Gå til innhold

Forum-damer som jobber med sommerformen! :o) Våren 2013


Håpet ble virkelighet!

Anbefalte innlegg

Selv om det ikke er slanking jeg skal starte med går det vel ut på det samme, enklere å se trådene her inne enn på anonymforum, så kopierte innlegget mitt hit også:

 

Da var tirsdag etter påske her og forsøk på den nye liv er i gang! Har børstet støv av treningsbagen og SATS- medlemskapet, ble en ikke altfor hard trening men teste ut et senter jeg aldri har vært på før og ha mini som er 4 måneder på barnepass for første gang!

 

Tenker ikke gå på noe spesielt kosthold annet enn "kutte ut sjokolade, kaker og snacks hver dag - dietten"! Også være obs på minimalt inntak av sukker, hvit bakst etc. Vekta viste 99,4 kilo i morges, er 180 cm høy, trivselsvekta er hvertfall 20 kilo mindre!

 

Ble omelett og bacon til lunsj, namnam! Forslag til sunn og grei snacks taes imot med takk samt tips til kosttilskudd det kan være greit å ta, sliter litt med stive knær og hofter!

 

Håper vi kan følge hverandre gjennom opp- og nedturer i månedene som følger, stå på alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, jeg er så sukkeravhengig at det er skammelig...

 

Begynte fint i dag, med havregryn og lettyoghurt til frokost, men så måtte jeg en tur til byen og det er jo halv pris på påskesnopet! Så da ble det litt snop i dag igjen da, blæh altså.

 

Men jeg gir ikke opp, målet er 5 kg ned til 17.mai og enda 5 kg til før vi reiser på ferie 8. juli. Jeg skal klare det!

 

Er bare dette vannvittige sukkersuget da, og uvanen med å småspise søte ting når jeg sitter i sofaen.

 

Har ikke trent, men gått en tur, så har svettet litt. Nå til kvelden blir det bringebær som tv-kos, så får jeg se om jeg klarer gjøre noe med mitt ekstreme behov for sukkerkick..

 

Veier 82 kg fordelt på 174 cm, så litt vel drøy rundt magen. Tenkte jeg skulle veie meg hver fredag, etter ukens strabaser og før helgens utskeielser, for lørdagsgodtet mitt gir jeg ikke fra meg altså ;)

Men målet er jo å spise snop bare til helgen...

 

Nå må jeg få minstebarna i seng også får jeg ta frem rokkeringen litt før jeg setter meg til i sofaen tror jeg.

 

Har kostet på meg å bestille en frisørtime i morgen, så da blir jeg forhåpentligvis litt fin på håret og neste belønning blir nye klær til 17.mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vanskelig med dette sukkersuget, har gitt etter hver dag siden minstefrøken ble født for 4 måneder siden og prestert å gå opp 6 kilo etter fødsel - der det mulig!? Men nå må det bli en slutt, noen utskeielser i helga er greit da, orker ikke bli helt fanatisk for da går jeg på en smell snart igjen!

 

Det er viktig å belønne seg selv ja, tenkte også jeg skulle bestille meg en frisørtime imorgen. Skal til England på sommerferie og der er det så billig med klær så planen er å oppdatere garderoben da, men ikke i størrelse "stor elefant" tenker jeg!

 

Kjøpte litt nøtter og mandler som snacks i butikken idag, men man skal vel ikke spise så store mengder av det heller... Ikke lett! Vi får peppe hverandre opp underveis, hjelper med støtte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det plass til meg her?

Har lyst å gå ned 10kg i første omgang. Veide 75 da jeg startet sist uke og veide 73.1 idag tidlig :D Målet er 65kg men siden det er mange år siden jeg veide det er jeg usikker på om det er trivselsvekta mi.

 

Hvordan planlegger dere andre å gjøre det? Jeg teller kcal og trener. Ligger på 1500kcal pr dag og hittil har det hjulpet :)

Gikk ned 18kg for 5 år siden ved hjelp av vg vektklubb og da skulle jeg ha 1200 kcal per dag som var tortur, men pinte meg gjennom det og klarte det på 5mnd. I mellom da og nå har jeg vært gravid og gått litt opp og ned før vekta stabiliserte seg på 75 ifjor. Etter det har den nesten ikke rikket på seg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig er det plass til deg, velkommen! Smilte da jeg så nicket ditt da Peppa Pig er min eldstedatter på snart 2 år sin store favoritt for tiden....

 

Har foreløpig ingen stor taktikk annet enn å kutte ut sjokolade, snacks og hvetebakst som er min store svakhet. Og minimere inntak av Pepsi Max som er favorittdrikken. Er ikke så god til å telle kalorier, men ser at det er til god nytte. Var også med i Vektklubben for endel år tilbake og mulig jeg prøver det igjen om jeg ikke får det til "på egenhånd"!

 

Samt komme meg på SATS hvertfall 2 ganger i uka og trille lengre turer nå som der er mildere og bart! 1200 kalorier er lite ja, tror jeg lå på rundt 1800 når jeg var i Vektklubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha datteren min er grunnen til at jeg har dette nicket. Spurte henne hva jeg skulle ha som nick (hun må ha vært rundt 2år da) og det første hun sa var Peppa Pig så da ble det sånn :D

 

Sjokolade er min store svakhet også. Jeg kan ikke bare ta en bit og la det være med det. Tar jeg først en bit så må jeg spise opp hele sjokoladen! Så jeg har bestemt meg for å holde meg helt unna sjokolade bortsett fra på lørdagene. Jeg er sunn 6 dager i uka så da kan jeg skeie ut den ene dagen har jeg funnet ut; drite i kaloritelling og spise all den sjokoladen som jeg vil :)

 

Jeg begynte på treningssenter i romjula og var kjempeflink en periode. Trente 4-5 ganger i uka og syns det var gøy. Men så har vi hatt en liten periode med sykdom på både meg, mannen min og datteren vår så jeg har kun kommet meg på trening 2 ganger i uka og det har da ført til at jeg har mistet lysten litt :( Vanskelig å forklare, men men... Nå er vi alle friske igjen og begynner å komme oss tilbake til rutinene så nå må jeg bare komme meg på trening igjen!!

 

Firesmåtroll: Hva er det rockering hjelper på? Jeg trenger å bli kvitt mageflesket og lovehandles - vil det fungere med rockering da? Og hva slags rockering er det snakk om? Prøvde datteren min sin igår og det var totalt flopp. Fikk til en halv runde før den datt på gulvet. Etter 20 ganger med det så ga jeg opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slenger meg med jeg...

Jeg jobber hardt med å gå ned og har ca 10kg igjen, startet 1 februar i år, registrerte med på vektklubb.no og skulle kjøre to mnd med bare kostholdsendring før jeg startet trening for fullt. Jeg er 174 høy og vekten startet på 78kg og i dag veide jeg 73, så er fornøyd så langt.

Jeg skal tilbake til min trivselvekt jeg hadde før jeg ble gravid som er ca 63-64kg.

 

Nå er det ett år og 8 mnd siden jeg ble gravid så nå er det på tide å gjøre noe med vekta og livsstilen som er kommet i hus.

Jeg syntes det er veldig vanskelig å endre kosthold når mannen ikke vil være med, og fyller opp kjøleskapet med sjokolade,brus og øl, vil helst ha pizza, burger, wraps eller toast til middag osv. Så hadde vært fint å ha noen å støtte meg til når mannen holder på som værst.

 

I dag hadde jeg min første økt med 30 day shred, er overrasket over hvor fint det gikk. tok mål av armer, midje, hofter, rompe og lår samt tok bile av kroppen fra den ene og andre siden. Så nå forventer jeg å se resultat etter 30 dager.

Men jeg regner med at det blir 35 dager til jeg er ferdig, for skal ha familiebesøk og full aktivitetsplan 3 dager + bort på overnatting 2 dager i løpet av mnd men da må jeg bare + på de ekstra dagene.

 

Målet mitt er å komme inn i mine gamle klær, da spesielt bunaden på 17 mai som jeg ikke har sydd ut med hensikt.

Så kryss fingrene med meg damer, bunaden skal passe den 17 :D

 

Peppapig:

Regner med ho mener en slik rokkering som veier 1-2kg med rugler på innsiden (husker ikke hva den heter for øyeblikket) Jeg har en slik en jeg og som jeg kjøpte i sommer og innbilte meg selv om at jeg kom til å få så fin midje, etter 3 mnd med rokking 4-5 dager i uka i 30 min, så gav jeg opp, hadde minsket med 1,5cm og fått litt magemuskler, men da er det andre ting som er mer effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært! 5 kg er kjempebra :) Fortsetter du sånn når du målet ditt på null komma niks :D

 

Takk og lov er mannen med på å ikke ha så mye snop i huset. De gangene han vil ha noe så spiser han det før han kommer hjem fra jobb, eller så spør han meg om det er ok om han spiser det foran meg. Hadde han ikke vært med på dette så hadde det nok vært skikkelig vanskelig å holde meg til kalorinivået mitt!

 

Hmmm da dropper jeg nok rockering til å begynne med hvertfall.

For å kickstarte treningen min fikk jeg 6 timer med personlig trener av mannen min til jul. Han viste meg endel ulike øvelser da det kom til magen og sideflesket så jeg får vel bare fortsette med de øvelsene og være mer konsekvent med å gjøre de på hver trening enn bare en gang iblant. Urk, skulle ønske det var en kjapp måte å få flat mage og null lovehandles på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Ja, jeg mente en slik tung treningsrokkering, jeg har en slik og da må den jo brukes litt. Det er ikke noe hokus pokus altså, og ikke verdens mest effektive magetrening, men den gir mageflesket en god massasje og det skal visst være bra for å få igang blodsirkulasjonen når fettet skal vekk. Den er fin å stå med foran TV en stund, i tillegg til annen trening blir det jo ren bonus. Du kan lese om den her:

http://iform.nu/trening/treningsformer/resultater-med-rockering

 

Jeg sliter virkelig med å holde meg unna søtt altså, og småspising i sofakroken er virkelig min store synd. Tenkte derfor å prøve en ny strategi, det er bare i helgene det er lov å spise i sofaen. Om alle måltider skal spises ved spisebordet vil det ihvertfall for meg bli mye mindre småspising i løpet av kvelden. Maten skal lages, legges på en asjett og spises ved spisebordet, alle måltidene. Den blir litt tøff, men jeg skal prøve den en liten periode og se hvordan det går..

 

Jeg har ikke veid meg siden fredag før påske (to uker siden) og spiste som en hest i hele påsken så egentlig må jeg vel være fornøyd med å veie det samme i morgen som før påske tror jeg. Da har jeg gått ned denne uken det jeg gikk opp i påsken.

 

 

Så flink du har vært Nirgal, jeg er også 174 cm høy og veide 63-65 kg før jeg fikk barn. Veide det også etter to barn, men etter tre og fire barn har vekten bare økt og nå veier jeg 82...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bli med?

Skal ned fra 73kg til 60kg.

Jeg er 158cm høy.

Har begynt med lavkarbo, håper å se resultater da, veier meg på Tirsdager :)

 

Jeg har også en rockering jeg bruker litt hver dag pluss at jeg er i bassenget 2ganger i uka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes så kjet ut med en mann som faktisk vil støtte deg i det du gjør, og det var jo kjempe at han faktisk gav deg personlig trener til jul!! Ønsker jeg meg og, men har ikke treningsenter i nærheten av her jeg bor, så det blir vanskelig. Mannen støtter meg til en viss grad han og, komplimenterer innsatsen min og hjelper meg til å pushe meg selv i trening osv. Det er bare maten han ikke vil gi opp, får han til å spise sunne middager som jeg lager men resten av tiden så tar han ikke hensyn. Så når mannen kommer hjem i kveld skal jeg ta et alvorsord :P haha..

 

Fire småtroll. Det var smart å begynne å bare spise på kjøkkenet, det skal jeg og prøve. Jeg vil gjerne gjøre mat til nødvendighet og ikke kos så da er vel det en fin start tenker jeg.

 

Det er godt å se at det er flere som har noen kilo igjen på kroppen etter svangerskap(i min venninnegjeng er alle sylfider før det har gått 2 mnd etter fødsel, urettferdig syntes jeg :P)

Men nå skal vi bli så fine og fornøyde hele gjengen, og gleder meg til å se resultater etterhvert som ukene går :D

 

Jeg er skikkelig gangsperr i dag, gikk i kjelleren med klesvaska i sta og følte jeg ikke kom meg opp trappa igjen for lårene er helt ødelagte! Men de trenger en kraftig oppstramming(-og forminskning) så da er det bare å kjøre på :D

 

I skrivende stund får jeg tlf fra min svigermor og hele familien kommer i ettårsdag til vesla om to uker. (hurra!!)

Og da blir det masse kaker og kalorier - hjelpes...

Jeg får nok lage et kakebord som består halt/halt med sunne og usunne kaker så jeg kan spise noe uten å sprekke helt jeg også. Jeg er så redd for å sprekke, drømmer om snop og kaker om natta til tider, det er litt sykt syntes jeg... Men føler meg ikke trygg på at jeg kommer til å opprettholde kostholdet mitt om jeg skeier ut litt.. Så nå må jeg få rutiner i treningen så jeg kan unne meg noe godt i ny og ne...

 

Velkommen ombord Tullsjura :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at vi er flere som er igang, godt å motivere hverandre og gi støtte, tenkte å ha veiedag mandag jeg, men kan godt ta tirsdag om vi vil ha en felles? Virker som vi alle har de samme målene, utfordringene og synet på dette med vekttap og livsstilsendring.

 

Mannen min er veldig glad i søte saker han også men nå som jeg er i permisjon står jeg for hvertfall 80% av innkjøpene så da kontrollerer jeg innhold i skapene for det meste selv. (Bortsett fra at svigerinnen min i England sendte påskesjokolade til mini på 4 måneder - hun spiser vel neppe sjokolade!) Tidligere i år kunne jeg kjøpe inn store plater sjokolade og poser med Nidar Favoritter "i tilfelle" jeg fikk besøk - endte med å spise 90% av det selv, ikke bra! En liten bit i ny og ne går ann men ikke 300 gram per dag!

 

Prøver å variere middag selv om mann og barn ikke er så allsidige. Idag ble det hjemmelagde fiksepinner med potetstappe og grønnsaker, ikke så aller værst!

 

Vil klare dette denne gangen men det er ikke lett. Gikk småsulten rundt på kjøpesenteret i dag, men klarte vente til lunsjavtalen hvor jeg valgte kyllingsalat, så det går ann... Får testet viljestyrken hvertfall, det er sikkert! :) I morgen kveld skal jeg ut å spise og drikke litt vin med forrige barselgruppe, må jo kose seg også - klarer jeg å motstå desserten mon tro? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 1åringen, Nirgal :D

Et lite tips er å lage fruktsalat ved siden av kakene. Unn deg et bittelite kakestykke og ellers så spiser du fruktsalaten.

 

Fire småtroll: All trening som kan bli gjort foran en tv-skjerm er jeg villig til å prøve ut :D Er jo genialt etter at ungen er i seng. Rocke litt til en tv-serie!! Jeg får ta meg en tur til sportsbutikken i helgen og se hva de har der. Jeg var frekk nok til å spørre om de ikke kunne skaffe noen på treningssenteret og de sa at de skulle se hva de kunne gjøre... Men jeg tviler vel egentlig på at jeg kommer til å stå der og rocke haha

 

Tirsdager høres ut som en bra veiedag hvis vi skal ha en felles :D

 

Her er det jeg som står for innkjøp også så nå er det bare sunne ting i skapene her.

Det er porsjonsstørrelsene jeg sliter med. Der andre forsyner seg en gang kan jeg godt forsyne med både 2 og 3 ganger. Så nå har jeg begynt å spise middag fra en mindre tallerken og jeg spiser saktere slik at jeg kjenner metthetsfølelsen komme. Før så spiste jeg jo så fort at jeg ikke kjente at jeg var mett før jeg var sprengt!

 

Spiste lunch ute i går og er ganske så stolt over at jeg valgte en kyllingsalat med dressing ved siden av (dressing er jo kaloribomber så greit å kunne bestemme selv hvor mye jeg skal ha på maten min) og drakk vann med sitronskive.

Viljestyrken blir bygget opp sakte men sikkert :D

 

Imorgen er det lørdag og min ete-så-mye-jeg-vil dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen damer, hvordan går det og hvordan var helgen? Litt merkelig at det skal være vanskeligere med helg selv om jeg også er hjemme i permisjon hver dag ellers, hadde så lyst til å mumse noe søtt hele lørdagen men klarte å la være - mest fordi det var lite å mumse på!

 

Var ute på middag fredag så det ble 5 glass vin og en drink, men klarte styre unna desserten hvertfall. Kjenner at jeg er motivert nå, så håper jeg klarer holde viljestyrken oppe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, helgen var vanskelig!!

 

Jeg syns jeg var kjempeflink på lørdag og valgte salat fremfor noe annet da vi spiste lunch ute. Jeg hadde en liten bolle popcorn og et par sjokoladebiter som godis og sa meg veldig fornøyd med det. Syns tilogmed at sjokoladen smakte veldig søtt men det er kanskje fordi jeg virkelig smakte og nøt hver bit siden jeg ikke skulle ha så mange. Vanligvis sluker jeg i meg en hel plate uten egentlig å nyte den ;)

 

Søndag var verre.

Jeg spiste frokost som vanlig men vi kom oss ikke ut av huset før etter lunchtider så måtte stoppe og spise lunch et sted og selvfølgelig ville mannen og ungen ha mexicansk mat.

Jeg prøvde å bestille det sunneste jeg kunne finne på menyen, men sulten tok overhånd og jeg lesset på med ost, guacamole, salsa og det som var. Og så ville 3åringen min fore meg med tortillachips og queso og når jeg først fikk smaken på det så.. ja.. Jeg kan trygt si at jeg rullet ut derfra!

Senere dro vi barnebursdag og jeg spiste for mye pizza og hadde i tillegg et gedigent kakestykke! Søndagen var en flopp da det kom til dietten hvertfall!

 

Skal bli interessant å se hva vekten viser imorgen tidlig! Jeg må kanskje drøye til onsdag eller torsdag med å veie meg - det gir meg et par ekstra dager til å bli kvitt helgefettet hvertfall haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke har jeg trent noe i helgen heller! Shame on me!

 

Jeg får løpe et par runder rundt huset tror jeg.. Brenne av noen kalorier hvertfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har helga gått overraske bra! Gleder meg til å stå på vekta i morgen tidlig!

Eneste jeg virkelig plages med i helgene er å drikke nok. På skola og i jobb drikker jeg vann hele tiden, men er dårlig på det i helgene.

Mitt første mål er 68kg, da skal jeg å få massasje, fikk et gavekort fra samboeren på en nakke, skulder og rygg massasje, så håper jeg når målet fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har heller ikke trent noe særlig..

Han jeg bor sammen med arbeider ettermiddag hele uka, han er ikke hjemme før kl 22. Så blir ikke noe annen trening enn rockering og øvelser med styrkestrekket, ettr at ungene er i seng. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er greit at jeg henger meg på:)

 

Begynte idag på ketolysekuren. Målet mitt er å gå ned 15 kg, og håper jeg går ned så mye som mulig før sydenturen i slutten av juli.

 

Trener ikke på treningssenter så trening blir hjemme. Blir da 30 days shred og rockering. Hadde min første treningsøkt isted :) tisset på slik ketostix nettopp for å se om jeg var kommet i ketose og det var jeg :) etter på en dag :) hurra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du henge deg med her Tyrkisk Pepper :)

kanskje et dumt spm, men hva er ketolysekur?

 

Jeg drikker også altfor lite! Er det ikke rundt 2liter vann man skal ha om dagen? Jeg har nok bare en halvliter vann de dagene jeg ikke trener, ligger på rundt 2liter kun de dagene jeg trener..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohei! Ned 3,5kg denne uken! I dag viste vekta 69,5 kg :) mye vann, men men :P

 

 

Endret av Tullsjura
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, 3,5 kg på en uke, det er jo en knallstart! Det er motiverende vil jeg tro.

 

Jeg håper på en kg i uka jeg, selv om jeg er nødt til å ha noe kos også. Jeg makter ikke noen streng diett, jeg må ha litt lørdagsgodt og kos innimellom.

 

Spiste blåbær og jordbær foran tv i går kveld, og akkurat nå spiste jeg et eple selv og det ligger sjokolade i kjøleskapet, det er ikke så verst.

 

Jeg prøver meg med at at er lov, men med måte, så får vi se hvordan det går. Har gått en tur i dag også, er så utrent at jeg får begynne pent ;)

 

Veier meg på fredag...

 

Anonym poster: 87e79ad4109766a3fae6a2bbc2854ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag og veiedag!

 

Oppstart

2/4: 99,4 kilo

9/4: 97,6 kilo

 

Så 1,8 kilo ned den første uka, slettes ikke værst selv om den første uka er "enklest" fordi man blir kvitt vann og det man har fråtset av i påsken kanskje... Gikk på en smell idag, sjokolade på tilbud når jag handlet sulten - ikke bra! Men smeller blir det jo, så gjelder bare å legge det bak seg og se fremover! Føler meg fortsatt motivert, så....

 

Wow, 5 kilo var mye, spennende å se hvordan det utvikler seg fremover!

 

Jeg drikker også for lite selv om jeg prøver å alltid ha en sånn Imsdalflaske full i kjøleskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...