Gå til innhold

JULI 2014 babyer


kjerringa-mot-straumen

Anbefalte innlegg

Hvordan er det med dere som skal ha tidlig på Juli, har magen begynt å komme? Jeg føler at magen er oppblåst, men også at selve magen sånn smått har kommet... Kan det stemme elr er det alt for tidlig? Er 8 uker på vei :-)

Er 8+1 og føler at magen er like stor som den var i uke 12 forrige gang. Men det er mest sannsynlig bare luft pga fordøyelsen er så treig :( Har kjempe hard mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en del mage fra før, så aner ikke helt  :fnise: Men er i alle fall mer oppblåst, den øverste delen av magen stikker liksom litt ut :P Help, I look like a freak!  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mest oppblåst jeg også, men det er 3 stk av mine venner som har spurt om det er noe på gang... De mener at det er babymagen.. ;) jaja, må vell bare leve med den oppblåste magen og glede seg til den virkelige magen kommer! Det blir kos altså<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mest oppblåst jeg også, men det er 3 stk av mine venner som har spurt om det er noe på gang... De mener at det er babymagen.. ;) jaja, må vell bare leve med den oppblåste magen og glede seg til den virkelige magen kommer! Det blir kos altså<3

Ja jeg gleder meg til den begynner å titte ordentlig frem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+1 i dag og buksene begynner å stramme, ubehagelig å ha de på.

Men føler meg veldig oppblåst og Veldig hard i magen, noe jeg merket lite til i forrige svangerskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på 1 svangerskapskontroll idag. Har ikke hatt noe unormale tilstander som skulle tilsi at noe var galt. Idag spurte legen min om jeg ønsket en tidelig ultralyd sånn i uke 12-13. Jeg sa ja, det kunne jo vært fint. Hun sa at veldig mange spør om det og hun sa hun skulle etterspørre det for meg. Er det vanlig at legen gjør dette? Hadde tenkt å forhøre meg om hennes mening ang å bestille privat tidelig ultralyd, men hun spurte før jeg rakk å spørre. Ordner hun det da? Må jeg betale for det? Turte ikke spørre siden kanskje svaret sier seg selv, men følte som om dette var noe som hun tilbyr og ordner til sine pasienter. Hva tror dere? Er det vanlig? Hun sa bare "jeg tenker vi satser på en tidelig ultralyd" kan det være fordi hun vet jeg er ekstremt bekymret for ALT? Hun har vært fastlegen min så lenge jeg kan huske, så hun vet hvor redd jeg blir av minste ting.

 

Anonymous poster hash: 377e9...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er det med dere som skal ha tidlig på Juli, har magen begynt å komme? Jeg føler at magen er oppblåst, men også at selve magen sånn smått har kommet... Kan det stemme elr er det alt for tidlig? Er 8 uker på vei :-)

magen har blitt større, men er bare masse luft! Ser 6 mnd på vei ut om ettermiddagen kvelden. Skulle tro jeg sto og presset ut magen! :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dere av og til stikninger på siden av magen? hadde en cyste i høst og det kjennes ganske likt ut, bare at det stikker bare et par ganger hver dag og på begge sider, istedenfor bare en når jeg hadde cyste. Hadde også da konstant vondt, men det har ikke jeg nå. er det vanlig?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 

 

Er ny her på forumet, men kan omsider skrive oss under her :) Ca termin i følge kalken her er 17. Juli :)

 

Fikk aldri starta på prøvingen før den rakk å klamre seg fast. En gang uten gummi å naivt trodde det ikke skulle skje så fort. 

 

Så lurte på om dere vet om man kan få tidlig UL med at jeg har hatt en miss abortion før med min kjæreste?

Kjenner at jeg ikke helt tror på denne gravidideten, nok en liten redsel som ligger inni meg etter sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har opplevd at puppene plutselig ikke er ømme lengre?! Tok en test nå nettopp, og den var positiv den. Men la plutselig merke til at puppene har blitt bedre over natta.. Det er vel ikke no godt tegn? Eller er det vanlig såpass tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avlaevita, det er nok ganske stor sjans for at du kan få tidlig ul om du er engstelig. Om du ikke får det i det offentlige, så gå privat :)  Bedre å bli beroliget enn å bekymre seg. Gratulerer, forresten :)

 

Lisalita: symptomer kan komme og gå etter det jeg har skjønt. Jeg har knapt ømme pupper i det hele tatt :P Liten sjans for at du har mistet om du ikke har blødd. 

 

Jeg har kasta opp for første gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag i siste mens 23.oktober gir egentlig termin 1.august, men med planlagt keisersnitt blir det nok i midten av juli. Prøver å ikke glede meg for mye over lillebror/søster riktig enda, men fy søren så vanskelig :)

Lilleprikken, er nummer tre her, så jeg kan kanskje svare på noe av spørsmålene etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i dag rundt 8 uker på vei. Jeg var på tidlig UL på fredag og fikk se at hjertet banket og at nurket var der det skulle. Så nå slapper jeg litt mer av. :tommelopp: Plages av forstoppelse, kvalme av og på og i dag også hodepine, mensmurringer er borte, men alle plager er velkomne så lenge de er naturlige i forhold til graviditet... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på 1 svangerskapskontroll idag. Har ikke hatt noe unormale tilstander som skulle tilsi at noe var galt. Idag spurte legen min om jeg ønsket en tidelig ultralyd sånn i uke 12-13. Jeg sa ja, det kunne jo vært fint. Hun sa at veldig mange spør om det og hun sa hun skulle etterspørre det for meg. Er det vanlig at legen gjør dette? Hadde tenkt å forhøre meg om hennes mening ang å bestille privat tidelig ultralyd, men hun spurte før jeg rakk å spørre. Ordner hun det da? Må jeg betale for det? Turte ikke spørre siden kanskje svaret sier seg selv, men følte som om dette var noe som hun tilbyr og ordner til sine pasienter. Hva tror dere? Er det vanlig? Hun sa bare "jeg tenker vi satser på en tidelig ultralyd" kan det være fordi hun vet jeg er ekstremt bekymret for ALT? Hun har vært fastlegen min så lenge jeg kan huske, så hun vet hvor redd jeg blir av minste ting.

 

Anonymous poster hash: 377e9...921

Tror det er gratis om du får henvisning fra lege. Så heldig du er da :) Håper at legen min sier det samme til meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dere av og til stikninger på siden av magen? hadde en cyste i høst og det kjennes ganske likt ut, bare at det stikker bare et par ganger hver dag og på begge sider, istedenfor bare en når jeg hadde cyste. Hadde også da konstant vondt, men det har ikke jeg nå. er det vanlig? :P

Jeg får stikninger  av og til, noen ganger sterke og andre ganger svake. Helt normalt. Om det gjør konstant vondt og det er en helt grusom smerte så burde du snakket med en lege. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har opplevd at puppene plutselig ikke er ømme lengre?! Tok en test nå nettopp, og den var positiv den. Men la plutselig merke til at puppene har blitt bedre over natta.. Det er vel ikke no godt tegn? Eller er det vanlig såpass tidlig?

Litt utpå dagen så slutter puppene mine å gjøre vondt, så da begynner jeg å bekymre meg. Men når jeg våkner om morgenen eller tar av bh-en etter en lang dag så kjennes det ut som de skal sprenge! Hvor langt er du på vei? For de sier jo det at mange "mister" voksesmertene i brystene litt ut i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Har vært på denna sia og sneket litt i d siste ja:-) hadde testdag i dag etter 3. Prøverørsforsøk! Det sto GRAVID!!! :-) så etter mine regninger blir termin 31. Juli, men klinikken regnet den til 1. Aug, så vanskelig og si hvor jeg hører til!:-) krysser bare fingrene for at jeg får bli her helt til termin denne gangen!!!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuusen takk! Er så glad, men alikevell såååå nærvøs! :-)

Er noe med oss ivfere! :-) kommer aldri helt til å slutte og se på de sidene uansett hva som skjer:-) men er sååå glad for å få komme inn her igjen:-) håper bare jeg blir denne gang! Har jo vert gravid og mistet to ganger før, men ingen av de var med ivf, så har mer tro på denne lille spira:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj fikk ikke time med lege før 7.januar. Da er jeg tolv uker på vei. Er ikke det veldig sent? I morgen skal jeg på jobb, gruer meg litt. Vi har en del tunge løft og forflytninger. Kan dette være farlig for meg? eller den lille i magen mener jeg.. I morgen er jeg 4 + 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tidlig mista du da? Klart denne spira sitter! Skjønner du er nervøs, det er jeg også ennå:-)

første gangen hadde jeg MA i uke 8, og andre gang SA i uke 9! Fått time til tidlig ul 11/12, så då håååper jeg på å se et bankende hjerte inni der for første gang! :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovise83: kan det stemme at du var med i mars 2014 termingruppen?

 

 

Nå er det bare 2,5 time igjen og jeg er så uggen at det halve kunne være nok. Gruer meg noe helt sinnsykt. Kjæresten er offshore, synes det er tungt at jeg må gjøre dette alene. Men er klar for å få det overstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...