Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #101 Skrevet 12. oktober 2013 Ikke ditt barn lenger? Det ER fortsatt ditt barn, uansett hvor mye du ønsker å distansere deg fra hendelsen og dermed barnet. Tror slett ikke det bare er å avskrive eget barn, selv om du sier det nå. Det jeg finner skremmende er at en tilsynelatende normal 13-åring plutselig kan gjøre noe sånt. Går det an? Uten at man mistenker problemer i forkant? Kjempeskremmende! Da aner man jo ikke hvem som går rundt som tikkende bomber! Anonymous poster hash: 09108...40c
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #102 Skrevet 12. oktober 2013 Det jeg finner skremmende er at en tilsynelatende normal 13-åring plutselig kan gjøre noe sånt. Går det an? Uten at man mistenker problemer i forkant? Kjempeskremmende! Da aner man jo ikke hvem som går rundt som tikkende bomber! Anonymous poster hash: 09108...40c Jeg tenker på alle de som begår selvmord, voksne så vel som barn, som ingen mistenker eller aner vil gjøre noe slikt. Det skjer jo fordi mennesker stenger en del følelser inne. Det KAN også ha vært problemer i familien som bv ikke avdekket. Det er ofte slik at ting som stikker litt dypere i en familie er vanskelig å oppdage. Men mennesker flest er greie og snille. Man kan ikke gå rundt og være redd for alle hele tiden. Det kommer det i alle fall ikke noe godt ut av. Anonymous poster hash: 32463...b9f
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #103 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg mener man skal være ytterst forsiktig med å uttale seg om denne saken. Vi vet ingenting om hvorfor han gjorde det, mye mulig han var i psykose. Dette vet man jo ikke og da blir det feil å dømme gutten.. Anonymous poster hash: 246fb...683
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #104 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg mener man skal være ytterst forsiktig med å uttale seg om denne saken. Vi vet ingenting om hvorfor han gjorde det, mye mulig han var i psykose. Dette vet man jo ikke og da blir det feil å dømme gutten.. Anonymous poster hash: 246fb...683 De har jo sagt at gutten er rolig og fullt klar over hva han har gjort. Høres ikke ut som han er i psykose eller har klikket i øyeblikket Anonymous poster hash: c9cc5...dc3
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #105 Skrevet 12. oktober 2013 De har jo sagt at gutten er rolig og fullt klar over hva han har gjort. Høres ikke ut som han er i psykose eller har klikket i øyeblikket Anonymous poster hash: c9cc5...dc3 Er du psykolog? I og med at du våger deg på å stille fjerndiagnoser. Hvis du er så flink til å fjernlese mennesker og stille fjerndiagnoser på mennesker du aldri har møtt så burde du ta kontakt med både NAV og rettsvesenet. Jeg vet at begge deler trenger seriøse personer som kan gjøre noe så enestående som nettopp det. Lange utredninger som vanlige psykologer trenger for å kunne stille diagnoser tar nemlig lang tid og koster mye penger. Anonymous poster hash: 32463...b9f
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #106 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg mener man skal være ytterst forsiktig med å uttale seg om denne saken. Vi vet ingenting om hvorfor han gjorde det, mye mulig han var i psykose. Dette vet man jo ikke og da blir det feil å dømme gutten.. Anonymous poster hash: 246fb...683 De har jo sagt at gutten er rolig og fullt klar over hva han har gjort. Høres ikke ut som han er i psykose eller har klikket i øyeblikket Anonymous poster hash: c9cc5...dc3 Han bekrefter handlingene ja, men klarer ikke si noe om motiv etc. Høres ikke helt stabil ut. Det er da uansett gitt at denne gutten er annerledes enn andre trettenår gamle gutter. Dette er ikke noe en "normal" gutt på den alderen ville gjort akkurat. Til vi vet mer er det uansett nytteløst å spekulere. .. Anonymous poster hash: 09c65...979
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #107 Skrevet 12. oktober 2013 De har jo sagt at gutten er rolig og fullt klar over hva han har gjort. Høres ikke ut som han er i psykose eller har klikket i øyeblikket Anonymous poster hash: c9cc5...dc3 Er du psykolog? I og med at du våger deg på å stille fjerndiagnoser. Hvis du er så flink til å fjernlese mennesker og stille fjerndiagnoser på mennesker du aldri har møtt så burde du ta kontakt med både NAV og rettsvesenet. Jeg vet at begge deler trenger seriøse personer som kan gjøre noe så enestående som nettopp det. Lange utredninger som vanlige psykologer trenger for å kunne stille diagnoser tar nemlig lang tid og koster mye penger. Anonymous poster hash: 32463...b9f De har jo sagt at det ikke er noe galt med gutten psykisk Anonymous poster hash: c9cc5...dc3
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #108 Skrevet 12. oktober 2013 De har jo sagt at gutten er rolig og fullt klar over hva han har gjort. Høres ikke ut som han er i psykose eller har klikket i øyeblikket Anonymous poster hash: c9cc5...dc3 Er du psykolog? I og med at du våger deg på å stille fjerndiagnoser. Hvis du er så flink til å fjernlese mennesker og stille fjerndiagnoser på mennesker du aldri har møtt så burde du ta kontakt med både NAV og rettsvesenet. Jeg vet at begge deler trenger seriøse personer som kan gjøre noe så enestående som nettopp det. Lange utredninger som vanlige psykologer trenger for å kunne stille diagnoser tar nemlig lang tid og koster mye penger. Anonymous poster hash: 32463...b9f De har jo sagt at det ikke er noe galt med gutten psykisk Anonymous poster hash: c9cc5...dc3 Som de vet om ja.., Anonymous poster hash: 246fb...683
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #109 Skrevet 12. oktober 2013 De har jo sagt at det ikke er noe galt med gutten psykisk Anonymous poster hash: c9cc5...dc3 Det var ikke hva du skrev. Du skrev at du kunne diagnostisere gutten som psykisk frisk fordi han var rolig. Nå som du har lagt fra deg diagnostiseringen av andre, la oss gå til dette med at du hevder du har lest at gutten er psykisk frisk. For det har du ikke. Ingen har undersøkt gutten i løpet av den korte tiden og konkludert med at han er 100% psykisk frisk. Det tar uker å diagnostisere et menneske. Og da snakker vi om ekspressfart å diagnostisere. Men i løpet av et par dager? Nei, skjer ikke. Nå er du velkommen til å presentere denne kilden din som sier at han er psykisk frisk. Veldig spent. Anonymous poster hash: 32463...b9f
Gjest ENMLCOA Skrevet 12. oktober 2013 #110 Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Skjønner ikke hvorfor man skal ha det slik til at en 13-åring er et barn. En 13-åring er for meg en ung voksen som forstår utmerket forskjellen på rett og galt! Jeg håper for all del at gutten blir sperret inne og at de kaster nøkkelen moderert av Cat.68 brukermoderator så forbannet på denne blåøyde holdningen som eksisterer, det er ikke 13-åringen det er synd på - det er 3-åringen som aldri får vokse opp, aldri får begynne på skole, aldri får seg jobb, aldri får seg kjæreste, aldri får barn, aldri får barnebarn, aldri får bli gammel og leve livet som han ble frastjålet. Hvorfor kan man bare ikke akseptere at noen er født onde og ikke kan ta del i samfunnet som normale mennesker som heller moderert av Cat.68 brukermoderator Og det hadde du sagt om det var ditt eget barn det var snakk om, om din trettenåring begikk drap? "Sperr ham inne, kast nøkkelen og ( moderert bort av Kira, brukermoderator )Fy fader. Det er jammen mange onde mennesker her i verden. Og da snakker jeg ikke om denne gutten.. Anonymous poster hash: 65549...b38 Endret 12. oktober 2013 av Kira bjeffer Trakassering og oppfattes som upassende.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #111 Skrevet 12. oktober 2013 De har jo sagt at gutten er rolig og fullt klar over hva han har gjort. Høres ikke ut som han er i psykose eller har klikket i øyeblikket Anonymous poster hash: c9cc5...dc3 Er du psykolog? I og med at du våger deg på å stille fjerndiagnoser. Hvis du er så flink til å fjernlese mennesker og stille fjerndiagnoser på mennesker du aldri har møtt så burde du ta kontakt med både NAV og rettsvesenet. Jeg vet at begge deler trenger seriøse personer som kan gjøre noe så enestående som nettopp det. Lange utredninger som vanlige psykologer trenger for å kunne stille diagnoser tar nemlig lang tid og koster mye penger. Anonymous poster hash: 32463...b9f De har jo sagt at det ikke er noe galt med gutten psykisk Anonymous poster hash: c9cc5...dc3 Ingen har sagt at han er frisk. De har sagt at han evalueres nå Anonymous poster hash: 09c65...979
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #112 Skrevet 12. oktober 2013 De har jo sagt at gutten er rolig og fullt klar over hva han har gjort. Høres ikke ut som han er i psykose eller har klikket i øyeblikket Anonymous poster hash: c9cc5...dc3 Er du psykolog? I og med at du våger deg på å stille fjerndiagnoser. Hvis du er så flink til å fjernlese mennesker og stille fjerndiagnoser på mennesker du aldri har møtt så burde du ta kontakt med både NAV og rettsvesenet. Jeg vet at begge deler trenger seriøse personer som kan gjøre noe så enestående som nettopp det. Lange utredninger som vanlige psykologer trenger for å kunne stille diagnoser tar nemlig lang tid og koster mye penger. Anonymous poster hash: 32463...b9f De har jo sagt at det ikke er noe galt med gutten psykisk Anonymous poster hash: c9cc5...dc3 Ingen har sagt at han er frisk. De har sagt at han evalueres nå Anonymous poster hash: 09c65...979 Det smilefjeset skulle ikke være der. Beklager det. Anonymous poster hash: 09c65...979
Gjest Kira Skrevet 12. oktober 2013 #113 Skrevet 12. oktober 2013 Hei, I fare for å gjenta hva vi allerede har sagt, så må vi nok en gang oppfordre dere til å tenke over hva dere skriver. Vi har forståelse for at denne saken opprører, men håper heretter dere kan la være å spekulere rundt årsakssammenhenger dere ikke kjenner. Kira, brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #114 Skrevet 12. oktober 2013 Skjønner ikke hvorfor man skal ha det slik til at en 13-åring er et barn. En 13-åring er for meg en ung voksen som forstår utmerket forskjellen på rett og galt! Jeg håper for all del at gutten blir sperret inne og at de kaster nøkkelen moderert av Cat.68 brukermoderator så forbannet på denne blåøyde holdningen som eksisterer, det er ikke 13-åringen det er synd på - det er 3-åringen som aldri får vokse opp, aldri får begynne på skole, aldri får seg jobb, aldri får seg kjæreste, aldri får barn, aldri får barnebarn, aldri får bli gammel og leve livet som han ble frastjålet. Hvorfor kan man bare ikke akseptere at noen er født onde og ikke kan ta del i samfunnet som normale mennesker som heller moderert av Cat.68 brukermoderator Og det hadde du sagt om det var ditt eget barn det var snakk om, om din trettenåring begikk drap? "Sperr ham inne, kast nøkkelen og ( moderert bort av Kira, brukermoderator )Fy fader. Det er jammen mange onde mennesker her i verden. Og da snakker jeg ikke om denne gutten.. Anonymous poster hash: 65549...b38 Hadde det vært mitt barn som hadde gjort noe slikt hadde det ikke lengre vært mitt barn. Sorry, muligens er jeg en grusom person, men slikt hadde jeg ALDRI kunnet tilgitt. Enig! Tror mange her inne er latterlig naive. Anonymous poster hash: 450f5...19a
mamma_bergen Skrevet 12. oktober 2013 #115 Skrevet 12. oktober 2013 Skjønner ikke hvorfor man skal ha det slik til at en 13-åring er et barn. En 13-åring er for meg en ung voksen som forstår utmerket forskjellen på rett og galt! Jeg håper for all del at gutten blir sperret inne og at de kaster nøkkelen moderert av Cat.68 brukermoderator så forbannet på denne blåøyde holdningen som eksisterer, det er ikke 13-åringen det er synd på - det er 3-åringen som aldri får vokse opp, aldri får begynne på skole, aldri får seg jobb, aldri får seg kjæreste, aldri får barn, aldri får barnebarn, aldri får bli gammel og leve livet som han ble frastjålet. Hvorfor kan man bare ikke akseptere at noen er født onde og ikke kan ta del i samfunnet som normale mennesker som heller moderert av Cat.68 brukermoderator Og det hadde du sagt om det var ditt eget barn det var snakk om, om din trettenåring begikk drap? "Sperr ham inne, kast nøkkelen og ( moderert bort av Kira, brukermoderator )Fy fader. Det er jammen mange onde mennesker her i verden. Og da snakker jeg ikke om denne gutten.. Anonymous poster hash: 65549...b38 Hadde det vært mitt barn som hadde gjort noe slikt hadde det ikke lengre vært mitt barn. Sorry, muligens er jeg en grusom person, men slikt hadde jeg ALDRI kunnet tilgitt. Ja, da syns jeg nesten du er en grusom person..Jeg tror ikke det er en ting i verden datteren min kunne gjort slik at jeg mistet kjærligheten til henne.. Dette som har skjedd er en forferdelig tragedie og utover det så er det andre som har jobb å finne ut av dette, ikke dib.
Iiiiik Skrevet 12. oktober 2013 #116 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg mener for min del at dere som mener at dere hadde kuttet kontakten med deres eget barn hvis noe slikt skjedde, er naive. Unyanserte og naive og sikkert også sterkt preget av "det kunne aldri skjedd meg". Heldigvis har dere sikkert rett - noe tilsvarende har jo ikke skjedd på åresvis i Norge. Heldigvis forekommer det nesten ikke at barn dreper barn. Å påstå at man ville avskrevet barnet hvis det hadde skjedd, er lite gjennomtenkt mener jeg. Som foreldre vil man nok i en sånn situasjon føle på skyld. Sikkert også skrekk, avsmak og avmakt. Noen ganger viser det seg at et tilsynelatende friskt menneske plutselig blir sykt. 13-åringen har nok ingen kjent psykisk lidelse siden foreldrene ble godkjent som fosterforeldre, men hvordan han hadde det i gjerningsøyeblikket og hvordan han har det nå, vet vi jo ingenting om. Som sagt - jeg håper han vil ivaretas både psykisk og sikkerhetsmessig i tiden fremover. Flere av dere som har svart i denne tråden viser jo at det kan finnes voksne uten sinnekontroll som unner ham mye vondt...
Ugl@ ruger... Skrevet 12. oktober 2013 #117 Skrevet 12. oktober 2013 Må si jeg reagerer litt på opplysningene media har fått i denne tragiske saken så tidlig i løpet. Her har en tenåring tatt livet av et småbarn, uavhengig av årsak så er jo dette en enorm tragedie for foreldrene og familiene til begge disse to. Synes folk skal vokte seg vel for å spekulere åpent på diskusjonssider, og pressen bør også være varsom med hva de skriver.
*Teoline* Skrevet 12. oktober 2013 #118 Skrevet 12. oktober 2013 Skjønner ikke hvorfor man skal ha det slik til at en 13-åring er et barn. En 13-åring er for meg en ung voksen som forstår utmerket forskjellen på rett og galt! Jeg håper for all del at gutten blir sperret inne og at de kaster nøkkelen moderert av Cat.68 brukermoderator så forbannet på denne blåøyde holdningen som eksisterer, det er ikke 13-åringen det er synd på - det er 3-åringen som aldri får vokse opp, aldri får begynne på skole, aldri får seg jobb, aldri får seg kjæreste, aldri får barn, aldri får barnebarn, aldri får bli gammel og leve livet som han ble frastjålet. Hvorfor kan man bare ikke akseptere at noen er født onde og ikke kan ta del i samfunnet som normale mennesker som heller moderert av Cat.68 brukermoderator Og det hadde du sagt om det var ditt eget barn det var snakk om, om din trettenåring begikk drap? "Sperr ham inne, kast nøkkelen og ( moderert bort av Kira, brukermoderator )Fy fader. Det er jammen mange onde mennesker her i verden. Og da snakker jeg ikke om denne gutten.. Anonymous poster hash: 65549...b38 Hadde det vært mitt barn som hadde gjort noe slikt hadde det ikke lengre vært mitt barn. Sorry, muligens er jeg en grusom person, men slikt hadde jeg ALDRI kunnet tilgitt.For en skremmende holdning! Denne saken opprører meg, men de holdningene du (og flere med deg dessverre) du viser her skremmer vettet av meg! Nå klarer jeg faktisk ikke å lese mer i denne tråden, jeg blir fysisk uvel av deg.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #119 Skrevet 12. oktober 2013 Slettet grunnet personangrep på meddebattant. Kira, brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #120 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg syns det er en horribel hendelse uansett. En 3-åring er død. En 13-åring drepte ham, han kan ikke straffes rettslig, men han kommer ikke til å gå rundt fritt i kommunen heller. Livet han blir aldri mer igjen som det var. Jeg er sikker at man prøver å finne forklaringer hvorfor han gjorde det han gjorde, men jeg syns det er merkelig at man aldri vurderer en gang den enkleste, nemlig at noen mennesker er onde. Uten en grunn, de bare er født slik. Anonymous poster hash: 77b20...b7b
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #121 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg er sikker at man prøver å finne forklaringer hvorfor han gjorde det han gjorde, men jeg syns det er merkelig at man aldri vurderer en gang den enkleste, nemlig at noen mennesker er onde. Uten en grunn, de bare er født slik. Anonymous poster hash: 77b20...b7b Det er ikke så enkelt. Se innlegg: http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144087804-herregud-for-em-tragisk-sak-stord/?p=145758262 Anonymous poster hash: 32463...b9f
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #122 Skrevet 12. oktober 2013 Straff? Gutten trenger hjelp, ikke straff. Selv om gutten er tenåring så er han fortsatt bare barnet. Anonymous poster hash: 32463...b9f Hadde det vært din 3 åring tror jeg nok du hadde ønsket straff for denne tenåringen ja... Selvfølgelig må han straffes! Skulle bare mangle , han tok et liv, med vilje , på en grusom måte ! Anonymous poster hash: 3b69d...c01
Iiiiik Skrevet 12. oktober 2013 #123 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg syns det er en horribel hendelse uansett. En 3-åring er død. En 13-åring drepte ham, han kan ikke straffes rettslig, men han kommer ikke til å gå rundt fritt i kommunen heller. Livet han blir aldri mer igjen som det var. Jeg er sikker at man prøver å finne forklaringer hvorfor han gjorde det han gjorde, men jeg syns det er merkelig at man aldri vurderer en gang den enkleste, nemlig at noen mennesker er onde. Uten en grunn, de bare er født slik. Anonymous poster hash: 77b20...b7b Så du tror han har gått gjennom verden i 13 år som et ondt menneske? Et lite menneske som har skjult sitt sanne jeg i flere år og som plutselig slo til når omgivelsene ikke fulgte med? Sorry, det høres helt usannsynlig ut!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #124 Skrevet 12. oktober 2013 Straff? Gutten trenger hjelp, ikke straff. Selv om gutten er tenåring så er han fortsatt bare barnet. Anonymous poster hash: 32463...b9f Hadde det vært din 3 åring tror jeg nok du hadde ønsket straff for denne tenåringen ja...Selvfølgelig må han straffes! Skulle bare mangle , han tok et liv, med vilje , på en grusom måte ! Anonymous poster hash: 3b69d...c01 Han trenger å få en reaksjon, ja selvsagt, men man straffer ikke barn her i landet - det er faktisk forbudt ved lov. En trettenåring er under den kriminelle lavalder, den seksuelle lavalder, han har ikke stemmerett og kan ikke kjøre hverken moped eller bil. En trettenåring kan ikke være alene hjemme over lengre tid og han kan ikke styre hverken innkjøp eller økonomi. Hvor er da fornuften i at man da skal straffe et barn som tydelig har klikket på det mest grusomme vis? Anonymous poster hash: ef7ad...15f
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #125 Skrevet 12. oktober 2013 Vet ingenting om denne saken, men skriver dette for å forklare hvor vanskelig det er å forutse hva andre mennesker kan være i stand til. Jeg var hjemme på besøk hos familien, min lillebror var 12 år, han og min lillesøster kranglet, jeg kjeftet på ham etter han slo vår lillesøster, han tar så tak i en kniv som står i knivblokken på kjøkkenbenken. Jeg har en 1 åring på hofta som jeg nærmest slenger fra meg mens jeg tar tak i armen på broren min og får vridd kniven ut av hånda hans og får lagt gutten i bakken mens jeg roper på pappa. Min bror er ikke ond, han har ingen diagnose, helt normal,men der et øyeblikk ramlet det totalt for ham. Til alt hell klarte jeg å reagere. Hva som kunne skjedd hvis ikke tørr jeg ikke spekulere på. Broren min er nå voksen, verdens roligste gutt som aldri har vært i klammeri med politi, bruker aldri vold og en jeg nå trygt kan stole på som barnevakt. Anonymous poster hash: a4a51...36d
Anbefalte innlegg