Snuppa09 Skrevet 3. juli 2013 #51 Skrevet 3. juli 2013 Ops.. Her har jeg mange ting... Shopper klær/sko for minst 10000,- i mnd ofte endel mer (men jobber med å kutte ned;-)) shopper til barna for over 5000,- i mnd, fotpleie og frisør hver sjette uke, manikyr hver14 dag, hudpleie/spa/massasje innimellom når jeg har lyst;-), dyr mat og vin, friske blomster for et par tusen i mnd.. Fordelen er jo at det er mye som kan kuttes hvis behovet skulle melde seg, hihi;-)
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #52 Skrevet 3. juli 2013 Ops.. Her har jeg mange ting... Shopper klær/sko for minst 10000,- i mnd ofte endel mer (men jobber med å kutte ned;-)) shopper til barna for over 5000,- i mnd, fotpleie og frisør hver sjette uke, manikyr hver14 dag, hudpleie/spa/massasje innimellom når jeg har lyst;-), dyr mat og vin, friske blomster for et par tusen i mnd.. Fordelen er jo at det er mye som kan kuttes hvis behovet skulle melde seg, hihi;-) Nysgjerrig. Hvor mange barn har du og hva kjøper du for 5000 i mnd? Anonymous poster hash: aa7ed...17f
BellaSuz Skrevet 3. juli 2013 #53 Skrevet 3. juli 2013 Det må være kvalitetssminke-og hudpleie, cava/vin til helgene og ferske bær hver dag.
MissMagica Skrevet 3. juli 2013 #54 Skrevet 3. juli 2013 Solarium er min dyreste vane. Røyken har jeg nylig klart og kutte heldigvis. Tar solarium en-to ganger i uka og det koster ca 90-100 kr pr halvtime. Og nei, er ikke platinablond med oransje hud
DramaMama Skrevet 3. juli 2013 #55 Skrevet 3. juli 2013 Frisør til 2000 kr hver åttende uke, stort forbruk av dyre hårprodukter, og matsnobberi som f.eks. dyrt kjøttpålegg fra ferskvaren, dyre oster og oljer osv.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #56 Skrevet 3. juli 2013 Bilkjøring av alle ting...Jeg ELSKER å kjøre, og kan godt sette meg i en bil å kjøre flere timer i strekk... Fyller tanken minst 4 ganger i mnd, andre ganger kan jeg fylle opp til 8 tanker når jeg er på mitt "verste" :/ Når jeg har alle langturene mine går det også en del penger til shopping (drar somregel innom andre byer) og veimat.. og ikke snakk om de hersens bompengene! Ellers er strikking en dyrdyr vane. Kan strikke ett par-tre gensrer i mnd, og det koster fort 5-600 kr i garn, mønster og evt pinner. Anonymous poster hash: 7d2c7...9b1
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #57 Skrevet 3. juli 2013 Vi bruker en god del penger på mat. Men vi er mange i familien, og handler oftest på Rema 1000. Men kjøper skikkelige råvarer (salmalaks etc.). Handler på Meny kanskje en gang annenhver uke (eller oftere), og da ryker noen kroner! Ellers har vi god råd, så jeg kjøper det jeg/vi trenger, men mener ikke jeg sløser. Men f.eks. kaffebønner fra kaffebar, skikkelige hudprodukter og merkesminke (sjelden jeg kjøper nytt, da), Polarn o Pyret klær til barna etc. Røyker ikke, drikker ikke, snuser ikke, men spiser min andel godis! :-) Anonymous poster hash: 78259...6ca
Optatium Skrevet 3. juli 2013 #58 Skrevet 3. juli 2013 Er ikke helt sikker på om jeg har noen dyre vaner, men jeg liker biff-fredag med god vin (men velger aldri dyr hverken biff eller vin). Jeg er ellers relativt gniten:-P Vet likevel at når vi får barn blir det ikke spart på noe i forhold til klær og utetøy.
Snuppa09 Skrevet 3. juli 2013 #59 Skrevet 3. juli 2013 Ops.. Her har jeg mange ting... Shopper klær/sko for minst 10000,- i mnd ofte endel mer (men jobber med å kutte ned;-)) shopper til barna for over 5000,- i mnd, fotpleie og frisør hver sjette uke, manikyr hver14 dag, hudpleie/spa/massasje innimellom når jeg har lyst;-), dyr mat og vin, friske blomster for et par tusen i mnd.. Fordelen er jo at det er mye som kan kuttes hvis behovet skulle melde seg, hihi;-) Nysgjerrig. Hvor mange barn har du og hva kjøper du for 5000 i mnd? Anonymous poster hash: aa7ed...17f Har tre barn på 8, 11 og 14 år, de får dyre vinterjakker (ofte 3000-5000,-)og andre jakker, mye hverdagstøy ( endel merketøy men også h&m kvalitet), mye treningstøy, ofte dyre joggesko og pensko (1500-2000,- pr par), støvletter, uggs, og andre vintersko, endel stasj osv
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #60 Skrevet 3. juli 2013 Ops.. Her har jeg mange ting... Shopper klær/sko for minst 10000,- i mnd ofte endel mer (men jobber med å kutte ned;-)) shopper til barna for over 5000,- i mnd, fotpleie og frisør hver sjette uke, manikyr hver14 dag, hudpleie/spa/massasje innimellom når jeg har lyst;-), dyr mat og vin, friske blomster for et par tusen i mnd.. Fordelen er jo at det er mye som kan kuttes hvis behovet skulle melde seg, hihi;-) Hjelpes, kommer til å bli noen fine bortskjemte drittunger det der ja! Anonymous poster hash: 67a26...e7f
Snuppa09 Skrevet 3. juli 2013 #61 Skrevet 3. juli 2013 Ops.. Her har jeg mange ting... Shopper klær/sko for minst 10000,- i mnd ofte endel mer (men jobber med å kutte ned;-)) shopper til barna for over 5000,- i mnd, fotpleie og frisør hver sjette uke, manikyr hver14 dag, hudpleie/spa/massasje innimellom når jeg har lyst;-), dyr mat og vin, friske blomster for et par tusen i mnd.. Fordelen er jo at det er mye som kan kuttes hvis behovet skulle melde seg, hihi;-) Hjelpes, kommer til å bli noen fine bortskjemte drittunger det der ja! Anonymous poster hash: 67a26...e7f Nei jeg tror ikke det. Jeg stiller høye krav til barna mine også iforhold til holdninger.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #62 Skrevet 3. juli 2013 Ops.. Her har jeg mange ting... Shopper klær/sko for minst 10000,- i mnd ofte endel mer (men jobber med å kutte ned;-)) shopper til barna for over 5000,- i mnd, fotpleie og frisør hver sjette uke, manikyr hver14 dag, hudpleie/spa/massasje innimellom når jeg har lyst;-), dyr mat og vin, friske blomster for et par tusen i mnd.. Fordelen er jo at det er mye som kan kuttes hvis behovet skulle melde seg, hihi;-) Nysgjerrig. Hvor mange barn har du og hva kjøper du for 5000 i mnd? Anonymous poster hash: aa7ed...17f Har tre barn på 8, 11 og 14 år, de får dyre vinterjakker (ofte 3000-5000,-)og andre jakker, mye hverdagstøy ( endel merketøy men også h&m kvalitet), mye treningstøy, ofte dyre joggesko og pensko (1500-2000,- pr par), støvletter, uggs, og andre vintersko, endel stasj osv Og der bekreftet du visst "bortskjemte drittunger" kommentaren, hehe. Anonymous poster hash: 67a26...e7f
Snuppa09 Skrevet 3. juli 2013 #63 Skrevet 3. juli 2013 Egentlig ganske spesielt hvordan enkelte må rakke ned på andre fordi de har et litt anderledes liv en det som er A4. Det jeg har skrevet om av dyre vaner er blitt en mulighet i livet mitt fordi jeg har jobbet hardt for å komme dit at jeg (vi)kan gjøre det. Ser ikke så mye til klaging over de som naver, røyker, snuser etc gitt for det er jo helt greit. Bare for å opplyse om det så har jeg selv vokst opp under ganske trange økonomiske kår og har selv måttet leve på den måten i de første 15 årene av mitt voksen liv. Nå kaster heldigvis invisteringene gjort tidligere i livet av seg og jeg kan unne meg og familien den luksusen vi vil ha. Ser ikke på det som noe grunn til å være fritt vilt selv om jeg velger å svare ærlig på det det spørres om. Jeg tar meg forresten ikke nær av at noen prøver å komme med spydigheter som dette;-)
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #64 Skrevet 3. juli 2013 Design vesker og design solbriller Anonymous poster hash: ef964...5c5
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #65 Skrevet 3. juli 2013 Røyk, hvitvin og Pepsi Max. Og trillepike! Bruker også alt for mye penger på mat. Vil ha ferske rene produkter. Og nettshopping! Bruker alt for mye penger på klær til meg og ungene. Og interiør. Gode Gud den listen ble lang... Anonymous poster hash: a6c89...d4d
moota m storebror&lillebror Skrevet 3. juli 2013 #66 Skrevet 3. juli 2013 Pepsi max. Bli dyrt i lengden Klær og sko til barna og meg
SnekkerPelle Skrevet 3. juli 2013 #67 Skrevet 3. juli 2013 Jeg unner meg det jeg har lyst på. Fordi jeg fortjener det!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #68 Skrevet 3. juli 2013 Ikke akkurat en vane, men jeg bruker ufattelig mye penger på hestene mine. Har tre stykker og er ram på å shoppe utstyr til dem. Anonymous poster hash: 5b394...997
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #69 Skrevet 4. juli 2013 Frisørtimene mine!! Ca annenhver mnd, går fort et par tusen. Men ofte hairextension også, sist gikk d 6000,- bare der. Til gjengjeld har jeg aldri røyka, jeg drikker/fester lite, og shopper ikke spesielt ofte. Da er det i tilfelle til ungene Anonymous poster hash: 40888...845
Gilette Skrevet 4. juli 2013 #71 Skrevet 4. juli 2013 Jeg tar taxi til jobb nesten hver eneste morgen, og det er langt, så det blir mellom 300 og 400 kroner for hver tur. Og så bruker jeg DYRE hudpleieprodukter. Anonymous poster hash: 7e02d...6d5 Om det ikke går buss, og arb giver ikke dekker taxi kan du trekke fra på selvangivelsen (minus minstesummen selvfølgelig)
Gilette Skrevet 4. juli 2013 #72 Skrevet 4. juli 2013 Min største utgift er weekend reiser og privatimer til småtrollene mine. Kan sikkert kutte et weekend reisene men vil gjøre alt for å ikke kutte ut privatimene.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 4. juli 2013 #73 Skrevet 4. juli 2013 Min største økonomiske uvane er å kjøpe småting, en flaske farris her og en sjokolade der (glemmer ofte å spise og oppdager plutselig at jeg er så sulten at jeg snart kaster opp eller svimer av). Kan fort gå 500 i uka der... Ellers er min største egoistiske utgiftspost å lunsje med venninner. Har vært sykemeldt lenge og blir gal av å gå hjemme uten mål og mening, så det ble gjerne en lunsj, og av og til to, i uka. Og da går det fort noen hundrelapper, på helt unødvendige ting.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #74 Skrevet 4. juli 2013 Jeg tar taxi til jobb nesten hver eneste morgen, og det er langt, så det blir mellom 300 og 400 kroner for hver tur. Og så bruker jeg DYRE hudpleieprodukter. Anonymous poster hash: 7e02d...6d5 Om det ikke går buss, og arb giver ikke dekker taxi kan du trekke fra på selvangivelsen (minus minstesummen selvfølgelig) Det går mange busser og i tillegg T-bane, så det går nok ikke da. :/ jeg gjør det fordi jeg sliter veldig mye med dårlig søvnmønster pga fysiske og psykiske plager ifbm bl.a. IVF-forsøk, slik at jeg ikke bruker opp all fleksitiden min på å komme for sent på jobb. Og for ikke å irritere mine kolleger med å komme for sent så ofte. Har innimellom delvis sykmelding for å avhjelpe dette, men det kan jeg jo ikke ha hele tiden. Anonymous poster hash: 7e02d...6d5
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #75 Skrevet 4. juli 2013 Ops.. Her har jeg mange ting... Shopper klær/sko for minst 10000,- i mnd ofte endel mer (men jobber med å kutte ned;-)) shopper til barna for over 5000,- i mnd, fotpleie og frisør hver sjette uke, manikyr hver14 dag, hudpleie/spa/massasje innimellom når jeg har lyst;-), dyr mat og vin, friske blomster for et par tusen i mnd.. Fordelen er jo at det er mye som kan kuttes hvis behovet skulle melde seg, hihi;-)Nysgjerrig. Hvor mange barn har du og hva kjøper du for 5000 i mnd? Anonymous poster hash: aa7ed...17f Har tre barn på 8, 11 og 14 år, de får dyre vinterjakker (ofte 3000-5000,-)og andre jakker, mye hverdagstøy ( endel merketøy men også h&m kvalitet), mye treningstøy, ofte dyre joggesko og pensko (1500-2000,- pr par), støvletter, uggs, og andre vintersko, endel stasj osv Og der bekreftet du visst "bortskjemte drittunger" kommentaren, hehe. Anonymous poster hash: 67a26...e7f Ikke visste jeg at ordet bortskjemt hang sammen med drittunge. Jeg kjenner mange foreldre som gir barna sine mye materielle goder og mye kjærlighet og oppmerksom, og ja de er nok bortskjemt på det materielle, men det er noen av de fineste barna jeg har møtt som også er høflig og omsorgsfulle både mot store og små. Og ikke minst setter pris på det de får og ikke minst viser det. De "drittungene" jeg kjenner (forøvrig et forferdelig uttrykk på et barn) er de som har foreldre med dårlig råd, er tiltaksløse, uflidde og generelt ikke orker å følge opp barna sine. Ofte blir disse barna uten oppdragelse, ingen respekt for andre og er frekk i kjeften, og det er hva jeg legger i å være "drittunge", selv om jeg aldri ville kaldt dem det. Anonymous poster hash: e6056...dfb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå