Gå til innhold

Junimagene i 3. trimester


Blomstogbier

Anbefalte innlegg

Gratulerer jentenepåhaugen, endelig kom de :)

Leb76: he he ja de fleste negative kvaliteter pleier å være etter far ;)

 

Storebror la seg kl 22 igår, og kom ned kl 06.00 idag. Så jeg tvang han til å sove igjen, det hadde betydd 4 timer for lite søvn her i huset.

Han sovnet etterhvert, og sov til for 30 min siden. Så da kan man vel ikke klage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer alle som har født! :) nå er jeg 4 dager på overtid. Fortsatt ingen tegn til noe baby her i gården. Er så moro når alle venner og familie gjetter når hun skal komme. Hittils ingen som har hatt rett :P mamma fødte alle oss 5 dager over. Så hvis det er arvelig så kanskje hun kommer imorgen! Håper det!!!!

Hva gjør dere som venter for å få dagene til å gå??? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikey: Her går dagene til å underholde en 5 åring, renovere et hus, hekle baby-stasj, handle inn ting vi trenger. Føler jeg ikke har nok timer i døgnet egentlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok med 5 åringen for å kjøpe krydderurter igår, han luktet og plukket ut 3 stk. Når vi kom hjem fikk jeg han til å smake på de (han er veldig kresen i matveien) Han syns de var gode, og lurte på hva vi kunne bruke de til, så da ble vi enige om å ha hjemmelaget pizza idag, med krydder fra eget vindu i sausen.

Så nå har jeg satt pizzadeig, og laget hjemmelaget is, kokos-is (er veldig spent på resultatet)

Mannen liker alt som er skikkelig anerikansk (vanilla-coke, cherry-coke, kokos sirup på pannekaker) alt som er søtt og klissete :D så er han jeg har laget isen for, men den virker ikke så søt, så blir spennende å smake til dessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ting så bra ut på overtidskontrollen i dag også, og jeg ble satt opp på innleggelse på mandags morgen for å bli satt i gang.

Det er bare det at nå har vannet mitt begynt å gå. Ikke alt på en gang, men en skvett nå og en skvett da, sammen med friskt blod.

Sitter og lurer på om jeg skal ringe føden, eller om jeg skal vente litt til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting så bra ut på overtidskontrollen i dag også, og jeg ble satt opp på innleggelse på mandags morgen for å bli satt i gang.

Det er bare det at nå har vannet mitt begynt å gå. Ikke alt på en gang, men en skvett nå og en skvett da, sammen med friskt blod.

Sitter og lurer på om jeg skal ringe føden, eller om jeg skal vente litt til...

Høres ut som om det er noe på gang da:D Spennende! Håper du kommer i gang av deg selv da. Lykke til;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjoner - koselig :) Kommer innom en tur mens nurket sover og ønsker dere som enda venter lykke til! Nyt ventetiden, og se frem til tiden etter babyen har kommet som vil bli fantastisk herlig og hektisk på en gang :) Her er vi lykkelige, men slitne. Begynner å komme inn i rutiner, og jenten vår er selvsagt helt perfekt :)

 

Her begynte det med rier hver halvtime på kvelden. Stoppet litt opp innimellom, men tok seg raskt opp til hvert 5. minutt da vi dro til fødeavdelingen. Det sier seg selv at vi var slitne etter null nattesøvn. Intense rier og ingen pauser - etter 7 timer kom jenten vår :) Null smertestillende, akkurat som jeg ville. De første dagene var jeg veldig øm etter sting, men lettelsen over at alt var bra med jenten vår lindret det :) Jeg takker for meg og flytter over til spedbarn / etter fødselen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende Leb76! Personlig ville jeg ha ventet litt til og sett hva som skjedde (rier helst ;)), men ringt føden i løpet av kvelden om det ikke skjer noe. Hvis det er mye blod ville jeg imidlertid ringt nå for å høre hva de sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Leb76 :) høres ut som ting er på gang :) spennende!!!!! Jeg tror jeg ville ringt føden uansett jeg . Bedre å være sikker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte, etter å ha lest litt om når man skal ringe. Og siden det var såpass mye blod som det var, fikk jeg beskjed om å komme inn. Ligger på registrering nå, og har også begynt å få noen uregelmessige rier. Håper det tar seg opp, så vi slipper å reise hjem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende leb76, håper det tar seg opp :)

 

 

Termin i morgen her, men kjennes ikke ut som det skal skje noe med det første!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fødselsliste:


 


*2010 Mammaen. Fødte 27. mai (termin 5 juni) Gutt 2855 g og 49 cm.


 


'Zassy Fødte 01. juni (termin 24. juni) Gutt 2555 g og 45 cm 


 


* Zora-okt10+jun13. Födte 2. juni (termin 17. juni). Gutt 3990g og 53 cm.


 


*Ønsker3gull Født ei jente med planlagt KS 4.juni. Termin 17.juni. Navn på jenta: Kristin    :)


 


* Makuahines. Fødte 8 Juni (termin 12 juni) KS. Gutt 3015g og 48 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg den frihet og byttet litt om på lista slik at det står i rekkefølge etter dato vi fødte :) Så det var nevnt lenger bak i tråden. Håper alle fører seg på etterhvert, morsomt å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Fødselsliste:


 


*2010 Mammaen. Fødte 27. mai (termin 5 juni) Gutt 2855 g og 49 cm.


 


* Helle_Høygir, fødte 28.mai (termin 27 juni). Gutt 2610 gr - vet ikke lengde pga seteleie


 


'Zassy Fødte 01. juni (termin 24. juni) Gutt 2555 g og 45 cm 


 


* Zora-okt10+jun13. Födte 2. juni (termin 17. juni). Gutt 3990g og 53 cm.


 


*Ønsker3gull Født ei jente med planlagt KS 4.juni. Termin 17.juni. Navn på jenta: Kristin    


 


* Makuahines. Fødte 8 Juni (termin 12 juni) KS. Gutt 3015g og 48 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselsliste:

 

*2010 Mammaen. Fødte 27. mai (termin 5 juni) Gutt 2855 g og 49 cm.

 

* Helle_Høygir, fødte 28.mai (termin 27 juni). Gutt 2610 gr - vet ikke lengde pga seteleie

 

'Zassy Fødte 01. juni (termin 24. juni) Gutt 2555 g og 45 cm

 

* Zora-okt10+jun13. Födte 2. juni (termin 17. juni). Gutt 3990g og 53 cm.

 

*Ønsker3gull Født ei jente med planlagt KS 4.juni. Termin 17.juni. Navn på jenta: Kristin

 

* Blomstogbier fødte 5.6.13, termin 4.6.13, hun veide 3780g og var 51cm lang.

 

* Makuahines. Fødte 8 Juni (termin 12 juni) KS. Gutt 3015g og 48 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulera så masse te alle som har født! :) Eg nyte tio me litlegutt og dagane går fort! Tenk da allerede e ein månde si eg fødte.. Har allerede bjunt å kjenna på savne itte magen, så dåke så har han må absolutt nyta an ;)  

 

Har lovd å komma me min fødselshistorie, så her e den: 

Alt starta med at vatne gjekk kl 2 på natta, natt til 15.mai. Etter 1,5 t med nervøs latter, pakking av fødebag og forsøk på å slappe av - begynte kynnerane eg hadde hatt heile ettermiddagen/kvelden å ta seg opp og eg skjønnte at da måtte vera rier. Hadde meg ein varm dusj og "pusta" meg gjøno riene som kom ca kvart 5 min og varte i opp mot 1 min. Kl 6 fekk me klarsignal fra føden om at me kunne få komma inn (som svært nervøs førstegongsfødande hadde eg allerede ringt eit par gonga før..:P). Ca kl 7 kom me inn i avdelinga, midt i vaktskiftet. Fekk helsa på ei skjønn jordmorstudent så hadde ansvar for meg, og hu skulle sjekka opning. Etter litt romstrering sa hu forundra at her var det full opning, men ho ville for sikkerhetsskyld få det kontrollert av ei erfaren jordmor. Eg blei selvfølgelig superhappi og overraska, men blei fort banka ned på jorda. Jordmorstudenten hadde tydligvis ikkje funne livmorhalsen, for her var det kun 1 cm opning og omtrent ingen modning. Kan tru eg blei deprimert..:P Sat med CTG ei stund og fekk etterkvart akupunktur som skulle hjelpe mot smertene (lokalisert mest i rygg), få meg til å slappe av og hjelpe på modning.. kl var då litt over 9. Hadde masse vondt og var superkvalm, begynte etterkvart å kasta opp men hadde ingenting i magen så kun galle som kom. Suns virkelig synd i meg sjøl:P Rundt 10.30 skulle eg få komme i badekar, i håp om at dette kunne hjelpe meg til å slappe av. Sjekka då opning, fortsatt kun 3 cm.. Forberedte meg psykisk på mange timar og laaaang fødsel. Etter 1/2 t i badekaret blei riene så sterke at eg trudde eg skulle dø, og ganske snart kom trykketrangen. Jordmor kom inn og fekk sjekka opningen igjen. Hadde då gått frå 3-9 cm på 30-45 min. Måtte komme ut av badekaret og oppi fødeseng for å føde, då pulsen te småen blei lav. Lege og ekstra jordmor kom inn og for å få fortgong i utdrivningsprosessen klyppa di meg. Etter nåken få pressrier va litlegut plutselig ute, i finfin form :) Navlestrengen hadde lagt seg rundt halsen to gonger, men var heldigvis ikkje så stramt. Fekk 9-10-10 i apgarscore :) Ein fin liten Tobias som var 3020 gram og 49 cm.

 

Hadde familierom på Storken gjennom heile pinsehelga og reiste ut på 5 dagen. Tobias hadde ein del gulsot og var mykje trøtt og slapp + fekk ikkje til å suge skikkelig pga umodenhet. Eg hadde heldigvis masse melk og fekk pumpa ut og gitt han på kopp :) Etter ca ei veke heime fekk han endelig til suginga, og no er det pupp for alle penga! ;) Me har fått gode rutiner, og han har sove natta gjennom i ei veke no. Får siste måltid i 0-1 tida og sover då til kl 6-8 om morgenen. Etter eit godt måltid då, kan han lett sove i 2-3 timar til, så hu mor kan slumre og kvile seg enda meir ;) så spiser han kl 10-11, 12-13, 15-16, 18-19, 21-22 og igjen ved midnattstid. :) Innimellom måltidene sover han ein del, men er også meir og meir våken. Han holder blikket masse og ligger ofte og kikker rundt seg. Fleire gonger har me sett antydning til smil, så no venter me på at første smilet skal lysa opp da fina ansiktet hans ;) Forelska? JA! 

 

Ups, blei langt dette.. Jaja, sånn går det ;) Ønsker alle som fortsatt venter lykke til vidare med siste innspurt og fødsel :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselsliste:

 

* Mai89, fødte 15. mai (termin 7. juni). Gutt 3020 g og 49 cm. Navn: Tobias 

*2010 Mammaen. Fødte 27. mai (termin 5 juni) Gutt 2855 g og 49 cm.

* Helle_Høygir, fødte 28.mai (termin 27 juni). Gutt 2610 gr - vet ikke lengde pga seteleie

'Zassy Fødte 01. juni (termin 24. juni) Gutt 2555 g og 45 cm 

* Zora-okt10+jun13. Födte 2. juni (termin 17. juni). Gutt 3990g og 53 cm.

*Ønsker3gull Født ei jente med planlagt KS 4.juni. Termin 17.juni. Navn på jenta: Kristin 

* Blomstogbier fødte 5.6.13, termin 4.6.13, hun veide 3780g og var 51cm lang.

* Makuahines. Fødte 8 Juni (termin 12 juni) KS. Gutt 3015g og 48 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle dere som har født! :) Det begynner vel å tynnes litt ut i rekkene nå! Her er det 11 dager igjen til termin... Er veldig klar for at lillebror kan komme nå, helst i går ;) Storebror kom nemlig ca to uker før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var man fem dager over termin og fortsatt ingen tegn til no baby. Ååå.. Nå vil jeg treffe henne altså. :)

Blir bare mer og mer utålmodig jeg. :P hihi. Bra man har litt fødsels historier og slikt å lese om så lenge. Så kan man drømme seg litt bort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut som noe er igang her nå, våknet kl 02 i natt med smerter i korsryggen. Vært våken siden. Nå er det ca 10 min mellom riene, og de begynner å ta seg opp i styrke! Spent på de neste timene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...