Gå til innhold

Forum-damer som jobber med sommerformen! :o) Våren 2013


Håpet ble virkelighet!

Anbefalte innlegg

Kjenner godt igjen den, det sukkerkicket virker en liten stund, men så er det ned igjen som en skinnfell...

 

Har hatt en skikkelig dårlig uke selv, utrolig svimmel og uvel, med en sinnsyk hodepine. I går kveld hadde jeg så vondt i hele kroppen at jeg bare hadde lyst til å legge med ned i fosterstilling å gråte. Min egen feil da, for jeg har drevet meg selv litt for hardt, har jo så utrolig lyst. Begynte uka med å gå en tur i skogen både mandag og tirsdag, føltes så deilig der og da, men jeg må betale onsdag og torsdag. Syke barn her også, startet dagen i dag med at 4-åringen spydde utover stuegulvet stakkars.

 

Må er jeg full av smertestillende, kjenner at jeg ikke er proppet i magen og har det egentlig helt greit, så nå skal jeg gå og sove litt. I morgen kommer atter en dag ;)



Anonymous poster hash: 87e79...ec1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff ja jeg har måtte ty til sarotex for å få sove + paralgin forte noen ganger. Men ofte biter jeg tennene sammen eller tar 1g paracet 4 ganger istedenfor 3 i løpet av en dag.

Det er 1 uke igjen før eldste har fri fra skolen. Det skal bli godt, slippe å stå opp så skikkelig tidlig, men den uka skal nytes til fullt den uka. Hvile på sofaen og sove om jeg trenger :) 

Så får jeg dra henne med ut om jeg må noe de 2 ukene før lillebror også skal ha ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det jenter? Jeg har kommet ned til bare shake og middag. Skal prøve å gå noen dager uten middag også siden jeg ikke er så veldig flink til å begrense meg ang middag. Lager gjerne store porsjoner slik at det er rester, nei huff og huff :P

 

Kjøpte meg 2 nydelige bukser på lørdag. Er så lei av å nesten ikke ha bukser og de var nedsatt til 100kr pr. stk. Går kanskje ned noe før ferien, men går vel opp igjen i ferien så kan være godt å ha noen bukser. Pleier dessuten å hive de i tørketrommelen når de blir for store så følger de meg litt til :)

 

Må prøve sommerklærne jeg skal ha med på ferie også snart. Gruer meg, var minst 5-6 kilo mindre i fjor..

Hater ME og skylder på sykdommen for (nesten) alt jeg har lagt på meg etter at jeg ble skikkelig syk! :/

Håper det blir lettere å jobbe seg nedover etter ferien når jeg kjenner kroppen og sykdommen :)  Det tar bare litt lenger tid (som sagt håper jeg :P ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det, som vanlig nær sagt, opp og ned. Var ganske flink frem til forrige helg og sist mandag var jeg under 94 kilo for første gang på 4 år. Men så arrangerte vi navnefest for minste og selv om jeg var nokså flink på selve dagen var det igjen knekken å ha et kjøleskap fullt av kake, brus, sjokolade og potetgull i skapet etc, gikk bananas i 3 dager + helg på hotell m mannen, pizza og øl til lunsj ++- søren også!  :wacko:

 

Men nå er det skjerpings igjen, 1 måned til Englandstur så nå er det siste sjanse! Skal prøve å klare meg uten eller med minimalt av Pepsi Max, kjenner suget etter mye inntak i helga og bråstopp mandag, har abstinenser - ikke bra! Fant frem en kasse med sommerklærne mine, ikke mye som passer kan man si, men noe går greit på fortsatt. 

 

Tenker at om jeg hvertfall klarer 2-3 kilo for turen skal jeg være fornøyd, kan være en buksestørrelse det! Men målet om 12 kilo på 12 uker kan jeg bare glemme, visste at jeg siktet høyt, men det kommer jo en tid etter sommeren også får se langt fremover. Er 1974 modell så neste år blir det nok endel 40-års lag, kan jo ha mål frem til det også uten å glemme de små skrittene fra nå av.

 

Spennende å høre hvor dere alle er når respektive ferier starter, som jeg leser innleggene deres er det ikke bare jeg som sliter.. sukk, hvorfor skal det være så vanskelig?! Stå på alle sammen!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg sliten! Jeg er usikker på om jeg er sulten og trenger mat, eller om det er MEen som lurer i kroppen. Jeg føler mest bare for å legge meg ned å gråte.

Har fått unnagjort en del ærender i dag. Kjøpte sykkel i før-bursdagsgave til lillebror, shoppet med storesøster på senter et par timer og var på spar kjøp for å fylle opp med såper til ferien :P

Måtte så ringe mannen for å høre om når han kommer hjem. For å vite om jeg kunne dra hjem uten å gjøre de siste ærendene + handling. Jeg skjelver, kroppen vil liksom ikke holde meg oppe når jeg går, jeg har vondt i hodet og er så utrolig tørst!

Det er dette som er vanskelig med ME. Er jeg nå bare sliten og trenger å hvile eller trenger jeg noe ekstra kcal/energi til kvelds i dag?

Det finnes liksom ikke noe bruksanvisning på ME..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godklemmer til alle som sliter! Stå på!!

 

Jeg tror jeg har kommet over verste kneika! Dro i babyshower her om dagen og hadde bare 1 kakestykke. Ellers spiste jeg frukt! Litt stolt av meg selv :D

Har også begynt å trene litt igjen. Tar det med ro og drar bare 3 ganger i uka. Vil ikke overdrive for da blir jeg bare lei. Jenta digger barneklubben på treningssenteret og har ikke noe imot og dra dit i helgene med mora si :)

 

Så jeg starter kilolisten min igjen fra og med idag:

20.06: 72.4

 

Målet mitt er 65kg men jeg har ikke satt noen tidsfrist på det. Vil ta det sakte men sikkert og heller holde kiloene av enn at de kommer raskt på igjen.

 

Moota: Det høres ut som det er litt prøving og feiling og ingen fasit på de som har me. En venn av meg postet en artikkel fra denne bloggen på hans facebook: http://www.cfsrecoverypath.com/

og av det lille jeg leste der så er det noen som har klart å bli "friske" men veien dit var ikke lik for de. Håper ikke du har noe imot at jeg legger til linken her, men tenkte at det kanskje hjalp litt å lese om noen som har blitt bedre :) Jeg kan ikke forestille meg engang hva du (og andre med me) går igjennom på en daglig basis. Sender en klem og håper at dagen imorgen blir bedre enn idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veide meg idag og nå viser vekta 72.1 :D

Da går det hvertfall nedover igjen!

 

20.06: 72.4

26.06: 72.1

 

Har kommet meg på trening 3 ganger i uka og har begynt å ta med datteren min til svømmebassenget 1 dag i uka.

Det bør jo bli resultater av dette håper jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Heisann!

Nå er det altfor lenge siden jeg har vært her, men dere skjønner sikkert grunnen?:P

Har ikke vært så flink nei... Dagen etter eksamen pådro jeg meg en skikkelig forkjøelse, så ikke at jeg strakk noe nedi lysken og brister et ribbein...! Ja, faktisk. Dette er 3. Gangen på 4 år så nå har kusina mi sagt at jeg får sjekke skjelettet mitt snart :P Hoster så kraftig, intenst og over lengre perioder at det faktisk går så ille...

Jeg har derfor ikke fått trent mye, har gått noen turer, thats it:/

Jeg som var i skikkelig trenings- og jogge modus.. Typisk!!

 

Og spiser jo snop, grillmat og annen "strandmat" nå i disse ferietider... Har vært i Sverige, på fjellet og i morra drar vi 5 dager til Danmark. Der legger jeg ALLTID på meg...!

I høstferien skal vi til Rhodos så har et mål om å gå ned 4-5 kg frem til da.. Jeg var over 68 i dag(!!), fysj! Målet er 63-64. Det er hvertfall er gulrot!! Og 7.sept skal jeg løpe i Oslo.

 

Jaja, etter Danmark må jeg stramme inn litt, men skjer vel ikke før ferien er over om 2 uker, kjenner jeg meg selv rett :P

Men kan jo ha som mål å trene mer neste uke! Har tatt med treningstøy til Danmark, kanskje jeg får kommet meg ut er par kvelder. Får se, får se.

 

Fortsatt god ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer heller ikke noe her. Jeg har blitt så feit som en juleflodhest :o

Vi er på en 5 ukers i Kroatia med campingvogn og her er god mat, is, brus og litt godis hverdagskost..

Skal stramme meg inn sammen med ei venninne til høsten og prøve å holde meg der. Er nok på god vei til 10kilo mer enn jeg var rett før jul. Det er tragisk!! :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei! Hvordan går det med dere? Her har det gått trått, men nå er jeg inne i en bedre periode:) Har begynt å tenke litt annerledes og tenke meg om før jeg putter noe i munnen.

 

Trenger eg virkelig det her? E jeg sulten eller vil jeg bare spise det for å trøkke noe ned i gapet? Leste en artikkel med hva ulik, usunn mat inneholder. Ikke bra!! Og Pepsi Max, som jeg er veldig glad i, men ikke avhengig av hver dag eller noe (drikker det fred- sønd) og innimellom til middag), gjør meg faktisk mer fysen..! Kan tenke at jeg tar et glass av det for å stoppe suget, er i det minste ikke kalorier i det, men der har jo motsatt effekt. Har bare lyst på noe søtt da. Har vært veldig flink i helga og par dager får, uten store anstrengelser. Prøver å slappe av litt mer rundt det, ikke tenke som om det var den siste helga jeg var i live og må spise sjokolade, potetgull OG smågodt! Det er jo ikke kroppen som vil ha det, langt der i fra, det er jo HODET.

 

Jeg pleier å gå opp 500gr-1 kg hver helg, men nå har jeg gått ned 400 gram istedet:)) Det er eg fornøyd med! En start hvertfall. Var på 68,9 for litt iver 2 uker siden, 68,1 på fredag og 67,7 i dag :)

 

Jeg gikk på Grete Roede Express kurs i fjor der jeg skulle ned 3-4 kg på 4 uker. Jeg gikk ned 3,5 (med mer kos i helga enn man skal), så nå er jeg litt innsiden rytmen igjen. Spise mellommåltid og kvelds. Begynte også å bake brød rett før sommeren, og har ikke kjøpt ett brød på 5-6uker. Det jeg merket var at disse skivene er jo 60-70 gram per stk(spørs hvor tynne jeg skjærer de), og der skal jo være ca 30 gram! Så nå blir det litt mer knekkebrød enn brød. Må jo bake innmari mye og, men to unger i skole og Bhg og jeg som selv skal ha matpakke på jobb.

 

Om 6 uker skal vi til Hellas og målet er 64 kg. Wish med luck!!:-)

 

Start: 68,9 kg

MÅL: 64 kg innen høstferien

 

Uke 1: 68,1 kg (- 0,8 kg)

Uke 2: 67,7 kg ( - 1,2 kg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye skrivefeil, gitt..! Jeg vil bare si at jeg har kost meg litt i helga altså, spise et lite Eventyr og to smågodt ting i går og 7-8 smågodt på fredag. Det er helt fantastisk til å være meg!! Og det spiste jeg bevisst, jeg trøkket det ikke bare i meg med påfølgende snacks og sjokolade. Mannen hadde til og med kjøpt 150 gram melkesjokolade med daim (yum!), men holdt meg unna uten å slite. Den ligger der fortsatt i kjøleskapet da... 100 fristende gram igjen.

 

Har også kjøpt meg popcorn(til å poppe i kjele), som jeg skulle kose meg med i går. Men var litt tiltak å lage, og i tillegge vAr vi barnevakt for 2 små, så ville ikke bråke med det når de sleit med å sovne.

 

Håperdere fortsatt henger med!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne være med videre her. Jeg har lagt på meg så masse at jeg ikke har noen vanlige bukser å gå med lenger :o  Jeg kan ikke tro hvor feit jeg har blitt siden jul når jeg var nede i 73,7 kilo. Jeg kan garantere at jeg nå er over 90! Har lovet mannen å gå på vekta når jeg starter for fullt nå over helga for å se hva jeg går ned på den nye strategien, men lover ikke at jeg legger det ut her. Jeg startet på 100,2 kilo, var nede i 73,7 og nå har jeg altså uten tvil passert 90 igjen :(

Det blir ikke lett når jeg ikke kan trene, men jeg må for jeg har masse fine klær + jeg kjøpte en del i vår og sommer og de skal jeg opp i. I tillegg skal vi kanskje ha med enda flere venner på ferie neste år og jeg har ikke lyst å være flodhesten blant de tynne jentene/damene som er med..

 

Jeg skal starte opp tirsdag etter planen pga. skolestart og antagelig siste dagen på lenge vi spiser middag sammen før mannen reiser på jobb igjen i morgen. Blir en travel og litt slitsom dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster meg med videre, kan ha julefeiring som mål denne gangen, fyller 40 neste år og vil gjerne være flott og freidig istendefor førti, feit og flabbete!  :wacko: Gått opp igjen 3 kilo i sommerferien, er så svak. Men ser videre og skal lykkes! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja da er jeg i gang for fullt. Startet i går, men holder på med nedtrapping i første omgang så jeg ikke skal gå på en smell. Nedtrapping er altså ikke bare mindre godteri hehe :P  Det er samme opplegget, bare litt større inntak hver gang helt i begynnelsen. Har hatt det travelt i dag og fått kjenne på at jeg skal av oppfeitingsprogrammet jeg har gått på siden jul. Synes det er synd at jeg var nede i 4-6 kilo fra målet og nå har lagt på meg så vanvittig masse. Den feilen skal jeg ikke begå igjen. (Håper jeg) Har jo sagt før at jeg aldri skal slippe meg så høyt.

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Jeg har fremdeles ikke gitt opp, og heiv meg med på den andre slanketråden som ligger her også, så nå er jeg med på to stykker ;)

 

Håpet ble virkelighet!, vi er jo like gamle vi da. Jeg fyller også 40 år neste år og har sverget på at da skal jeg føle meg fin i kjole, det er målet mitt. Greit, jeg har vært feit store deler av 30-årene, men jeg skal være en slank og flott 40 åring!

 

Nå er høsten virkelig igang her, og det er litt av en logistikk med tre barn på skolen og en i barnehagen, særlig september blir tøff altså. Jeg må jo pga denne "skrøpelige" kroppen min også prioritere veldig hva jeg faktisk bruker kreftene mine på..

 

Første foreldremøte har allerede vært, og tre til kommer, fritidsaktivitetene har startet opp og nå i begynnelsen må jo vi foreldre følge og være med litt. Jeg føler virkelig på hvor misfornøyd jeg er med meg selv i de situasjonene altså, jeg har friske aktive unger som driver idrett også er jeg den feite mammaen som står og ser på. Det føles rett og slett fælt. Forrige dagen var det ei som så på jenta mi turne også spurte hun om det var meg hun hadde arvet talentet sitt fra, og der står elefantmammaen og føler seg gørrteit. 

 

Jeg kan jo ikke drive noen hardtrening av noe slag, men jeg har funnet ut at det er litt restitusjon i det å gå tur i skogen. Dagsformen må bestemme tempoet og lengden, kanskje blir det bare en kort tur i bedagelig tempo, men det føles bra. Å være alene i skogen, ingen musikk på øret eller noe, bare la tankene fly og høre fuglene kvittere, det gir kroppen og særlig hodet en form for hvile det også. En mye bedre form for hvile enn å ligge på sofaen...

 

Siste tre ukene har jeg gått tur i skogen tre ganger i uken og det har gått fint. Med fire barn bor jeg jo i et hus hvor det stort sett bestandig er mye lyd, og jeg blir veldig sliten av mye lyd, da er det godt å stikke til skogs av og til ;)

 

Dette ble et langt innlegg med mye pjatt, men jeg føler motivasjonen er til stede i mye større grad nå enn i våres. Jeg skal hovedsakelig jobbe med kosthold, men jeg skal også bevege meg mer, innenfor de grensene kroppen min setter. Jeg skal klare dette!

 

Jeg veier meg fremdeles på fredager så jeg sjekker innom i morgen tenker jeg. Ha en super dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott du har motivasjonen på topp fire småtroll:-)

 

Selv var jeg på bytur i går. Brukte skritteller og kom opp i 12000 skritt:-o det er mye til meg å være og jeg kjenner jeg er stiv i kroppen etter i går:-p men det er litt godt og:-p hadde dte ikke vært for isen jeg spiste i går kveld og smågodte jeg har trykt i gapet i dag:-p jeg skjønte jeg ville slite med å kutte godteri etter denne helga, så trenger litt motivasjon når det gjelder dette:-s

 

Med det samme jeg var i byen kjøpte jeg meg kosttilskudd for prøvere/1.trimester:-p har ikke så lyst til å kjøpe det her jeg bor da jeg bestandig treffer kjenfolk når jeg er ute:-p så nå blir det spennende å se hvor lenge vi må prøve før der blir suksess:-)

 

Ellers er det veiedag i morgen. Jeg har hatt min dårligte ute så langt,men jeg har gått ned 500 g i følge vekta i dag. Dere skal få de offesielle tallene i morgen:-p

 

Ha en flott dag damer!

 

MM

 

Anonymous poster hash: 2f8c5...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at vi fremdeles er flere :)  Det er kjekkere når vi gjør dette sammen.

Jeg kan heller ikke trene, og orker ikke noe særlig form for aktivitet i alle fall nå, men føler jeg får det godt til foreløpig :D

 

Jeg kommer nok til å veie meg på tirsdager siden jeg veide meg denne tirsdagen når jeg startet, men usikker på om jeg ser noe særlig resultater første uke siden jeg er på nedtrapping. Jeg synes det er litt slitsomt at det er så masse om og men for å komme på rett spor nå, men sånn er det å være syk. Jeg må jo bare prøve å ikke skeie for masse ut og slippe meg så langt opp flere ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt besøk av en av mine beste venninner. Hun har tatt sånn gastric bypass eller hvordan det skrives. Det er 9 mnder siden og hun har gått ned 36 kilo.

Jeg skal og kan og vil ikke ta slik operasjon, men har blitt inspirert av hvordan hun levde i ettertid av operasjonen. Ikke de første dagene da hun bare drakk vann og spiste suppe :P  Men resten av tiden. Og i den anledning har hun hjulpet meg med den der appen, shape up.

Så på mandag starter jeg med kaloritelling. Har prøvd i forbifarten før, men har ikke fått det til. Jeg gjør et forsøk til og skal da veie meg om mandager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre at du har fått inspirasjon moota! Til uka får vi besøk av familie fra England og det blir grillings med pils og vin mm. Men 1. september er min startsdato, da blir det shape up app og kickstart uten sukker, brus og alkohol de første 2 ukene er mitt mål, forhåpentligvis bli kvitt det enorme søtsuget! 

 

Kaster meg med om 1 ukes tid! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har en ny uke startet og jeg er på kaloritelling og bruker shape up appen.

Var på vekta i dag, og siden tirsdag har jeg gått ned 2,3 kilo. Det er jo alt for masse på 6 dager uten trim, men det er vel og slik siden jeg startet igjen sist tirsdag.

Da har jeg bare 23,3 kilo igjen!! Haha :o  :(   Huff så mange ganger jeg har gått ned disse kiloene..

Håper jeg skal lære noe av å følge denne appen og kunne leve slik etterpå.

Jeg har noen esker med noka som jeg kommer til å bruke til frokost til de er tomme. Da får jeg i meg en del næringsstoffer og slipper å kaste dem eller selge dem og tape penger på de siden jeg allerede har kjøpt dem.

 

Ha en fin dag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som er her?? Må jeg hive meg med i den andre tråden? Kan jo ikke lese meg gjennom 200 svar.. Huff liker ikke når jeg ikke er med fra starten :o:P

 

Jeg prøver og ser om noen er med ellers får jeg vel bare droppe hele denne tråden.

 

Jeg er på kaloritelling. Har jo egentlig lyst å gå ned 2 kilo i uken, men jeg bør absolutt ikke gå under 1200 kcal om dagen, så da blir det 1 kilo da. Pga. at jeg ikke kan trene. Jeg trodde det skulle bli hardt å holde seg under de 1200, men det har faktisk vært omvendt. Jeg har vært dårlig i går og i dag og bare spist 1 knekkebrød med litt pålegg på til hvert måltid (hadde regnet ut at jeg skulle ha 2 på nesten alle) + middag. Så jeg måtte i går hive i meg 2 shaker bare for å komme opp i noe over 1100. Det må jeg også i dag ser jeg. Prøver med litt mer kcal til middag i morgen. Salat og kylling bart er ikke såå godt så det går bra :)

Tenker også at jeg tar det litt på ukesbasis. Da gjør det ikke noe om jeg ligger på ca 1100 kcal i ukene og litt mer i helgene så barna kan få standard usunn helgemiddag i alle fall noen dager, så får jeg har salat til og begrense mengden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Moota, jeg følger begge trådene og er med, men det er mer folk i den andre...

 

Du trenger ikke lese 200 svar for å bli med der altså, les de to tre siste og hiv deg med ;)

 

Synes du er veldig flink som klarer holde deg så lavt på kaloriene jeg, du kommer helt sikkert til å komme deg nedover i jevnt og godt tempo om du holder det gående sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du tar deg tid til å lese og svare :D  Det er kjempesnilt av deg! Jeg fant ut at jeg må bite i det sure eple og bytte gruppe hehe :)  Det blir sikkert koselig og gøy det også. Hadde lest noen av sidene når vi kom fra ferie, men ble skremt når de startet med registrering og kopiering for plott inn ditt og datt.. Ser at dette ikke har blitt fulgt  opp så da satser jeg på at det er mindre skremmende for min del :P

 

Jeg har en lang vei å gå og trenger gode og lojale støttespillere. Her har jo alle fallt av. Tipper de fleste ikke har lagt på seg nesten alt igjen som meg hehe :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster meg med til mandag moota, kanskje starte en ny tråd med "høsten 2013" el noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...