Gå til innhold

Junimagene i 3. trimester


Blomstogbier

Anbefalte innlegg

Gratulerer såååååååå mye med nydelig liten gutt Makuahines! Hadde en sterk mistanke om gutt siden jm så kjønnet så lett på ul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest UndrendeUllteppe

Hei damer!

 

Lagde en tråd om at vannet gikk natt til onsdag. Så her kommer fortsettelsen ;)

 

Kl 09.10 i morges satte de drypp på meg, og etter en times tid begynte det med sånne små vakre rier som jeg kunne omfavnet av glede...ingen sånne pang-på-rett-i-helvete som sist gang. I 11-tiden var de begynt å bli litt mindre attraktive, men fremdeles overkommelige. 11.45 sjekket de åpning, og den var skuffende 2 cm...tenkte at nå blir jeg vel å holde på hele kvelden. :rolleyes: så satte de modningsakupunktur, og jeg begynte å kjenne litt tilløp til angst under riene. Begynte å kjenne at nååå nærmer det seg hva jeg er villig til å stå ut med, og ba om smertestillende. 

 

Epidural kunne jeg ikke få, ettersom fødselen var så tidlig i forløpet, men lystgass fikk jeg. Klemte det jeg var «kar» om rundt både masken og samboers hånd. Riene var korte, opp mot 45 sekunder, og JM og JMstudent sa at de helst burde opp i 1-1,5 minutt. Kjente jeg ble litt redd da...men plutselig der jeg lå i senga følte jeg på en ri at noe skjedde og forandret seg der nede, og nå bare presset jeg. Og halleluja, jeg fikk lov! Tror jeg presset en halvtimes tid, og 13.36 kom vårt lille undertil verden! Og denne gangen var virkelig smertene «glemt» med en gang hun kom ut!

 

Fra å føle at man deles i to og revner alle veier, til stormende glede og å være storfornøyd på bare et par rier! Haha! :D

 

Hun var 2810 gr og 48 cm, og er våken, fornøyd og veldig interessert i pupp! :D

 

Og, jeg får dra hjem i kveld, mot at jeg kommer til legevisitten i morgen tidlig, og tar et par forhåndsregler pga langvarig vannavgang. 

 

Hurra!! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

Til dere som har født de siste dagene: gratulerer så masse!! :D

 

Til dere som venter på fremgang, eller bare venter på tegn til at noe skal skje: masse lykke til! :D

 

<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg åtte dager over, og kjenner ingenting som tyder på at det skal skje noe her. Skal på ny kontroll i morgen, men siden jeg vet at de prøver å unngå å sette i gang i helgene, så håper jeg at de setter meg opp på mandag.

Aller best hadde det selvfølgelig vært om hun kommer av seg selv før det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg født jeg og! :D Gratulerer til alle dere andre som også har født!

 

Gutten kom idag tidlig, kl.05.40. Helt perfekt :D

 

Våknet i natt kl 04.00 av rier. De var tette. 2 min mellom og varte i 1 min ca.

Skjønte at dette kom til å gå fort (siden jeg har født fort tidligere). Vi ringte barnevakt, som kom raskt, og vi slang oss i bilen.

Husker ikke helt når vi kom oss på sykehuset.. men riene fortsatte tett og var effektive. Spurte om å få føde i badekar, og sånn ble det ;-) var bare å gå rett i karet, og jeg måtte presse etter kort tid. Helt fantastisk fin vannfødsel!

 

Nå har vi reist hjem, og koser oss med gutten her hjemme i rolige og vante omgivelser, med super stolte storesøstre :D

 

Helt utrolig og fantastisk vi er så heldige å få oppleve damer! Lykke til til alle dere som venter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det skjer noe iløpet av helga, du fortjener å være neste på listen til å føde nå :)

Takk, jeg krysser fingrene for det :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg blir litt skremt jeg av disse raske fødslene :D

Men gratulerer masse doble, hørtes fantastisk ut :)

Enten så er det komplikasjoner og det drar ut i det lengste (som min første) eller så er det super raske fødsler. Ingen mellomting her inne liksom :D

Ja ja man får ta det som det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker

jentene på haugen

i dag, 05:09

Da har jeg også fått mine nydelige jenter. I går kl 1804 kom Hermine. Hun var 2300 og 45 cm. Milla kom like bak 1806 og er 2505 og 44 cm. Klarer ikkje slutte smile og stirre på jentene mine.

Alt står veldig bra til med oss. Begge jentene har begynt å suge, men har ikke melk enda. Men lover godt.

Gud så forelsket jeg er i disse to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg fått gjennom 7 timer med intense rier, ifølge meg selv :P endelig fått epidural.. Går trått! Så rask fødsel kjenner jeg ikke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselsliste:


 


*Ønsker3gull Født ei jente med planlagt KS 4.juni. Termin 17.juni. Navn på jenta: Kristin   :)


 


*2010 Mammaen. Fødte 27. mai (termin 5 juni) Gutt 2855 g og 49 cm.


 


* Makuahines. Fødte 8 Juni (termin 12 juni) KS. Gutt 3015g og 48 cm.


 


* Zora-okt10+jun13. Födte 2. juni (termin 17. juni). Gutt 3990g og 53 cm.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte i natt at jeg var fire uker på overtid og at det var streik på sykehusen, så det var ingen som kunne sette meg i gang. Jeg er fryktelig glad for at jeg ikke pleier å være sanndrømt, for den der toke

på!

 

Er spent på hva jeg får høre på sykehuset i dag. Ni dager over, så jeg håper jeg får en dato for igangsetting i dag.

Tenk at vi har laget ei så treig frøken. Hun må ha det fra sin far :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 2 nydelige jenter jentene på haugen! Skjønne navn har de fått også! Tenk at du har hatt 2 nesten like store barn inni deg som mitt ene? Er det ikke utrolig?! Du har vært veldig flink :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Leb76 må nesten le litt av drømmen din! Det verste er jo at det nesten kunne ha vært sant hvis man tror på diverse historier man hører i helse-Norge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...