Gå til innhold

AUGUST 2014 baby

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Da viste CB digital Gravid i sta, så da flytter jeg inn her. Brukte terminkalkulatoren og kom frem til 10. august. Oi, oi... dette er spennende! :D

Føles litt uvirkelig, veldig glad men veldig rart hehe ^^

Så herlig med en liten en som er mannen min og meg.. det blir litt av en bladning hehe :hjerter_rundt:

Er så glad, for da får jeg kanskje gitt nyheten til familien på julaften..

har lyst til å pakke inn noe til foreldene våre, så dem får vite det når dem pakker opp.. da får dem vite det omtrent samtidig. Skal feire hos svigers i år. Får se om jeg klarer å vente ;)

Fortsetter under...

Forje torsdag tok jeg digital med ukeindikator som viste gravid 1-2, tok en ny en idag som viste 3+.. Så kan vel neppe være kjemisk eller noe slikt da?
Men burde det ikke stå 2-3 idag, og ikke 3+. ;p 

Men kjente jeg klarte å senke skuldrene mine litt da :D

Tror ikke dere skal stresse med disse testene. Dere er gravide 😊😊😊, og dere vil ikke få noe ut av testene enn å bli bekymret og stresset. De vil ikke kunne vise om det plutselig skulle gå galt likevel, det går lengre tid før dere skal kunne tolke en strek. Gratulerer - nyt dagene med gode tanker!

I dag ble faktisk min sterkere enn kontrollstreken...tror det er på tide å inne at det ikke er en kjemisk i alle fall: p men som noen sier over her så tror jeg dette er mer aktuelt hvis streken er veldig svak! Ta en digital med ukeindikator?

Tok uke CB 2 dager før ikm, og der stod det jo Gravid 1-2 uker :) Så vi får se, må ikke stresse så mye i alle fall, som Corneliuss påpeker:))) dette er bare så uvirkelig, så vil jo gjerne vite at alt er bra!

Positiv test i dag :D Er så glad! Om alt går bra (krysser fingrer og tær) er termin 07 august :D

Har ikke så mange symptomer enda, men har begynt å kjenne at jeg blir fort trøtt og sulten, og de to siste nettene har jeg våknet midt på natta og vært tissetrengt. Dette blir så spennende! 

Annonse

Nå begynner det å bli litt folk her. Koselig! Å godt å dele erfaringer :)

Tar folsyre, bor i Oslo, første gang gravid som 27-åring! ;)

Merker ikke så mye symtomer ennå egentlig. Men i går hadde jeg mensmurringer fra h***!! Måtte dra hjem fra jobb å lå i fosterstilling hele dagen. Kjentes ut som noen stakk kniver inni magen!! Aldri hatt så vondt i hele mitt liv. Er 5+2, så tror kanskje det var "voksesmerter". Noen fler som har opplevd dette?!

første gang gravid som 23-åring :) Bor i Bodø :) 

Har hadd mensmurring de to siste dagen men har heldigvis ikke vært så ille :D Men ellers lite symptomer :P regner med de kommer etterhvert ja ;p

Fikk i dag brev fra sjukhuse ang ordinær ultralyd. og skal ta en tur på tidlig ultralyd den 8 januar :D Begynner å gå opp før meg nå ja :D Spennende!!

26 år fra Kongsvinger, håper på mitt 1 barn, vært gravid før men mistet uke 7+2 pga exu.. Tatt folat siden jeg sluttet med prevensjon i mai :)

I går hadde jeg også grusomme mensmerter:( hjalp med varmeflaske!! Var nesten redd det var noe galt :( men helt fin i dag :)

Annonse

Godt å høre at det er flere som kjenner murringer, og som ikke har symptomer ;)

Varmeflaske sksl jeg prøve neste gang ;)

Har dere vært hos legen ennå, og fått bekreftelse? Evt. når skal dere dit første gang? Jeg sksl dit neste uke, og da er jeg ca. 6+2. Må jeg ta med urinprøve, eller tar de blodprøve?

Var gis gynekolog i går, for morro skyld siden jeg var på jobb, tok en ultralyd og kunne bare se tykke slimhinner... Så skal på ny om 2 uker, da jeg er 6+4 :) er jo bare 5+0 idag... Tok en hcg som var 794:) men veit ikke hvordan de gjør det på legekontoret... Men legen mente kanskje jeg var enda mindre, men får se om 2 uker :) men er da gravid :):)

Jeg er gravid for første gang og 23 år gammel, har brukt folat siden 1. oktober. Hun på apoteket spurte meg om jeg kjente til bruk av folat i forbindelse med den testen jeg kjøpte... i følge henne var det visst mange som ikke gjorde det. Har visst om det siden jeg var 17 og storesøster skulle ha første hehe :P Må jo ta "gravidvitaminer" :P

Bor utafor Oslo. :)

Så hyggelig at så mange av dere svarte! Ser nå i ettertid at jeg kanskje skulle skrevet "dere" istedet for "du". Men, men!

Jeg er 28 år gammel og bor i Oslo, venter nr 2 i august. Med termin nøyaktig samme dag som jeg hadde med førstemann, bare 3 år etter. Helt sprøtt! Vi prøvde ikke engang forrige mnd. Men vi er overlykkelige!

Skal til legen på tirsdag, hadde time fra før. Tenker å få tatt blodprøve og sjekket hcg siden jeg hadde en SA i fjor etter lav hcg lenge. Håper på å få kommet meg på tidlig ultralyd på nyåret!

Begynte å ta folat dagen etter positiv test.

Ønsker alle kommende mammaer en strålende helg!

Selv møter jeg en av de "første utfordringene" som gravid. Vi skal på bursdagsfest i morgen! Så da blir det innkjøp av alkohol fri rødvin som vi heller oppi en vanlig rødvinsflaske! ;) Kanskje flere som får denne utfordringen nå i jula? ;) Andre tips og tåd taes imot med takk!! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...