Gå til innhold

Forum-damer som jobber med sommerformen! :o) Våren 2013


Håpet ble virkelighet!

Anbefalte innlegg

Så flinke dere er!!

 

Jeg gikk ned fra 73.1 til 72.5 og må si meg fornøyd med det :) Håper å se 71 tallet neste uke :D

 

Spist er spist og gjort er gjort! Og man må nesten unne seg noe i ny og ne ellers så blir det umulig å fullføre ;)

Jeg prøver å endre tankegangen min til at dette skal være en livsstilendring og ikke en diett men det er litt vanskelig, hvertfall nå helt i starten!

 

Målet for denne uken er å drikke mer vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei dere damer :) Kan jeg hive meg på her? Med forutsetning om at jeg ikke vil veie meg nå i starten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å slenge seg med moota, og veiing er selvfølgelig frivillig det, jeg synes det er greit å jobbe mot hver tirsdag for å se resultat den ene eller den andre veien, men det er jo for meg! Har du graviditetskilo du kjemper i mot som oss andre?

 

Veldig greit å ha en gruppe man kan kommunisere med og gi hverandre støtte og råd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp moota!

 

Selvfølgelig kan du bli med her. Og det er opptil deg om du veier deg eller ei :)

 

Har du et mål du jobber mot?

Leste et innlegg med hvor folk hadde sine smerteterskler da det kom til vekt og det var interessant å lese hvor forskjellige folk var, selv de med samme høyde. Så når (merk at jeg sier NÅR og ikke HVIS!) jeg har klart å gå ned til den vekten jeg tror er min trivselsvekt så får jeg se om jeg trives der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter :D

Jeg håper jeg kommer til å veie meg etterhvert, men er så feit nå etter å ha gått ned nesten 30 kilo at jeg orker ikke ned i kjelleren.

 

Her er litt om meg:

Ble 100! kilo etter 2 barn og mange mislykkede slankekurer. Ble med på noka etter litt mas fra ei venninne. Gikk ned litt over 12 kilo på 3 mnder. Så har det vært litt opp og ned. Gikk så ned til 73,7 kilo før jul nå, etter en heftig halsbetennelse. Jeg kunne ta og føle på målet, som er rett under 70 kilo.

I 3 år nå har formen min vært dalende og jeg har vært under utredning. Etter halsbetennelsen smalt det og jeg ble dårligere og dårligere for hver uke. Nå har jeg fått diagnosen M.E og har ikke kapasitet til å trene. Derfor har jeg igjen kastet meg på diett etter å ha sittet mer eller mindre i sofaen så masse som mulig etter jul.

 

Jeg går akkurat nå på en rensekur, følte jeg hadde ingenting å tape. Går også på noka. Shake så sant jeg er hjemme, bar om jeg er på tur + middag hver dag.

Skal drikke 1 1/2 vann blandet med kur hver dag + mer, ligger på nesten 2 liter i tilegg. Så pepsi max forbruket mitt går jo drastisk ned automatisk for jeg gjør jo andre ting enn å bare drikke også hehe :D

 

Trener ikke, er lite aktiv og må derfor satse alt på inntak.

Skal gifte meg 1. juni og må inn i kjolen. Da bør jeg være 73(-75) kilo. Nå er jeg antagelig rundt 80 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første må jeg si gratulerer med å ha gått ned 30kg tidligere! Og så 12kg etter det! Det er jo helt fantastisk :D

Og det viser jo at du kan gå ned! Du kan nå målet ditt!

 

Jeg tror vi alle møter veggen(e) når vi slanker oss. Kommer til et punkt hvor man tenker at man ikke gidder eller orker lenger og man vil heller bare synke ned i sofaen med en gedigen plate sjokolade, og kanskje litt cola, og kanskje litt popcorn, og litt mer sjokolade og så bare gi totalt faen fordi livet er for kort til å spise kaninfodder ;) Sånn satt på spissen hvertfall.

Jeg vet at jeg har de dagene så derfor tror jeg også at det viktig at man unner seg noe godt i ny og ne. Vi skal jo tross alt ikke leve på en diett resten av livet. Vi skal vel komme oss dithen at vi kan spise "normal" mat og holde vekten stabil der vi trives med oss selv. Det er hvertfall ett av målene mine (også må jeg ikke glemme de forbannade lovehandles! Min erkefiende! De skal bort!!)

 

Jeg vet ikke så mye om ME og hva det er eller hva det gjør med en person. Jeg har forstått det som at man er kronisk trett/utmattet og at det ikke finnes kur/medisiner for det? Er jo veldig forståelig at du ikke har mulighet til å trene da. Men du skal jo kunne gå ned i vekt kun ved å begrense inntak. Har du satt deg opp maks kalorinivå per dag? Jeg ligger på 1500kcal og det blir enklere og enklere for hver dag som går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skrev gjerne litt misforstående, men mente at jeg hadde gått ned nesten 30 kilo totalt hehe :P

 

Jeg har ikke satt opp noen kaloribudsjett, men går som sagt på noka. Det er vel godt 200 kalorier i et måltid og jeg drikker 4 shaker og spiser midda. Så da blir det nærmere 900 kalorier på noka og middag utenom. Prøver å ligge lavt på middag, og har i grunn ingen fast dag hvor jeg skeier ut.

 

ME er kronisk tretthet ja. Ikke bare sånn sove trøtt, men at jeg er så utslitt at jeg sliter med å gå opp i 2. etasje noen ganger eller at jeg blir så sliten av å tygge at jeg nesten begynner å gråte for kjeven min er helt utslitt..

Jeg har et bra liv og prøver å ikke bruke det som unnskyldning for å slippe å være med på ting, samtidig må jeg ta forhåndsregler for å ikke bli verre. For hver gang jeg presser meg er det vanskeligere å hente seg inn igjen og toppformen min blir lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D 30 kilo er fantastisk bra uansett hvordan man vrir og vrenger på det da!!

 

Jeg bruker også shake til frokost - og noen ganger til lunch/middag avhengig av hva jeg ellers har spist i løpet av dagen.

Idag hadde jeg shake til frokost, spiste ute på italiensk restaurant til lunch og kommer til å ha shake til middag igjen. Mellommåltid blir et eple og litt melon, samt en kopp te. Syns det er greit igrunn å bruke shakes fordi de metter veldig.

En normal dag er shake til frokost (200kcal), vanlig lunch (ca 400kcal) og vanlig middag (ca 600kcal) da har jeg ca 300kcal å gå på som jeg kan bruke på mellommåltid. Jeg er veldig mett om dagen hvertfall :D

 

Oj, det høres ikke enkelt ut å skulle leve med det. Tilbys det hjelp til hvordan mestre hverdagen og hvordan lære seg å leve med det?

Er det noe man blir frisk av eller har man det resten av livet?

hmm, mange spørsmål jeg kommer med.. Kanskje jeg skal google litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og veiedag for meg!

 

80,9 kg.

 

Startvekten etter påske var 82,5, så da har jeg gått ned 1,6 kg, det må jeg være fornøyd med.

 

Satser på å nå 70-tallet i uken som kommer, må bare komme meg smartest mulig gjennom helgen også. Skal på besøk til familie hele helgen (overnatter) og det betyr jo god mat og masse kos, i tillegg til et bursdagsselskap i morgen. MÅTEHOLD!!!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Fire Småtroll!! Det er absolutt en vektnedgang å være fornøyd med :D

Lykke til med måtehold i helgen! Jeg skal tenke på dere igjennom helgen for jeg har jo veiedag på tirsdag og må jo ha noe å vise til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D 30 kilo er fantastisk bra uansett hvordan man vrir og vrenger på det da!!

 

Jeg bruker også shake til frokost - og noen ganger til lunch/middag avhengig av hva jeg ellers har spist i løpet av dagen.

Idag hadde jeg shake til frokost, spiste ute på italiensk restaurant til lunch og kommer til å ha shake til middag igjen. Mellommåltid blir et eple og litt melon, samt en kopp te. Syns det er greit igrunn å bruke shakes fordi de metter veldig.

En normal dag er shake til frokost (200kcal), vanlig lunch (ca 400kcal) og vanlig middag (ca 600kcal) da har jeg ca 300kcal å gå på som jeg kan bruke på mellommåltid. Jeg er veldig mett om dagen hvertfall :D

 

Oj, det høres ikke enkelt ut å skulle leve med det. Tilbys det hjelp til hvordan mestre hverdagen og hvordan lære seg å leve med det?

Er det noe man blir frisk av eller har man det resten av livet?

hmm, mange spørsmål jeg kommer med.. Kanskje jeg skal google litt ;)

 

Det er ikke enkelt å leve med nei, men jeg er ikke hardest rammet som de som tilbringer dagene i senga i et mørkt rom helst uten masse lyder rundt seg. Jeg er oppegående, men ikke god nok til å jobbe dessverre. Klarer å ta meg av barna siden de er i bhg og på skolen stort sett hele dagen. Men det er det livet mitt handler om nå, hvile nok til at jeg klarer å ta meg av barn og hjem i tillegg til meg selv.

Det er en del hjelpemidler man kan få, alt fra dusjkrakk til innvilget tilskudd til trygdebil. Dette er jo hjelpemidler ev. økonomisk støtte til ting som handler om funksjonsgrad, ikke diagnose. Vi får ikke dekket noe som helst til opphold i varmere strøk, men nå jobber jeg for å få til å få lønn i det minste noen av ukene vi er borte slik at vi kan være i varmere strøk lenger i sommer. Ellers får det bare være, vi reiser likevel..

Foreløpig finnes det ingen kur eller medisner bortsett fra smertelinderende behandlig som fysio, bade i varmt vann ol. og smertestillende tabletter. Jeg tar en del piller i løpet av en dag for å si det slik :P

Som skrevet før, jeg har et godt liv, men det kan være jeg må leve med dette resten av livet og livet mitt har jo blitt kraftig redusert. Men det er rart hva man lærer seg å leve med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut noen gode nyheter idag :D

Begynte på rensekuren på søndag sist helg, og skikkelig på noka. Har slanket meg siden etter påske, men nå tatt skikkelig tak på alle plan.

Har en bukse sånn cord bukse som følger bena nedover liksom.. Ikke strech. Den var litt løs på det minste før jul. Ikke for stor, men litt løs rundt livet. Når jeg var på det største kunne jeg ikke gå med den og var redd den stoppet på låra nå så har ikke prøvd den på en stund. Nå ville jeg teste om det er sjans for å se lys i tunnelen snart og den passer :) Den var litt stram rundt livet og det kan jeg ikke fordra pga følsom mage, men da er det jo håp :D :D

Har vært oppblåst i det siste, men enten har denne uka hjulpet godt, ellers var jeg ikke så tjukk som jeg trodde hehe :P

 

Ha en strålende helg jenter! :D Jeg har fullt opp og skal dermed ligge strekk ut på sofaen både mandag og tirsdag når barna er i bhg og på skolen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får noe dekt så dere kan være borte lenger. Vi orket ikke snø, kulde og lang mørk vinter så vi emigrerte til sydligere strøk. Passer meg helt perfekt å ha det varmt sommer som vinter. Masse sol og ikke et snøfnugg i sikte!

Og det høres ut som du har funnet ut en måte å leve med sykdommen på som gjør at du har det bra :)

 

Så flott at du passet inn i buksa. Har ikke turt å prøve mine gamle bukser enda. Prøvde en shorts jeg brukte ifjor og magen bare hang over kanten. Så jeg må ha sett veeeeldig lekker ut ifjor ;)

 

Jeg klarte ikke å vente til tirsdag med å veie meg for tenkte at jeg måtte vite hvor stor skade denne helgen har gjort (mye junkfood og godis da vi har vært i både bursdagsselskaper og på sirkus) men jommen stoppet ikke vekta på 71.6!!! HERREGUD! Jeg har ikke sett 71 tallet på hvertfall 4-5år!!!! :D :D

 

Happy Sunday!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, herlighet, honnikorn med rosiner, syltetøy og melk på er ikke akkurat slankemat å ha til kvelds altså..

 

Skal ha mensen og holdt virkelig på å forgå her, måtte bare ha noe søtt. Æsj, så mye for den viljestyrken, sloss mot hormonene og hormonene vant.

 

Jaja, i morgen kommer en ny dag og jeg gir meg ikke, kan ikke gi opp denne gangen.

 

Jeg ville ned i fjor vår også, men det ble alltid forskyvet til neste dag, neste uke osv helt til sommeren plutselig var der og det var for sent.

 

Jeg er ikke beseiret, får bare svelge unna at det ble en kaloribombe til kvelds i dag og sette opp en smart matplan for morgendagen. Det går fint (selv om jeg er rasende inni meg, hvor vanskelig kan det egentlig være).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får noe dekt så dere kan være borte lenger. Vi orket ikke snø, kulde og lang mørk vinter så vi emigrerte til sydligere strøk. Passer meg helt perfekt å ha det varmt sommer som vinter. Masse sol og ikke et snøfnugg i sikte!

Og det høres ut som du har funnet ut en måte å leve med sykdommen på som gjør at du har det bra :)

 

Så flott at du passet inn i buksa. Har ikke turt å prøve mine gamle bukser enda. Prøvde en shorts jeg brukte ifjor og magen bare hang over kanten. Så jeg må ha sett veeeeldig lekker ut ifjor ;)

 

Jeg klarte ikke å vente til tirsdag med å veie meg for tenkte at jeg måtte vite hvor stor skade denne helgen har gjort (mye junkfood og godis da vi har vært i både bursdagsselskaper og på sirkus) men jommen stoppet ikke vekta på 71.6!!! HERREGUD! Jeg har ikke sett 71 tallet på hvertfall 4-5år!!!! :D :D

 

Happy Sunday!

 

Så gøy!! Det gir jo motivasjon til å være flink fremover også det :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke dere er damer :D

Her viste vekta 69,8kg. Opp 300g. Men har gått ned 3,2kg og 6cm inn rundt midjen på 2uker, så er veldig fornøyd! Det er bare å stå på på videre! I dag blir det svømmebassenget på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny veiedag idag, var redd jeg ikke skulle gått ned noe da den siste uka har vært litt "treg", 2 bursdagslunsjer og lite trening, men litt nedgang ble det jo, får høyne innsatsen denne uka!

 

Oppstart

2/4: 99,4 kilo

9/4: 97,6 kilo

16/4: 96,6 kg

 

Så lenge det er nedgang får jeg vel være fornøyd, stå på videre alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører på med mine vanlige dager jeg. Ingen trening, noka og middag. Har blitt mye mer aktivitet på meg denne uka enn det som er forsvarlig. Har derfor ikke fått handlet grønnsaker og slik. Idag ble middagen derfor noe som minsten har mast lenge om, siden det bare var oss 2; pølse, pasta og posepotetmos :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow tullsjura! 6cm på midjen er fantastisk!

Egentlig så er det jo det man bør se på - cm og ikke kg.

 

Har ikke turt å veie meg ;) Jeg venter til neste tirsdag for hadde litt (for mange) utskeielser her om dagen. Må pushe meg igang på trening igjen også. Var jo så flink og så bare stoppet det litt opp SUKK!

 

Håpet: Nedgang er nedgang! Syns du er kjempeflink!! Tenk fra 99 til 96 - Er det ikke herlig å se svart på hvitt? :D

 

Moota: Haha hva er det med de små og pølse? Spør jeg jenta om hva hun vil ha til middag er det enten pasta, pølse eller pizza :D

 

Har funnet min nye kveldssnack; gulrøtter! Nam! Kjøper de små, babygulrøttene og spiser rå. Er veldig mettende, sunt og ikke utgjør de store hoppet på kaloriene mine heller. Lørdagsgodtet er diverse grønnsaker og houmous (skrives det sånn?) og tilogmed min 3.5 åring "stjeler" til seg et par biter her og der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Da var det fredag igjen og min veiedag, men jeg har bestemt meg for å hoppe over.

Skal ha mensen i dag og jeg er så stinn og oppblåst at jeg føler meg som en tønne, til og med fingrene er hovne. Da blir det en gedigen nedtur å veie seg altså, så det bare dropper jeg gitt. Veier meg neste uke når alt vannet er ute av kroppen igjen jeg...

 

I dag er jeg skikkelig sliten, full av pms, uggen og lei, så jeg har tenkt å unne meg lørdagsgodt i helgen jeg altså. Det er virkelig beundringsverdig at du klarer holde deg til grønnsaker som kveldskos i helga Peppa, jeg skulle sikkert gjort det samme for å få fortgang i nedgangen, men jeg gidder ikke prøve en gang ;)

 

Leste en gang om en slankekur hvor man gikk i kaloriunderskudd fra mandag til fredag ettermiddag, også spiste man godt i helgen. De regnet rett og slett kalorier uke for uke istedenfor dag for dag, så lenge uken gikk i underskudd totalt for uken var det greit å kose seg i helgen, sånn må jeg gjøre det tror jeg, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja så har jeg det også før mensen og i begynnelsen av mensen. Jeg lurer litt på om jeg må krype til korset og veie meg til uka.. Vi skal en tur til Danmark neste helg og regner ikke med å ta med noka og bars dit :P Skal ha buffet begge veier på båten så jeg kommer nok til å spise noe vanlig mat og kanskje noe utskeiing.

 

Bryllupet nærmer seg også og kjolen må passe, er kjempeflink hver dag. Spiser sunt, holder meg til shakes (og middag) så lenge jeg er hjemme og bars om jeg er på besøk. Drikker rensekuren og en del vann. Drikker også pepsi max hver dag, men 0,5 - 1 liter mot 1 1/2 - 2 1/2 liter før! :o

 

Jeg skal ikke spise lørdagsgodteri i helga. Skal ikke skeie ut. Synes sen middag og lørdagsmiddag er nok :)

 

Blir barneselskap, utdrikningslag og nå Danmarkstur så blir antageligvis nok hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh.. er litt sint på meg selv. Vi skulle bare bort en snartur, men ble borte fra kl 10 til kl 19 i kveld. Har hatt en kjempesptekk! Kaker, vafler, brød, ris.. oi oi. Både mange karbohydrater og mange kcal.

 

Huff. Men, i morgen er en ny dag med nye muligheter! Gruer meg til veiingen på tirsdag :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, kjenner til skuffelsen når dager bare ikke går som planlagt og man sprekker med et smell! MEN, bare å se fremover og skjerpe seg når ny uke venter.. Gjort er gjort og spist er spist som min lillesøster sa da hun ble konfrontert med sjokoladen hun hadde tatt fra kjøkkenskapet som 6-åring! ;)

 

Jeg gleder meg heller ikke til veiing tirsdag, blitt endel søtt i helga, men i uka klarer jeg stort sett holde meg unna sjokolade og snacks men tror allikevel jeg spiser for mye til hvert måltid, litt for stor lunsj og middag spesielt - der må jeg skjerpe meg!

 

Vi får ta en pep-talk tirsdag, ikke snakk om å gi opp nå nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg igår. Ble egentlig overrasket. Det samme ble samboeren. Det er en ny vekt, men likevel.. Vi får det ikke til å stemme i forhold til hvordan brudekjolen sitter eller hvilke klær som sitter godt på meg.

Vekta viser 79,4 kilo. Da har jeg hele 10 kilo igjen. Jeg var 73,7 kilo før jul og må bare ha tunga beint i munnen nå og fortsette nedover.

Håper jeg når målet fordi om jeg ikke kan trene og at jeg klarer å holde meg der uten å leve på noka resten av livet.

 

Stå på jenter!! :D Vi kommer alle til å oppleve en "lovlig" eller uplanlagt sprekk både nå og då. Det er kjipt her og nå, og gir kortsiktig dårligere resultater. Men vi skal også leve og det aller viktigste er at vi fortsetter på samme vei etterpå og ikke gir opp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helgene som knekker meg fullstendig (eller slankingen hvertfall).

Fredag var det charityevent i barnehagen til jenta så det ble jo en middag i en fei på fredag ettermiddag før vi måtte dra og da ble det jo pølser og potetmos. Iskremen og chiligryta jeg spiste på kvelden hjalp sikkert heller ikke på.

Lørdag ble vi invitert ut på restaurant til lunch og jeg hadde sikkert den største burritoen i verden. I tillegg gaflet jeg i meg pommesfriten til jenta mi.

Dumme dumme meg hadde jo plukket med meg revet gulrøtter istedenfor knaskegulrøtter i butikken. Kan jo ikke dyppe revne (er det et ord egentlig?) gulrøtter i dip.. Så da ble det til at jeg stjal litt godis fra mannen da..

 

Søndag var det bbq lunch hos noen venner og da ble det jo hamburger med alt mulig tilbehør og så ende mer iskrem og godis på kvelden.

 

Jeg har ikke turt å gå på vekta :D Skal veie meg imorgen tidlig å se hvor stor skade det har blitt.

Det verste (eller kanskje beste) er jo at det smakte jo egentlig ikke godt lenger. Jeg drakk Dr. Pepper og måtte helle den ut og gå over til vann fordi det smakte rett og slett dritt.

 

Ny uke og ny start sier jeg ! Dro innom butikken i dag tidlig og fikk tak i mine knaskegulrøtter så ikveld skal jeg kose meg med det og hummus :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...