Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #101 Skrevet 4. juli 2013 Ops.. Her har jeg mange ting... Shopper klær/sko for minst 10000,- i mnd ofte endel mer (men jobber med å kutte ned;-)) shopper til barna for over 5000,- i mnd, fotpleie og frisør hver sjette uke, manikyr hver14 dag, hudpleie/spa/massasje innimellom når jeg har lyst;-), dyr mat og vin, friske blomster for et par tusen i mnd.. Fordelen er jo at det er mye som kan kuttes hvis behovet skulle melde seg, hihi;-)Nysgjerrig. Hvor mange barn har du og hva kjøper du for 5000 i mnd? Anonymous poster hash: aa7ed...17f Har tre barn på 8, 11 og 14 år, de får dyre vinterjakker (ofte 3000-5000,-)og andre jakker, mye hverdagstøy ( endel merketøy men også h&m kvalitet), mye treningstøy, ofte dyre joggesko og pensko (1500-2000,- pr par), støvletter, uggs, og andre vintersko, endel stasj osvOg der bekreftet du visst "bortskjemte drittunger" kommentaren, hehe. Anonymous poster hash: 67a26...e7f Ikke visste jeg at ordet bortskjemt hang sammen med drittunge. Jeg kjenner mange foreldre som gir barna sine mye materielle goder og mye kjærlighet og oppmerksom, og ja de er nok bortskjemt på det materielle, men det er noen av de fineste barna jeg har møtt som også er høflig og omsorgsfulle både mot store og små. Og ikke minst setter pris på det de får og ikke minst viser det. De "drittungene" jeg kjenner (forøvrig et forferdelig uttrykk på et barn) er de som har foreldre med dårlig råd, er tiltaksløse, uflidde og generelt ikke orker å følge opp barna sine. Ofte blir disse barna uten oppdragelse, ingen respekt for andre og er frekk i kjeften, og det er hva jeg legger i å være "drittunge", selv om jeg aldri ville kaldt dem det. Anonymous poster hash: e6056...dfb ENIG!!!! :-) Anonymous poster hash: 7b645...1d4
Sint naken biltyv Skrevet 4. juli 2013 #102 Skrevet 4. juli 2013 Røyk, dyr vin, neglelakk av dyre merker.. Har ingen barn så har vel ikke dårlig samvittighet Hva i alle dager gjør du her inne da? Anonymous poster hash: ae80e...a09 Fordi hun prøver å få barn, ønsker seg barn og skal starte prøving osv!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #103 Skrevet 4. juli 2013 Røyk, dyr vin, neglelakk av dyre merker.. Har ingen barn så har vel ikke dårlig samvittighet Hva i alle dager gjør du her inne da? Anonymous poster hash: ae80e...a09 Fordi hun prøver å få barn, ønsker seg barn og skal starte prøving osv! Men hun røyker jo? Anonymous poster hash: e34be...d88
Miamimom Skrevet 4. juli 2013 #104 Skrevet 4. juli 2013 Gourmetmat og eksklusive viner er det dyreste i hverdagen. Ellers er det dyre turer og ting til hjemmet tror jeg. Og mye av det som andre nevner av shopping- hud, hår, klær og sko. Røyker heldigvis ikke!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #106 Skrevet 4. juli 2013 Klær. Kjøper feks gensere og topper til 2-3000 uten å blunke. Silke, kashmir osv. Impulsshopper, så blir en del bomkjøp også... Anonymous poster hash: e1bfe...5ea
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #107 Skrevet 4. juli 2013 Spanderer en del på min unge elsker ;-)) Men det er det verdt ! Anonymous poster hash: 7068a...89f
Nurse77 Skrevet 4. juli 2013 #108 Skrevet 4. juli 2013 Er litt forundret over hvor mye penger folk bruker på "luksus-ting". Regner med dere har relativt god råd! Jeg tror ikke jeg har noen dyre uvaner. Spiser en del sjokolade og drikker litt rødvin i helgene, men det er ikke så kjempedyrt. Men hadde jeg hatt god råd ville jeg nok gått på spa i ny og ne;-)
Mrs Smith Skrevet 4. juli 2013 #109 Skrevet 4. juli 2013 Røyk, dyr vin, neglelakk av dyre merker.. Har ingen barn så har vel ikke dårlig samvittighet Hva i alle dager gjør du her inne da? Anonymous poster hash: ae80e...a09 Fordi hun prøver å få barn, ønsker seg barn og skal starte prøving osv! Men hun røyker jo? Anonymous poster hash: e34be...d88 Det finnes muligens noen røykere som også er prøvere :-)!
Vera prøver Skrevet 4. juli 2013 #110 Skrevet 4. juli 2013 Tja, veit ikke hva som koster mest i lengden. Men det å handle mat hver dag er jo ingen god ide akkurat. Prøvd å handle for flere dager i uka, men sjeldent jeg får det til. Men tror nok den største synden er å tippe extra, vikinglotto og lotto hver uke ligger øverst. Men håper jo å vinne den store potten da ;p
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #111 Skrevet 4. juli 2013 Er matsnobb, det koster jo litt. Men modererer oss jo i hverdagen. Frisørbesøk hver 4. uke pga grå ettervekst koster også en del, men er en nødvendighet, ikke en "vane". Ellers går det mye penger på div. byggvarehus etter at vi flyttet inn i et oppussingsobjekt. Anonymous poster hash: 0bedc...24b
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #112 Skrevet 4. juli 2013 Røyk, dyr vin, neglelakk av dyre merker.. Har ingen barn så har vel ikke dårlig samvittighet Hva i alle dager gjør du her inne da? Anonymous poster hash: ae80e...a09 For et utrolig dumt spørsmål.......... Anonymous poster hash: 89a51...a04
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #113 Skrevet 4. juli 2013 Endel misunnelse i denne tråden Ser og at mange har svært god råd Anonymous poster hash: 228b7...34d
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #114 Skrevet 4. juli 2013 Er veldig glad i snop, boller, sjokolade, cola osv. Prøver å begrense meg i hverdagen, men kan jo fort svi av noen kroner på sånne ting ila en måned. Også snuser jeg en boks om dagen, dvs. 70kr dagen rett i do. Det er den verste vanen.. Anonymous poster hash: 62ebe...b6f
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 4. juli 2013 #115 Skrevet 4. juli 2013 Ingenting! Ikke er vi ute på byen, drikker sjeldent, kjøper helst klær på salg, spiser mat hjemme, handler billigprodukter der de er "like gode " som merket. Handler vinterklær og barnehagetøy på outletten på vestby, bruker lite sminke, bruker ikke smykker og neglelakk feks. Ikke røyker jeg, mannen snuser. Jeg elsker sko, men har kronisk beinhinnebetennelse i begge bein så kan ikke gå i høyhælte lengre! Ikke får jeg meg til å bruke mer enn 1000 lappen på et par sko heller. Sist jeg kjøpte sko var et par skinnstøvletter forrige høst, på salg selvfølgelig... Vi har aldeles ikke dårlig råd og jeg må ikke handle på salg eller være så økonomisk hele tiden, men vi hadde veldig lite penger under oppveksten så jeg får meg liksom ikke til å sløse. Alt overskudd på konto ved månedsslutt går på sparing. Barna har alt de trenger og mer til, de er stortsett de eneste vi handler til, men kan vi kjøpe produktet på salg gjør vi det. Babyutstyr gjennbrukes, vogn, seng, klær, triller, bilstoler osv. Største last må likevel være lakris, SALT lakris, men det går liksom ikke an å ha noe forbruk på det, for det finnes nesten ikke i Norge lengre! Savner salte snører!!
Mamma&skatt Skrevet 4. juli 2013 #116 Skrevet 4. juli 2013 Mat - er nok en matsnobb til tider :-) ellers går det mye i interiør :-)
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #117 Skrevet 4. juli 2013 Ingenting! Ikke er vi ute på byen, drikker sjeldent, kjøper helst klær på salg, spiser mat hjemme, handler billigprodukter der de er "like gode " som merket. Handler vinterklær og barnehagetøy på outletten på vestby, bruker lite sminke, bruker ikke smykker og neglelakk feks. Ikke røyker jeg, mannen snuser. Jeg elsker sko, men har kronisk beinhinnebetennelse i begge bein så kan ikke gå i høyhælte lengre! Ikke får jeg meg til å bruke mer enn 1000 lappen på et par sko heller. Sist jeg kjøpte sko var et par skinnstøvletter forrige høst, på salg selvfølgelig... Vi har aldeles ikke dårlig råd og jeg må ikke handle på salg eller være så økonomisk hele tiden, men vi hadde veldig lite penger under oppveksten så jeg får meg liksom ikke til å sløse. Alt overskudd på konto ved månedsslutt går på sparing. Barna har alt de trenger og mer til, de er stortsett de eneste vi handler til, men kan vi kjøpe produktet på salg gjør vi det. Babyutstyr gjennbrukes, vogn, seng, klær, triller, bilstoler osv. Største last må likevel være lakris, SALT lakris, men det går liksom ikke an å ha noe forbruk på det, for det finnes nesten ikke i Norge lengre! Savner salte snører!! De har Piratos på Nille Supersalt lakris. Høres forresten utrolig smart ut å leve som dere. Anonymous poster hash: 377e3...00e
PintSizedDictator Skrevet 4. juli 2013 #118 Skrevet 4. juli 2013 Bøker, kjøper flere bøker i måneden. Anonymous poster hash: bf294...a09 Samme som deg. Og spill.
Tarssan Skrevet 5. juli 2013 #120 Skrevet 5. juli 2013 Trodde før jeg leste denne tråden at jeg ikke hadde noen dyre vaner men så dukket både det ene og det andre opp.. Jeg tror det går mest penger på mat, handler mye og dyrt pålegg. Altfor mye blir kastet da vi ikke rekker å spise det opp. Sjerpings der ja. Handler ofte dyre juicer fordi jeg har fått for meg at de er så sunne.. Vin og snop handles det endel av.. Småhandling, type en farris og pastiller på kiosk/bensinstajon, er jeg flink til.. Blir endel purregebyrer her da alt som ikke trekkes automatisk har en lei tendens til å glemmes. Teit jeg vet, for det handler bare om sløvskap.. Diesel går det unødvendig mye av fordi jeg kjører overalt.. Handler dyr sminke og hudpleie/hår, men dette varer så lenge at jeg mener at det til syvende og sist ikke er så kostbart.. Og sånn ellers er jeg ganske nøysom
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #121 Skrevet 5. juli 2013 Interiør Anonymous poster hash: 7af18...03b
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #122 Skrevet 5. juli 2013 Interiør Anonymous poster hash: 7af18...03b
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #123 Skrevet 5. juli 2013 Om det er min dyreste vane, er jeg usikker på, men den mest unødvendige vanen er å kjøpe kaffe på cafe alt for ofte. Blir stort sett flere ganger i uka. Har en plan om å kjøpe meg en god kaffemaskin og håper det blir mindre da I tillegg er vi alt for dårlige til å planlegge handling og vi bruker derfor alt for mye penger på mat. Anonymous poster hash: 8856a...e9c
LittLykkelig Skrevet 5. juli 2013 #124 Skrevet 5. juli 2013 Nettshopping til meg og barna.. Åsså bruker vi for mye på god mat, restaurantbesøk og lignende. Til gjengjeld er jeg aldri på byen lenger og har sluttet med snus, så jeg har ikke altfor dårlig samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2013 #125 Skrevet 5. juli 2013 Haha, jeg har egentlig råd til å ha dyre vaner, men så ender jeg alltid opp med å være gnien istedet Prøvde å kjøpe en luksusveske en gang, men klarte virkelig ikke å bruke så mye penger på en veske. Så her går overskuddet fra hver måned inn på sparekonto. Har vel 90 000,- stående (til meg, familiens sparekonto er en annen) så kanskje jeg skal unne meg en spa-time en dag Anonymous poster hash: 8f294...6e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå