Gå til innhold

Forum-damer som jobber med sommerformen! :o) Våren 2013


Håpet ble virkelighet!

Anbefalte innlegg

Dagen i går gikk greit. Klarte å lage lasagne etter en dag i stolen min. Har sovet dårlig i natt og er ikke bedre i dag dessverre. Sto opp i 9.30 tiden, lagte frokost til barna, fyrte i og stelte meg litt. Har så hvilt og sovet til nå med unntak av å sette på 2 maskiner med vask slik at barna kan få rent sengtøy i kveld. Samboeren er på vei hjem og skal få styre det han orker i dag.

I morgen skal vel alle ut av huset og jeg tenker å legge meg igjen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, da var det søndag da, min vanskeligste dag....

 

Var ganske flink i går, istedenfor å spise opp smågodtet etter ungene spiste jeg vannmelon :)

 

Men så kommer søndagen og jeg er sliten etter helga, og det er en halv pose potetgull i skapet, en åpnet stratos i kjøleskapet osv osv. Helt umulig å la det være... Men så lenge jeg spiser mindre denne helgen en forrige helg går det jo rette veien ;)

 

Moota, jeg tar nok en del smertestillende (1-4 ganger i uka tenker jeg), mest når hodepinen holder på å ta livet av meg. Som regel klarer jeg meg med paracet (tar den med koffein i) men når hodepinene har sittet i mange dager og blir bare verre og verre uten at paracet hjelper, da blir jeg så anspent at alt blir pyton og da må jeg ty til reseptbelagte.Men det går gjerne flere uker mellom hver gang det skjer altså, så det er ingen stor fare ved det. Jeg tar aldri smertestillende pga smerter i kropp og muskler, det takler jeg ganske greit å leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen og brownies - sier ikke mer..!

:)

Kost meg litt mer enn planlagt i helga, men spiste Grete Roede middag i dag, ute å løp 40 min pluss litt styrke OG jeg klarte å motstå snop da jeg var på kino med minstemann!!! Hurra! Første gang i historien:)

 

Målet er nedgang til fredag så det er bare å holde seg i skinnet disse dagene! Har sittet med ped - oppgave i 5 timer i dag, og måtte bare ha litt brownies . "måtte", ja :P Men ellers ingen snop da, trøster meg med det, i disse mensen dager :P

 

Motta: Uff, høres ut som om du har en tøff hverdag!:/ Jeg kjenner ingen med ME, men har lest og sett i media at det er en svært krevende sykdom.. Alt er et slit og ofte orker man ikke stå opp en dag. Det er helt utrolig at du klarer å gjøre husarbeid, passe barn og andre daglige gjøremål! Men de hybelkaninene flytter ikke de altså, kan ikke mannen din hjelpe deg litt? Når han er hjemme? Eller gjør han det? Sengetøyet kan vel vente til han er hjemme? Nå har jeg en veldig huslig mann da, så tenker kanskje at de må gjøre litt de og ;)

 

Ta godt vare på deg selv før bryllupet og 17.mai! Det er viktige dager å få med seg ;)

 

Lykke til alle sammen i den kommende uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det workingMom :) Jeg startet denne uka med å legge meg etter levering av storesøster på skolen. Samboeren leverte lillebror før han reiste på jobb. Jeg sto opp litt etter 12.30 og hadde god frokost med 2 skiver.

Har lite planer denne uka, men kjenner jeg sliter med å komme meg etter utdrikningslaget mitt sist helg. Jeg har ingenting å gå på og etter en hel dag med hvile går det litt bedre. Så en natt med litt for lite søvn etter mitt behov og hver morgen føler jeg meg 20% dårligere igjen. Har virkelig en tung tid nå :(

 

Jeg har ikke vært flink med slankinga heller i det siste. Jeg trenger sukker og nok energi til å klare det jeg må. Det er grusomt! Hadde ikke brydd meg om det ikke var for kjolen, men kan liksom ikke gi opp heller. Får prøve igjen, legge meg på en list som ikke er for lav slik at jeg går amokk etter en stund. Dette var aldri et tema før jeg ble syk :(

 

Takker for all støtte og at dere holder ut med sytinga mi :D Dere er best jenter!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innså plutselig at jeg ikke svarte på noe av det som du lurte på WorkingMom.. Jeg er et surrehode om dagen.. :P Samboeren hjelper noe, men minimalt og helst etter masse mas og da har jeg gjort det selv. Han er borte flere dager i strekk og da faller alt på meg. Nå klarer jeg ikke å handle selv en gang og da må han være med. Men han kan ikke vaske klær, ikke skifte på senger osv. uten at jeg i det minste er med. Han er vandt med å bli vartet opp både av mora og av meg i ettertid siden jeg svært lite av tiden vi har hatt sammen har jeg jobbet turnus og/eller ikke 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Lenge siden sist!

Her har dagene gått til skole og praksis. Har ikke gått opp, men heller ikke ned. Eller det spørs jo, var på jentefest i helgen, der ble det mye søt drikke av forskjellig slag. Så har vel kanskje gått opp en del på det da. Håper det går fort bort, det bruker som regel bare å være vann da.

 

Skal veie meg på nytt i morgen. Så begynner jeg på ny. har litt bedre tid til trim nå :)

 

Har ikke hatt noen store sprekker før denne helgen, da var det både kake, potetgull, drinker og pizza.........

Men i dag har jeg gått/joggen og pest meg opp trappene på hoppbakken, så det er en god start :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har det sklidd ut helt og jeg har fråtset i snop og masse mat! Har ikke veid meg denne uken av frykt for å se hvilken skade det har gjort :( Jeg har det helt bra med å leve i uvisshet (staving?) til neste uke ;)

 

Moota: Det viktigste nå er at du blir i bra form igjen slik at du får vært med på 17.mai og ikke minst ditt eget bryllup! Sov etter levering og prøv å ta det helt med ro. Husarbeid er overskrytt uansett :) Sender over masse positiv energi herfra og et par klemmer også! Hadde jeg vært i nærheten skulle jeg så gjerne ha hjulpet til!!

 

Stå på jenter! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter!

Moota: Ikke bra at han er "avhengig" av deg for å skifte på senga/ vaske klær - du burde vært avhengig av han! Synd du ikke får den hjelpa du trenger, men klarer du å leve med det så er det sånn det er :-) Håper formen din holder seg på nasjonaldagen, at du får hvilt i forkant så du har energi til den store dagen. Skjønner at du trenger påfyll av sukker, gjør det som hjelper deg i hverdagen! Bra at du har fokus på kjolen, skjønner godt at du vil se absolutt så fantastisk ut som du kan ;) Husker den dagen ja!

 

Her har måltidene gått strålende ( spiser vanligvis 5-6 måltider om dagen, så det er ikke noe problem). Frukt, fisk og proteiner av ulike slag får jeg i meg hver dag. Middagene har blitt Grete Roede fom søndag, så det er deilig:) Har klart meg uten creme fraiche og fløte. Men, det er den derre sjokoladen da. Den snope"syken"! Uff.. Tirsdag og onsdag har det blitt 1 Nero og et lite eventyr (melkesjokolade), pluss noen polske nydelige småsjokolader på personalmøte :P Og popcorn i går! herregud... det var ikke godt engang..:/ Men til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Litt rask...

Men til min store overraskelse har jeg ikke gått opp...! Veide 67,5 i helga(.....kremt), men i dag var jeg 66,6 (minus 200 gram fra forrige fredag! Og det her er bare 5 dager siden :) Så jeg ble litt inspirert da, og har ikke spist snop indag:) Men spiste to grillpølser med litt potetsalat til lunsj...:/ Jobber i Bhg = spise pølser når det er 17.mai feiring... Men men, sånn kan det gikk..!;)

 

Spent til fredag, håper på et par hundre gram til ned før jeg kan begynne å tenke på 65-tallet ;)

 

God kveld! Vi snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ønske alle en riktig god 17.mai feiring!:-)) Moota, håper du kommer deg greit gjennom dagen.

 

Vil bare slenge på at jeg har jogget og gått rask gange i dag, 6.7 km, pluss er kvarter styrke :-) Målet mitt i dag var å løpe 3 km sammenhengende, og det klarte jeg!:-)) Jej! Ingen snop i går, men en liten twist i dag. Maren går fortsatt greit. I morra blir det ikke akkurat telling av kalorier, men skal ha dere i bakhodet ;) Bedt bort på kvelden og da blir det reker, vin og pottis ;)

 

Ks dere i morgen!:-) snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Start: 67,6 kg

 

Uke 1: 66,4 kg (-1,2kg)

Uke 2: 66,8 kg (+0,4 kg)

Uke 3: 65,7 kg ( - 1,1 kg!!) tilsammen: 1,9 kg :)

 

Strålende fornøyd og overrasket! Glad innsatsen gir resultater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og blar gjennom sidene med sommerklær på Zalando, HM, Ellos osv og regner ut på kalenderen, 7 uker til vi skal på årets sommerferie....

 

Jeg har virkelig ikke lyst til å handle sommerklær i str 42!

 

Samler motivasjon og nytt mot, neste uke skal jeg nedover igjen... Jeg venter enda litt med sommerklærne, om jeg klarer komme med ned 5-6 kg i ukene frem mot ferien skal jeg unne meg både det ene og det andre til sommergarderoben :)

 

Det har gått så tregt med meg denne våren og jeg drømmer vel bare, men jeg gir ikke opp håpet, jeg SKAL ned i normalvekt igjen! En kilo i uka har jo vist seg å være for mye å be om fra denne kroppen, men en halv kilo i uken bør jeg klare også får jeg ta et museskritt om gangen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det er nå knapt 2 uker til vi gifter oss. Jeg er feitere nå enn når jeg kjøpte kjolen som jeg skulle slanke meg inn i :S Det er heldigvis snøring på ryggen og ikke glidelås. Jeg har gitt opp hele slankinga til da, men håper jeg klarer litt til ferien som er om 7-8 uker. For 2 år siden var jeg 85,7 kilo når vi reiste. For 1 år siden var jeg 75,3 kilo. Har ikke lyst å være mer enn det i år :( Men det er jo kanskje litt sent å si det nå..

Prøver igjen å være flink og ser hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ugh, jeg har ikke turt å veie meg på en stund! Blir så deppa av å se tallene gå feil vei!

Workingmom, du har jo vært kjempeflink! Stå på slik så når du jo målet ditt på null komma niks! Jeg tror jeg må suge til meg litt motivasjon fra deg :)

 

Jeg setter hvertfall en strek for det som har vært. Spist er spist og gjort er gjort. Så jeg starter på ny frisk fra nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk du, men fy fader å svak jeg har vært i helga..!!

Altfor mye snop! 17.mai telles vel ikke ( men dere skjønner vel at det ble mer kos enn sunt:P.. Flink på lørdag, ute å jogga pluss styrke også. Søndag i går var vi. Bursdag til niesa mi og jegvtakket nei til kroneis og spise knapt ett stykke kake, men på kvelden ble det en Nero, et glass vin og nesten en pose paprikaskruer.....:// I dag har jeg løpt enten 7 km (ikke hele veien da), men dum som jeg er tok jeg brownies fra fryse ( var så fysen!). Og selvsagt hadde mannen kjøpt smågut og French fres til meg, så nå er jeg langt over pluss i kalorier i helga..! Trent torsdag, lørdag og i dag, fornøyd med det, men forventer ingen nedgang til neste helg.. Var 1 kg mer i dag tidlig enn på fredag....:////

 

Neste helg skal jeg ha ett mål: ikke noe potetgull/ snacks fredag, lørdag og søndag. Har sagt det til treningsgruppa mi på jobben og ( har akkurat startet med felles trening for å få ned sykefraværet og forberede oss til to løp neste år :) (Skal være med på det ene i år jeg da, 3. Juni er det Jentebølgen:) Gleder meg og skal slå tida mi fra 2 år tilbake:) Motiverende mål!

 

Ha en fin uke! Og stå på Peppa Pig!:-) De down periodene er noe herk. Vi må bare ikke glemmer målet vårt!:-) Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud å mange skrivefeil!! Sorry, håper dere forstår NOE..!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha forsto alt sammen jeg :D

 

Ja, jeg startet med helt blanke ark og føler at det går bedre idag enn det har gjort de siste dagene. Tok med nistepakke i parken idag og har ikke snust på en sjokoladebit engang.

Registrerer alt jeg putter i munnen og har ikke lyst til å overskride kcal nivået mitt.

 

Så nå må jeg ta meg sammen mtp treningen! Komme igang med gode rutiner der igjen!!

 

Kan jeg spørre et spm Workingmom? Du trenger ikke svare altså. Men jeg lurer på om du hadde lovehandles før du startet med jogging? For det er det jeg er MEST misfornøyd med av alt! Og jeg blir jo fader ikke kvitt de. Selv da jeg var mye mye yngre og veide 60 kg så hadde jeg lovehandles (små, men de var der!). og jeg har hørt at jogging omtrent er det eneste som hjelper å bli kvitt de...

Jobbet med en som var 10 kg tyngre enn meg og hun hadde det ikke så er det kanskje genetisk betinget eller no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25.03: 75.0

03.04: 73.1

09.04: 72.5

14.04: 71.6

24.04: 71.8

30.04: 72.6

07.05: 72.2

23.05: 72.2 (startet på nytt)

 

Det hjalp å starte med blanke ark! Føler at jeg har kontroll denne gangen og skal ikke la det skli ut. Normalt spiser jeg og datteren min lunch ute på tirsdager (hun er hjemme fra bhg den dagen) men på tirsdag som var smørte jeg med nistepakke og vi hadde piknik i parken istedenfor. Høres kanskje banalt ut men for meg (som er fast inventar på enkelte restauranter) er dette et stort skritt fremover! Denne gang skal det gå nedover!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde brudekjolen i går og for å si det slik, jeg er satt på en streng diett frem til 1.juni. Jeg får bare spise noka. Kommer til å spise 2 barer til middag istedenfor middag. Litt ekstra må jeg nok ha pga helsa, men tipper det er bedre enn det jeg pleier å ha :P

Siste innspurt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært lite skriving her inne av meg. Men har ikke gitt opp! Vekta i dag viste 69,5. Håper å se 68 om en uke!

 

Har begynt å jogge, er jo nesten blitt avhengig! Tok ikke mange turene før jeg kjente litt resultater! Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, dette går så dårlig, er virkelig ikke noe flink til dette altså...

 

Jeg bare dytter i meg fremdeles, klarer ikke la være å spise allverdens som jeg ikke skal ha!

 

Frokost går greit, middag går greit og stort sett kvelds går greit, men på dagtid når jeg er alene, da spiser jeg alt jeg kommer over føles det som... Jeg går jo ikke ned i vekt når tiden mellom klokka 9 og 15 er et eneste langt måltid, gjerne med usunne ting jeg absolutt ikke trenger. Blæh.

 

Men jeg kan jo ikke gi opp, jeg vil ned!

 

Jeg prøver igjen, nå er det bare 6 uker til vi skal på sommerferie og litt må jeg da klare å gå ned. Tviler på at det blir sommerklær i mindre størrelse enn jeg har nå, men jeg kan jo få de til å sitte litt bedre ;)

 

Ny uke, nye muligheter. Må bare komme meg gjennom helga med ikke mindre enn to bursdagsselskaper, et på lørdag og et på søndag. Skal prøve å tenke måtehold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen damer!

 

Beklager at jeg ikke har hørt fra meg på en stund, jeg måtte bare kravle meg opp av hullet hvor jeg hadde gravd meg ned sammen med skammen min, viljestyrke er en fantasi ja.... 2-års bursdag med kakerester og fristelser i alle retninger påfulgt av 17. mai med kaker og kos, da glemmer jeg alt som heter skjerpings og moderasjon og trykker i meg, er det mulig?! Men jeg ser at det er flere enn meg som sliter, så ja dette er en vanskelig ting å gjøre, men jeg skal heller ikke gi opp riktig ennå!

 

Prøvde klær på Match før 17. mai og ikke et plagg passet eller satt på, så det bør jo gi motivasjon for videre innsats. Skal også i 2-års bursdag i helgen, men skal holde meg til et kakestykket og sukkerfri brus, det må jeg jo klare!? :huh:

 

Har 2 måneder igjen til vi reiser til England og selv om jeg kan glemme 10 kilo ned bør jeg karre meg mer ned enn de skarve 2 kiloene siden påske! Stå på videre og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Beklager at jeg ikke har svart jeg heller, har ikke vært her inne siden sist. Glemt det litt, og det viser seg tydeligvis i matveien....:/ Mat og måltider går bra, men er så søtmons!! Har spist altfor mye tull denne uka, gått opp en kilo, så det er virkelig ikke bra.

Men jeg har trent veldig bra den siste måneden, nesten litt avhengig:) Løp Sandefjordsløpet i dag, 5 km:) Skal løpe nytt løp neste mandag:) Måler tid, utrolig motiverende! Er ikke så rask, løp så "tungt" føles der ut som og sliter også litt med beinhinnebetennelse. Hadde ikke løpt siden mandag, og jeg fikk heldigvis ikke vondt i dag.

 

PappaPig: He he, lovehandles har jeg alltid hatt ;) Men da jeg trente mye året før jeg giftet meg, ble jeg 6-7 cm smalere rundt magen, jeg ble aldri kvitt de, men ble jo smalere så det så jo bedre ut:)

Nå har jeg faktisk blitt litt mer opptatt av en frisk og stram kropp isteden for vekta, føler meg bedre med all treningen også:)

 

Lykke til alle sammen- skal holde meg unna snop resten av uka, så godt som, så registrerer jeg inn til dere neste fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :) Jeg har hatt et par vanskelige dager og det har vist igjen på maten. Ble jo satt på en "all noka" diett av forloveren for å ikke bli oppblåst eller legge på meg noe den siste 1 1/2 uka før bryllupet + jeg synes det er fint for å regulere magen siden jeg sliter med uregelmessig mage bla. pga ME.

I går våknet jeg med den grusomme migrenen igjen. Medisinene ville ikke ta alt og jeg gjorde den feilen at jeg ikke slappet av, men vasket dusjen og dusjet. Det ble til at jeg ikke fikk i meg noe mat før jeg måtte tvinge i meg en shake i 14. - 14.30 tida når vi skulle avgårde på overnatting og samboeren mente jeg måtte ha mat i kroppen. Vi kom frem og jeg var noe bedre, men fremdeles ikke matlyst. I 18-19 tiden ble det grilling og samboeren sa jeg fikk ta en hamburger da, for jeg må ha mat. Som sagt så gjort. Det ble all maten jeg spiste i går. Drakk bedre utover ettermiddagen/kvelden.

I dag var noe bedre, men har en del hodeverk. Jeg har drukket 3 shaker og spist 1 1/2 bar. Regner ikke med at det blir mer i dag. Håper det i alle fall ikke kjolen har blitt strammere på lørdag om jeg klarer dette :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går litt opp og ned her i gården.

Har veid meg hver morgen de siste dagene og jeg veksler mellom 71.7 og 72.4. Er det virkelig vanlig at det varierer så mye iløpet av bare et par dager?

Jeg og jentungen har blitt invitert med på badeland til torsdag (utendørs) så kryss fingrene for at det regner slik at vi heller kan dra på lekeland :D Har absolutt IKKE lyst til å vise meg i verken bikini eller badedrakt. Usj, men nå har jeg jo sagt ja så kan ikke feige ut heller.

 

Vi kan ikke gi opp damer! Det er både ferier, bryllup og vår egen glede over egen kropp som står på spill her :D

 

Moota, dagen din nærmer seg jo med stormskritt. Hvordan føler du deg? Er du spent? Har du fått ordnet med alt som må ordnes? Hvis jeg ikke skriver en melding før dagen så ønsker jeg deg en super feiring!! Håper dagen blir alt du ønsket deg (og mer til :) )

 

Workingmom: haha jeg skal nok klare å leve med litt lovehandles, bare de ikke tyter så innmari utover slik som de gjør nå. Det er ikke så farlig om jeg veier 60 eller 70kg, bare kroppen er stram og ser bra ut. Men det får jeg jo ikke uten å trene for det ;) Såååå jeg må vel bare bite i det sure eplet og starte med treningen igjen. Jeg likte det jo når jeg holdt på med det, men så ble det slutt fordi den ene etter den andre ble syk og så kom jeg meg aldri igang igjen :( Det er min egen feil som sluttet å trene, hadde jeg lagt viljen til så hadde jeg jo fint klart å dra et par ganger...

 

Håpet: 2 måneder er 8 uker og hvis du finner viljestyrken din så kan du absolutt klare å gå ned et par kilo!! Hvis du finner viljestyrke og motivasjon gidder du sende litt i posten til meg eller :P

 

Firesmåtroll: haha jeg har også dager hvor tiden mellom 9 og 15 er et eneste stort måltid. Vurderer å melde meg inn i eaters anonymous om det eksisterer :D

 

Tullsjura: Bra jobbet!! Gleder meg til vekta mi viser samme tall!!!

Endret av PeppaPig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...