dompa Skrevet 19. oktober 2013 #1 Skrevet 19. oktober 2013 Jeg ble fratatt mine tvillinger da de var nyfødt og fikk ikke sett dem før et halvt år senere, og nå en gang i året framover. Jeg har nå fått møte dem to ganger Jeg er svært deprimert over dette da jeg ikke forstår hvorfor de ble tatt fra meg. Har noen tips om hvordan jeg kan krangle med barnevernet så jeg får møte ungene mine oftere?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2013 #2 Skrevet 19. oktober 2013 Skjønner at det er en fortvilet situasjon, men BV kommer jo ikke bare å tar barn..... Vanskelig å skulle gi deg noen råd når vi ikke vet mer rundt din situasjon. Anonymous poster hash: 1a069...bda
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 19. oktober 2013 #3 Skrevet 19. oktober 2013 Første tips er å ikke gå inn for å krangle med barnevernet, det er et svært dårlig utgangspunkt. Jeg vet ikke hvor gammel du eller tvillingene dine er, men kan du argumentere med at du har blitt mere voksen? For å ha en sak må jo grunnen til at de tok de i første omgang ikke være gjeldene mer. Tok de dem pga narkotika må du ha sluttet med det, og vært nykter en god stund. Litt vanskelig å hjelpe deg uten å vite hvorfor, men siden ikke du heller aner så kan dårlig selvinnsikt være et problem.
Iiiiik Skrevet 19. oktober 2013 #4 Skrevet 19. oktober 2013 Det viktigste er jo at du forstår hvorfor omsorgsovertakelsen ble iverksatt. Begrunnelsen skal fremkomme i vedtaket som ble fattet i fylkesnemnda for sosiale saker. Hvis du ikke har det, kan du få kopi fra barnverntjenesten. Få hjelp av noen til å skjønne argumentene, særlig vil barneverntjenestens innledning være aktuell. Hvis de brukte en sakkyndig bør du også sette deg inn i dennes vurdering. Når du skjønner argumentene, kan du se om det er noe av det som beskrives og som du klarer å endre. Å bestride fakta har lite for seg, for nemnda har tydeligvis akseptert dem. Du kan anke til tingretten, men da må du ha nye fakta å legge på bordet som kan tale til din fordel. Og så får man bare håpe at du klarer å ha barnas beste i tankene dine hvis du tar opp saken igjen. Når du kun får samvær to ganger pr år, så har vedtaket lagt vekt på noe som tilsier at det er best for dem å slå seg til ro i fosterhjemmet.
dompa Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter #5 Skrevet 19. oktober 2013 De PÅSTÅR at jeg røykte hasj under graviditeten, noe jeg selvfølgelig ikke gjorde.(De har ingen bevis heller.) Osv med at jeg er en dårlig skikket mor. Fikk jo ikke sett dem når de var nyfødt engang. Jeg er veldig sjalu på fosterforeldrene selvfølgelig. Jeg får bare møte dem en time en gang i året, fortvilet situasjon...
dompa Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter #6 Skrevet 19. oktober 2013 Det viktigste er jo at du forstår hvorfor omsorgsovertakelsen ble iverksatt. Begrunnelsen skal fremkomme i vedtaket som ble fattet i fylkesnemnda for sosiale saker. Hvis du ikke har det, kan du få kopi fra barnverntjenesten. Få hjelp av noen til å skjønne argumentene, særlig vil barneverntjenestens innledning være aktuell. Hvis de brukte en sakkyndig bør du også sette deg inn i dennes vurdering. Når du skjønner argumentene, kan du se om det er noe av det som beskrives og som du klarer å endre. Å bestride fakta har lite for seg, for nemnda har tydeligvis akseptert dem. Du kan anke til tingretten, men da må du ha nye fakta å legge på bordet som kan tale til din fordel. Og så får man bare håpe at du klarer å ha barnas beste i tankene dine hvis du tar opp saken igjen. Når du kun får samvær to ganger pr år, så har vedtaket lagt vekt på noe som tilsier at det er best for dem å slå seg til ro i fosterhjemmet. De påstår at jeg er en dårlig skikket mor og vil skade barna mine(fordi jeg prøvde å ta mitt liv for mange år siden, 3 år før de ble født.)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2013 #7 Skrevet 19. oktober 2013 Det er slik at barnevernet trenger ikke gi mer samvær enn fylkesnemda har avsagt. De har ikke lov til å gi mindre, men trenger heller ikke å gi mer. Ønsker du mer samvær eller tilbakeføring må du gå til ny sak i fylkesnemnda etter 1 år o vinner du ikke der så kan du anke til tingretten. Sier barnevernet nei til mer samvær så er det dessverrre lite du kan gjøre, men det du kan gjøre for å bedre dine sjanser i neste fylkesnemd er å stille til samvær, sørge for at livet ditt er i orden, du kan eventuelt frivillig avlegge urinpøver hos fastlegen som du kan legge ved i saken din, du kan betale for en egen sakkyndig osv. Du kan gjøre ganske mange ting med livet ditt for å bedre dine sjanser, men mer samvær er det barnevernet som bestemmer inntill fylkesnemda sier noe annet. Anonymous poster hash: 67f89...f41
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2013 #8 Skrevet 19. oktober 2013 Det viktigste er jo at du forstår hvorfor omsorgsovertakelsen ble iverksatt. Begrunnelsen skal fremkomme i vedtaket som ble fattet i fylkesnemnda for sosiale saker. Hvis du ikke har det, kan du få kopi fra barnverntjenesten. Få hjelp av noen til å skjønne argumentene, særlig vil barneverntjenestens innledning være aktuell. Hvis de brukte en sakkyndig bør du også sette deg inn i dennes vurdering. Når du skjønner argumentene, kan du se om det er noe av det som beskrives og som du klarer å endre. Å bestride fakta har lite for seg, for nemnda har tydeligvis akseptert dem. Du kan anke til tingretten, men da må du ha nye fakta å legge på bordet som kan tale til din fordel. Og så får man bare håpe at du klarer å ha barnas beste i tankene dine hvis du tar opp saken igjen. Når du kun får samvær to ganger pr år, så har vedtaket lagt vekt på noe som tilsier at det er best for dem å slå seg til ro i fosterhjemmet. De påstår at jeg er en dårlig skikket mor og vil skade barna mine(fordi jeg prøvde å ta mitt liv for mange år siden, 3 år før de ble født.) Snakk med legen din få h*n + en psykolog til å vitne for at du ikke er sucidal. Min X-mann mistet foreldreretten for barna i to år pga selvmordsforsøk, jeg fikk kun lov å sende de til ham om farmor var tilstede. Anonymous poster hash: 68b7d...ced
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2013 #9 Skrevet 19. oktober 2013 (endret) Anonymous poster hash: 406f3...47f Endret 19. oktober 2013 av Moderator-IS Trakassering av meddebattant.
dompa Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter #10 Skrevet 19. oktober 2013 Anonymous poster hash: 406f3...47f Er nok slik det er dessverre .
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2013 #11 Skrevet 19. oktober 2013 Anonymous poster hash: 406f3...47f Noen ganger går det an å se forbi "vås" og ting man ikke tror helt på når man skjønner at ting blir skrevet / sagt av mennesker i krise. Vi må ikke glemme at det å miste barna sine er en stor krise, uansett hva man har gjort og ikke gjort, og da er det ikke alltid man tenker klart eller har selvinnsikten på plass (beklager, ikke meningen å fornærmer deg, HI) Noen ganger kan man bare holde inni seg de harde ordene og enten svare på spørsmålet eller gå stilt forbi. #7 Anonymous poster hash: 67f89...f41
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2013 #12 Skrevet 19. oktober 2013 Hei! jeg arbeider i barnevernet. Jeg kan forsikre deg om at det skal ekstremt MYE til for å bli fratatt barna sine. Og du har i tillegg ganske lite samvær med de, så her tviler jeg på at det bare er rykter om selvmordsforsøk og hasjrøyking som har vært tilfelle. Beklager at jeg høres hard ut mot deg, skjønner selvfølgelig at det er sårt for deg. Men prøv å være ærlig mot deg selv, er det eneste grunnen til at du har blitt fratatt barna dine? Anonymous poster hash: 51f88...536
dompa Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter #13 Skrevet 19. oktober 2013 Jeg ble nettopp 30 år, har egen leilighet(ikke så stor men) og er student. Hadde jeg måtte ta pisse prøver hadde jeg selvfølgelig gjort det hvis de hadde spurt, noe de ikke har gjort.
dompa Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter #14 Skrevet 19. oktober 2013 Hei! jeg arbeider i barnevernet. Jeg kan forsikre deg om at det skal ekstremt MYE til for å bli fratatt barna sine. Og du har i tillegg ganske lite samvær med de, så her tviler jeg på at det bare er rykter om selvmordsforsøk og hasjrøyking som har vært tilfelle. Beklager at jeg høres hard ut mot deg, skjønner selvfølgelig at det er sårt for deg. Men prøv å være ærlig mot deg selv, er det eneste grunnen til at du har blitt fratatt barna dine? Anonymous poster hash: 51f88...536 Ja, dette er de eneste grunnene jeg har fått.via min verge.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2013 #15 Skrevet 19. oktober 2013 Jeg ble nettopp 30 år, har egen leilighet(ikke så stor men) og er student. Hadde jeg måtte ta pisse prøver hadde jeg selvfølgelig gjort det hvis de hadde spurt, noe de ikke har gjort. Har du prøvd å snakke med saksbehandleren din? Be om å få et møte med han/henne, og forklar situasjonen. Det er ingen som er ute etter å holde tilbake barna dine fra deg viss du er egnet som mor for de. Jeg ville bedt om et nytt møte! Hilsen Barnevernkonsulent Anonymous poster hash: 51f88...536
dompa Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter #16 Skrevet 19. oktober 2013 Jeg er forresten venn med barnefar, og han har prøvd å gå til sak for å få full omsorg, noe jeg Støtter, selv om skal jeg være helt ærlig, ikke er skikket til å ta hånd om to barn akkurat nå.(Noe han har sagt selv.)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2013 #17 Skrevet 19. oktober 2013 Hei! jeg arbeider i barnevernet. Jeg kan forsikre deg om at det skal ekstremt MYE til for å bli fratatt barna sine. Og du har i tillegg ganske lite samvær med de, så her tviler jeg på at det bare er rykter om selvmordsforsøk og hasjrøyking som har vært tilfelle. Beklager at jeg høres hard ut mot deg, skjønner selvfølgelig at det er sårt for deg. Men prøv å være ærlig mot deg selv, er det eneste grunnen til at du har blitt fratatt barna dine? Anonymous poster hash: 51f88...536 Ja, dette er de eneste grunnene jeg har fått.via min verge. Hvorfor har du verge? Anonymous poster hash: 46f05...5d7
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2013 #18 Skrevet 19. oktober 2013 Jeg er forresten venn med barnefar, og han har prøvd å gå til sak for å få full omsorg, noe jeg Støtter, selv om skal jeg være helt ærlig, ikke er skikket til å ta hånd om to barn akkurat nå.(Noe han har sagt selv.) Da burde du ikke støtte ham i det. Om du støtter ham i å få hovedomsoren og du vet at han er uskikket så viser du dårlig dømmekraft. Det er svært lite lurt i denne situasjonen. Kan jeg spørre hvorfor du har verge? Anonymous poster hash: 67f89...f41
Iiiiik Skrevet 19. oktober 2013 #19 Skrevet 19. oktober 2013 Men det taler jo ikke til din fordel - det ser ikke ut til at du tenker på barnas beste hvis du støtter faren i en kamp for å få barna når det er åpenbart at han ikke er i stand til å ta vare på dem. Ser du skriver verge. Mener du verge eller bistandsadvokat? En verge opprettes jo bare for en som ikke kan ta vare på seg selv og da kan du neppe ta vare på to barn. Be om et møte med barneverntjenesten og si at du ønsker mer kontakt med barna dine, evt også tilbakeføring etter hvert. Hør hvordan de vurderer dette og hva de mener de må se, hva som må være på plass for at du skal kunne få mer samvær med dem.
dompa Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter #20 Skrevet 19. oktober 2013 Jeg er forresten venn med barnefar, og han har prøvd å gå til sak for å få full omsorg, noe jeg Støtter, selv om skal jeg være helt ærlig, ikke er skikket til å ta hånd om to barn akkurat nå.(Noe han har sagt selv.) Da burde du ikke støtte ham i det. Om du støtter ham i å få hovedomsoren og du vet at han er uskikket så viser du dårlig dømmekraft. Det er svært lite lurt i denne situasjonen. Kan jeg spørre hvorfor du har verge? Anonymous poster hash: 67f89...f41 Har verge/advokat som tar seg av min økonomi.
dompa Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter #21 Skrevet 19. oktober 2013 Jeg er forresten venn med barnefar, og han har prøvd å gå til sak for å få full omsorg, noe jeg Støtter, selv om skal jeg være helt ærlig, ikke er skikket til å ta hånd om to barn akkurat nå.(Noe han har sagt selv.) Da burde du ikke støtte ham i det. Om du støtter ham i å få hovedomsoren og du vet at han er uskikket så viser du dårlig dømmekraft. Det er svært lite lurt i denne situasjonen. Kan jeg spørre hvorfor du har verge? Anonymous poster hash: 67f89...f41 Jeg er forresten venn med barnefar, og han har prøvd å gå til sak for å få full omsorg, noe jeg Støtter, selv om skal jeg være helt ærlig, ikke er skikket til å ta hånd om to barn akkurat nå.(Noe han har sagt selv.) Da burde du ikke støtte ham i det. Om du støtter ham i å få hovedomsoren og du vet at han er uskikket så viser du dårlig dømmekraft. Det er svært lite lurt i denne situasjonen. Kan jeg spørre hvorfor du har verge? Anonymous poster hash: 67f89...f41 Har verge/advokat akkurat nå pga. min økonomiske situasjon og arveoppgjør.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2013 #22 Skrevet 19. oktober 2013 Jeg er forresten venn med barnefar, og han har prøvd å gå til sak for å få full omsorg, noe jeg Støtter, selv om skal jeg være helt ærlig, ikke er skikket til å ta hånd om to barn akkurat nå.(Noe han har sagt selv.) Da burde du ikke støtte ham i det. Om du støtter ham i å få hovedomsoren og du vet at han er uskikket så viser du dårlig dømmekraft. Det er svært lite lurt i denne situasjonen. Kan jeg spørre hvorfor du har verge? Anonymous poster hash: 67f89...f41 Har verge/advokat som tar seg av min økonomi. Men om du har dte må det jo være noe galt i utgangspunktet. Ingen har nå vel verge om de greier ta hånd om seg selv. Det henger vel sammen med grunnene til at du ble fratatt ungene dine Og om du presterer å støtte en far som ikke er egnet til å ta vare på barna sine å få omsorg for dem, beviser du jo nettopp bare hvorfor du ikke er noen god mor! Anonymous poster hash: 53ec1...236
Sint naken biltyv Skrevet 19. oktober 2013 #23 Skrevet 19. oktober 2013 Hei! jeg arbeider i barnevernet. Jeg kan forsikre deg om at det skal ekstremt MYE til for å bli fratatt barna sine. Og du har i tillegg ganske lite samvær med de, så her tviler jeg på at det bare er rykter om selvmordsforsøk og hasjrøyking som har vært tilfelle. Beklager at jeg høres hard ut mot deg, skjønner selvfølgelig at det er sårt for deg. Men prøv å være ærlig mot deg selv, er det eneste grunnen til at du har blitt fratatt barna dine? Anonymous poster hash: 51f88...536 Ja, dette er de eneste grunnene jeg har fått.via min verge.Verge som 30 åring? Why?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2013 #24 Skrevet 19. oktober 2013 Men du sier du har verge pga din ØKONOMISKE situasjon, men det er den samme vergen som har gitt deg info ang barnevernssaken din? Altså vergen/advokaten hjelper ikke kun til med økonomien din? Anonymous poster hash: 406f3...47f
dompa Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter #25 Skrevet 19. oktober 2013 Jeg er forresten venn med barnefar, og han har prøvd å gå til sak for å få full omsorg, noe jeg Støtter, selv om skal jeg være helt ærlig, ikke er skikket til å ta hånd om to barn akkurat nå.(Noe han har sagt selv.) Da burde du ikke støtte ham i det. Om du støtter ham i å få hovedomsoren og du vet at han er uskikket så viser du dårlig dømmekraft. Det er svært lite lurt i denne situasjonen. Kan jeg spørre hvorfor du har verge? Anonymous poster hash: 67f89...f41 Har verge/advokat som tar seg av min økonomi. Men om du har dte må det jo være noe galt i utgangspunktet. Ingen har nå vel verge om de greier ta hånd om seg selv. Det henger vel sammen med grunnene til at du ble fratatt ungene dine Og om du presterer å støtte en far som ikke er egnet til å ta vare på barna sine å få omsorg for dem, beviser du jo nettopp bare hvorfor du ikke er noen god mor! Anonymous poster hash: 53ec1...236 Hvis økonomi har noe med saken å gjøre(noe det ikke har) men uansett hvis du skal kverulere,,, da kan jo ikke de som er fattig i Norge få lov til å få unger da? Verge er bare midlertidig som hjelper meg til jeg får meg jobb. Grunnet til at jeg støtter barnefar er at jeg fremdeles elsker han og ser kanskje litt skeivt på det ja, skal jeg innrømme,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå