Gå til innhold

Herregud for em tragisk sak - Stord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slettet grunnet identifisering.

Kira, brukermoderator

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner at dette er en sak som setter følelser i sving. Dette er en tragisk sak for alle involverte så vær så snill å hvis respekt både for saken og hverandre. Mvh Cat.68 brukermoderator

Kan du være så snill og slette innlegget som sier hun har googlet seg frem til hvem det er og alle de som ber om å få vite det? Aner ikke om det er sant eller ikke, men vil ikke ha slike spekulasjoner eller enda verre, faktisk info liggende her. Så er du snill :) Takk.

Anonymous poster hash: 32463...b9f

Skrevet

Gutten ble drept i fosterhjem er siste info i saken.

Anonymous poster hash: 4b15c...d53
Skrevet

Nei, vettu hva. Det er faktisk avisene som bidrar til identifisering her. JEg er ingen kløpper på google, og JEG klarte å finne det ut. Når de skriver navn på naboer, og bergens avisene har jo tilog med skrevet gateadressen, OG de viser huset, da er det DE som bidrar til identifisering!

Anonymous poster hash: 37997...029
Skrevet

Får helt vondt i magen jeg, dette er barn som ikke har det bra. 3-åringen er i fosterhjem og er samtidig i slekt med 13-åringen som drepte han, må være en familie som sliter på flere plan dette. Tragisk at det skal gå så langt da, barnevernet er jo inne i denne familien allerede og det blir nok etterspill, kunne mer vært gjort for å unngå dette utfallet.....

Anonymous poster hash: 16dbb...fed
Skrevet

Hvorfor er det synd på han? som dreper broren sin og prøver og drepe faren sin? den ser jeg ikke

Anonymous poster hash: 2e7f1...3f1

Hvorfor det er synd på han?? Hvordan tror du et barn som kan gjøre slik har det?? Du har jammen ikke overflod av empati må jeg si...

Skrevet

Blir veldig overrasket over dere som skriker om straff for 13 åringen. Han er et barn!! Dere vet absolutt ingenting om hans bakgrunn og hva som er skjedd her. Høres ut som om det er vanskelige forhold fra før her og det kan ha mange årsaker. Hva om han har en eller form for diagnose? Det er ingen av oss som vet. Dessuten er det vel ikke slik at enten så straffes han og kastes i fengsel, eller så går han fri? Det finnes institusjoner for barn/ungdommer med diagnoser eller problemer som ikke er fengsel for voksne. Håper han får den hjelpen han trenger slik at han på ett eller annet tidspunkt i livet sitt kan leve verdig og veltilpasset.

Anonymous poster hash: 6b4e5...03c
Skrevet

Jeg og synes hele diskusjonen er merkelig.

Spør vi her inne om det er greit at en 13 åring passer småsøskena sine, så er svaret helt utelukkende. Det er tross alt bare et barn. Vi er også uforsvarlige hvis vi lar 13 åringen gå på stranda aleine. Skulle vi, Gud forby, la 13 åringen være ute etter mørkets frembrudd så er det bare å ringe barneværnet.

Når saken handler så tragisk som dette tilfellet så er 13 åringen ikke et barn lenger. Da skal det straffes som en voksen, henrettes, stenges inne på ubestemt tid og for all del ikke få noe hjelp eller behandling. For det fortjener der tross alt ikke.

Hadde satt stor pris på at dere kunne forklare logikken bak dette...

Skrevet

Utrolig, ufattelig, usansynlig trist sak. Livet til foreldre, onkler og tanter, søsken, søskenbarn og besreforeldre vil aldri noen sinne bli helt som det var igjen, fordi de alle må leve med at et av familiens barn er drept, og at et annet er arrestert for drapet. La oss ikke grafse i detaljer, eller lage oss teorier. Det er trist nok som det er.

Skrevet

Jeg og synes hele diskusjonen er merkelig.

Spør vi her inne om det er greit at en 13 åring passer småsøskena sine, så er svaret helt utelukkende. Det er tross alt bare et barn. Vi er også uforsvarlige hvis vi lar 13 åringen gå på stranda aleine. Skulle vi, Gud forby, la 13 åringen være ute etter mørkets frembrudd så er det bare å ringe barneværnet.

Når saken handler så tragisk som dette tilfellet så er 13 åringen ikke et barn lenger. Da skal det straffes som en voksen, henrettes, stenges inne på ubestemt tid og for all del ikke få noe hjelp eller behandling. For det fortjener der tross alt ikke.

Hadde satt stor pris på at dere kunne forklare logikken bak dette...

For ikke å snakke om at man her inne skal pusse tennene til baret sitt til det er 12-13 år..

Tragisk sak dette.

Anonymous poster hash: b7a72...d78

Skrevet

Sånne ting skjer, men bare så ufattelig at det skjer på ei idyllisk øy som Stord.

Anonymous poster hash: 83a02...e63
Skrevet

Stord idyllisk?! :lol: :lol: :lol:

Skrevet

Sånne ting skjer, men bare så ufattelig at det skjer på ei idyllisk øy som Stord.

Mener ikke å kverulere, men synes du at det hadde vært litt mindre sjokkerende eller trist dersom det hadde skjedd i Oslo området et sted?? Eneste som skulle tilsi det er i så fall at befolkningstettheten er mindre i Stord og derfor mindre sannsynlig. Det har vel knappest noe med hvor "idyllisk" et sted er?

Anonymous poster hash: 6b4e5...03c

Skrevet

Hvis det hadde skjedd i England, ville jeg tenkt det var mer ventet. Men selvsagt alltid like trist og tragisk!

Skrevet

Du milde... Nå står det at Barnevernet var tilstede mens drapet skjedde!

Dette viser at de er lite i stand til å gripe inn i voldssituasjoner. Men det hadde vel ingen ventet heller, forsåvidt...

Skrevet

For en forferdelig sak ;(... jeg har selv en 3åring og jeg har en 12 år gammel nevø. Det er bare helt sykt å tenke på at de innvolverte er på alder med dem. Denne 13åringen må være alvorlig psykisk ustabil for å kunne gjøre en slik handling tenker jeg! Håper han får den hjelpen han trenger og kanskje får muligheten til å leve et noe lunne "normalt" voksen liv.

Stakkars foreldre til den drepte gutten, som har blitt fratatt sitt eget barn fordi de som foreldre blir regnet som uegnet men så blir faktisk barnet drept der han liksom skulle være trygg å ha det godt :(. Huff huff huff

Skrevet

Den biologiske moren til 3 åringen er jo faktisk ikke sint. Hun føler med fosterforeldrene og sier at hun ikke ville valgt noe annet fosterhjem til gutten sin hvis hun kunne.... 13 åringen var biologisk sønn i fosterhjemmet. 

Anonymous poster hash: 73b9e...5ef
Skrevet

Men hun er fullstendig i sjokk.... Burde egentlig ikke gjengi uttalelser fra mora på et så tidlig stadium.

Skrevet

Herlighet, dere vet ingenting om hva som har skjedd!

Syns det er direkte motbydelig at dere skriver uten grunnlag når andre familiemedlemmer kan søke dette opp!

Anonymous poster hash: 518cc...7ef

Skrevet

Grusomt... Bor 1 time unna Stord. Håper virkelig den gutten får sin straff på et vis. 

Anonymous poster hash: 9654e...e1d

Hva i all verden har det med saken at du bor en time unna!? Og så skrekkelig enkel du er som kun tenker straff, straff, straff! for et 13 år gammelt barn. _Hjelp_ er hva 13-åringen behøver.

Anonymous poster hash: 69b12...157

Skrevet

Stord idyllisk?! :lol: :lol: :lol:

Kan tenke meg at idyllen blir enda tydeligere når de nå har fått enda mer å grafse i og sladre om.

Anonymous poster hash: 69b12...157

Skrevet

Da antar jeg at dere også mener at dersom DERES barn på 13 (om dere har nå, eller når den aldern kommer) hadde drept noen eller fått skadet noen alvorlig, skulle han eller hun blitt fratatt dere fullstendig, blitt fengslet eller innelåst på institusjon laaaang tid slik at han eller hun var skikkelig skadet når den kom ut igjen?

Skrevet
...blitt fengslet eller innelåst på institusjon laaaang tid slik at han eller hun var skikkelig skadet når den kom ut igjen?

Du tror vel ikke lokalsamfunnet vil godta dersom gutten vandrer rundt i frihet på øya, om ganske kort tid?

Skrevet

...blitt fengslet eller innelåst på institusjon laaaang tid slik at han eller hun var skikkelig skadet når den kom ut igjen?

Du tror vel ikke lokalsamfunnet vil godta dersom gutten vandrer rundt i frihet på øya, om ganske kort tid?

Nei, jeg tror ikke det. Jeg håper at gutten får den behandlingen og hjelpen han trenger. All forskning tilsier at å fengsle barn, eller å holde de innesperret på institusjon uten kontakt med foreldre kun gjør ting værre. Jeg synes derfor det er skremmende at så mange som selv er foreldre har et ønske om at dette barnet skal ødelegges for livet. 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...