Gå til innhold

Januarmagene i 3.trimester :)


Anaira

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pust å pes.. tror jeg har rier hver halvtime? Skjønte ikke forskjellen på kynnere og rier før det var to min. Mellom de sist, så håper jeg er klokere nå... blir d terminbaby på søndag tro?:-P håper jeg får han ut fortest mulig, d siden han absolutt vil ut med rompa først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye dere som har fått hilse på sjarmtrollene deres.

Vi har endelig fått reise hjem i dag. Etter 3mnd på nyfødten på dagen, termindato og hjemreise på samme dag. Herlig å være hjemme, og ganske skummelt med oxygen med hjem til mini. Godt å endelig ha en skikkelig baby i armene, og å kunne styre hverdagen selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i gang. Sitter å venter på at mannen skal gjøre klart det som skal være med. Om ikke lenge er vi på vei til føden. Det tar 40 min å kjøre.

 

Våknet halv tre av at jeg var utrolig klam. Skiftet stilling og der kom det et kraftig tak i hofteområdet. Både magen og korsryggen fikk gjennomgå. Fikk noen tanker om at det muligens var på gang, men har hatt noen slike netter siden nyttårsaften. Men det kom flere og flere, som samtidig ble sterkere. Har rent på di flere ganger i løpet av natten. Etterhvert ble det så jeg tok tiden. Jeg vekte mannen da det var ti min mellom, samtlige varte over ett minutt. Etter enda en time stod jeg opp for å spise, det hadde også begynt å bli uutholdelig å ligge. Men det viste seg at sofaen var enda verre å sitte i. Nå var det fem min mellom. Jeg gikk på do enda en gang, og fant ut at slimproppen gikk. Vekte mannen igjen etter en dusj. Ringte føden og fikk beskjed om å komme inn. Så da sitter jeg her og smiler og føler meg rørt. Nå skjer det! (Forhåpentligvis i løpet av dagen) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i gang. Sitter å venter på at mannen skal gjøre klart det som skal være med. Om ikke lenge er vi på vei til føden. Det tar 40 min å kjøre.

 

Våknet halv tre av at jeg var utrolig klam. Skiftet stilling og der kom det et kraftig tak i hofteområdet. Både magen og korsryggen fikk gjennomgå. Fikk noen tanker om at det muligens var på gang, men har hatt noen slike netter siden nyttårsaften. Men det kom flere og flere, som samtidig ble sterkere. Har rent på di flere ganger i løpet av natten. Etterhvert ble det så jeg tok tiden. Jeg vekte mannen da det var ti min mellom, samtlige varte over ett minutt. Etter enda en time stod jeg opp for å spise, det hadde også begynt å bli uutholdelig å ligge. Men det viste seg at sofaen var enda verre å sitte i. Nå var det fem min mellom. Jeg gikk på do enda en gang, og fant ut at slimproppen gikk. Vekte mannen igjen etter en dusj. Ringte føden og fikk beskjed om å komme inn. Så da sitter jeg her og smiler og føler meg rørt. Nå skjer det! (Forhåpentligvis i løpet av dagen) :)

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg i gang. Sitter å venter på at mannen skal gjøre klart det som skal være med. Om ikke lenge er vi på vei til føden. Det tar 40 min å kjøre.

 

Våknet halv tre av at jeg var utrolig klam. Skiftet stilling og der kom det et kraftig tak i hofteområdet. Både magen og korsryggen fikk gjennomgå. Fikk noen tanker om at det muligens var på gang, men har hatt noen slike netter siden nyttårsaften. Men det kom flere og flere, som samtidig ble sterkere. Har rent på di flere ganger i løpet av natten. Etterhvert ble det så jeg tok tiden. Jeg vekte mannen da det var ti min mellom, samtlige varte over ett minutt. Etter enda en time stod jeg opp for å spise, det hadde også begynt å bli uutholdelig å ligge. Men det viste seg at sofaen var enda verre å sitte i. Nå var det fem min mellom. Jeg gikk på do enda en gang, og fant ut at slimproppen gikk. Vekte mannen igjen etter en dusj. Ringte føden og fikk beskjed om å komme inn. Så da sitter jeg her og smiler og føler meg rørt. Nå skjer det! (Forhåpentligvis i løpet av dagen) :)

masse lykke til:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

38+1 i dag. Kontrollen på sykehuset i går viste at det var fare for svangerskapsforgiftning - kjente ingenting til det selv. Men pga høyere blodtrykk og økt protein i urinprøve ble det bestemt flere prøver for å avgjøre om jeg måtte legges inn. Heldigvis var blodprøver og måling av hjerterytme på babyene samt kynneraktivitet fine, så jeg fikk reise hjem

 

Vi er så klare vi kan bli til mandag - nå slapper vi av og prøver å lade batteriene før vi får to babyer i livet vårt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så spennende det er her inne for tiden :) Her har alt liksom stoppet litt opp. Har ikke kynnere og kjenner meg veldig frisk og fin (utenom en forferdelig forkjølelse og vond hals), men sånn babymessig. Så frykter jeg blir gående langt ut i februar.. Håper ikke det, men at når det skjer så skjer det!

 

Lykke til med fødsel, Fruktig og gratulerer så mye med hjemkomst, Stella Maris. Det må kjennes utrolig deilig å komme seg hjem etter så lang tid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også født :-) En uke over termin (mens- og ultermin var samme for meg). Jeg hadde også en del kynnere og nedpress den siste tiden. Var hos jordmor som strippet og satte nåler på lørdag. Slimproppen kom søndag og mandag. Hadde rieaktivitet natt til tirsdag, og sov ingenting da jeg bare lå og ventet på at de skulle ta seg opp... men den gang ei. Så på tirsdag kveld sånn i 21-tiden tok det seg opp igjen. Da de varte ca ett minutt og kom med under 5 min mellomrom ringte jeg føden. Jeg fikk beskjed om å komme, men vente ca 30 min hvis jeg orka pga vaktskifte. Riene var ikke så vonde, så det var ingen problem. I løpet av bilturen ble de betraktelig vondere, og da jeg kom på sykehuset litt over klokka 23 var de VONDE. Hadde dog ikke mer enn 2-3 cm åpning. 

 

Jeg hadde ønsket å føde i vann som sist, og jordmor sa at jeg selv kunne bestemme når jeg ville i vannet. Litt over 24 gikk jeg i vannet. Da hadde jeg non-stop vonde rier, og visste fra sist at badekaret kunne roe ned litt så jeg fikk pauser mellom riene. Etter en superintens time i vannet (hvor jeg holdt på å bite av fingern til mannen min) var jeg klar til å presse, og etter 10 min med det var søte lille nye jenta ute :-)

 

Intenst og vondt, men heldigvis kjapt og absolutt verdt det! Har vært i fin form siden fødsel, og dro hjem på ettermiddagen. Etterriene har derimot vært betraktelig verre denne gangen, og lillesnupp er så absolutt et nattdyr. Ikke så praktisk med en aktiv 2-åring i hus- håper minste venner seg til å sove litt mer på natta snart!

 

Lykke til dere som fremdeles har nurkene i magen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer til alle som har fått babyene sine ♥ her nyter vi lillesøster å den nye tilværelsen for alt det er verdt!storebroren er helt fantastisk, mannen min gjør en fabelaktig innsats og formen min beg.å bli ganske grei etter ks.! Alt går ganske fint faktisk..og det er så herlig:-)

 

Stelle Maris:så fantastisk at dere er reist hjem-gratulerer!! Det er nok både skummelt, overveldende og helt fantastisk på en gang..!håper dere klarer å senke skuldrene, stenge ute alt annet og bare ha fokus på dere selv! Masse lykke til i tiden fremover♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Lillegutt kommet :D Det startet med at vannet gikk halv tre på natta og da starta riene med en gang, merket at riene fort ble kraftigere og ble lagt inn på sykehuset litt over 6, da jeg ble undersøkt hadde jeg allerede 6 cm og kvart på ni hadde jeg Lillegutt i armene mine :) i dag har han sover nesten hele dagen, så blir spennende å se hva natten bringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Prinsesse07! Så heldig du er som har nurket på utsiden av magen. Gleder meg mer og mer til det er min tur!! Gikk vannet rett i senga eller? Her har vi nettopp kjøpt ganske dyr madrass så er litt bekymret for akkurat det der :P

Endret av Regina_George
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Høres ut som en fin og rask fødsel!

 

Vi har også akkurat kjøpt ny og dyr madrass, og den kan ikke vaskes (overmadrassen) uten at den må sendes på rens.. Så jeg har tisselaken under det vanlige lakenet, i tilfelle... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: jeg har hatt vonde rier siden halv fire, natt til lørdag. Jeg er visst en av de "heldige" som har lang latensfase. Etter et døgn med rier hadde jeg kun to cm åpning i følge undersøkelsen i natt. Vi dro hjem i dag, så nå sitter jeg her og blomstrer. Er utrolig sliten, og lei av å ikke få hvile fra smertene. Nå har det vært 7 minutter mellom riene et par timer. Lurer på om vannet gikk tidligere i kveld, men vanskelig å si siden hodet har skrudd seg langt ned i bekkenet mitt. Har fortsatt ikke skvettet noe mer, på tross av all vandringen på stuegolvet her. Hvis ikke noe endrer seg i løpet av kvelden, har vi bestemt oss for å bli hjemme i natt. Kjipt å dra på sykehuset bare for å oppdage at jeg kun har åpnet meg en cm for eksempel. Jeg er fortsatt ikke trygg på at riene har gått over til ordentlige fødselsrier med stabil takt. Som kortes ned. Enn så lenge ser jo akkurat den biten lovendes ut.

 

Takk for alle lykkeønsker folkens! Gratulerer til dere som har fått, og til dere som fortsatt venter; så håper jeg deres åpningsfase blir mer effektiv enn hva jeg opplever. Satser på at resten av fødselen blir mer effektiv enn dette når jeg kommer meg over til aktiv fødsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket at vannet begynte å sildre, så det ble heldigvis ikke så mye i senga ;) Sikkert lurt å ligge på ett håndkle eller noe hvis madrasser er dyr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født verdens nydeligste prinsesse!! Hun kom til verden i går etter en laaaaaang runde med noe jeg trodde var kynnere/ maserier, men med åpning på 5 cm kan det jo ikke ha vært det;) Etter 2 timer var hun ute. Det gikk overraskende fint! Gled dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm da sitter jeg her med 6 cm åpning og null rier. Rart, noen sndre som har opplevd dette før. Vannet er ikke gått og er 38+6 i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...