Gå til innhold

AUGUST 2014 baby


Gjest Mon23

Anbefalte innlegg

Jeg skal føde på Elverum, ingen andre fra området?

 

Fått time til tidlig ul 12.02, kjempe lenge til, men er da 12+ så passet perfekt for å sjekke alle greier så må sjekkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spm: jeg fikk innkalling til ny GU da jeg er 13+4 siden prøvene tatt sist var ugyldige. Hvordan er dette tidspunktet ift tidlig-UL? Sånn mtp hva man kan se? Har tidligere kun vært på tidlig-UL uke 9 samt ordinær-UL...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med at jeg får lyst på alt mulig usunt plutselig, som ekle donuts fulle av sukker og milkshake? Blæh!!

Jaja...får håpe vekta som kommer på denne gang sklir like lett av som tidlgere runder.

Had et par fine dager med faktisk godt og sunt, men når jeg først fyser på noe så blir det nesten på grensen til desperasjon! Må ha!

 

Noe annet jeg plutselig fikk lyst på i morres hadde desverre stått opp og dratt på jobb alt, jaja.... Merkes at andre trimester nærmer seg, formen er stigende! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå skal jeg spørre om noe som sikkert er kjempeteit, men jeg skylder på at det er første gangen jeg er gravid ;-) Dette helsekortet som jeg fikk på første kontroll, er det noe som bør ligge i veska hele tiden, eller holder det at jeg tar det med til kontroller? Jeg tenker på om noe plutselig skal skje og jeg må oppsøke lege...?   :klo:

Jeg hadde det bare med til kontroller forrige gang. På slutten så la jeg det i fødebagen som jeg pakket og informerte samboer at det lå der om det skulle trenges. 

Jeg hadde et ganske normalt svangerskap så om jeg hadde begynt å føde et eller annet sted så tror jeg ikke det skjemaet hadde vært til så mye hjelp uansett tenker jeg ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med at jeg får lyst på alt mulig usunt plutselig, som ekle donuts fulle av sukker og milkshake? Blæh!!

Jaja...får håpe vekta som kommer på denne gang sklir like lett av som tidlgere runder.

Had et par fine dager med faktisk godt og sunt, men når jeg først fyser på noe så blir det nesten på grensen til desperasjon! Må ha!

 

Noe annet jeg plutselig fikk lyst på i morres hadde desverre stått opp og dratt på jobb alt, jaja.... Merkes at andre trimester nærmer seg, formen er stigende! ;)

 

Hehe!! softis med salt lakris på! tror jeg skal spise til jeg spyr og det samme med cornflakes, melk og sukker... helt fantastisk! kommer til å se ut som en juletrekule allerede i Mai om dette fortsetter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men nå skal jeg spørre om noe som sikkert er kjempeteit, men jeg skylder på at det er første gangen jeg er gravid ;-) Dette helsekortet som jeg fikk på første kontroll, er det noe som bør ligge i veska hele tiden, eller holder det at jeg tar det med til kontroller? Jeg tenker på om noe plutselig skal skje og jeg må oppsøke lege...?   :klo:

Jeg hadde det bare med til kontroller forrige gang. På slutten så la jeg det i fødebagen som jeg pakket og informerte samboer at det lå der om det skulle trenges. 

Jeg hadde et ganske normalt svangerskap så om jeg hadde begynt å føde et eller annet sted så tror jeg ikke det skjemaet hadde vært til så mye hjelp uansett tenker jeg ihvertfall. 

 

 

skal vel være med uansett hvor du går fra den dagen du får det til den dagen du føder, det fikk jeg beskjed om hvertfall. Noe alle må passe på er at alle må ha det med på sommerferie hvertfall. Uansett om det er en liten kjøretur eller flytur på tvers av landet. Noen flyselskap kan nekte å ta deg med uten helsekortet og legeerklæring. :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, virker til at epledilla er poppis, ja! Eeeeelsker røde epler nå, til vanlig er de ikke favoritten... Og så MÅ jeg ha ost hver dag, hvis det blir fritt renner tårene  :fnise: Så nå har vi to kg i kjøleskapet.

Jeg er litt desperat etter mat etter å ha mistet endel vekt, og er fryktelig overbeskyttende overfor maten min. Mannen pleier til vanlig å "stjele" til seg litt av min mat, men nå har jeg vært rett ved å ta livet av han et par ganger når han har tatt ost fra min skive, så tror ikke han tør prøve seg igjen  :nei:

Tihi, I hear you Ugla, gaaaanske digg med mannekos for tida ;) Ikke alltid formen er der, men lysten... Pjuh! Det var sånn sist også, hele svangerskapet... På slutten var det jo ikke spesielt godt, men lysten var på topp :)

 

Jeg er også utflyttet nordlending, og har plass på Ahus. Flere som skal dit? Syns de har sååå fine fødestuer, og masse flinke folk. 

 

Svigerinna mi skal ha baby i disse dager, gleder meg sånn til å holde et pittelite nurk, glemmer helt hvor små de er i begynnelsen  :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spm: jeg fikk innkalling til ny GU da jeg er 13+4 siden prøvene tatt sist var ugyldige. Hvordan er dette tidspunktet ift tidlig-UL? Sånn mtp hva man kan se? Har tidligere kun vært på tidlig-UL uke 9 samt ordinær-UL...

Stor forskjell. 

Forrigegang var jeg i uke 12+ ved første UL og nå var jeg  i uke 8+ . Nå var det jo bare et lite rumpetroll med hjerte:) 

Mens forrige gang i uke 12+ så kunne hun sjekke nakkefold i forhold til en del alvorlige diagnoser og kunne telle fingrer og tær. Så at næring i navletrengen fungerte, at hjernen var inntakt, alle hjertekamrene var rett, nyrer, blære fungerte, skjelettet var bra osvosv. Jeg var ikke forberedt på at det var så mye menneske så tidlig så husker jeg var veldig fasinert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på tidlig ul i dag, 9+1 men han fant vel ut at jeg var 8+5... Var faktisk utvendig UL, så jeg så egentli ikke så mye.. Men det viktigste for meg var jo bare å se at det var liv, og det var det :D

185 slag i min. Og den rørte på seg. Og hjertet slo <3 nå kan jeg slappe litt av :)

Fikk et 3D bilde, ser egentlibare ut som en peanøtt! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg blir også dårlig i magen av sukker Fru.Frøken. Blir i tillegg kvalm av det. Samboeren hat det med å finne triggere her om dagen. På søndag mens jeg satt på badet og kvitta meg med middagen ordnet han med smågodt og potetgull. Som om det var det jeg ville ha!! Og i dag presterte han å kjøpe 5 pakker karbonadedeig på tilbud. Og jeg som ikke spiser kjøtt omtrent og han jobber kvelden! Haha. Han er nå fin da!!! :-P Flere med samboere som finner på rare ting?

 

Stakkar mannen ja, det er egentlig ikke noe vits for han å prøve å gi meg noe som jeg ikke har spurt om først.. for det er stor sjanse for at jeg ikke har lyst på. Og jeg blir kjempelett irritert på han.. mer en normalt. Prøver å fokusere på ¨holde meg rolig og ikke bli hysterisk.. klarer det litt. Han forstår jo ikke hvordan jeg har det, han vet ikke hvordan det føles å bare ville spise en ting og at alt annet er ekkelt. :P

 

Her er det også vanskelig å få mannen til å forstå at enkelte ting som jeg vanligvis liker, klarer jeg nå ikke å få ned en bit av! Er nok vanskelig å svelge at jeg knapt pirker i maten som han har lagd (som han har gjort ekstra flid med for at jeg skal like det), mens jeg en halvtime senere spiser 4 knekkebrød med Creme Cheri-ost og et halvt beger cherrytomater...Stakkars mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte min lege og fikk beskjed om å ta det med til alle kontroller, men at jeg ikke trengte å ha det i bagen før det nærmet seg fødsel/ eller i 3. Trimester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ugl@: var det noen spesiell grunn til at du testet nå?

Tror det er viktig for vår egen del at vi har minst mulig fokus på "unormaliteter", tegn og symptomer på at noe evnt er galt. Man sliter seg ut med alle bekymringer og tankespinn omkring "hva hvis / dersomatte..."

Forsøk å nyt tida jenter, ihvertfall så mye som mulig! Dette er en tøff nok jobb om man ikke skal psyke seg ned i tillegg :-)

Ja, pleier å kaste et blikk i do nå når jeg er gravid, så st det så uklart ut, bestemte meg derfor for å teste neste gang.

Testet to gang senere, 1+ på protein! og nå + på protein, så det synker! får se i morgen tidlig.

Uansett, ringer legen på mandag, BT og puls er helt fint. Mulig jeg var litt dehydrert, fått i meg mer væske og mat utover kvelden.

 

Hva kan det bety om man har utslag på protein så tidlig i svangerskapet?

Jeg kjøpte meg uristix for å kunne sjekke for UVI uten å måtte dra til legen hele tida (er et stykke å kjøre). Har hatt en del UVI tidligere, også når jeg har vært gravid, selv om det er lenge siden sist jeg har hatt det nå. Ble skuffet da de kom i posten i dag, for det viser seg at de kun tester protein og glukose.

Har tatt en test nå, og det kan se ut som det er utslag på protein. Er i uke 12. Skal til lege på første kontroll fredag om ei og ei halv uke. Er usikker på om jeg skal vente til da, eller kjøre og levere en urinprøve denne uka. Hvis jeg har UVI så må jeg ha hatt det lenge, og det er vel ikke bra har jeg skjønt.

Noen som har noen tanker om dette å dele med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag følges alle kostholdsråd for gravide: grønnsaker, frukt og vann. Dvs:sørlandschipa med paprika og cherry Coke. Er ikledd joggebukse og ullgenser. Nyter livet altså:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

Ugl@: var det noen spesiell grunn til at du testet nå?

Tror det er viktig for vår egen del at vi har minst mulig fokus på "unormaliteter", tegn og symptomer på at noe evnt er galt. Man sliter seg ut med alle bekymringer og tankespinn omkring "hva hvis / dersomatte..."

Forsøk å nyt tida jenter, ihvertfall så mye som mulig! Dette er en tøff nok jobb om man ikke skal psyke seg ned i tillegg :-)

Ja, pleier å kaste et blikk i do nå når jeg er gravid, så st det så uklart ut, bestemte meg derfor for å teste neste gang.

Testet to gang senere, 1+ på protein! og nå + på protein, så det synker! får se i morgen tidlig.

Uansett, ringer legen på mandag, BT og puls er helt fint. Mulig jeg var litt dehydrert, fått i meg mer væske og mat utover kvelden.

Hva kan det bety om man har utslag på protein så tidlig i svangerskapet?

Jeg kjøpte meg uristix for å kunne sjekke for UVI uten å måtte dra til legen hele tida (er et stykke å kjøre). Har hatt en del UVI tidligere, også når jeg har vært gravid, selv om det er lenge siden sist jeg har hatt det nå. Ble skuffet da de kom i posten i dag, for det viser seg at de kun tester protein og glukose.

Har tatt en test nå, og det kan se ut som det er utslag på protein. Er i uke 12. Skal til lege på første kontroll fredag om ei og ei halv uke. Er usikker på om jeg skal vente til da, eller kjøre og levere en urinprøve denne uka. Hvis jeg har UVI så må jeg ha hatt det lenge, og det er vel ikke bra har jeg skjønt.

Noen som har noen tanker om dette å dele med meg?

Det første jeg tenker er at du kanskje nylig har hatt sex og at sæd har forurenset prøven. Eller at du har økt utflod. Preeklampsi er ikke vanlig før etter u.20, men dersom du har hatt dette i tidligere svangerskap er det nok en idé å følge det opp selv om det er tidlig.

Har ikke så go peiling altså, så dette med sæs/utflod blir bare gjetting.

 

Edit. Søkte litt rundt og fant dette ang.protein

http://altformamma.no/ekspertsvar/11010/expert_chat_message/item_normal

Endret av CamillaJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ugl@: var det noen spesiell grunn til at du testet nå?

Tror det er viktig for vår egen del at vi har minst mulig fokus på "unormaliteter", tegn og symptomer på at noe evnt er galt. Man sliter seg ut med alle bekymringer og tankespinn omkring "hva hvis / dersomatte..."

Forsøk å nyt tida jenter, ihvertfall så mye som mulig! Dette er en tøff nok jobb om man ikke skal psyke seg ned i tillegg :-)

 

Ja, pleier å kaste et blikk i do nå når jeg er gravid, så st det så uklart ut, bestemte meg derfor for å teste neste gang.

Testet to gang senere, 1+ på protein! og nå + på protein, så det synker! får se i morgen tidlig.

Uansett, ringer legen på mandag, BT og puls er helt fint. Mulig jeg var litt dehydrert, fått i meg mer væske og mat utover kvelden.

Hva kan det bety om man har utslag på protein så tidlig i svangerskapet?

Jeg kjøpte meg uristix for å kunne sjekke for UVI uten å måtte dra til legen hele tida (er et stykke å kjøre). Har hatt en del UVI tidligere, også når jeg har vært gravid, selv om det er lenge siden sist jeg har hatt det nå. Ble skuffet da de kom i posten i dag, for det viser seg at de kun tester protein og glukose.

Har tatt en test nå, og det kan se ut som det er utslag på protein. Er i uke 12. Skal til lege på første kontroll fredag om ei og ei halv uke. Er usikker på om jeg skal vente til da, eller kjøre og levere en urinprøve denne uka. Hvis jeg har UVI så må jeg ha hatt det lenge, og det er vel ikke bra har jeg skjønt.

Noen som har noen tanker om dette å dele med meg?

Ofte er det kun forurensing rett og slett, litt utflod, ta med ren prøve ( vask og ta så av midtstrålen i sterilt prøveglass) lever på legesenterets lab når du får tid.

 

Hos meg varcdet trolig litt dehydrering som ga utslaget. Hadde kastet opp endel. Hadde fine prøver da jeg leverte inn på laben to dager etter. Ikke had UVI dette svangerskapet, i grunn rart siden jeg har had det med alle de andre i første trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Ugl@: var det noen spesiell grunn til at du testet nå?

Tror det er viktig for vår egen del at vi har minst mulig fokus på "unormaliteter", tegn og symptomer på at noe evnt er galt. Man sliter seg ut med alle bekymringer og tankespinn omkring "hva hvis / dersomatte..."

Forsøk å nyt tida jenter, ihvertfall så mye som mulig! Dette er en tøff nok jobb om man ikke skal psyke seg ned i tillegg :-)

Ja, pleier å kaste et blikk i do nå når jeg er gravid, så st det så uklart ut, bestemte meg derfor for å teste neste gang.

Testet to gang senere, 1+ på protein! og nå + på protein, så det synker! får se i morgen tidlig.

Uansett, ringer legen på mandag, BT og puls er helt fint. Mulig jeg var litt dehydrert, fått i meg mer væske og mat utover kvelden.

Hva kan det bety om man har utslag på protein så tidlig i svangerskapet?

Jeg kjøpte meg uristix for å kunne sjekke for UVI uten å måtte dra til legen hele tida (er et stykke å kjøre). Har hatt en del UVI tidligere, også når jeg har vært gravid, selv om det er lenge siden sist jeg har hatt det nå. Ble skuffet da de kom i posten i dag, for det viser seg at de kun tester protein og glukose.

Har tatt en test nå, og det kan se ut som det er utslag på protein. Er i uke 12. Skal til lege på første kontroll fredag om ei og ei halv uke. Er usikker på om jeg skal vente til da, eller kjøre og levere en urinprøve denne uka. Hvis jeg har UVI så må jeg ha hatt det lenge, og det er vel ikke bra har jeg skjønt.

Noen som har noen tanker om dette å dele med meg?

Ofte er det kun forurensing rett og slett, litt utflod, ta med ren prøve ( vask og ta så av midtstrålen i sterilt prøveglass) lever på legesenterets lab når du får tid.

 

Hos meg varcdet trolig litt dehydrering som ga utslaget. Hadde kastet opp endel. Hadde fine prøver da jeg leverte inn på laben to dager etter. Ikke had UVI dette svangerskapet, i grunn rart siden jeg har had det med alle de andre i første trimester.

 

Tusen takk for svar :)

Det kan nok ha vært utflod ja, var ikke nøye nok da jeg tok prøven. Skal prøve på nytt i morgen med morgenurin, og da ta prøven "etter boka" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det nok bare forurensning:-)

Hadde preeklampsi sist, heldigvis ble han født fire dagee etter at det ble oppdaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere herlige damer som kan komme med noen forslag til mat? Jeg er konstant sulten. spiser jeg meg mett så kan det gå en time så er jeg så sulten at jeg holder på å dø!! enkel og rask mat å lage når jeg blir akutt sulten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tyr til frukt og gulrøtter. Har også med snack n Jack på jobben. Det synes jeg hjelper:) også lager jeg slltid mye middag slik at det blir rester til lunsjen. hjelper meg med to skikkelig måltider med varmmat. Hjemme blir det fort til at jeg småspiser mellom måltidene med gulrot dip, fruktsalat, riskjeks med smør og sånne småting:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååh!! Fillibobba! nå må jeg på butikken med en gang, for her må det handles frukt og grønnsaker i og med at bananen har den apa av ei datter jeg har spist opp og finnes ikke noe godt i kjøleskapet.. bare en isbergsalat... :P takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med at jeg får lyst på alt mulig usunt plutselig, som ekle donuts fulle av sukker og milkshake? Blæh!!

Jaja...får håpe vekta som kommer på denne gang sklir like lett av som tidlgere runder.

Had et par fine dager med faktisk godt og sunt, men når jeg først fyser på noe så blir det nesten på grensen til desperasjon! Må ha!

 

Noe annet jeg plutselig fikk lyst på i morres hadde desverre stått opp og dratt på jobb alt, jaja.... Merkes at andre trimester nærmer seg, formen er stigende! ;)

 

Åh, milkshake *sikle*

 

Jeg spiser vanligvis fint lite melkeprodukter, men nå går det med en god morgen yoghurt hver dag til frokost samt Biola som "mellommåltid. Milkshake hørtes helt himmelsk ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen :-) jeg får melde meg inn her jeg da. Vi venter litt overraskende barn nr 3 rund 22.august. Var ikke helt planen, men det blir veldig koselig :-)

 

Trodde egentlig jeg var 6-7 uker på vei, men ul på mandag viste jeg var 9+4 med en liten krabat som sprella rundt der inne <3

 

Virker som det er en god tone her i august klubben så det skal bli gøy å følge alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...