet

De som melder fra om at det er fartskontroll - jeg er heldigvis så frekk at jeg svarer; "Så fint at du varsler dem som kanskje kjører ned barna dine en dag". Ble slutt på de oppdateringene ;) 

Ellers er det slike ting som "Hvorfor hater alle meg" og lignende. 

Bilder av mishandlede dyr eller unger. Skjønner at det er viktig at alle bør vite om at verden ikke er et eventyr, men enkelte har kanskje unger i nærheten når man skroller kjennom Facebook - og det er lite heldig.

Skrevet

Man kan jo bare la være å lese alt sammen :) Blokkere og slette fb venner.

Anonymous poster hash: 43f55...9a9

• 2 år senere...
Skrevet

Synes denne tråden var bra, dytter litt. :-)

Anonymous poster hash: 8dc98...c67
Skrevet

Varslinger på kontroller.

Og treningsbilder/statuser.

Kjenner jeg får spader 🙈🙈

Skrevet

Det dummeste jeg ser for tiden er et par i 40-årene som akkurat har gått fra hverandre. Det blir lagt ut stakkars meg statuser, bilder med triste sitater osv og de kommenterer kort og surt på hverandres oppdateringer. Kunne skjønt om de var 14, men de er i midten av 40-årene. Jeg vil se bort men klarer ikke, men blir flau på deres vegne 🙈

Skrevet

- vage innlegg som feks sier "jeg er så sint!" Eller sjekker inn på legevakten uten å si hvorfor

- de som stadig lager statuser om forever living osv

- når noen er på byen og tagger seg selv i hvert eneste utested de er innom med kommentarer som "jeg og XX kooooooooseer oss videre på bykvelden vår!!!"

Anonymous poster hash: b9ef4...374

Skrevet

En bekjent av meg skrev det som burde ha vært en gladsak, de hadde forlovet seg og ville offentliggjøre det på facebook så klart. Frem til dette punktet ikke noe problem. Men; når hun i den samme statusen skriver at de har mistet magehåp nr xxx så blir det litt sært (det var visst i uke 5 og, så det gjør det enda særere)

Jeg er for at man ikke tabubelegger spontanabort, men når du har en gladnyhet om forlovelse så burde den kanskje få stå alene som den gode nyheten den er?😉

Så jo at folk ikke visste hvordan de skulle reagere, "gratulerer og kondolerer med aborten" liksom?

Statusen ble heftig diskutert med venninnegjengen like etterpå, ingen visste helt hvordan de skulle reagere på det😕

Anonymous poster hash: 0fe44...ac2

Skrevet

En bekjent som er lærer og legger ut sitater av elevenes stiler/hjemmearbeid som hun synes er morsomme eller teite. Har kommentert det på fb at det er upassende og brudd på taushetsplikt, men hun fortsetter bare. Nesten sånn jeg vil ringe til skolen

Anonymous poster hash: 23245...eb8

Skrevet

Ikke status akkurat, men de som skriver gått på livets harde skole/jobber for livets harde skole... Det er irriterende og kleint.

Anonymous poster hash: 40403...57c

Skrevet

Hadde ei bekjent på listen min som kronisk skrev hvor HØYT hun elsket mannen sin, hvor fantastisk han var og dere skjønner gangen videre, og klisset tilbake......!

Par dager etter en slik klissete status så hadde filla flytta til en annen mann. Say what?? Som hun hadde hatt noe på gang med gjennom alle disse statusene. 

Og nok med det, nå har det nautet av en mann tatt henne tilbake etter at hun fikk flokset seg ferdig og sporet er tilbake. Hjerte hjerte, elsker deg, best i verden. Skjønner ikke slike folk at de blir ledd av???

Anonymous poster hash: 45fa0...8dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...