Gå til innhold

Forum-damer som jobber med sommerformen! :o) Våren 2013


Håpet ble virkelighet!

Anbefalte innlegg

Hei dere, jeg hiver meg på her. Ser det er stort sett "gå ned etter fødsel", men selv om det er mange år siden så kaster jeg meg på. Jeg har som mål å gå ned 8 - 10 kg. Har starta med psmf denne uka og tenker å holde på med det i 3 uker, med en spisedag i uka. Det kommer til å bli knalltøft, men JEG SKAL GREIE DET. Jeg er 169 cm og har en startvekt på 64,7. Har ikke tatt midjemål, men det skal jeg gjøre i morgen. Cm er morsommere enn vekt. Kommer til å miste masse vann den første tida, men det gir jo inspirasjon til å fortsette. Greier som regel 2-3 treningsøkter i uka, men kan ikke hardtrene nå som jeg skal følge psmf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare slenge seg med "bikiniklar" - det blir ikke bikini på meg i sommer med dette tempoet, sliter..

 

Opp igjen 900 gram denne uka, så nå er jeg 97,5 kilo. Har klart å kutte ned mye på godis, sjokolade og slikt, men spiser nok for mye per måltid, det er det jeg må skjerpe meg på. Kun servere meg en gang av middag og kutte ned på lunsj etc.

 

Helgene er vanskelig her også Peppa, særlig når man er borte på besøk etc, hjemme dersom jeg handler inn noe for da blir det borte, null selvkontroll der! Nei, det er bare å brette opp armene og se meg selv for meg i et prøverom på Next i England i juli - og den vonde følelsen det er å ikke finne klær som passer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg er skikkelig dårlig på dette altså, eier ikke selvkontroll, eller viljestyrke, eller hva det nå er jeg mangler...

 

Vil jo så gjerne se slank ut, men klarer ikke ofre godbitene.

 

Problemet mitt er ikke maten, jeg spiser nemlig ikke så mye og det er sunn, grei mat, resten av familien er slanke. Problemet mitt er at jeg er helt avhengig av sukker, wienerbrød, is, potetgull og annet dritt som jeg jo egentlig overhodet ikke trenger. Små(stor)spising mellom måltidene og etter at ungene er i seng er det som holder vekten oppe.

 

Helgene er et problem, men ukedagene er ikke noe mindre til problem, jeg spiser ting jeg ikke trenger uansett jeg..

 

Men i dag har jeg vært på Obs! og handlet frukt og grønnsaker på tilbud, jordbær, bringebær, blåbær, kiwi, melon, druer osv. Tenkte jeg skulle lage en fruktsalat, det er riktignok en del fruktsukker der også, men kalorimessig og helsemessig er det en million ganger bedre enn sjokolade og potetgull ihvertfall. Et sted må man jo begynne.

 

I morgen tenkte jeg at jeg skulle lage hjemmelaget is av smoothie, det kommer ungene til å elske også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg gikk ikke på vekten før idag tidlig og den viste 71.8.

Jeg tror jeg må begynne å skrive ned dato og vekt slik som du gjør Håpet blir virkelighet. Blir kanskje litt mer motivert når jeg ser en nedgang skrevet ned svart på hvitt!

 

25.03: 75.0

03.04: 73.1

09.04: 72.5

14.04: 71.6

24.04: 71.8

 

Blir ikke no bikini på meg denne sommeren heller! Satser på beachbody 2014 jeg :D

Velkommen skal du være bikiniklar :)

 

Du har helt rett Håpet, vi må bare se for oss se for oss selv i et prøverom hvor vi IKKE prøver de største størrelsene!

Ett eller annet sted på veien har jeg begynt å gå ned i cm hvertfall for jeg prøvde en bukse som jeg kjøpte før jeg ble gravid (kjøpte den i 07 eller 08) og den har jeg ikke kommet meg inn før jeg prøvde den her om dagen og jeg fikk tilogmed kneppet den igjen!! Ok, så sideflesket hang over sidene, men herregud jeg fikk den på meg!!!! Før så har jeg ikke fått den over låra en gang!! :D

Jeg bør egentlig starte å måle cm også, og ikke bare kg!

 

FireSmåtroll: Viljestyrke er et fremmedord i min ordbok ;) Jeg har i det siste merket meg at jeg klarer meg helt fint frem til rundt 14-15 tiden på ettermiddagen. DA kicker søtbehovet mitt inn. Så jeg skal prøve å ta meg en banan når jeg får dette behovet (selv om det betyr at jeg må gå rundt med en banan i veska mi) og se om det hjelper.

Fruktsalat er jo kjempegodt! Og når jeg tenker meg om så smaker det jo hundre ganger bedre enn sjokolade! God ide som jeg tar med meg videre!!

 

Jeg må komme meg inn i treningsmodus igjen!! Var kjempeflink en periode, gikk på treningssenteret 3-4 ganger i uka og likte det. Men så fikk datteren min omgangssyken og så var det min tur og deretter mannens tur så det var jo nesten 2 uker hvor jeg bare lekte sykepleier og treningsopplegget gikk i vasken.

Lørdag skal jeg dra på treningssenteret, plassere jenta i barnepassen og trene en times tid! Sånn - nå har jeg skrevet det ned her så da må jeg nesten gjøre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke dette søtsuget som dere skriver om. Jeg følger dietten min, men sliter med å gå ned i vekt fordet siden jeg ikke kan trene. Svakhetene mine er at jeg er glad i middag og kan være i selskap ol. der man får servert mat og godsaker. Jeg har da problemer med å begrense meg. Middagene skal helst være sunne i ukedagene (selvsagt ikke uten unntak) så kan vi ha pizza, lasagne og pita i helgene. Jeg har ikke lørdagsgodteri eller noe, men nå blir det Danmark i helga og så et utdrikningslag snart og så bryllup.

 

Bikinien skal på. Vi skal reise til Kroatia med bil og campingvogn i 5 uker og jeg vil gjerne bade og slikke sol. Skiller meg ikke ut på stranden der nede for å si det slik :P Har vært der 5 ganger før og jeg glir rett inn blandt alle de ulike formene som koser seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og min veiedag.

 

Ikke mye å skryte av er jeg redd, har ikke gått ned et gram. Men har ikke gått opp heller da, så selv om det har vært en dårlig uke har jeg ihvertfall ikke gått opp. Får bare brette opp armene og ikke gi opp.

 

Moota, jeg kan heller ikke trene, og selv om det ikke er en unnskyldning så er det en direkte årsak til at jeg har lagt på meg. Jeg levde et veldig aktivt liv før, ut i skogen med hund og barn, trente, syklet til jobb osv og kunne spise akkurat hva jeg ville og var like slank. Etter at jeg ble syk og ikke kan trene og leve aktivt som før skulle jeg selvfølgelig tilpasset inntaket av mat, men det er jammen ikke lett. Må vel innrømme at jeg har vært litt deppa pga det hele og trøstespist på en måte jeg aldri har gjort før også, og vips har det klistret seg 15 kg til kroppen min. Ikke kan jeg trene og leve som jeg vil, også skal jeg ikke få spise det jeg har lyst på heller? Har tatt litt tid å svelge den altså, men sånn er det jo og jeg har ikke så mye annet valg enn å tilpasse meg det...

 

Jeg pleier ikke snakke så mye om det at jeg ikke er frisk, men det er jo et faktum at sånn er det og det er kanskje like greit å vite at vi er to i samme båt på denne tråden... Jeg har fibromyalgi, og etter en runde med kyssesyken for noen år siden har jeg også fått ME. Jeg er ikke sengeliggende, og er faktisk mye bedre nå enn jeg var for et år siden så det går rette veien, men om jeg kan bli helt bra og evt hvor bra jeg kan bli er det bare fremtiden som vil vise. Statistikken er på vår side ihvertfall, de fleste som får ME blir jo tilnærmet bra igjen (selv om de nok må ta visse hensyn resten av livet), det kan ta 1 år, det kan ta 3 år og det kan ta 9 år, men det er mulig å bli ganske frisk igjen :)

Å få en lettere kropp vil jo hjelpe på veien tenker jeg, så vi får bare jobbe på.

 

God helg til alle dere andre slankere, måtte viljestyrken klare å holde mengden helgesnop nede ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kroatia høres herlig ut! Har aldri vært der selv, men har bare hørt positivt om det :)

Vi har ikke store planer for sommerferien iår, men håper på å kunne komme oss bort en langhelg ett sted. Vi bor ca 10 timers kjøretur unna noen fantastiske strender så vi vurderer å kanskje dra dit i 4-5 dager.

 

Jenter, Selv om dere ikke kan trene så kan dere enda gå ned i vekt.

For endel år siden så veide jeg 84kg (dette var vel omtrent 2år før jeg fikk datteren min). Jeg så noen bilder av meg selv og kunne ikke forstå hvordan jeg var så blind - for når jeg tittet meg i speilet så så jeg jo ikke alle kiloene jeg hadde lagt på meg. Jeg meldte meg inn i vektklubben til vg og gikk sakte men sikkert ned KUN ved å telle kcal. Jeg gikk ned hele 18kilo (over en periode på ca 6mnd). Jeg trente ikke i det hele tatt! Så det kan bli gjort jenter!

Jeg forstår at dere kan ha litt andre utfordringer siden dere har ME og er kanskje da mer inaktive enn det en person som ikke har ME er selv om den personen ikke trener (kronglete forklart men jeg håper dere forstår), men jeg heier hvertfall på dere og har troen på at dere skal klare å nå målet deres! :D

 

Nå er det fredag! Jeg håper at du har kommet deg vel avgårde på Danmarksturen din Moota og at du koser deg.

 

Jeg må foresten bar dele en Jen kommentar jeg fikk fra mannen idag tidlig som jeg ble glad av. Jeg skulle til å ta meg en dusj idag tidlig og står der naken når mannen ser på meg og sier "Jøss, har du gått ned i vekt?" Så selv om vekten kanskje ikke sier store nedgangen så har det tydeligvis begynt å vises litt. Jeg har merket at magen min er litt mindre og at lovehandles ikke er så veldig fremtredende mer. På tide å ta frem målebåndet og måle den veien istedenfor bare å se på kiloene tror jeg :)

 

Ha en god helg folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessda.. har gått fra lavkarbo til å telle kcal. Hadde virkelig trua. Gikk ned 10kg på Grete Roede for 1år siden. Men til jul gikk jeg opp 3-4kg. Disse har jeg virkelig strevet med å få bort.

Var så dum og snikveide meg i dag. 72,1 viste vekten. Den var på 69,8 på tirsdagen.

 

Kjenner jeg blir lei meg. Er det sant?!

I går spiste jeg ganske tung mat etter aftenvakten, så det var jo ca i 23:30tide.

 

Ååh! Men må jo bare fortsette med registrering av mat. Har heldigvis ikke noe søtsug! Blir spennende på tirsdagen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten min kan variere med et par kilo avhengig av når jeg veier meg.

Rett før mensen så veier jeg mer (1-2kg mer enn jeg normalt gjør) og så går vekta tilbake til det normale etter mensen er over. Jeg veier også mer på kvelden enn jeg gjør på morgenen.

Kanskje det bare er noen slike ting som gjorde utslag på deg denne gangen..

 

Jeg glemte helt at jeg skulle trene i dag. Sov helt til 9 og så dro jeg på lekeland med jentungen. Tør jeg nevne at vi spiste brunch på en fransk bistro først? Croissant og Caffe latte til er jo ikke å forakte selv om vekten kommer til å hate meg :blink:

Nei, tilbake til kaloritelling og ny livsstil imorgen!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, helger er tøffe! Var ganske flink i løpet av uka, 2 treninger på SATS, en trilletur på 5 km og påpasselig med matinntaket. Men kjørte til Sverige for å handle fredag og da blir det jo brett med Pepsi max og litt godteri, selv om jeg modererer meg i forhold til andre besøk. Lørdag var jeg på bursdagsfest med bestillingspizza, alkohol og snacks, da raser kaloriene på! Får forberede meg på et nokså dårlig resultat til tirsdag igjen, så mye for mine intensjoner om visualisering etc.

 

Har blitt overrasket da jeg fra flere kilder de siste ukene har lest at i forhold til vektnedgang så teller matinntak 70-80% og trening kun 20-30%, trodde at trening ville gi mer utslag, så det er som du sier Peppa mulig å gå ned uten så mye fysisk aktivitet, men man må selvfølgelig være ekstra påpasselig med hva man spiser. Vurderer innmelding i vektklubben.no for å holde ennå bedre oversikt over hva jeg spiser. Har vært medlem før så vet jo hva som gjelder, men fast "overvåking" er nok ekstra effektivt!

 

Håper dere har hatt en fin helg damer, jeg dasker meg selv på hånda og sier skjer deg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ser ut som helgene er problemet for flere av oss, men vi lever jo bare en gang og må kose oss litt også. Må bare passe på at den kosen blir ett eller to pizzastykker og ikke fire ;)

 

Etter flere tips her på nettet har jeg lastet ned den appen som heter Shapeup på telefonen, den er overraskede genial. Bare scanner strekkoden på det du spiser og skriver hvor mye, den regner ut hvor mange kalorier det er. Tenkte jeg skulle leke meg litt med den appen i uka som kommer, gleder meg faktisk litt til det. Det går tregt med denne vektnedgangen, men sakte ned er også ned. Dette skal gå bra!

 

I morgen er det 10 uker til vi reiser på sommerferie, det er også en motivasjon. Jeg trenger ny bikini og vil helst slippe kjøpe den i størrelse "hval".

 

I morgen er det mandag, en helt ny uke med helt nye muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg også sjekke ut den appen - takk for tipset, alt er verdt et forsøk, det kan jo hjelpe! Ja, det er underkant av 3 måneder til vi reiser til England, blir vel lite bikini der, men hyggelig å se normal ut i sommerklær også! Motivasjon, motivasjon - kom til meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det gått noen dager siden jeg la om fra lavkarbo til Grete Rode, og jeg føler meg egentlig mye bedre med meg selv:)

Veiedag i morgen, håper på under 70kg. Var 69,8 den dagen jeg sluttet med lavkarbo.

 

Jeg fikk faktisk på meg bunaden min i dag! Den var dog litt trangere i dag enn for 4år siden. Men er jo enda noen dager til 17.mai, håper jeg kan bruke den da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredag og min veiedag.

 

Ikke mye å skryte av er jeg redd, har ikke gått ned et gram. Men har ikke gått opp heller da, så selv om det har vært en dårlig uke har jeg ihvertfall ikke gått opp. Får bare brette opp armene og ikke gi opp.

 

Moota, jeg kan heller ikke trene, og selv om det ikke er en unnskyldning så er det en direkte årsak til at jeg har lagt på meg. Jeg levde et veldig aktivt liv før, ut i skogen med hund og barn, trente, syklet til jobb osv og kunne spise akkurat hva jeg ville og var like slank. Etter at jeg ble syk og ikke kan trene og leve aktivt som før skulle jeg selvfølgelig tilpasset inntaket av mat, men det er jammen ikke lett. Må vel innrømme at jeg har vært litt deppa pga det hele og trøstespist på en måte jeg aldri har gjort før også, og vips har det klistret seg 15 kg til kroppen min. Ikke kan jeg trene og leve som jeg vil, også skal jeg ikke få spise det jeg har lyst på heller? Har tatt litt tid å svelge den altså, men sånn er det jo og jeg har ikke så mye annet valg enn å tilpasse meg det...

 

Jeg pleier ikke snakke så mye om det at jeg ikke er frisk, men det er jo et faktum at sånn er det og det er kanskje like greit å vite at vi er to i samme båt på denne tråden... Jeg har fibromyalgi, og etter en runde med kyssesyken for noen år siden har jeg også fått ME. Jeg er ikke sengeliggende, og er faktisk mye bedre nå enn jeg var for et år siden så det går rette veien, men om jeg kan bli helt bra og evt hvor bra jeg kan bli er det bare fremtiden som vil vise. Statistikken er på vår side ihvertfall, de fleste som får ME blir jo tilnærmet bra igjen (selv om de nok må ta visse hensyn resten av livet), det kan ta 1 år, det kan ta 3 år og det kan ta 9 år, men det er mulig å bli ganske frisk igjen :)

Å få en lettere kropp vil jo hjelpe på veien tenker jeg, så vi får bare jobbe på.

 

God helg til alle dere andre slankere, måtte viljestyrken klare å holde mengden helgesnop nede ;)

 

Jeg kan ikke si at det er ME sin feil at jeg har blitt feit. Jeg har slanket meg nå i snart 3 år for fullt :( Og har blitt syk i denne perioden. Jeg syklet masse før jeg måtte gi opp, så en del mindre aktivitet blir det nå, men jeg skal klare det :)

 

Har ikke helt samme inntrykk av statistikken i forhold til ME. Har lest og hørt om få som blir friske eller kommer høyt oppå igjen, men jeg har lest om mange som lærer seg å leve med ME og fungerer noen lunde greit. Det kommer vel også litt an på hvor hardt rammet man er og hvor flink man er til AAA og hvor tidlig man oppdager det. Men mulig jeg har feil inntrykk.

Jeg fikk først diagnosen fibromyalgi, så jeg ble sånn sett nokså fort diagnosert med ME da veien ikke er så lang mellom de 2. Jeg har slitt med smerter og problemer i litt over 2 år nå bare, men har vært til tider nokså handicapet i hendene så ble tidlig utredet i den retningen før jeg endte opp med ME diagnose.

Jeg er nokså åpen om det, er litt slik av natur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroatia høres herlig ut! Har aldri vært der selv, men har bare hørt positivt om det :)

Vi har ikke store planer for sommerferien iår, men håper på å kunne komme oss bort en langhelg ett sted. Vi bor ca 10 timers kjøretur unna noen fantastiske strender så vi vurderer å kanskje dra dit i 4-5 dager.

 

Jenter, Selv om dere ikke kan trene så kan dere enda gå ned i vekt.

For endel år siden så veide jeg 84kg (dette var vel omtrent 2år før jeg fikk datteren min). Jeg så noen bilder av meg selv og kunne ikke forstå hvordan jeg var så blind - for når jeg tittet meg i speilet så så jeg jo ikke alle kiloene jeg hadde lagt på meg. Jeg meldte meg inn i vektklubben til vg og gikk sakte men sikkert ned KUN ved å telle kcal. Jeg gikk ned hele 18kilo (over en periode på ca 6mnd). Jeg trente ikke i det hele tatt! Så det kan bli gjort jenter!

Jeg forstår at dere kan ha litt andre utfordringer siden dere har ME og er kanskje da mer inaktive enn det en person som ikke har ME er selv om den personen ikke trener (kronglete forklart men jeg håper dere forstår), men jeg heier hvertfall på dere og har troen på at dere skal klare å nå målet deres! :D

 

Nå er det fredag! Jeg håper at du har kommet deg vel avgårde på Danmarksturen din Moota og at du koser deg.

 

Jeg må foresten bar dele en Jen kommentar jeg fikk fra mannen idag tidlig som jeg ble glad av. Jeg skulle til å ta meg en dusj idag tidlig og står der naken når mannen ser på meg og sier "Jøss, har du gått ned i vekt?" Så selv om vekten kanskje ikke sier store nedgangen så har det tydeligvis begynt å vises litt. Jeg har merket at magen min er litt mindre og at lovehandles ikke er så veldig fremtredende mer. På tide å ta frem målebåndet og måle den veien istedenfor bare å se på kiloene tror jeg :)

 

Ha en god helg folkens!!

 

Kroatia er bare helt herlig :D Vi har vært der 5 ganger før, og har nå bestilt båt til Danmark. Vi har ikke bestemt oss for hvordan vi skal reise hjem og når, så vi utsetter det litt. Men det minket på plassen på båten i den tiden vi vil reise siden vi skal ha med campingvogna også :)

 

Jeg har klart å gå ned en del med bare å tenke på inntaket. Det går sent, men jeg er egentlig mer bekymret for hvordan jeg skal klare å holde vekta nede med vanlig kost etter endt kur.. :o

 

Det ble en slitsom reise for meg med ME til Danmark, men koselig også. Det var herlig å komme seg litt vekk nå før det blir slag i slag fremover mot bryllup og litt etterpå. Herlig å få tilbringe kvalitetstid med barn og mann. Barna koste seg kjempemasse i badeland og mamma fikk slappe av på en stol i både det ene og andre hjørnet :P

 

Hvor gøy er det ikke å høre slike kommentarer :D Samboeren min er også etter meg om at det er bein som stikker ut her og der, men jeg har jo masse masse å ta av enda. Han mener 70 kilo er absolutt så lavt som jeg burde gå. Men jeg synes mellom 65 og 70, selv om jeg må vel være fornøyd om jeg kommer så langt ned som 70 nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga mi var av den utskjeiende sorten :o Ble god middag og litt dessert på fredag. Ble også en drink og en cider i baren. Alt for masse og for god og usunn frokost på lørdag, passelig middag, men soft is til dessert. Litt godteri på kvelden. Igjen alt for masse god og usunn frokost på søndag, samme med middag + dessert. Makaroni og ost på kvelden + godteri etterpå. Hehe :P Jaja jeg fortsetter på en bra uke. Har vært en del kvalm i det siste og har en dårlig dag idag. Er sliten og utmattet og trøtt og gåen.. Er hjemme med minsten idag som er syk. Men men, imorgen håper jeg på å sove lenge og torsdag skal jeg slappe av :)

 

Kommer ikke til å veie meg på en stund, men kjenner vel på buksa om det gjorde et stort utslag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går i rykk og napp for oss alle forstår jeg, skal ikke være enkelt! Jeg har bare gått ned 2,2 kilo siden oppstart for 4 uker siden så i går ble det innmelding i vektklubb.no som jeg håper kan gi meg pushet fremover ved å registrere alt inntak av mat og drikke samt fysisk aktivitet! Satt meg et "hårete" mål med 12 kilo minus på 12 uker, tror el det skal bli vanskelig med bursdagsfest for 2-åringen, 17. mai og navnesfest for mini innen de neste 5 ukene, men jeg satser høyt! Skal ligge på overkant av 1600 kcal ifølge vektklubben og det bør jo være overkommelig!?

 

2/4: 99,4 kilo

9/4: 97,6 kilo

16/4: 96,6 kg

23/4: 97,5 kg

30/4: 97,2 kg

 

Skulle gjerne hatt en tur til Kroatia i sommer ja, der er det fint, vært i Trogir og i Dubrovnik på bryllupsreise, et fint sted! Men med 7 måneders ulønnet permisjon i vente er feriebudsjettet litt smalt i år og neste år, men det overlever vi, mye koselig å finne på hjemme også! ME virker som er tøff diagnose å ha, ikke ha en kropp som fungerer som den skal og ikke ha krefter til å rekke over det man ønsker. Livet er jo travelt med familie og hus for oss med nogenlunde normal helse. Har en venninne som er under utredning og det har vært tøft for henne de siste årene vet jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært de plassene, men vi har vært et par steder på Istrahalvøya og midt mellom Split og Makarska, en liten by som heter Omis :) Kroatia har nesten blitt som vårt 2. hjem hehe :D

 

ME er ingen lett utfordring. Det finnes mange grader. Jeg er ikke hardt rammet, men tåler lite før jeg blir slått ut. Legen sier det ikke har noe for seg med arbeidstrening nå. Jeg har ikke lenger håp om å komme tilbake til min arbeidsplass da det er en fysisk krevende jobb og en jobb der det passer seg dårlig å være så uforutsigbar som jeg er. Jeg har også slitt med ukentlig migrene som slår meg helt ut og jeg kan ikke kjøre på migrenetablettene så jeg er rett og slett ikke i stand til å fungere den dagen jeg har migrene. Nå er det heldigvis et par uker jeg har sluppet unna den verste migrenen. Håper det holder. Jeg har også blitt henvist til en stressklinikk og håper jeg får komme hit i løpet av høsten eller vinteren.

Jeg har jo veldig lite muskler igjen og har problemer med å gå langt og å gå i trapper.

Føler likevel at jeg har et godt liv og at jeg har det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner på søtsuget etter en helg med masse god mat og utskjeielser. Er sulten og har lyst på noe godt.

Jeg tåler dårlig søtsaker og sukker i store mengder etter at jeg har fått ME, så jeg blir veldig kvalm etter større inntak av godteri og sukker. Det ble nok av begge deler i helga og jeg har slitt med kvalmen siden. Dette er merkelig nok ikke bare god motivasjon til å holde seg borte hehe :P

Men jeg er flink og følger dietten, liker ikke det jeg ser i speilet og føler meg så feit!! Har idag 1 mnd igjen til bryllupet og er spent på hvordan brudekjolen sitter :o Må vel prøve den igjen om et par uker og krysser fingrene for at hold-in trusa gjør jobben sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25.03: 75.0

03.04: 73.1

09.04: 72.5

14.04: 71.6

24.04: 71.8

30.04: 72.6

Sukk så har jeg gått opp litt jeg da. Men det var jo egentlig forventet mtp alt det jeg har dyttet i meg. Jeg ser virkelig forskjellen fra å bruke en app til å telle/sjekke kcal og ikke gjøre det. Jevn nedgang så lenge jeg brukte appen og jevnt og trutt oppover da jeg sluttet med det. Så fra imorgen av så er det tilbake til å registrere alt jeg putter i meg.

 

Uff, migrene er helt forjævlig for å si det mildt. Jeg lider ikke av det, men har hatt det 3-4 ganger i løpet av de siste 10årene. Eneste som funket var å legge meg på et mørkt og stille rom til det gikk over. Første gangen dro jeg til legen for jeg trodde jeg hadde hjernesvulst eller no. Fikk sånne rare greier foran øynene og mistet halve synet en liten periode. Grusomt!

 

Vektklubben brukte jeg for endel år siden nå og det var helt topp så lenge man registrerte det man spiste vel og merke. Jeg tror jeg var helt slavisk på det de første 2 månedene og etterhvert så visste jeg jo hva jeg kunne spise til de forskjellige måltidene uten å gå over kcal nivået mitt. 1600 er egentlig ganske mye om man spiser den riktige maten, men hardt å overholde om man lever på McDonalds mat og annen junk ;)

 

Moota: Jeg drikker shake til frokost og avogtil til lunch/middag avhengig av hvordan dagen ellers ser ut. Jeg merker at det er en (u)vane som er vond å vende. Idag morges hadde jeg ikke flere shakes igjen og jeg hadde virkelig ikke peiling på hva jeg kunne spise til frokost. Etter litt vingling frem og tilbake så falt valget på knekkebrød med leverpostei og en yoghurt. Omtrentlig samme antall kcal som jeg vanligvis får i meg ved shake. Jeg tror at den første tiden man skal slutte med shakes så er det kanskje lurt å skrive ned forskjellige forslag til hva man kan spise til de ulike måltidene slik at valget ikke blir så vanskelig.

 

åååh skal du gifte deg?! Så moro! Er det fullt kirkebryllup og det hele, eller er dere like kjedelige som meg og mannen som dro til nærmeste kontor og signerte papirer, unnagjort på 10 minutter :P

 

Aaaah, 17 mai er jo snart. Hadde helt glemt det jeg. Det er ikke så veldig mange nordmenn akkurat her jeg bor så det blir liksom ikke store feiringen. Tenkte jo tanken på å dra til nærmeste sjømannskirke, men det ble med tanken i år også. Jeg får planlegge bedre neste år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser i alle fall resultater :D Jeg tør ikke veie meg! Har ikke vært på do siden søndag og etter den Danmarksturen ble det vel nok kcal på meg for en uke :o

Jeg er flink, men går jo ikke ned når jeg ikke kvitter meg med noe hehe :P

Jeg sliter med kvalmen enda og sliter med å få i meg middag.. Igår spiste jeg halve porsjonen jeg la opp, som var passelig til meg på slakern. Problemet er ikke at jeg ikke får i meg middag, det er å klare å lage sunn middag når jeg er så kvalm.. Har bestemt at det blir pizza idag. Så får jeg prøve å begrense mengden heller. Jeg er så trøtt idag og skulle ønske jeg kunne legge meg, men skal til legen om 1 time og har andre ærend som må gjøres før og etterpå. Handle litt, levere vaser som jeg skal ha oppsats i til bryllupet, bestille time hos frisøren til min datter, hente brudekjolen fra rens.... Oioi håper på en hvil senere :)

 

Vi skal ha kirkebryllup, men det blir lite da. 36 stk tilsammen med oss, voksne og barn. Blir greit det siden jeg er syk. Da er 2 stk i band/toastmaster også inkl. :)

 

17.mai ja. Jeg gruer meg. Masse folk, gå langt, fryse.. Nei jeg skulle gjerne holdt senga den dagen, men planen er å gå i tog så til idrettshuset der det er aktiviteter tilpasset barn. Håper jeg holder litt.

Hvor bor du siden det ikke er så mange nordmenn rundt deg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og min veiedag.

 

Påske: 82,5

12. april: 80,9

3. mai: 79,7

 

Jaja, kan jo ikke skryte på meg at det går fort, men det går da nedover om ikke annet :)

 

3 kilo på en måned er litt stakkarslig synes jeg, men det har gått skikkelig trått, har virkelig slitt med å få det til. Denne uken har har gått bedre synes jeg, har lekt meg litt med denne shapeup-appen og det er litt gøy, har lagt meg på 1500-1700 kalorier. Det er nok litt mye når ønsket er å gå ned i vekt og jeg ikke trener eller er særlig i aktivitet, så tenkte jeg skulle gå ned et hakk i uken som kommer. 1400-1500 er nok mer passelig for meg tror jeg.

 

God helg til alle sammen, kos dere med måtehold ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til at jeg synes dette begynner bli en veldig fin tråd, så godt å se at vi alle har både opp- og nedturer, sliter litt i perioder også løsner det litt igjen osv. Fin motivasjon!

 

Nå skal jeg en tur på jobb jeg, gruer meg litt for jeg er sliten i dag, men det går nok greit bare jeg kommer meg av sted. Ha en fin dag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har hatt en travel dag idag. Vært og pratet med de som skal lage blomstene til bryllupet, handlet, bestilt time hos frisøren til eldste, vært hos legen og hentet brudekjolen fra rens. Nå er det avslapping på gang, blir pizza til middag. Avslapping idag :)

 

Jeg synes også dette er en koselig tråd med oss som jobber med det samme :)

Ha en god helg alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som det blir et kjempefint bryllup Moota.

Og for en travel dag. Jeg blir sliten bare av å tenke på hvor mye det egentlig er å ordne før et bryllup. Jeg håper på å fornye ekteskapsløftene (heter det det?) når vi har spart opp nok til å dra til hawaii eller no sånt.. Men det får vel bli om et par år. Først må jeg komme meg inn i en bikini :D

Jeg bor sør i Texas og har enda tilgode å treffe på en nordmann. De finnes sikkert men har ikke møtt noen enda :) Men jeg har ikke lett så veldig etter dem heller da :P

 

3kg på en måned er egentlig ganske bra om du tenker deg om Fire Småtroll. Det er rett under 1kg vektnedgang i uka som er det de anbefaler. Det er bedre å gå sakte ned og beholde nedgangen, enn å gå fort ned for så å gå like fort opp igjen.

 

Pizza står på menyen her i dag også. Det er veldig godt og jeg har en tendens til å spise til jeg sprekker. Men idag har jeg kjøpt inn salat til å ha ved siden av og målet mitt er å spise en skål med salat før jeg hogger innpå pizzaen.

 

Jeg henger meg på med at dette er en veldig koselig tråd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...