Gå til innhold

Herregud for em tragisk sak - Stord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men forholdet mellom dem er vel allerede ganske ødelagt, siden han angrep og skadet sin far med kniv?

Men hvilken kontakt det vil bli i framtida, må bli opp til familien selv.

Anonymous poster hash: 83a02...e63
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men forholdet mellom dem er vel allerede ganske ødelagt, siden han angrep og skadet sin far med kniv?

Men hvilken kontakt det vil bli i framtida, må bli opp til familien selv.

Anonymous poster hash: 83a02...e63

Tja, usikker.....

Vanskelig å sette seg inn i, men dersom dette hadde vært MIN sønn på 13 år, så hadde jeg hatt det helt forferdelig, vært sint og alt det der... MEN jeg ville fortsatt elsket sønnen min, og ville absolutt hatt kontakt med han og forsøkt å hjelpe han på alle måter.

Foreldres kjærlighet ER betingelsesløs. Burde hvertfall være det....

Hadde du klart å hate ditt eget barn, uansett hva?

Anonymous poster hash: 73b9e...5ef

Skrevet

Barnevernet var tilstede når det skjedde!?? Sto de og så på at treåringen ble drept???!!!

Anonymous poster hash: e767c...2a9

Skrevet

Barnevernet var tilstede når det skjedde!?? Sto de og så på at treåringen ble drept???!!!

Anonymous poster hash: e767c...2a9

Kjære vene, er det virkelig hva du tror? Veldig fristende å komme med personangrep, veldig, men altså, tror du virkelig at voksne mennesker bare sto og så på i mens trettenåringen gjorde det han gjorde? Nei, slike ting skjer ikke i virkeligheten.

Anonymous poster hash: 32463...b9f

Skrevet

Men forholdet mellom dem er vel allerede ganske ødelagt, siden han angrep og skadet sin far med kniv? Men hvilken kontakt det vil bli i framtida, må bli opp til familien selv.Anonymous poster hash: 83a02...e63

Tja, usikker.....Vanskelig å sette seg inn i, men dersom dette hadde vært MIN sønn på 13 år, så hadde jeg hatt det helt forferdelig, vært sint og alt det der... MEN jeg ville fortsatt elsket sønnen min, og ville absolutt hatt kontakt med han og forsøkt å hjelpe han på alle måter. Foreldres kjærlighet ER betingelsesløs. Burde hvertfall være det.... Hadde du klart å hate ditt eget barn, uansett hva? Anonymous poster hash: 73b9e...5ef
helt enig ...

Anonymous poster hash: 677b6...49e

Skrevet

Ja familien er norsk.

Anonymous poster hash: 87b08...d94

Skrevet

Tror ikke de var etnisk norske. 3 åringen var forsterbarn i hjemmet der..

Anonymous poster hash: 64173...2dd

Skrevet

For en tragisk uvirkelig sak. Frysninger.

Det er bare tragisk. Om 13 åringen så hadde fått 21 fengsel så hadde det vært like tragisk. Alt er tragisk. 

Om mitt barn hadde gjort noe slikt som 13 åring hadde jeg først og fremst følt meg som verdens dårligste mor, jeg tenker at det må være noe alvorlig galt med oppveksten til 13 åringen.

Anonymous poster hash: 2eac6...ecb
Skrevet

Huff, denne saken er så tragisk at tårene bare triller. Stakkar alle involverte. Stakkar 13åring som har ødelagt livet sitt, stakkar foreldrene som tapte kampen og fikk barnet sitt drept, stakkar foreldre til 13åringen og aller, aller mest, stakkar treåringen. Får så vondt av det lille barnet og har så lyst å beskytte eller gjøre noe. En treåring skal ikke oppleve dette og miste muligheten til å vokse opp.. Huff, dette er dypt tragisk. :(

Jeg vil oppfordre alle til å tenke over hva som skrives. Alle involverte parter kommer GARANTERT til å lese dette. IKKE trekk konklusjoner om diagnoser, omsorg, trettenåringen eller foreldrene. Det kan gjøre stor skade og vi står ikkeøkologisk posisjon til å vite hvordan eller hvorfor dette har skjedd. Trettenåringen er også kun er barn og bør ikke trenge å lese dette.

Skrevet

jeg synes aboslutt ikke synd på 13 åringen. han har gjort noe forferdelig ;( ,han tok det valget og bør straffes. En så stor gutt vet hva han gjør. i England er de i alle fall normale og dømmer barn, for eks de guttene som drepte han 2 åring,de var vel kun 11 år

Anonymous poster hash: 2e7f1...3f1
Skrevet

Barnevernet stod selvfølgelig ikke å så på at gutten ble drept. Drapet skjedde utendørs mens alle andre var inne. Faren til 13-åringen har tydeligvis på en eller måte prøvd å gå imellom, ettersom han også ble hardt skadet og måtte på sykehus. Kanskje kom han så sent inn i bildet at 3 åringen allerede var drept på det tidspunktet.... Hvis ikke ser jeg det som ganske usannsynlig at en voksen mann ikke skulle kunne klare å hindre en 13 åring i å fortsette drapet....

Familien er godkjent som fosterhjem, så så ille oppvekst kan ikke denne 13 åringen ha hatt.... Ikke spesielle adferdsproblemer heller, da familien da mest sannsynlig ikke ville ha blitt godkjent som fosterhjem på grunn av den allerede eksisterende belastningen i familien.

Barnevernet var der på et tilfeldig besøk. Sikkert i forhold til å se hvordan fosterhjemsoppgaven fungerte. 3 åringen kom til fosterhjemmet i vår, og familien følges da opp tettere av barnevernet den første perioden. 13 åringen har selv sagt at det var helt tilfeldig at drapet skjedde mens barnevernet var der.....

Anonymous poster hash: 832bd...653
Skrevet

Jo de er etnisk norske.

Uansett så har ikke det noe å si. Er en forferdelig sak uansett om de hadde vært norsk eller utenlandsk. Slike ting skjer faktisk i Norge også. Av nordmenn.

Anonymous poster hash: 87b08...d94

Skrevet (endret)

Skjønner ikke hvorfor man skal ha det slik til at en 13-åring er et barn. En 13-åring er for meg en ung voksen som forstår utmerket forskjellen på rett og galt! Jeg håper for all del at gutten blir sperret inne og at de kaster nøkkelen der han kan moderert pga nedsettende ordbruk.Cat.68 brukermoderator Blir så forbannet på denne blåøyde holdningen som eksisterer, det er ikke 13-åringen det er synd på - det er 3-åringen som aldri får vokse opp, aldri får begynne på skole, aldri får seg jobb, aldri får seg kjæreste, aldri får barn, aldri får barnebarn, aldri får bli gammel og leve livet som han ble frastjålet.

Hvorfor kan man bare ikke akseptere at noen er født onde og ikke kan ta del i samfunnet som normale mennesker moderert pga nedsettende ordbruk Cat.68 brukermoderator

Skjønner denne saken engasjerer og opprører, Men vil be dere passe på språkbruken og vise respekt for saken. Mvh Cat.68 brukermoderator

Endret av Cat.68
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor man skal ha det slik til at en 13-åring er et barn. En 13-åring er for meg en ung voksen som forstår utmerket forskjellen på rett og galt! Jeg håper for all del at gutten blir sperret inne og at de kaster nøkkelen moderert av Cat.68 brukermoderator så forbannet på denne blåøyde holdningen som eksisterer, det er ikke 13-åringen det er synd på - det er 3-åringen som aldri får vokse opp, aldri får begynne på skole, aldri får seg jobb, aldri får seg kjæreste, aldri får barn, aldri får barnebarn, aldri får bli gammel og leve livet som han ble frastjålet.

Hvorfor kan man bare ikke akseptere at noen er født onde og ikke kan ta del i samfunnet som normale mennesker som heller moderert av Cat.68 brukermoderator

Og det hadde du sagt om det var ditt eget barn det var snakk om, om din trettenåring begikk drap? moderert pga sitering av moderert evne .Cat.68 brukermoderator

Fy fader. Det er jammen mange onde mennesker her i verden. Og da snakker jeg ikke om denne gutten..

Anonymous poster hash: 65549...b38

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor man skal ha det slik til at en 13-åring er et barn. En 13-åring er for meg en ung voksen som forstår utmerket forskjellen på rett og galt! 

Så du synes man skal senke den seksuelle lavalder til 13 år?

Skrevet

Det er klart ingen er født onde. Noen er nok født med dårligere samspillsevner, noen er født med dårlig impulskontroll og noen med dårlig evne til å tolerere frustrasjon.

I Norge finnes det heldigvis ikke ungdomsfengsler. Jeg er ikke enig i at noen skal sperres inne hele livet for noe de gjorde da de var 13 og da må det være et poeng å gjøre ham best mulig i stand til å fungere etterpå. Det klarer man ikke hvis han sperres inne med andre negative ungdommer. Hva kan de lære hverandre?

Hele historien er veldig trist. Foreldrene til 3-åringen som tydeligvis nettopp har anket saken om at barnet ikke kan bo hos dem og tapt saken. Blir ikke lett for dem å bli rusfrie nå i hvert fall :( Og foreldrene til 13-åringen som har påtatt seg å ivareta noen andres barn og så dreper deres eget barn ham. Å bo på et såpass lite sted og så skulle leve videre med dette, er nesten utenkelig.

Jeg synes skrekkelig synd på 13-åringen. Jeg vet ikke hva dere andre husker av å nettopp ha begynt på ungdomsskolen, men voksen er man i hvert fall ikke. Evnen til å tenke konsekvenser er på ingen måte ferdigutviklet. Er en grunn til at man verken stemmer eller kjører bil på den alderen, man er ikke moden nok.

Gjest Julia1984
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor man skal ha det slik til at en 13-åring er et barn. En 13-åring er for meg en ung voksen som forstår utmerket forskjellen på rett og galt! Jeg håper for all del at gutten blir sperret inne og at de kaster nøkkelen moderert av Cat. 68 brukermoderator Blir så forbannet på denne blåøyde holdningen som eksisterer, det er ikke 13-åringen det er synd på - det er 3-åringen som aldri får vokse opp, aldri får begynne på skole, aldri får seg jobb, aldri får seg kjæreste, aldri får barn, aldri får barnebarn, aldri får bli gammel og leve livet som han ble frastjålet.

Hvorfor kan man bare ikke akseptere at noen er født onde og ikke kan ta del i samfunnet som normale mennesker som heller moderert av Cat.68 brukermoderator.

Jeg er helt enig i at straffenivå etc i Noege er en vits, men å si at en 13-åring er en ung voksen er latterlig. En 16-17 åring er en ung voksen, men en 13 åring er et barn, lik det eller ikke!!
Skrevet

Iiiiik tok opp flere gode eksempler her. Dere som mener 13-åringer er som voksne å regne, ønsker dere at 13-åringer skal få kjøre bil, drikke alkohol og stemme? Hvis ikke kan dere jo ikke hevde at en 13-åring er som voksen å regne.

Skrevet

Da stiller jeg et spørsmål. er ikke 2 11 åringer like mye barn? de blir dømt i England, noe jeg mener er like rett. Og er ikke snakk om hva vi mener om sex, Alkohol,stemme og kjøre bil, dette er snakk om en GRUSOMT Handling og drepe et lite unnskyldig barn som ikke klarer og forsvare seg engang. er ABOSLUTT ikke synd på denne 13 åringen, han er et stort barn som forstår hva han har gjort.

Anonymous poster hash: 2e7f1...3f1
Gjest Julia1984
Skrevet

Enig at en 13 åring er stort barn sånn sett, men å kalle et barn som er 13 år for ung voksen....,dere har neppe erfaring med aldersgruppen.

13 åringen trenger masse oppfølging, hjelp i mange mange år.... Men å kaste et barn på cella og kaste nøkkelen er ikke løsningen.

Skrevet

Da stiller jeg et spørsmål. er ikke 2 11 åringer like mye barn? de blir dømt i England, noe jeg mener er like rett. Og er ikke snakk om hva vi mener om sex, Alkohol,stemme og kjøre bil, dette er snakk om en GRUSOMT Handling og drepe et lite unnskyldig barn som ikke klarer og forsvare seg engang. er ABOSLUTT ikke synd på denne 13 åringen, han er et stort barn som forstår hva han har gjort. Anonymous poster hash: 2e7f1...3f1

Nei, de to 11-åringene skulle etter min vurdering ikke vært fengslet. Hva hjelper det?

Jeg lar ikke engang min fornuftige 14-åring være alene hjemme en natt, så jeg tenker på ingen måte at unge tenåringer er voksne nok til å at ansvar for seg selv. Jeg følger med på lekser, maser om varme klær, minner om leggetid, lager mat osv. Rett og slett fordi hun er for ung til å ta konsekvensen av sine valg.

Det finnes en mellomting mellom å låse inne og kaste nøkkelen og det å klappe på hodet og si at det var dumt gjort. 3-åringen kommer ikke til live samme hva man gjør, så målet må vel være å synliggjøre alvoret og unngå at det skjer igjen?

Skrevet

Jeg sliter så med å skjønne hva som har skjedd...

13-åringen var ikke ruset og har ingen historikk med rus, han var helt ukjent for politiet, har aldri hatt psykiatrisk behandling, det var rett og slett ingenting som skulle tilsi at han skulle gjøre noe sånt.

Foreldrene var godkjent som fosterforeldre, dvs at de er gått etter sømmene og det er ikke funnet noe galt i denne familien.

Hva er det da som får rullgardinen til å gå ned på den måten hos en 13-åring, hva skjedde i hodet hans?

Jeg har en gutt på 12 år selv, som selvfølgelig kan bli både sinna og frustrert når småsøsken er slitsomme, men de få gangene det har skjedd noe så noen får vodt (f.eks da han og 4-åringen skallet når de lekte på en madrass begynner han jo nesten å gråte selv fordi han blir så lei seg når 4-åringen får vondt). Hva får en tilsynelatende 13-åring til å stikke kniv i en 3-åring?

Jeg har så vondt av de alle sammen, nå sitter 13-åringen i avhør og har ikke sett foreldrene sine siden det skjedde. Han må jo være ødelagt for livet nå, hvordan lever man egentlig videre etter noe sånt. Det er jo helt grusomt...

Anonymous poster hash: 16dbb...fed
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor man skal ha det slik til at en 13-åring er et barn. En 13-åring er for meg en ung voksen som forstår utmerket forskjellen på rett og galt! Jeg håper for all del at gutten blir sperret inne og at de kaster nøkkelen moderert av Cat.68 brukermoderator så forbannet på denne blåøyde holdningen som eksisterer, det er ikke 13-åringen det er synd på - det er 3-åringen som aldri får vokse opp, aldri får begynne på skole, aldri får seg jobb, aldri får seg kjæreste, aldri får barn, aldri får barnebarn, aldri får bli gammel og leve livet som han ble frastjålet.

Hvorfor kan man bare ikke akseptere at noen er født onde og ikke kan ta del i samfunnet som normale mennesker som heller moderert av Cat.68 brukermoderator

Og det hadde du sagt om det var ditt eget barn det var snakk om, om din trettenåring begikk drap? "Sperr ham inne, kast nøkkelen og la ham råtne i sin egen dritt"?

Fy fader. Det er jammen mange onde mennesker her i verden. Og da snakker jeg ikke om denne gutten..

Anonymous poster hash: 65549...b38

Hadde det vært mitt barn som hadde gjort noe slikt hadde det ikke lengre vært mitt barn. Sorry, muligens er jeg en grusom person, men slikt hadde jeg ALDRI kunnet tilgitt.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...