Gå til innhold

-Stakkars mennene deres...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Han ER tilfreds, med god grunn, og sover ¨nå så søtt. Jeg er våken med en av ungene ;)

 

Nice try ;)

 

Anonym poster: 0dbe8dd1870d4a37bd255e2e692b9db9

 

Er ikke du den perfekte konemor? Først tilfredsstille mannen og så ta seg av barna sånn at han får hvilt seg godt etter akten.

 

Anonym poster: c7e35e72a76626cca3b398076d36a029

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han ER tilfreds, med god grunn, og sover ¨nå så søtt. Jeg er våken med en av ungene ;)

 

Nice try ;)

 

Anonym poster: 0dbe8dd1870d4a37bd255e2e692b9db9

 

 

Ja enig den greide du fint ;-)))

Oppe med ungen???? Også sitter du og svarer alle? Tenk tanken at det er verre at ungene føler seg avvist enn om mannen ikke får sex???

 

Nå gidder ikke jeg å mate trollet noe mer tror jeg! :-)

 

Barnet mitt ligger fint ved siden av meg på sofaen og sover så søtt. Og der sover han fordi han er syk, alvorlig syk, og da vil jeg ikke nekte han det når han en gang våkner og vil ligge der jeg er. elendelig mor jeg er asså . huff og grøss

 

Anonym poster: 0dbe8dd1870d4a37bd255e2e692b9db9

 

 

Han ER tilfreds, med god grunn, og sover ¨nå så søtt. Jeg er våken med en av ungene ;)

 

Nice try ;)

 

Anonym poster: 0dbe8dd1870d4a37bd255e2e692b9db9

 

 

Ja enig den greide du fint ;-)))

Oppe med ungen???? Også sitter du og svarer alle? Tenk tanken at det er verre at ungene føler seg avvist enn om mannen ikke får sex???

 

Nå gidder ikke jeg å mate trollet noe mer tror jeg! :-)

 

Barnet mitt ligger fint ved siden av meg på sofaen og sover så søtt. Og der sover han fordi han er syk, alvorlig syk, og da vil jeg ikke nekte han det når han en gang våkner og vil ligge der jeg er. elendelig mor jeg er asså . huff og grøss

 

Anonym poster: 0dbe8dd1870d4a37bd255e2e692b9db9

 

 

Kunne ikke sagt det bedre selv,søta!

 

Anonym poster: a6e6d8a1459076276024cf75b0b41a4d

 

at jeg er en dårlig forelder?

 

Anonym poster: 0dbe8dd1870d4a37bd255e2e692b9db9

Skrevet

Han ER tilfreds, med god grunn, og sover ¨nå så søtt. Jeg er våken med en av ungene ;)

 

Nice try ;)

 

Anonym poster: 0dbe8dd1870d4a37bd255e2e692b9db9

 

Er ikke du den perfekte konemor? Først tilfredsstille mannen og så ta seg av barna sånn at han får hvilt seg godt etter akten.

 

Anonym poster: c7e35e72a76626cca3b398076d36a029

 

 

Tilfeldig at det er jeg som har ungen i dag. men jo, ellers er jeg nok det

 

Anonym poster: 0dbe8dd1870d4a37bd255e2e692b9db9

Skrevet

...hadde barnet mitt vært alvorlig sykt, hadde sex vært det siste jeg tenkte på...men det er nå bare meg da...

 

Anonym poster: d2ba8b897e0cf38f13b20a8b2c60cbe1

 

 

nå har det seg slik at alvorlige sykdommer kan være koniske ikke akutt livstruende. Men kan holdes i sjakk med rett behandling.

Skal jeg slutte å leve, være et menneske fordi jeg har et barn som er alvorlig sjukt?

Han får den behandlingen han kan få, og mer enn å ta vare på han, og gi han det han trenger kan ikke jeg gjøre.

-Sykt å dra diskusjonen til om jeg er en god forelder.

 

-Men for mange hadde det vel bare vært enda en grunn til å slippe sex

 

Anonym poster: 0dbe8dd1870d4a37bd255e2e692b9db9

 

Men hvorfor tror du at så mange ønsker å slippe sex? Føler du at du oppfyller en av oppgavene dine ved å 'gi' mannen din sex?

 

For de fleste av oss er sex noe man har når man er i humør og form til det - og ikke noe man bør gjøre.

 

Jeg kjenner at jeg får litt vondt av deg nå. Kanskje du prøver litt for hardt å være den perfekte partner?

 

Anonym poster: c7e35e72a76626cca3b398076d36a029

Skrevet

Herregud. Det høres ut som du ikke har det helt bra. Kanskje du bør holde deg unna slike nettsider? Men ofte tiltrekkes litt ustabile folk med syke meninger til slike diskusjonsforumer, samma om det er på Aftenposten eller her inne så finnes de: Gærningene.

Juge om å være trøtt? Nekte mannen sex? Jesus.

Mitt råd til alle her inne (haha, følger ikke mitt eget råd!) er å la denne dama med sine sexråd ikke få flere svar - det er ikke verdt å hisse seg opp over sånne folk. Hmm, mistenker at det er en provokatør som bare sitter og slenger ut syke innlegg og koser seg over hvor mange hun (han?) klarer å provosere.

Skrevet

Beklager HI, visste ikke at du hadde et kronisk sykt barn. Da kan jeg være enig i at situasjonen blir annerledes. Relaterte bare til når mine egne barn er syke, da tenker hverken jeg eller samboeren på sex... Ellers er jeg nok ikke særlig begeistret for hovedinnlegget ditt HI...!

 

Anonym poster: d2ba8b897e0cf38f13b20a8b2c60cbe1

Skrevet

...hadde barnet mitt vært alvorlig sykt, hadde sex vært det siste jeg tenkte på...men det er nå bare meg da...

 

Anonym poster: d2ba8b897e0cf38f13b20a8b2c60cbe1

 

 

nå har det seg slik at alvorlige sykdommer kan være koniske ikke akutt livstruende. Men kan holdes i sjakk med rett behandling.

Skal jeg slutte å leve, være et menneske fordi jeg har et barn som er alvorlig sjukt?

Han får den behandlingen han kan få, og mer enn å ta vare på han, og gi han det han trenger kan ikke jeg gjøre.

-Sykt å dra diskusjonen til om jeg er en god forelder.

 

-Men for mange hadde det vel bare vært enda en grunn til å slippe sex

 

Anonym poster: 0dbe8dd1870d4a37bd255e2e692b9db9

 

Men hvorfor tror du at så mange ønsker å slippe sex? Føler du at du oppfyller en av oppgavene dine ved å 'gi' mannen din sex?

 

For de fleste av oss er sex noe man har når man er i humør og form til det - og ikke noe man bør gjøre.

 

Jeg kjenner at jeg får litt vondt av deg nå. Kanskje du prøver litt for hardt å være den perfekte partner?

 

Anonym poster: c7e35e72a76626cca3b398076d36a029

 

 

Nei nei nei. takk for tanken, men igjen, nei. Eller såklart jeg ønsker å være en god partner. Men jeg gir og får sex. Jeg gir av og til når jeg ikke egentlig orker, hvem gjør ikke det? og det gjør vel mannen min også.

Jeg har mye sex fordi jeg vil det selv. Forventer ikke og svartmaler ikke alle som ikke har lik sexlyst som meg, for jeg er ekstrem, men det er ufattelig mange som juger om det. Og etter så uendelig mange innlegg her om "den faens mannen. Den dusten forventer sex hele tiden. Er mannen min umettelig. Mas om sex hele tiden"-tråder, så begynner man å lure. Det er ikke sikkert det hadde blitt så mye mas dersom man regelmessig hadde sex. Mener jeg, fortsatt

 

Anonym poster: 0dbe8dd1870d4a37bd255e2e692b9db9

Skrevet

Beklager HI, visste ikke at du hadde et kronisk sykt barn. Da kan jeg være enig i at situasjonen blir annerledes. Relaterte bare til når mine egne barn er syke, da tenker hverken jeg eller samboeren på sex... Ellers er jeg nok ikke særlig begeistret for hovedinnlegget ditt HI...!

 

Anonym poster: d2ba8b897e0cf38f13b20a8b2c60cbe1

 

Det går bra. forstår det. Og det er helt i orden at vi ikke er enige.

 

Anonym poster: 0dbe8dd1870d4a37bd255e2e692b9db9

Skrevet

Som virkelig har kjærester/samboere/koner/partnere som ikke vil ha sex før det er gått 8 uker etter fødsel! -Tipper det er mange her inne som bruker fødsel og trøtthet etter den som unnskydning til å slippe å tilfredsstille mannen deres, og for det burde dere virkelig skamme dere.

tipper dere hadde vært rimelig mugne dersom dere hadde blitt avvist av mannen deres i 8 uker!

-Og jada, kom med det sludderet om at "mannen min syns det er greit. mannen min forstår. mannen min er enig med meg. Mannen min har sagt at det kan vente. bla bla bla.

INGEN mann eller kvinne syns det er ok å bli avvist i så lang tid. og det er helt forkastelig at dere utnytter det å ha født en unge. Dersom man har lyst, så har man sex. da er det bedre å inrømme at dere ikke vil!

Og JA, jeg har barn. opptil flere.

Og jeg snakker ikke sex samme dag som ungen er kommet ut, men 8 uker er kvalmt lenge.

 

DAgens utblåsning

 

Anonym poster: 0dbe8dd1870d4a37bd255e2e692b9db9

 

 

Jeg skjønner ikke greia med disse unnskyldningene.. Å si at man er sliten for å slippe å ha sex?

 

Her i huset er sex frivillig. Er jeg trøtt, sier jeg at jeg er trøtt. Er jeg ikke ikke lysten, så sier jeg det. Jeg sier ikke at jeg sliten for å slippe sex, men jeg kan si at jeg er FOR sliten til å orke sex.

Hvis mannen min ikke godtar det, så er det synd for ham. Jeg har sex med ham for at VI skal kose oss.

 

Når det kommer til sex etter fødsel: Det er en stor omveltning å ha nyfødt baby i hus. Jeg husker selv med førstemann som ville ha pupp hver andre time døgnet rundt. Jeg var utmattet de første 3-4 månedene og tida jeg hadde for meg selv ville jeg sove. Det ble med andre ord lite seksuell tilfredstillelse ;)

Skrevet

Nå er det ikke akkurat snakk om å avvise mannen når kvinnen ikke ønsker sex før etter minst 8 uker er gått etter fødsel.

Er for enkelte veldig ømt der nede, er og lurt for å forhindre at det blir overført urenheter over på kvinnen som vil få følger..det varierer fra hver enkelt hvinne hvor lang helingsprosess de trenger.

OG ikke alle kvinner føler seg attraktive etter en fødsel, kroppen har endret seg og enkelte trenger tid på å bygge opp mot (for å si det på den måten) for å vise seg for mannen da mange føler seg ugne og stygge(for å være hard) etter en fødsel.

 

Klarer ikke mannen å holde ut i minst 8 uker uten sex før forholdet hangler og kvinnen blir sett på som det store "udyret", ja, da er det et forhold som ikke er ment å vare..

 

Ditt forsøk provoserer meg ikke det grann.. ditt innlegg gir meg intrykk av ei meget uopplyst og lite empatisk kvinnemenneske ..

 

Hold snuta di i egne saker..

Skrevet

Som virkelig har kjærester/samboere/koner/partnere som ikke vil ha sex før det er gått 8 uker etter fødsel! -Tipper det er mange her inne som bruker fødsel og trøtthet etter den som unnskydning til å slippe å tilfredsstille mannen deres, og for det burde dere virkelig skamme dere.

tipper dere hadde vært rimelig mugne dersom dere hadde blitt avvist av mannen deres i 8 uker!

-Og jada, kom med det sludderet om at "mannen min syns det er greit. mannen min forstår. mannen min er enig med meg. Mannen min har sagt at det kan vente. bla bla bla.

INGEN mann eller kvinne syns det er ok å bli avvist i så lang tid. og det er helt forkastelig at dere utnytter det å ha født en unge. Dersom man har lyst, så har man sex. da er det bedre å inrømme at dere ikke vil!

Og JA, jeg har barn. opptil flere.

Og jeg snakker ikke sex samme dag som ungen er kommet ut, men 8 uker er kvalmt lenge.

 

DAgens utblåsning

 

Anonym poster: 0dbe8dd1870d4a37bd255e2e692b9db9

 

 

Jeg skjønner ikke greia med disse unnskyldningene.. Å si at man er sliten for å slippe å ha sex?

 

Her i huset er sex frivillig. Er jeg trøtt, sier jeg at jeg er trøtt. Er jeg ikke ikke lysten, så sier jeg det. Jeg sier ikke at jeg sliten for å slippe sex, men jeg kan si at jeg er FOR sliten til å orke sex.

Hvis mannen min ikke godtar det, så er det synd for ham. Jeg har sex med ham for at VI skal kose oss.

 

Når det kommer til sex etter fødsel: Det er en stor omveltning å ha nyfødt baby i hus. Jeg husker selv med førstemann som ville ha pupp hver andre time døgnet rundt. Jeg var utmattet de første 3-4 månedene og tida jeg hadde for meg selv ville jeg sove. Det ble med andre ord lite seksuell tilfredstillelse ;)

 

 

 

Det er fint å si det som det er! Jeg kan ikke fatte hvordan det er mulig å gå så mange uker uten å kose seg med mannen sin

 

Anonym poster: 0dbe8dd1870d4a37bd255e2e692b9db9

Skrevet

...hadde barnet mitt vært alvorlig sykt, hadde sex vært det siste jeg tenkte på...men det er nå bare meg da...

 

Anonym poster: d2ba8b897e0cf38f13b20a8b2c60cbe1

 

 

nå har det seg slik at alvorlige sykdommer kan være koniske ikke akutt livstruende. Men kan holdes i sjakk med rett behandling.

Skal jeg slutte å leve, være et menneske fordi jeg har et barn som er alvorlig sjukt?

Han får den behandlingen han kan få, og mer enn å ta vare på han, og gi han det han trenger kan ikke jeg gjøre.

-Sykt å dra diskusjonen til om jeg er en god forelder.

 

-Men for mange hadde det vel bare vært enda en grunn til å slippe sex

 

Anonym poster: 0dbe8dd1870d4a37bd255e2e692b9db9

 

Men hvorfor tror du at så mange ønsker å slippe sex? Føler du at du oppfyller en av oppgavene dine ved å 'gi' mannen din sex?

 

For de fleste av oss er sex noe man har når man er i humør og form til det - og ikke noe man bør gjøre.

 

Jeg kjenner at jeg får litt vondt av deg nå. Kanskje du prøver litt for hardt å være den perfekte partner?

 

Anonym poster: c7e35e72a76626cca3b398076d36a029

 

 

Nei nei nei. takk for tanken, men igjen, nei. Eller såklart jeg ønsker å være en god partner. Men jeg gir og får sex. Jeg gir av og til når jeg ikke egentlig orker, hvem gjør ikke det? og det gjør vel mannen min også.

Jeg har mye sex fordi jeg vil det selv. Forventer ikke og svartmaler ikke alle som ikke har lik sexlyst som meg, for jeg er ekstrem, men det er ufattelig mange som juger om det. Og etter så uendelig mange innlegg her om "den faens mannen. Den dusten forventer sex hele tiden. Er mannen min umettelig. Mas om sex hele tiden"-tråder, så begynner man å lure. Det er ikke sikkert det hadde blitt så mye mas dersom man regelmessig hadde sex. Mener jeg, fortsatt

 

Anonym poster: 0dbe8dd1870d4a37bd255e2e692b9db9

enig med deg HI :) eg har stort sex behov og sier aldri nei SJØL om eg kansje ikke har lyst alltid :) prippne kvinnfolk er de over alt :P

 

Anonym poster: cd3339a4e2a037bcd76270b88c73e17a

Skrevet

...hadde barnet mitt vært alvorlig sykt, hadde sex vært det siste jeg tenkte på...men det er nå bare meg da...

 

Anonym poster: d2ba8b897e0cf38f13b20a8b2c60cbe1

 

 

nå har det seg slik at alvorlige sykdommer kan være koniske ikke akutt livstruende. Men kan holdes i sjakk med rett behandling.

Skal jeg slutte å leve, være et menneske fordi jeg har et barn som er alvorlig sjukt?

Han får den behandlingen han kan få, og mer enn å ta vare på han, og gi han det han trenger kan ikke jeg gjøre.

-Sykt å dra diskusjonen til om jeg er en god forelder.

 

-Men for mange hadde det vel bare vært enda en grunn til å slippe sex

 

Anonym poster: 0dbe8dd1870d4a37bd255e2e692b9db9

 

Men hvorfor tror du at så mange ønsker å slippe sex? Føler du at du oppfyller en av oppgavene dine ved å 'gi' mannen din sex?

 

For de fleste av oss er sex noe man har når man er i humør og form til det - og ikke noe man bør gjøre.

 

Jeg kjenner at jeg får litt vondt av deg nå. Kanskje du prøver litt for hardt å være den perfekte partner?

 

Anonym poster: c7e35e72a76626cca3b398076d36a029

 

 

Nei nei nei. takk for tanken, men igjen, nei. Eller såklart jeg ønsker å være en god partner. Men jeg gir og får sex. Jeg gir av og til når jeg ikke egentlig orker, hvem gjør ikke det? og det gjør vel mannen min også.

Jeg har mye sex fordi jeg vil det selv. Forventer ikke og svartmaler ikke alle som ikke har lik sexlyst som meg, for jeg er ekstrem, men det er ufattelig mange som juger om det. Og etter så uendelig mange innlegg her om "den faens mannen. Den dusten forventer sex hele tiden. Er mannen min umettelig. Mas om sex hele tiden"-tråder, så begynner man å lure. Det er ikke sikkert det hadde blitt så mye mas dersom man regelmessig hadde sex. Mener jeg, fortsatt

 

Anonym poster: 0dbe8dd1870d4a37bd255e2e692b9db9

enig med deg HI smile.png eg har stort sex behov og sier aldri nei SJØL om eg kansje ikke har lyst alltid smile.png prippne kvinnfolk er de over alt tongue.png

 

Anonym poster: cd3339a4e2a037bcd76270b88c73e17a

 

 

 

Ja de finnes over alt. "åneii... jeg snubla i butikken i dag, da er jeg ikke i humør til sex.

 

Gudd løkk med samlivet

 

Anonym poster: 0dbe8dd1870d4a37bd255e2e692b9db9

Gjest sug lut
Skrevet

Anna Anka, så forbausende bra norsk du skriver!

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvor er popcornet når man trenger det... Å bekymre seg over andres knullefrekvens i ammetåka er såpass kjedelig at jeg trenger myyyye popcorn...

Skrevet

Jeg er glad for at jeg ikke eksisterer kun for å tilfredsstille en mann. I et forhold bør det være gjensidig respekt. Og hvem vil vel ha sex med noen som ikke vil? Uansett om det er vondt etter fødsel eller om det er andre grunner. Og det er mulig og tilfredsstille mannen uten å penetrere.

 

Anonym poster: 7edcbf01e22bb79e3512390c802814ae

Gjest Gullguttene
Skrevet

Anna Anka, så forbausende bra norsk du skriver!

 

Takk for en god latter ;)

Skrevet

Troll.

 

Anonym poster: 7dab0dd8a52eb0df1a9d92c2f7095ecc

Gjest Husfrua
Skrevet

Som virkelig har kjærester/samboere/koner/partnere som ikke vil ha sex før det er gått 8 uker etter fødsel! -Tipper det er mange her inne som bruker fødsel og trøtthet etter den som unnskydning til å slippe å tilfredsstille mannen deres, og for det burde dere virkelig skamme dere.

tipper dere hadde vært rimelig mugne dersom dere hadde blitt avvist av mannen deres i 8 uker!

-Og jada, kom med det sludderet om at "mannen min syns det er greit. mannen min forstår. mannen min er enig med meg. Mannen min har sagt at det kan vente. bla bla bla.

INGEN mann eller kvinne syns det er ok å bli avvist i så lang tid. og det er helt forkastelig at dere utnytter det å ha født en unge. Dersom man har lyst, så har man sex. da er det bedre å inrømme at dere ikke vil!

Og JA, jeg har barn. opptil flere.

Og jeg snakker ikke sex samme dag som ungen er kommet ut, men 8 uker er kvalmt lenge.

 

DAgens utblåsning

 

Anonym poster: 0dbe8dd1870d4a37bd255e2e692b9db9

 

Maken til mye idiotiske meninger man skal finne her. Nå er det jo en gang slik at ikke alle er like heldige etter en fødsel. Jeg hadde bla alvorlige komplikasjoner etter keisersnitt med førstemann. Det var uaktuelt å i det hele tatt tenke på sex. Med nr to revnet jeg og fikk infeksjon som det tok lang tid å bli kvitt.

Mulig mange menn er veldig opptatt av sex, men folk er forskjellig. Jeg har en mann som respekterer meg og ønsker kun det beste for meg. Vi snakker faktisk sammen om ting(tro det eller ei) og klarer faktisk snakke om sex også. Så slutt å prøv å være en ekspert på noe du ikke kan noe om.

Skrevet

Ja han er det synd på gitt....

Skrevet

Har du barn hi?

Har du sydd to timer nedentil etter fødsel?

Har du hatt bekkenplager som har vært så kraftige at det har vært vondt å ligge?

 

Du viser svært liten forståelse..

Skrevet

å herregud HI,at det går an å være så hjernedød som slike som deg!

KAN DU IKKE FATTE OG BEGRIPE AT VI ER IKKE ALLE LIKE??IKKE ALLE HAR HATT SÅ JÆVLA LETTE FØDSLER SOM DEG, DER ALT GÅR TILBAKE TIL DET NORMALE ETTER 3 DAGER.

 

Må det virkelig mates med miniteskje her eller?

 

Det er som å si at alle blonde damer er dumme, alle damer i burka er undertrykt, at alle utlendinger er voldtektsmenn, DET FINNES ALLTID NOE AV ENHVER OG INGEN ER LIKE.

 

Skule tro du var 14 år i hodet ditt med slike LATTERLIGE utsagn som dette.

 

herrejeminin

 

Anonym poster: b12e62d79a8fe1b0d922082a7eddfc91

Skrevet

Jeg blødde i 12 og 11 uker etter fødselene jeg...Masse i 5-6 uker, litt mindre (som vanlig mens ) i 3-4 uker så en uke med MASSE igjen...Også gikk det knapt 4 uker, så var mensen i gang...Johooooo!!!!!!!!!!! Samt at jeg var sydd en god del første gang som ikke var helt bra gjort..Eller for bra????

 

Ble anbefalt og vente med sex til blødnign etter fødsel var over,- så da ble det slik.....

 

Anonym poster: 0b890020caea77af88d65789f0ffac9d

Skrevet

...hadde barnet mitt vært alvorlig sykt, hadde sex vært det siste jeg tenkte på...men det er nå bare meg da...

 

Anonym poster: d2ba8b897e0cf38f13b20a8b2c60cbe1

 

 

nå har det seg slik at alvorlige sykdommer kan være koniske ikke akutt livstruende. Men kan holdes i sjakk med rett behandling.

Skal jeg slutte å leve, være et menneske fordi jeg har et barn som er alvorlig sjukt?

Han får den behandlingen han kan få, og mer enn å ta vare på han, og gi han det han trenger kan ikke jeg gjøre.

-Sykt å dra diskusjonen til om jeg er en god forelder.

 

-Men for mange hadde det vel bare vært enda en grunn til å slippe sex

 

Anonym poster: 0dbe8dd1870d4a37bd255e2e692b9db9

 

Men hvorfor tror du at så mange ønsker å slippe sex? Føler du at du oppfyller en av oppgavene dine ved å 'gi' mannen din sex?

 

For de fleste av oss er sex noe man har når man er i humør og form til det - og ikke noe man bør gjøre.

 

Jeg kjenner at jeg får litt vondt av deg nå. Kanskje du prøver litt for hardt å være den perfekte partner?

 

Anonym poster: c7e35e72a76626cca3b398076d36a029

 

Er uenig med HI, men enig i akkurat det at mange kvinner ikke gidder å jobbe med manglende lyst (og da snakker jeg ikke bare etter fødsel), men kun har det når de er i humør til det. Er de aldri i humør til det, så må mannen bare akseptere at det er slik.

 

Jeg sitter på motsatt side, her er mannen som avviser meg hele tiden og vil ikke ha sex i det hele tatt. Og tro meg, det er veldig vondt å bli avvist og aldri bli begjært.

 

Anonym poster: e7be0c8fbdb33740fd4231e8957b57c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...