Gå til innhold

AUGUST 2014 baby

Anbefalte innlegg

Hehe ja får bli egotriptrening med god musikk på ørene! Vi er litt i tvil til sommeren. Jeg er et varmedyr, som søker solen en måned hver sommer.. Neste sommer blir naturligvis annerledes, men vurderer kanskje en uke i solen første uken i juli. Har ikke termin før 17, så da er det jo 5 ukers margin til termin.. Men jeg vet ikke, man vet jo ikke hvordan formen er heller.. Du da?

Er det lov til å fly så sent da?? Husker ikke fra sist jeg...vi vurderer å leie et sommerhus i nærheten av Oslo, godt med litt avveksling. Ellers blir det sikkert en tur på fjellet!

Man kan fly til man kommer inn i uke 38 i Norge så lenge man har legeerklæring :)

Fortsetter under...

Hehe.. Trener på sats :) Fortsetter du å løfte helt som vanlig nå? Litt redd for knebøy med over 100 kg, men overalt står det jo at man bare skal fortsette som før?

Hehe, det kommer jo an på hvor stor og sterk du er ;) Er noe med at man ikke skal holde buktrykk for lenge.. Jeg har egentlig kjørt mye varianter til knebøy i høst, gobletsquats og frontbøy og sånt, og der klarer jeg uansett ikke løfte så tungt som jeg gjør i knebøy. Strakmark holder jeg ganske tungt, men ikke noe særlig mer enn egenvekt..og ettbens-strak funker like bra synes jeg, og da klarer jeg heller ikke løfte kjempetungt... Men på elixia er jeg veldig fornøyd med kettlebellstimer, og flere av intervall og styrketimene, gjelder vel kanskje å finne en instruktør man liker ;)

Ja kanskje jeg skal driste meg til noen fysiske styrkeøkter. Kanskje gøy med litt variasjon etterhvert! Med fly har de fleste at man må ha legeerklæring siste 4 uker før termin, og forbudt de siste to ukene. Ryan air er strengere, men de bruker jeg ikke uansett :P

Reiste med fly etter uke 28 uten legeerklæring. Trodde det var bare de 2 siste ukene innenlands man ikke fikk fly og 4-6 uker før utenlands. Men er nok som det blir sagt: forskjell fra flyselskap til flyselskap :-)

Annonse

Ok, da har jeg fått mage. Og jeg er bare rundt uke 7 sånn ca. Aner virkelig ikke hvordan jeg skal klare å skjule dette fram til uke 12!!!

Sikkert oppblåst, er det jeg også pga treg mage, beveg deg det du makter, drikk mye vann, spis fiberholdig mat, gjerne noen svisker hver dag også. Enda litt tidlig for gravidmage.

Vi fant ut at set er like greit å slippe katta ut av sekken, så besteforeldrene er informert, pluss min bestevenninne og mannens nærmeste kompis, min form er så uggen at det snart ville blitt fattet mistanke. De vet det er tidlig og at mye kan skje, men synes det er greit, for da vil vi få forståelse, trøst og støtte hvis noe skulle skje også.

Melder meg inn her.

Venter Nr 3. Termin i begynnelsen av august.

Et veldig stort barn og et stort barn fra tidligere. Så dette blir vår andre "attpåklatt".

Vært på tidlig UL og sett et bankende hjerte.

Ruger i største hemmelighet og det har vi tenkt til å fortsette med en stund til..

Hmmm...driver å vurderer UL til uken, vil så gjerne vite om det er et lite hjerte som banker der inne, det er vel for tidlig med Angelsound:(

Det har virkelig ikke gått opp for meg at vi blir fire i august...

Hvor planlegger dere i sommer forresten, kan jo fort bli litt kjedelig?

Vi er begge lærere, så vi har begynt å planlegge en liten Norgesferie.. Har alltid hatt lyst til å besøke våre nordlige fylker, så tenker å benytte sjangsen til det nå:) Siden vi har 2 mnd fri (veldig greit, kjenner jeg) må vi nok finne på litt mer enn det for å få tiden til å gå. Noen som har noen forslag?:) Tenker vel mest på slutten av juni, har termin i slutten av august, så håper formen er ok da:)

Dersom det er noen fra nord her, mottas reisetips med stor takk :)

Jeg er fra Lofoten, og kan ikke annet enn å anbefale deg å reise dit, marmamma! Jeg skal dit på juleferie i neste uke, og lengter etter hav og fjell nå... Reine, Å, Haukland, Henningsvær, Ballstad og Svolvær er noen must der. Ellers er selvsagt Tromsø en fantastisk by å være i, min yndlingsby (har bodd der i mange år). Bodø er også sjarmerende, og Helgelandskysten er vel verd tid.

Hehe, jeg har ei lita utfordring med reising til sommeren. Har termin 17.08, og søstera mi skal gifte seg i Toscana 12.07... Og jeg skal være forlover! Så Italia blir det i juli åkke som, om så vi må kjøre dit. Må bare sjekke om reiseforsikring gjelder for slikt også :) Tro om det blir for seint å reise til Norge 13.07?

Det blir fantastisk med bryllup, og de siste tre månedene av forrige svangerskap var de absolutt beste, så håper det blir slik denne gangen også. Planen var jo å få baby på våren 2014, men pga exu så gikk den planen i vasken. Kan ikke planlegge alt, tydeligvis! 

Annonse

Jeg er fra Lofoten, og kan ikke annet enn å anbefale deg å reise dit, marmamma! Jeg skal dit på juleferie i neste uke, og lengter etter hav og fjell nå... Reine, Å, Haukland, Henningsvær, Ballstad og Svolvær er noen must der. Ellers er selvsagt Tromsø en fantastisk by å være i, min yndlingsby (har bodd der i mange år). Bodø er også sjarmerende, og Helgelandskysten er vel verd tid.

Hehe, jeg har ei lita utfordring med reising til sommeren. Har termin 17.08, og søstera mi skal gifte seg i Toscana 12.07... Og jeg skal være forlover! Så Italia blir det i juli åkke som, om så vi må kjøre dit. Må bare sjekke om reiseforsikring gjelder for slikt også :) Tro om det blir for seint å reise til Norge 13.07?

Det blir fantastisk med bryllup, og de siste tre månedene av forrige svangerskap var de absolutt beste, så håper det blir slik denne gangen også. Planen var jo å få baby på våren 2014, men pga exu så gikk den planen i vasken. Kan ikke planlegge alt, tydeligvis!

Jeg er veldig enig reiseplassene. Er selv fra Troms og er det en plass dere bare MÅ oppleve, så er det Senja i Troms, både Ersfjord og Senja trollet :-)

Ok, da har jeg fått mage. Og jeg er bare rundt uke 7 sånn ca. Aner virkelig ikke hvordan jeg skal klare å skjule dette fram til uke 12!!!

Sikkert oppblåst, er det jeg også pga treg mage, beveg deg det du makter, drikk mye vann, spis fiberholdig mat, gjerne noen svisker hver dag også. Enda litt tidlig for gravidmage.

Vi fant ut at set er like greit å slippe katta ut av sekken, så besteforeldrene er informert, pluss min bestevenninne og mannens nærmeste kompis, min form er så uggen at det snart ville blitt fattet mistanke. De vet det er tidlig og at mye kan skje, men synes det er greit, for da vil vi få forståelse, trøst og støtte hvis noe skulle skje også.

Er nok ikke bare oppblåst, den er jevnt like stor gjennom hele døgnet. Har ikke treg mage, eller noe særlig luftplager. Og hvis jeg mot formodning har luft i magen en dag, så blir magen enda større.

Fikk tidlig mage i forrige svangerskap også, men ikke SÅ tidlig.

Ang kvalme så kom den veldig tidlig hos meg, før positiv test/IKM omtrent. Men den har blitt verre etterhvert, og det går litt opp og ned. Jeg er veldig heldig, for jeg spyr ikke, og er ikke dårlig om morgenen. Men kvalmen kommer snikende på formiddagen, og går i bølger resten av dagen.

Hm.. Jeg har lite kunnskap om dette dessverre:( Håper alt er bra med spiren din! Er bra hcg steg hvertfall. Synes det høres rart ut at hcg fortsetter å stige om du skulle hatt sa? Og enig at det hadde vært veldig lite hcg om det var i forhold til uke 7, siden den skal dobles annenhver dag ca. Tipper i såfall el har vært tidligere enn antatt:)

Tror rett og slett du må ta en UL for å få svar her...hvordan test tok du da?? Og når? Du kan jo evt ta en digital med ukeindikator? Hcg er jo individuelt, men tror nok det stemmer bedre at du er i uke 5... Også med tanke på at du har lite sympomer:)

Hm..Hvis jeg nå skal tenke positivt, anta at det ikke er noe galt med lille spire, og at jeg rett og slett har telt feil, så kan et annerledes scenario kanskje ha forløpt slikt:

1) Unnfangelse 17.nov (jeg har oversikt over hvilke dager vi har hatt samleie) istedetfor 1. eller 6. nov.

2) Tre dager etterpå (20.nov) får jeg en blødning, men den varer i 2-3 dager og er således mye mindre enn vanlig mensen, som typisk varer 7-9 dager. Kan dette ha vært en festeblødning? 

3) Jeg er nå istedet i ca. uke 5 med termin i midten av august, i stedet for i starten av aug.

4) Dette scenarioet passer kanskje bedre med at jeg hadde hcg på 814 den 11.des. (24 dager etter mulig befruktning) det er fortsatt litt lavt, men mer ok enn om jeg hadde vært i uke 7?

Fikk aldri regelmessig mens etter at jeg sluttet på p-piller i september, så dette kan i teorien ha skjedd(?) 

Jeg tviler på at det var festeblødning den 20 november. Et befruktet egg bruker gjerne mer enn 3 dager på å vandre ned til livmor og slå seg ned der. Jeg har hatt festeblødning 2 ganger. Første gang en bitteliten blødning 8 dager etter innsett av egg (ivf), andre gang 10 dager etter samleie. Kun en liten blødning som var over til dagen etter. Hvor mye man blør kan selvsagt være individuelt, og slett ikke alle har festeblødning.

Tipper du har hatt eggløsning litt senere enn du tror, eller så er jo normalområdene for hcg ganske vide. Du hadde ikke hatt stigende hcg hvis du hadde hatt en sa- den halveres raskere enn den stiger.

En ultralyd vil gi deg klarhet i hvor langt du er på vei.

Tror rett og slett du må ta en UL for å få svar her...hvordan test tok du da?? Og når? Du kan jo evt ta en digital med ukeindikator? Hcg er jo individuelt, men tror nok det stemmer bedre at du er i uke 5... Også med tanke på at du har lite sympomer:)

Viser ikke digitale med ukeindikator bare til uke 3 så står det 3+? :/ hjelper kanskje lite da hvis hun er usikker på om hun er uke 7 eller 5.

Digital med ukeindikator vis bare til 3+, vil anbefale å dra til UL :) Var der når jeg fant ut at jeg var gravid, siden jeg ikke hadde TR å gå etter. (hadde egentlig bestilt timen for nå annet, men ble heller brukt til å finne ut hvor langt jeg var på vei) :)

Hvis hun har hatt eggløsning senere enn hun tror så kan hun være i grenseområde mellom 2-3 og 3+, da kan det jo være oppklarene, og endel billigere enn UL, men det var bare et forslag. Er kun UL som kan gi et sikkert svar, evt nye hcg prøver. Men ved en MA (og exu tror jeg) kan hcg være stigende.

Hvis hun har hatt eggløsning senere enn hun tror så kan hun være i grenseområde mellom 2-3 og 3+, da kan det jo være oppklarene, og endel billigere enn UL, men det var bare et forslag. Er kun UL som kan gi et sikkert svar, evt nye hcg prøver. Men ved en MA (og exu tror jeg) kan hcg være stigende.

Er det ikke hcg nivået som gir disse uketallene? Vil det da ikke si at hvis det av diverse grunner er lav hcg produksjon gi et uriktig svar? UL er nok det eneste som kan gi et svar, jeg tenker i verste fall hvis det skulle vise seg å være svangerskap utenfor livmoren. Men trolig er det at eggløsning kom senere enn først antatt. Jeg ville prøvd å få en UL snarest i aller tilfelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...