Gå til innhold

JULI 2014 babyer


kjerringa-mot-straumen

Anbefalte innlegg

har du smerter i tillegg til spottingen anonym?

 

hvor langt er du på vei? er jo noen som blør/spotteer hver gang de skulle hatt mens,... ca hver 4. uke...ligg mest mulig på ryggen, så livmora får slappe av har jeg også hørt et lurt når man har blødninger... er jo ikke sikkert det er noe galt, men skjønner godt at du er engstelig!!!

 

bruker du noen medisiner- progesteron f.eks? de gir ekstra såre slimhinner, så da er det ganske vanlig å spotte litt..

 

jeg har hatt ex.u - oppdaget pga spotting og streke smerter...

og s.a - begynte med spotting, og masse blod bare noen timer senere....

I dag er jeg 6+2, så et bankende hjerte på ultralyden i går formiddag. Han sa det så fint ut og at livmorhalsen(?) var lukket, så det var ingen tegn til truende abort eller noe. Begynte å spotte i underkant av et par timer etter.... bruker ingen medisiner, tar kun float og omega 3. Har ikke hatt sex eller anstrengt meg, annet enn at jeg var og er superstressa og redd nå.... var også veldig redd før ultralyden i går.

 

Dette føles som tortur :(

 

Anonymous poster hash: bacfb...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

da er det nok ikke noe å bekymre seg for! Mange blør som sagt i svangerskapet, og spesielt i 1.tri er det vanlig! Ikke bekymre deg så lenge du ikke begynner å fossblø, eller får smerter!! du hr jo sett lille hjertet slå :P da er det 90%sjangs for at du sitter med baby i juli 2014 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det nok ikke noe å bekymre seg for! Mange blør som sagt i svangerskapet, og spesielt i 1.tri er det vanlig! Ikke bekymre deg så lenge du ikke begynner å fossblø, eller får smerter!! du hr jo sett lille hjertet slå :P da er det 90%sjangs for at du sitter med baby i juli 2014 :D

Håper inderlig at du har rett! Disse 12 første ukene er vanskelige nok som de er, etter spottingen føles det nærmest uutholdelig. Hadde bittelitt lys brun igjen Istad, håper det gir seg nå og at dette går bra..

Ligger vannrett og håper på det beste.

 

Anonymous poster hash: bacfb...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj.. Har begynt å få noen voldsomme kvalmebyger nå :( Og de kommer alltid rett før jeg skal spise middag så jeg sitter og spiser som en kresen 4 åring.. Blir sterkere for hver gang det skjer.

Håper ikke dette er begynnelsen på konstant kvalme :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått mye kvalme. Tror jeg har funnet ut at det er værst når jeg begynner å bli sulten, så prøver å spise litt oftere :)

I tillegg har jeg gått til innkjøp av "kvalme-armbånd" fra apoteket, kan vare placebo, men tror kanskje det har litt effekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate, kvalmen er ikke konstant,men jammen ikke langt unna :( er vel bra med lillefrø da :) i dag tok vi en liten tur på møbelbutikken for å hente noe og jeg var helt utslått og sov i tre timer da vi kom hjem :o og mannen begynner allerede å hinte om at han er lei av å høre om at jeg er kvalm... Fikk sagt til han at jeg ikke akkurat synes synd på han, det er tross alt jeg som er kvalm! Tror han tok hintet - for denne gang i hvertfall ;) orker ingen krangler, er dritsliten av å være kvalm mer enn jeg ikke er kvalm. Regner med det bare blir verre fremover nå, 7+3 i dag! Det var dagens klage, lykke til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også fått mye kvalme. Tror jeg har funnet ut at det er værst når jeg begynner å bli sulten, så prøver å spise litt oftere :)

I tillegg har jeg gått til innkjøp av "kvalme-armbånd" fra apoteket, kan vare placebo, men tror kanskje det har litt effekt ;)

Jeg småspiser hele tiden, men det hjelper visst ikke :(

Har brukt slike sea bands før da jeg jobbet på en ferge og de hjalp faktisk. Men tingen er den at de begynner ikke å virke før etter en stund, hos meg begynte de å virke etter 4-5 dagers kontinuerlig bruk.

På jobben kan jeg ikke bruke dem da jeg vasker hendene(jobber med mat) 1000 ganger daglig fordi jeg ikke tåler engangs hansker.

Nei jeg får vel bare prøve å stappe enda mer mat inn i kroppen og bare droppe middagen :(

Kanskje det er tanken på middag som gjør meg dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en diagnose :)

 

Har vært sykemeldt i to uker pga utmattelse, tok blodprøve i forrige uke og fikk svarene i dag

Har mangel på B12 og Vit D, så med litt påfyll skal jeg kvikne til igjen :)

B12 mangelen var visst ganske ille så skal få direkte innsprøyting 4 ganger iløpet av 4 uker, og så hver 3 mnd.

Er sykemeldt en uke til, og håper jeg snart er i farta igjen :-)

 

Flere som har hatt dette?

 

 

Jeg hadde kraftig b12 mangel for noen år tilbake, var ikke gravid da, men kunne sove døgnet rundt og klarte ikke jobbe! Fikk 4 infeksjoner på 4 uker, så 1 pr mnd i 6 mnd... Ting ble veldig mye bedre etter dette!! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde jeg hadde skrevet her men har visst bare sneket i kulissene :P Fant ut at jeg var gravid på onsdag. Er i dag 4 + 2. Jeg er så lykkelig over å være gravid. Dette er den beste følelsen i hele verden. Kjenner jeg har tårer i øynene når jeg skriver :P Samtidig er det det skumleste jeg noensinne har vært med på. Tenker konstant på graviditeten og er livredd for at det skal skal være blod i trusa eller at det skal komme blod på papiret under toalettbesøket. Håper spiren sitter <3 Er også redd for at det skal være graviditet utenfor livmor (selv om jeg ikke har symptomer), redd for at embryoet har sluttet og utvikle seg osv. huff disse tankene altså. Og så har jeg lyst å fortelle aaaalle at jeg er gravid :P Dere over som har opplevd blødninger,skjønner godt at dere er redde. Det hadde jeg også vært. Men som de sier hender det mange i 1. trimester uten at det er farlig :) lykke til videre, gleder meg til å følge dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det første legetime etter jeg ble gravid er nå 7+6 på vei! Håper bare alt er bra og gleder meg uten måte!! Må jeg selv bestille time hos gynekolog for å få ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen her som har fått svimlebyger? Holdt på å besvime i sted. kun skjedd en gang før for 6 år siden. var helt jævlig. Svetten rant, hadde dråper mellom puppene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har fått svimlebyger? Holdt på å besvime i sted. kun skjedd en gang før for 6 år siden. var helt jævlig. Svetten rant, hadde dråper mellom puppene

 

Jeg er veldig svimmel for tiden, i alle fall! Er nesten aldri det til vanlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har fått svimlebyger? Holdt på å besvime i sted. kun skjedd en gang før for 6 år siden. var helt jævlig. Svetten rant, hadde dråper mellom puppene

Jepp, får veldig ofte svimle byger :( Veldig irriterende. Styrter innpå med masse vann, så går det over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite spørsmål til dere som tester med billigtester... 

Blir de strekene noen gang veldig sterke? Har tatt en del slike nå, men føler liksom ikke at den streken som viser at man er gravid eller ikke har vært så innmari sterk.. Den er synlig og alt det der liksom, men.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svimler også mye for tida!

 

Lisalita: jeg testa aldri med billigtester etter ikm, så fikk aldri veldig sterk strek. En strek er en strek :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svimler også mye for tida!

 

Lisalita: jeg testa aldri med billigtester etter ikm, så fikk aldri veldig sterk strek. En strek er en strek :)

 

Håper det da :) takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med dere som skal ha tidlig på Juli, har magen begynt å komme? Jeg føler at magen er oppblåst, men også at selve magen sånn smått har kommet... Kan det stemme elr er det alt for tidlig? Er 8 uker på vei :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...