Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da var veslejenta vår ute. Begynte å få rier i går kveld, de ble bare sterkere og sterkere utover natta, og reiste til sykehuset rundt halv fem i dagmorges. Fødselen var selvsagt vond, men overkommelig til det stod et hode fast i utgangen mellom riene. Da var jeg så sliten at jeg knapt orket å hverken presse eller puste, men klokken 15:40 var hun ute, og er selvsagt verdens søteste baby.

Gratulerer så mye!:) Når hadde du termin?

Takk :) hadde termin 3. august, så det var på tide.

Annonse

Hva bruker dere de siste ventedagene på? Jeg kjenner at noen dager blir vel tiltaksløse, sånn som i dag er jeg alene hjemme og går bare rundt meg selv, får meg ikke til å gå på butikken en gang...  håper energien kommer tilbake etter fødsel, iallefall til en viss grad.. Blir nesten deprimert og får sosial angst av dette..

Hvordan er formen deres? Lykke til med innspurten alle sammen, dette blir spennende!:))

Anonymous poster hash: 50261...c06

Hei igjen damer! Idag var jeg på vekstkontroll på sykehuset å sjekket modning. Å gjett om overlegen ble lang i maska, jeg har 4-5 cm åpning å er fullt moden!! ble litt satt ut selv av hele greia, men har ingen rier eller vannavgang... di håpte jeg kom igang av meg selv i løpet av helga, har fått time på mandags morgen til å ta vannet om ikke noe har skjedd innen da... Eneste jeg har er kraftige kynnere.. FIkk også akkupunktur for å se om det kan trigge noe, men sitter nå hjemme , slimproppa kom litt tror jeg da, å jeg har kynnere ,men ikke noe mer... 

Jeg er 38+6 idag.... så noen tips på hva jeg kan gjøre for å få frem rier? Sengehygge har vi allerede i massevis å har prøvd å spise grøt med mye kanel.. haha, ble plutslig litt utolmodig! 

Annonse

Så spennende Lirgen! :) kjenner eg er grønn av misunnelse på alle som skriver at det skjer noe eller at de har født!

Termin om 22 min ;) men føler allerede eg har gått over tiden da storesøster kom 10 dager før... Og eg nå de siste to ukene har gått med "rieer" som bare ikke utvikler seg og forsvinner etter en stund.. Utrolig slitsomt og det tærer på søvn og tålmodighet!

Det var dagens klage :)

Lykke til allesammen!! Siste innspurt nå :)

10 dager over og blir ikke satt i gang før på søndag... Selv om jeg egentlig ble forespeilet igangsetting før helgen, så er uendelig kjipt! Men en får dessverre ikke gjort noe med det :// Noen her som har blitt igangsatt før? Erfaringer å dele?

Var på sykehuset igår. Jordmor sjekket meg,var to cm og moden. Fikk også time til igangsetting torsdag 22...Slimproppen "driver å går" her,men ellers mindre kynnere og slikt enn vanlig;-) Håper lillegutt kommer før torsdag allikevel:-)

Lykke til alle dere som fortsatt venter:-)

ååååh... hadde skikklig stortrua på at inatt skulle det skje, etter en liten sengehygge kom det mye murringer å kynnere jevnlig gjennom hele natten,men tok seg ikke opp i intensitet... nå idag har det dabbet av igjen! men slimproppa har defintivt gått mer... mye slim med blodspor i , så må vel nærme seg da ? 

Eg har mistet all tro på at han kommer i det hele tatt!!

40+4 og har de to siste ukene hatt masse sterke kynnere som kjennes mistenkelig ut som rieer eg hadde med førstemann.. Flere episoder der eg har hatt regelmessig over mange timer og netter før det dabber av igjen.. Forferdelig slitsomt!

I går kveld begynte eg å lekke veldig fra brystene.. T-skjorten blei helt våt, noe som skjedde med førstemann før fødselen startet.. Så fikk eg kraftige kynnere som kom alt fra 4-10 min hele kvelden og gjennom hele natten! Så ingen søvn og bare ventet på at det skulle ta seg opp.. Men neida..

Kjenner eg er langt nede no.. Virker så kroppen prøver å sette igang noe men av en eller annen grunn går det ikke.. I hele dag har eg hatt litt svakere murringer og det er ikke lange oppholdene, men heller ikke regelmessig..

Blir GAAAAL!!!

40+4 og har de to siste ukene hatt masse sterke kynnere som kjennes mistenkelig ut som rieer eg hadde med førstemann.. Flere episoder der eg har hatt regelmessig over mange timer og netter før det dabber av igjen.. Forferdelig slitsomt!

I går kveld begynte eg å lekke veldig fra brystene.. T-skjorten blei helt våt, noe som skjedde med førstemann før fødselen startet.. Så fikk eg kraftige kynnere som kom alt fra 4-10 min hele kvelden og gjennom hele natten! Så ingen søvn og bare ventet på at det skulle ta seg opp.. Men neida..

Kjenner eg er langt nede no.. Virker så kroppen prøver å sette igang noe men av en eller annen grunn går det ikke.. I hele dag har eg hatt litt svakere murringer og det er ikke lange oppholdene, men heller ikke regelmessig..

Blir GAAAAL!!!

Føler med deg!!!!! Jeg er 41+3..... Det jeg synes er vanskelig er å vite babyens bevegelser.. De sier jo man skal ringe føden om d r lite bevegelse. Men tingen er at jeg har hatt en veldig rolig baby gjennom hele svangerskapet.. Og det kan fint gå et halv døgn uten at jeg kjenner hun. Men nå når jeg på overtid synes jeg det er så skummelt.. Og vil ikke virke som en hysterisk førstegangsfødende og ringe heller... Var på kontroll to ganger forrige uke og alt var bra...

Føler med deg!!!!! Jeg er 41+3..... Det jeg synes er vanskelig er å vite babyens bevegelser.. De sier jo man skal ringe føden om d r lite bevegelse. Men tingen er at jeg har hatt en veldig rolig baby gjennom hele svangerskapet.. Og det kan fint gå et halv døgn uten at jeg kjenner hun. Men nå når jeg på overtid synes jeg det er så skummelt.. Og vil ikke virke som en hysterisk førstegangsfødende og ringe heller... Var på kontroll to ganger forrige uke og alt var bra...

Ja det må være litt skummelt! Og veldig vanskelig å vite korti en ska ringe! De er jo ikke alltid like forståelsesfulle på innleggingstelefonen.. Her er hvertfall lillegutt i overkant aktiv!! Og no begynner selvfølgelig rieene å ta seg opp igjen til kvelden sånn at eg ikke får noe søvn i natt heller tenker eg..

Ringte opp bare for å høre litt og blei jo selvfølgelig møtt av en sånn som ikke lar deg komme til orde og "det er helt normalt og hadde det vært skikkelige rieer hadde du født for lenge siden.." Og det er jo helt greit! Men syns det er veldig rart at eg ska gå med sånne sammentrekninger over flere døgn og blir jo engstelig for at det er noe som gjør at det ikke utvikler seg.. Men måtte bare få lagt på så eg ikke begynte å grine :P i overkant sliten og hormonell no.. Huff..

Krysser fingrene for at det er våres tur snart :)

Blir GAAAAL!!!

Ring. Det er alltid bedre å være føre var og du er _ikke_ hysterisk. Nå bor jeg riktignok ikke i Norge og det er mulig det er litt andre rutiner her, men jeg har fått skikkelig streng beskjed av jordmor om det er den ene telefonsamtalen jeg ikke skal finne på å utsette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...