Gå til innhold

Småsnakk :)


CarmaCameleon

Anbefalte innlegg

Yeeeeey, gratulerer så masse med den milepælen, missme! :D 2uker og 3 dager så følger jeg etter, gleder meg! :D

 

Forma her er grusom... Våkna kl halv 7, kvalm som fy, sovna litt på igjen og har enda ikke klart å stå opp. Fungerer sjelden før kl 13-14 her i gården...:-/

Off, håper kvalmen din gir seg snart!! :)

 

Apropos rare drømmer: Da jeg sovna på igjen drømte jeg at Anja Edin (håndballspilleren) dreiv og skreiv til meg i statusene sine på Facebook, fordi jeg hadde hatt en enormt spennende status en gang som hu hadde ved et uhell snublet over. Og så plutselig titta jeg opp fra skjermen etter å ha kommet meg litt fra det her sjokket og var da plutselig backstage på idol eller MGP eller noe og hadde en sånn koordineringsjobb med å få folk hit og dit og inn på scenen og alt til rett tid og sånn. Føltes der og da ut som at jeg hadde gjort det der heeeele tida, og at livet mitt her som sykepleier og gravid og forlovet bare var en drøm... Sæææært...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, herlig drøm :) stakkars deg, håper kvalmen gir seg snart! Den skal jo liksom det i uke 13, krysser fingre :)

 

Gratulerer missme! Endelig over den magiske grensen :D

 

Formen min er grei, er plutselig veldig trøtt, og litt kvalm om kveldene, men skal absolutt ikke klage. Ryggen har begynt å trøblete seg litt, men satser på at det kommer seg når ting flytter seg opp og får bedre plass :)

 

I natt drømte jeg at Chuck Bass fra Gossip Girl og Frodo fra Ringenes herre flyttet inn her.....heeeeelt normalt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, fikk plutselig termin 30 august her av legen (jeg skjønner virkelig ikke noe av utregning ved IVF innrømmer jeg.. Jeg trodde terminen min var 15 september), så ser ut som jeg er en del av dere augustjenter her).

Har iallfall vært inne og lest her nå og må bare si at dere virker som en særdeles underholdene gjeng.

 

Ikke noen rare drømmer på meg som jeg husker nå. Men tror jeg drømte mer med nr en. Da sov jeg masse og husket drømmene, mens nå spretter jeg opp og løper til dataen for litt voksentid er fantastisk deilig tihi. Men be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ved IVF/ICSI regnes innsett som 2+0 forsto jeg det som. Litt usikker, kun fått bekreftet at jeg er 9+5, og da regnet de visstnok slik. Hvis du har termin 30., så hadde du vel kanskje innsett 5.desember? :) Er ikke helt klok på det der, men er visst noe sånt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, herlig å høre drømmene deres! I natt var det virkelig kaotisk: først ble jeg påkjørt av eksen min (som jeg absolutt ikke er venner med, heller motsatt) etterfulgt av at jeg og kjæresten min dro i bryllup til denne eksen min (som plutselig var blitt femti år gammel uten at jeg hadde eldres). Etter å ha kranglet og sagt hvor mye jeg misliker ham i bryllupet, dro jeg og kjæresten på McDonalds (seriøst, i dag har jeg ikke klart å tenke på annet enn McDonalds!). Etter DET igjen dro jeg på ridetur med en eller annen hest i flere timer, og våknet av at jeg falt av hesteryggen :P PUH, slitsom natt gitt! :P

 

Ellers har jeg begynt å bli LIVREDD for ul'en som er 7 februar. Jeg er så "sikker" på at det ikke er noen baby der inne at jeg blir gal av tanken. Når jeg var seks uker på vei var hcg-nivået mitt på over 21 tusen, så da var jo alt fint i alle fall.. Men nå er jeg bare motløs, er så sikker på at babyen ikke lever.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rart hvordan drømmene endres når man er gravid :)

Mcdonalds ja, det er nam nam, merker det er mat jeg kan spise mye av nå om dagen hehehe

Skulle ønske jeg hadde kick på sunn mat :)

 

Og takk for gratulasjoner, det føles godt å ha bikket 12 uker, men i dag har panikken tatt meg igjen, må slutte og lese om alle som mister tror jeg :)

Blir helt gal av og lese om de som har bært dødt foster i flere uker, men håper symtomer forsvinner om så skjer.

I såfall så skulle jo det love godt for min del, for her har alt forverret seg siste uka og jeg er like tom for energi som før sykemeldingen *blæh*

 

Velkommen inn til oss Kaksy, jeg trives godt her inne i allefall :)

Anitalilja, vi fungerer motsatt, jeg fungerer fint fram til 13-14 tiden, men da kommer kvalmen sigende og trøttheten angriper meg :)

 

Noen som vet hvordan det er i forhold til og være syk når man er deltidssykemeldt, må man ha sykemelding eller kan man ta egenmelding på den jobbaktive biten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gitt opp hele ivf terminutregningen jeg. Men hun som sa at terminen min er 30 august tok utgangspunkt i start av medisineringen. Og jeg trudde det ble regnet ut fra innsettelsestidspunktet...får se hva ul uke 18 sier. Blir vel den de tar utgangspunkt i senere.

Men jeg elsket logikken til legen jeg. Da var jeg plutselig lengre på vei og nærmere den magiske 2 semesterstreken.

 

Missme. Skjønner godt at panikken tar deg innimellom. Jeg jobber hardt med å være optimist her, for dette svangerskapet har vært trøblete til nå. Var ikke sånn med den forrige, da var alt plankekjøring.

 

Men satser på at det er en virkelig fighter baby og alt er bra her. Skal på ny ultralyd onsdag, så krysser fingrene.

 

Har iallfall fått mage plutselig???? Var ikke så tidlig forrige gang. Elsker den da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rart hvordan drømmene endres når man er gravid :)

Mcdonalds ja, det er nam nam, merker det er mat jeg kan spise mye av nå om dagen hehehe

Skulle ønske jeg hadde kick på sunn mat :)

 

Og takk for gratulasjoner, det føles godt å ha bikket 12 uker, men i dag har panikken tatt meg igjen, må slutte og lese om alle som mister tror jeg :)

Blir helt gal av og lese om de som har bært dødt foster i flere uker, men håper symtomer forsvinner om så skjer.

I såfall så skulle jo det love godt for min del, for her har alt forverret seg siste uka og jeg er like tom for energi som før sykemeldingen *blæh*

 

Velkommen inn til oss Kaksy, jeg trives godt her inne i allefall :)

Anitalilja, vi fungerer motsatt, jeg fungerer fint fram til 13-14 tiden, men da kommer kvalmen sigende og trøttheten angriper meg :)

 

Noen som vet hvordan det er i forhold til og være syk når man er deltidssykemeldt, må man ha sykemelding eller kan man ta egenmelding på den jobbaktive biten?

 

Ser ut som vi har ganske like symptomer missme, blir rett og slett litt utslått på ettermiddagen :)

Jobber du i IA-bedrift? Isåfall kan du ikke bruke egenmelding når du er delvis sykemeldt, hvis du blir syk utover det du er sykemeldt må du ha 100% sykemelding for de dagene det gjelder. I tillegg mister du retten til å bruke egenmelding når sykemeldingen din er ferdig i 16 dager. Hvis du blir syk før det har gått 16 dager må du også ha sykemelding.

Kjenner godt til regelverket i IA-bedrifter, men er ikke sikker på hvordan det er hvis det ikke er IA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missme og Bambine: Gud, jeg er utrolig glad for at jeg har det sånn som jeg har egentlig, for da kan jeg liksom unnskylde at jeg ikke klarer å overholde avtaler kl 10 og sånn, men "Beklager, men jeg sov så dårlig i natt, så klarer ikke å fungere helt enda..." :P Har funnet ut at det ikke er alltid da! Sånn som i dag våkna jeg kl halv 7, og sto opp 8. Fungerte dugelig, med det unntak at jeg sovna på sofaen like etterpå da, og var dugelig kvalm, men jeg kom meg opp! Så ser ikke like negativt på dagvakta jeg skal på på torsdag når det er sånn her. Meeeeeen... Så griper panikken meg, fordi jeg plutselig fungerer greit, og er da litt veldig engstelig for at noe har gått galt, og at jeg ikke har en spire i magen lenger... Må slutte å tenke sånn!!!!! :-/

Er helt enig, Missme, gjør vondt å lese om at det er så mange som går med et dødt foster i magen... Tenker jo at det selvfølgelig kan skje meg også... Har bestilt meg time til UL igjen da, når jeg er 12+2, så vi får se hva som skjer da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaksy: Hadde du kort, eller langt regime? Om det er kort regime, så kan det være riktig å måle både fra medisinstart og/eller innsett, tror jeg... Jaja, du finner ut av det på ordinær UL; er visst den man skal følge derfra forsto jeg det som :)

 

 

Og "magen" har kommet her og (er 9+5 i dag), som du kan se på bildet, men tror den går litt vekk etterhvert, for så å poppe opp igjen når jeg nærmer meg 20-25 uker, for akkurat nå tror jeg at jeg er litt hoven, oppblåst og greier, så får se :) Føler meg gravid da ihvertfall, og ELSKER magen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at det er fælt å lese om alle som mister, er helt sikker på det selv innimellom, men så prøver jeg å tenke at det går jo bra med de aller fleste! Jeg tror mange som skriver på forumet her gjerne har en sykdomshistorie og årsaker som gjør at det dessverre har gått galt så mange ganger....

Det er jo vanlig at symptomer kommer og går, så tenk heller at det er flott at formen er bra akkurat idag istedenfor å la dagen forsvinne i bekymringer....lett å si, jeg vet :)

Har bestemt meg for å ikke lese alle de triste historiene, men plutselig popper de opp på skjermen likevel.

Men vi klarer dette jenter, om 6-7måneder er vi lykkelige, nybakte mødre hele gjengen og flirer litt av alle bekymringene vi hadde i starten :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott tanke!! SÅNT liker jeg å lese! ;) Men ja, jeg leser alt, for føler så med alle som har mistet... Må bare prøve å distansere meg litt, er ikke annet å gjøre!

Hehe, jepp, lett å si, men jeg skal klare det etterhvert! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg slenger meg på denne tråden jeg også. Er 20 årog har fast jobb.Venter vår første! Vært i forhold i snart 5 år :-) Vi gleder oss veldig, men har på en måte ikke gått opp for meg enda. Er 10+5 i dag. Jeg føler meg heldig som ikke ha vært så dårlig. Kun uggen i magen i 7. uke og vært trøtt siden, men begynner å bli mer våken igjen:-) Tror det er en liten bump på magen, men føler heller at jeg har lagt på meg nå i og med at det er vinter (inne tid og spise tid :-p) Nå gleder jeg meg til 12 uker er gått og magen vokser slik at det kanskje går litt opp for meg? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som Sitrus og slenger meg med på denne tråden jeg også :) Har smuglest litt, og kjenner det kan være deilig å ha noen å dele hverdagslige ting med som skjønner hva det dreier seg om. All ære til min forståelsesfulle samboer altså, men det er en del ting i en gravid og hormonell hverdag jeg ikke tror han helt klarer å forstå seg på ;)

 

Er 27 år, student og samboer med kjæresten min. Er nå i uke 12+2. Skal på privat UL imorgen og grugleder med voldsomt. Er skrekkslagen med tanke på alt som kan være galt, selv om det så langt ikke er noe som skulle tyde på det. Ellers er formen forferdelig, har vært kvalm siden uke 6, 24/7 siden uke 8 og begynner å bli temmelig lei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at jeg ikke er den eneste som uroer meg for om alt skal være bra der inne! Noen ganger er jeg "sikker" på at det ikke er noen baby der inne, men heldigvis er det ultralyd om en uke.. :) Kjenner det skal bli godt å kunne senke skuldrene betraktelig! Er 10 uker på vei i dag også, såå stas :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nykommere! Godt å ha noen som går gjennom det samme og dele litt tanker med :)

Idag er det 1 uke igjen til den magiske grensen for min del, hurraaaaa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 10 uker i dag Skorpionen :D!

Og velkommen til dere andre :)

 

Jeg er litt oppgitt (les forbanna) over pedlederen min i dag, hun hadde sukket oppgitt til en kollega over at hun nå hadde fått seg en gravid assistent, kjenner jeg har lyst og fortelle henne at jeg er faen ikke hennes assistent og at den type holdninger hører ikke hjemme på vår arbeidsplass.

Motivasjonen er ikke akkurat økt her for og gå over til 100% når sykemeldingen går ut neste uke.

Ikke at jeg er i form til det heller, men nå skal jeg i allefall gå inn for videre 50%

Synes forøvrig det er greit at jeg får støyten av formen på ettermiddag/kveld, jeg er A menneske og fungerer best på dagen, så i så måte får jeg greit utbytte av dagen :)

 

Også en uke igjen til jeg er ferdig med første trimester, herre gud så rart og tenke på, men du og du så deilig :D Og en uke til jordmor, så neste uke blir spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempefrekt å si noe sånt! Skjønner godt at ikke motivasjonen er på topp da. Hvis formen ikke er bedre er det jo veldig greit å forlenge sykemelding :)

 

Jeg har jo litt lenger igjen av første trimester, begynt på uke 12 idag, men så på en sånn utregning at faren for spontanabort avtar 8 februar for meg, så det er en liten milepæl i seg selv :)

 

Håper jordmor klarer å lytte på hjertelyden når du har time, det gleder iallfall jeg meg til :)

Bestilte egentlig en sånn anglesound doppler igår for å lytte selv, men så leste jeg så mye negativt om den etterpå at jeg avbestille. Får heller vente i spenning til kontroller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og det er desverre ikke første gang hun lirer av seg klønete uttalelser, så dette var litt toppen av kransekaka.

Men men har bestemt meg for og ikke tenke mer på det i dag, for jeg blir bare tullete av det :)

 

12 uker er veldig deilig og passere, passerte den på søndag og man slapper mye mer av, for nå skal det litt til før man mister heldigvis :)

 

Har også hatt lyst på sånn angelsound/doppler, men har som deg etter og ha lest rundt omkring funnet ut at jeg får nøye meg med kontrollene og stole på at alt er bra i stedet for og stresse meg opp om jeg ikke finner hjertelyd.

Dessuten blir det desto mer spennende med kontrollene, og gleden over og høre den fantastiske hjertelyden :D

 

Om ikke jordmor finner hjertelyden får hun sende meg på UL for da kommer jeg til og få panikk, så i så måte kanskje håpe på at hun ikke finner den hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg måtte skrive i et eget innlegg her inne (hihihi) har vi vært så heldige og fått høre hjertelyden til lille gullet vårt i dag :D Herlighet, noe så ubeskrivelig har jeg aldri vært med på i hele mitt liv. Dette er ufattelig <3

 

Utrolig dårlig gjort av kollegaen din å si noe sånt altså, sånt skulle ikke ha fantes sted i et arbeidsmiljø :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...