Gå til innhold

Forum-damer som jobber med sommerformen! :o) Våren 2013


Håpet ble virkelighet!

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner godt på denne slitne kroppen at jeg ikke spiser skikkelig mat. Skal bli godt med middag på fredag for å si det slik :P Lurer på om jeg skal ta noen dager etter bryllupet også med bare noka. Vi skal til Sverige helga etter og så må jeg jo gjøre en innsats til ferien etterpå det igjen også :D

Tenker at jeg ikke kan leve på bare noka frem til ferien, men kanskje jeg klarer noen dager i uka!? Vi får se. Jeg er jo ekstra sulten og kroppen trenger litt ekstra når jeg er dårlig, så etter bryllup og Sverige kan det jo være så som så med det. I alle fall når barna starter ferien. Da blir jeg vel enda mer utslitt og konstant sulten :o

 

Bryllupet er jo nå på lørdag så nå begynner jeg å ha god kontroll (håper og tror jeg :P ). Jeg skal bare kake i morgen for å slippe å fryse den, og fredag og lørdag blir nok travel, men jeg håper med bare ting som er planlagt og ingen grusomme overraskelser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, jeg er imponert over deg moota, hvordan du overlever på shaker er over min fatteevne... Hvordan blir energien din når du går på dem, blir du ikke enda dårligere enn om du spiser skikkelig mat?

 

Jeg har vært ganske flink i dag, på Meny kjøpte jeg 6 kyllingvinger istedenfor min store svakhet, 3 boller/wienerbrød for 30 kr. Nå er det vel ikke akkurat få kalorier i kyllingvinger heller, men hakket sunnere enn kanelboller er det ihvertfall ;)

 

Jeg er fornøyd med dagen jeg, er kanskje ikke slankemat men det har ihvertfall ikke blitt noe sukker, snop, boller, potetgull e.l.

 

Spiste en 0,0% yoghurt med havregryn og noen rosiner til frokost.

6 kyllingvinger som mellommåltid.

2 ryvita knekkebrød med kokt skinke og agurk til lunsj (uten smør)

En stor porsjon salat (uten dressing) og en liten porsjon lasagne til middag.

To biter vannmelon til barne-tv sammen med ungene.

 

Ikke så verst til dag det. Men nå skal jeg til en venninne da, og kjenner jeg henne rett har hun bakt, får forsyne meg pent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan jeg overlever på shakene ja det kan du lure på. Jeg lurer selv noen ganger. Jeg kjenner at det tar veldig på og at jeg trenger mer. Spesielt nå når jeg har masse å gjøre og ikke tid til å slappe skikkelig av. Men jeg fant ut at det egentlig er ganske masse kcal når det kommer til stykket. Jeg drikker 5 shaker til dagen og spiser 1/2 bar. Det er jo langt over 1000kcal. Kanskje så masse som 12-1300kcal. Så jeg lurer på om jeg egentlig går ned noe i det hele tatt!? Tør ikke å veie meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Nå nærmer den store dagen seg for deg ja, Moota!:-) Kos deg masse og nyyyt! Dagen er ferdig før du vet ordet av det!:-)

 

Men du Moota, spiser ikke du altfor lite? 1000-1200 kalorier får deg ikke ned i vekt når man har litt "ekstra bagasje" (misforstå meg riktig, håper du skjønner hva jeg mener!;-). Med så lite inntak stagnerer forbrenningsanlegg og du går i sparebluss. Eks Grete Roede er opptatt av at man må spise NOk for å få opp forbrenningen. Har lest mye om det og har vært med på ett kurs, og alle er overrasket over hvor mye mat de må spise (ofte) og at de da med det i tillegg går ned. Kunne Grete Roede vært noe for deg tro..? Vil bare hjelpe altså, da får du alle mineraler og vitaminer kroppen trenger, gjennom sunne og gode matvarer. Veiing er noe dritt, men det trengs bare et par uker før du kan der utenat.

 

Hvis ikke, gjør det slik du ønsker! Masse lykke til hvertfall:)

 

Her går treningen bra, maten ganske greit, men snoper fortsatt litt mye. 100 gr sjokolade i går og en liten is i dag. Je je..

Skal bære med på løp igjen på mandag! Jentebølgen:)

Ellers er det eksamenstida for meg om dagen. 1 neste uke og 1 neste uke der igjen 7. og 13 juni. Innimellom her er minstemann 4 år og skal feire to ganger, så det er bare å lese..!

 

Ha en fortsatt fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at det er litt lite, men husk at jeg ikke bruker noen kcal i løpet av en dag. Om man ligger i senga hele dagen bruker man vel ca 2000 kcal? Jeg går ikke, jeg står lite, jeg leker ikke aktivt med barna og jeg er mest i stolen eller sofaen. Kan være jeg skrev feil eller har regnet feil her, det var veldig kjapp regning. Hver shake inneholder kanskje 220-240 kcal, og jeg drikker 5 stk til dagen. Så spiser jeg 1/2 bar som inneholder ca 115 kcal.

 

Dessuten så blir det bare 1 uke før jeg spiser vanlig i helga igjen. Det blir jo nesten samme opplegg som de som spiser lite i ukene for å ha mer kcal til å kose i helga. Og det samme blir neste uke for neste helg blir det tur til Sverige. Og så er det selskaper hver helg til vi reiser på ferie. Så om jeg er superflink i ukene, går det sikkert opp i opp til sammen i ukene og jeg klarer nok knapt å gå ned noe de 6 ukene til vi reiser :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare ønske deg lykke til med bryllupet moota, håper du får en super dag og formen er på din side, moro men slitsomt å arrangere bryllup. 3 år siden jeg var i din situasjon og hadde ganske kontroll på saker 2 dager fø, og det man ikke får ordnet det får bare bli sånn var min innstilling da. Hadde en helt super bryllupsdag til tross for regn over vårt utendørs bryllup, smilte fra jeg satt i frisørstolen til vi ventet på taxi hjem etter festen, minne for livet! :)

 

Jeg hadde heller aldri overlevd med å gå på shake, så godt kjenner jeg meg selv så well done til deg! Skal tenke på deg i helga, stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!! Kake nr. 2 står i ovnen, gulrotkake. Håper jeg er heldigere med den enn jeg ble med suksesskakebunnen som står på kjøkkenet :o

 

Det er siste dag på bare shake før jeg får middag i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer! En stund siden dere har begynt ser jeg,men slenger meg på fordi :) kanskje greit med nye "innputt"?

 

Litt om meg: snart 30, tobarnsmor, fikk nr.2 for snart 3mnd siden. Alltid vært sporty av meg helt til jeg fikk førstemann for 4 år siden. Etter det har vel form og kropp vært nedprioritert. Har heller ikke lett for å gå ned i vekt,noe som selvfølgelig gjør noe med motivasjonen... Men etter at vi fikk nr.2,så føler jeg det nå er på tide å gjøre noe med de ekstra kiloene som er på kroppen. Jeg er lita(!),så de ekstra kiloene synes raskt... Har et ønske om å gå ned 10-13kg... I første omgang er målet 60kg. Veide meg for ca3 uker siden (før jeg begynte et "nytt og bedre liv"),og vekta viste da 67kg. Har i 1,5uke "trent" og passet på hva jeg spiser.

 

Skriver "trent" med " fordi jeg er ikke i noe hardtrening for å gå ned. Fullammer,og det anbefales ikke hard trening når man ammer. Amming skulle jo også være en mirakelkur for å gå ned,men ikke hos meg..

Så treningen min består i av å gå turer . Noe jeg fra før av har gjort flere ganger i uken,men nå har jeg lagt på tempo istede for å bare rusle på tur ;) Får opp pulsen litt,blir rød i fjeset...lett trening. I tillegg bruker jeg rokkeringen litt.

I forhold til maten,så har jeg kuttet ut sjokolade... Før spiste jeg sjokolade 6 av 7 dager. Nå er det kun lørdagen det er lov med det - og da ikke ubegrenset. Spiser fire måltider med helt "vanlig" mat,men har kuttet ned på mengden. Kunne spise opp til 4 brødskiver til et måltid,og det er nå kuttet ned til 2. Skal etterhvert bytte ut lunsjen med salatmåltid. Middagene prøver jeg å lage så sunne som mulig,og variert. Har det siste halvåret blitt mye flinkere til å spise fisk,så nå har vi fisk fort 2-3 ganger i uka.

For meg er det mengden mat,og det å ha kuttet ut sjokoladen som teller. Man MÅ ha lov til å kose seg litt en dag i uka,så lørdagene er høydepunktet ila uka her :D

 

Har denne 1,5 uka gått ned 1kg. Har ikke digitalvekt,men det skal jeg skaffe meg. I tillegg har jeg tatt mål av overarm, mage, rumpe og lår... Har jo lyst til å se om det krypes etterhvert :P Veie meg kommer jeg til å gjøre en gang i uka. Måle hver 2./3. uke.

Høres det ut som at jeg er veeeeldig opptatt av dette? Er egentlig ikke det. Bare blitt litt mer bevisst over hva jeg gjør,og putter i meg. Når jeg ser meg selv i speilet så er det en person der som jeg ikke kjenner igjen. Og DET er en stor motivasjon for meg! Ønsker bare å føle meg vell med meg selv igjen...

 

Det var "kjapt" fortalt litt om meg :P håper å kunne hente mer motivasjon til å følge flere med samme "problem" som meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Ayka, velkommen skal du være :)

 

Har inntrykk av at de fleste av oss i denne tråden sliter litt med å komme over kneika og det er få gram som forsvinner om dagen, men noen er flinke og det er motiverende og lese om at det er mulig...

 

Jeg har vært ganske flink denne uka, men akkurat nå er det smågodt på bordet og jeg har lyst på en kroneis. Er fredag som er kosedagen her i huset, spiser ikke noe særlig snop på lørdagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ayka! Velkommen til oss :)

 

Er vel snarere milligram som forsvinner her haha.. Men jeg starter ny uke med ny tro på meg selv. Jeg må da klare EN uke med å være sunn og ikke hive meg over brownies og iskrem og det som er!

 

Moota: Tenkte på deg i helgen og venter i spenning på å høre om dagen din! Jeg håper den var fantastisk :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå er jeg så sinna på meg selv. Jeg klarer virkelig ikke altså..

 

To bursdagsselskaper forrige helg, og to denne helgen. Ingen hemninger, det er pølser, kaker, is, vafler osv osv. Ikke nok med det, jeg spiser snop på kveldene også :(

 

Kanskje jeg bare skal gi opp?

 

Jeg tør ikke veie meg altså, var jo under 80 kg, men fra 17. mai til nå har jeg sikkert lagt på meg igjen det jeg var gått ned mellom påske og 17.mai.

 

Føler meg som en hval i sommertøy og titter misunnelig på de slanke flotte damene rundt omkring. Så må jeg jo bare tenke at dette er bare min egen skyld, disse flotte damene spiser 4-5 normale måltider om dagen og trener sikkert i tillegg. Jeg kan ikke trene og trenger derfor færre kalorier i døgnet, men det er virkelig ingen unnskyldning for å dytte i seg kaker, sjokolade, potetgull og snop altså.

 

Ok, jeg trekker pusten, senker skuldrene og gyver på en ny uke. Denne uken SKAL jeg klare å være flink, ikke bare tirsdag til torsdag, men helgen med! Til helga blir det fruktsalat og andre sunnere alternativ som kveldskos...

 

Er ihvertfall ingen bursdager før uti juli nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :D Da er jeg godt gift! :)

 

Dagen var absolutt fantastisk!! Startet med at jeg våknet i 7 tiden (før klokka ringte) av at det pisket regn på vindusruta. Lå en stund og koste med samboeren før jeg sto opp. Stelte meg litt og smørte mange smørbrød som gjestene skulle spise mens vi tok bilder. Forloveren min kom og vi tok avgårde for å hente blomster og reiste til lokale med dem og maten. Deretter ventet ca 3 timer hos frisøren. Kl13.30 var jeg ordnet på håret, sminket og kledd. 13.55 var vi utfor kirkedørene og ventet spent. Barna som skulle gå før oss opp kirkegulvet kom ut og etter et par minutter åpnet dørene seg og faren min leiet meg frem til min kjære som ventet. Vielsen var over før jeg fikk sukk for meg og etterpå var det gratulasjoner og bilder før en flott bil ventet for å ta oss videre til flere bilder. Vi kjørte en tur etterpå for at alle skulle være utfor når vi ankom lokalene.

Det ble flere bilder før maten og så var kvelden i gang. Fantastisk mat, godt lag, ubeskrivelig god toastmaster/band og mange brede smil blant gjestene. Kvelden gikk fort med mat, polynese dans, brudevals, noen få sanger og noen taler, bilder og noen få leker blant gjestene.

Kvelden ble avsluttet med at vi fikk sitte ved et bord, rommet ble mørkt, brudevals-sangen ble spilt rolig og gjestene kom en og en opp trappa og satt et telys på en hjerteformet plate på bordet foran oss.

 

Dagen og kvelden må være en av de aller beste i mitt liv. På linje med opplevelsen av å få barn. Det var helt fantastisk. Alle smilte når vi kom opp kirkegulvet, alle kikket på meg, folk kommenterte hvor flott kjole jeg hadde og hvor fin jeg var hele kvelden. Mannen mistet nesten pusten når de åpnet døra og hjertet banket og han ble mo i knærne.. :P

Jeg følte meg som en prinsesse hele dagen og det var skikkelig påfyll i kjærlighetsglasset. Opplevelsen var fantastisk, toastmasteren hadde full kontroll og jeg slappet av og koste meg og hver opplevelse overgikk den forrige. Kvelden totalt sett var overveldende og over all forventning, selv med høye forventninger :D

 

Jeg er utkjørt, tom, klarte så vidt å holde meg å beina søndag kveld og i går formiddag. Det ble litt masse, men jeg hviler så godt jeg kan denne uka og slanker meg ikke for fullt. Prøver å trappe ned og være forsiktig, men om jeg er i form blir det firmatur til helga og jeg skal heller prøve å komme ned på slankenivå til ferien etter helga som kommer :)

 

Takk for alle tanker på dagen! Den var fantastisk og jeg holdt hele kvelden uten å føle at jeg ville legge meg (bortsett fra en stund hos frisøren når hun kjørte 10-15 fliseklemmer + slør inn i hodebunnen på meg. Da måtte de løpe å kjøpe Coca cola til meg for at jeg ikke skulle svime av :o ).

Jeg smilte helt rundt hele dagen og kvelden og jeg hadde gangsperr i kinna dagen etterpå + litt ubehag der den der diademen hadde klemt i hodet når jeg smilte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GRATULERER Fru Moota!

Høres ut som du har hatt din drømmedag!

Samle krefter denne uka og start opp igjen med slankingen neste uke :) Det er mye jobb å stelle istand bryllup så slapp av nå og kom deg til hektene igjen.

 

Jeg er også sint på meg selv Fire Småtroll! Klarer jo ikke gå en eneste dag uten å spise drittmat! Har ikke turt å veie meg i det siste, orker ikke bli deppa!

Jeg får gi meg selv et incentiv, klarer jeg å gå ned 2 kilo så skal jeg kjøpe meg nytt deksel til mobilen (trenger det virkelig). Og det høres ikke mye ut men for meg akkurat nå er det som å bestige Mount Everest.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere alle sammen?

 

Same old, same old her i gården hvertfall. Klarer ikke holde meg unna snopet og jeg føler at jeg bare eser utover :( Hvorfor skal det være så himla vanskelig å gjøre det jeg vet at jeg må gjøre for å gå ned i vekt?

Fra og med imorgen er jeg ferdig som støttemedlem på treningssenteret. Barneklubben åpner 8 og jeg skal stå klar til å hive datteren min inn der mens jeg får meg en time på en tredemølle eller no. NOK ER NOK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke akkurat skryte jeg heller dessverre...

 

Hver kveld legger jeg meg og tenker at i morgen skal jeg spise 5 gode måltider og ikke proppe noe annet enn det jeg trenger i munnen, ingen spising mellom måltidene. Men gjennomfører jeg.....NEI!

I dag har jeg spist en kroneis, en saftis, litt sjokolade og ikke mindre enn to skiver med nugatti, blæh altså.

 

Men jeg veide meg før helga da og jeg har ikke gått opp igjen de 3 kiloene jeg gikk ned etter påske, har bare ikke kommet meg videre nedover.

 

I dag er det 4 uker til vi reiser på ferie, og jeg fikk akkurat vite at det blir en reunion etter sommeren. Det burde være motivasjon i massevis, jeg var en slank og veltrent jente da jeg gikk på skolen og nå har jeg blitt en bleikfeit mamma som sitter i sofaen og tyter i alle retninger...

 

Ok, i morgen kommer en ny dag og vi prøver igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på firmatur/mini bryllupsreise i helga til Sverige. Jeg prøver å spise meg nedover igjen nå for å gå ned noe til sommerferie om litt over 4 uker. Jeg kan ikke lenger bare gå fra fråtsing til noka så det tar nok nesten denne uka før jeg er nede på slankenivå. Men helsa først. Synes det er kjipt at jeg er 6-7 kilo mer nå enn i fjor når vi reiste på ferie, men jeg får ikke gjort noe med det, annet enn å gjøre mitt beste før ferien, ikke legge på meg 10 kilo på vår 5-ukers ferie og gjøre et godt forsøk etter ferien igjen :) Jeg gir ikke opp! Men det er ekstra tungt nå når jeg ikke er aktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh. . Huff..

Her går det dårlig, igjen. Var nede på 68kg, skal veie meg i morgen igjen.

Vi har feiret min bursdag og minstemann nå i 4dager. Is, vafler, kaker, kaker og kaker! Jeg er så KVALM!! Nå skal jeg holde meg helt unna snop, det verste er jo ikke at jeg legger på meg, men jeg blir jo fysisk dårlig, i hele kroppen. Fysj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å ikke gi opp!! 

 

Jeg dro ikke på gymmen idag tidlig  :unsure:  Men jeg tok med meg jentungen til svømmebassenget og plasket rundt der med henne fra 11.30-14. DET er jo litt trening det også da, er det ikke det da?

Men Firesmåtroll og Moota - er svømming noe dere kan gjøre? Altså som treningsform når dere har ME? 

 

Jeg skal skal skal skal skal skal på gymmen imorgen!! Jeg så en veldreid mammakropp i bassenget idag og slik vil jeg også se ut!! Sommeren skal nytes med jordbær, bringebær og blåbær istedenfor iskrem, sjokolade og potetgull  :lol: Jeg får kanskje ikke sommerkroppen jeg ville ha, men jeg skal fader meg se bra ut i høstklær!!

 

Tullsjura: Gratulerer så mye med dagen til både deg og minstemann! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :)

Veide meg i morges, 69,5, det var ikke så ille som jeg hadde trodd, så må vel bare brette opp ermene og kjøre på!

 

Anonymous poster hash: 0b1ff...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :)

Veide meg i morges, 69,5, det var ikke så ille som jeg hadde trodd, så må vel bare brette opp ermene og kjøre på!

 

Anonymous poster hash: 0b1ff...d39

Oi, ja det var meg ja.. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullsjura:  Grattis med dagen :D :D

 

Jeg kan svømme, eller i alle fall bade. Men her er det bare kaldt basseng og har bare åpent på familiebading 2 kvelder i uka + damesvømming 1 gang i uka og da har jeg ikke barnevakt.

Trente 2000m 5 ganger i uka før vi flytta hit, men det ble for langt å reise 1 time hver vei + bom + dyr parkering.

Skulle nok helst hatt oppvarmet basseng nå..

 

I dag sitte jeg hjemme med 2 syke barn. Lillebror har høy feber, vondt i hodet og litt vondt i øret. Storesøster har vondt i magen og er litt slapp.

Jeg er skutt etter helga og prøver å komme meg. Sover 1-2 ganger om dagen hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Lenge siden jeg har gitt lyd fra meg gitt.

Jeg er i eksamens sus og dus serru. Siste muntlig I MORRA, etter det er det fullt fokus igjen!

Har trent veldig bra, 3-4 ganger i uka de siste 7 ukene. Var med i løp forrige uke og, mitt andre denne våren ;) , men disse to eksamensukene har jeg vært altfor slapp...slapp denne uka med trening, og de to siste med mat. Dritt!! Feiret yngstemann sin 4 års dag i helga og, kaker og is. Hele helga:/ Så trenger jeg litt "trøstemat" når jeg sitter med lesing og pugging... Syns så synd på meg selv vettu, at jeg plutselig fortjener en sjokolade. Rart gitt..!

 

Etter kl 15.10 i morra er det 2 måneder skoleferie!! Kan nesten ikke vente!!:-) Skal bli SÅ deilig :) Nå er jeg sliten av skole, intense perioder når det er eksamen.. Som dere alle sikkert vet. Da blir der lettere å trene, gå tur og ikke stappe i seg. Vekta ligger på ca 67, tror jeg, var 66 for en uke siden så denne uka har det gått fullstendig på trynet med snop og is.

 

Kommer tilbake igjen jeg altså! Skal være fastere i fisken i sommer!:-)

 

Ha en finfin kveld!

Hei og hopp;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg sulten!

 

Har vært flink denne uken altså, og i kveld har jeg ikke spist noen ting etter middag. Ungene har spist popcorn og litt sjokolade, men jeg smakte ikke engang :)

 

Bare tre uker til vi skal på ferie nå, rekker jo ikke stort på den tiden, men alle monner drar som de sier...

I morgen skal mannen på guttefest så jeg blir alene i stua etter at barna er i seng, da pleier jeg dytte trynet med alt for mye snop, den trenden skal jeg snu i morgen. Må finne på noe godt som ikke er fullt av sukker og kalorier, fruktsalat med mye bær i kanskje, med vaniljeyoghurt på, og noen hakkede nøtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Fire småtroll :D

 

Jeg sliter! Prøver å legge om, men det er tungt. Har hatt barna hjemme nesten hele uka pga sykdom. Jeg har måttet hente lillebror i bhg selv, og det koster. Må spise noe før jeg klarer å gå, selv om jeg har hatt et mellommåltid 1 time før. Det sliter i meg, men jeg prøver så godt jeg kan. Det er litt under 4 uker til vi reiser så det er ikke så masse jeg heller får gjort. Men 2 kilo mindre er bedre enn 2 kilo mer :P

Må prøve å komme meg nedover når vi kommer hjem også. Har så lyst å nå 70 kilo. Tenk jeg var der nesten før jul.. :/

Det er så vanskelig nå når jeg er syk! Jeg er så dårlig at jeg vil gråte, og så føler jeg meg litt bedre av litt sjokolade eller mat, men nei, jeg skal holde meg.. Fytti så kjipt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...