Gå til innhold

Småsnakk :)


CarmaCameleon

Anbefalte innlegg

Alright, høres bra ut :D Hvor ofte gikk dere til kontroll i begynnelsen? Jeg fikk i alle fall jordmor-time en uke etter legetimen (jeg sa når jeg hadde lege-time) :) Føler meg heldig som får komme inn så tidlig, snart er det bare seks dager igjen til første kontroll :D IIIK :)

 

Ellers i dag har vi litt familiebesøk, og straks skal jeg begynne med middagen :) Blir litt sent i dag, men pytt sann ;) Like greit det iblant :) Noen som har planlagt middager fremover forresten? Vet hva valget havner på i dag, men jeg er så dårlig på finne på retter for tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dt er greit å gå til kontroll en gang i mnd. Jg pleier alltid å ha første kontroll hos legen, og resten av kontrollene pleier jg å ha hos jordmor. Synes dt er mindre hektisk og kosligere der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får bare se hva jeg syns er best av de to egentlig :) Tipper det blir jordmor jeg vil ha tettest oppfølging av i alle fall, tror nok det er størst muligheter for det også :) Gleder meg veldig :D

 

Forresten, har spurt på Skravlesiden også, men tar det her i tillegg :) Jeg skal allerede til å se "What to expect while expecting" og "baby on board", har dere flere film-tips? Gjerne samme sjanger (komedie), men også opplysende filmer på feks. youtube hadde vært fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått erfare at jeg må være ytterst forsiktig med å løfte tungt, fikk en intens smerte i siden etter å ha bært opp min 18 kg tunge koffert i stad, var sikker på at løpet var kjørt nå, men ser ut som det har roet seg nå, så ingen store bevegelser på meg resten av dagen nå nei :)

 

Forresten dere som jobber nattevakter, har dere snakket med legen om dette?

Ei venninne av meg som er sykepleier fikk ikke lov å jobbe nattvakter når hun gikk gravid pga det visstnok var større fare for å miste. Ikke helt sikker på hva årsaken til det er, mulig det bare gjaldt henne også for den saks skyld, vet hun slet md lavt blodtrykk under svangerskapet.

 

Det med tunge løft kjenner jeg litt på og, er ytterst forsiktig med sånt nå! Og i tillegg brå bevegelser til side og sånn... Lettere småvondt da ja! :P

 

Jeg tenkte å bestille meg legetime i går (torsdag), men pga at legekontoret åpnet først kl 10, og jeg var ferdig på jobb kl 08.30, så klarte jeg ikke å holde meg våken. Så jeg prøver igjen i dag :P Jeg er veldig usikker på hvordan det her går... Er vanligvis plaget med lavt blodtrykk, så burde vel strengt tatt ikke jobbe natt.. Allikevel er det jo så at jeg blir stressa når jeg jobber noe annet enn natt (er veldig nattmenneske!), og ser ikke for meg at det er bra. I tillegg kjenner jeg at alle symptomene mine (annet enn litt ømme bryster) så godt som har forsvunnet i natt på jobb. Må ærlig innrømme det bekymrer meg litt, så må nesten bare bestille meg legetime. Om det viser seg at nattjobbing ikke er så bra for meg allikevel, så burde jeg kanskje gjøre noe nå, hvis ikke så er det på'n med 4 nattevakter neste uke, og så 3 nattevakter helga uka etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg fryktelig spent, skal til legen, har mye på hjertet til henne i dag :)

Jeg kommer nok til å benytte meg av både jordmor og fastlege. Har hatt fastlegen min i 6 år ca og hun kjenner meg på godt og vondt, hva jeg trenger og ikke trenger så føler det riktig å ha oppfølging av henne også.

 

Middager ja, det er litt slitsomt det der, for jeg vet aldri hva jeg vil ha til middag før jg er klar for å lage middag, men tenkte jeg skulle ta en storhandling i dag, handle inn masse grønnsaker og litt kjøtt og fisk så jeg har det.

Har hatt en veldig lang periode hvor jeg har vært fysen på grillmat, men det har begynt å gi seg, så nå er planen å kjøre på med masse grønnsaker, kylling og annen sunn mat så skal prøve å sette opp ukesmeny som jeg tvinger meg til å følge :)

 

Høres lurt ut å bestille time hos lege Anitalilja, det er sikkert ikke noe farlig at symtomene forsvant i natt, men greit å sjekke det ut for å få roet seg ned.

Jeg har hatt dager hvor jeg ikke har vært kvalm f.eks, til å begynne med ble jeg stressa av det, men siden puppene hele tiden har vært ømme så har jeg trøstet meg med det :)

 

Hvor er dere andre fra forresten?

Jeg er fra finnmark, men bosatt i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnitaLilja:

Jeg håper du finner en ordning på det, jeg kjenner at det å jobbe hadde vært utrolig tungt for meg i det hele tatt nå. Gikk tur i går, og bare etter en liten time fikk jeg noen merkelige følelser i magen, bittelitt vondt (ikke verre enn mensen) og ganske så ubehagelig.. Håper virkelig det går i orden, og at du får snakket med lege om det :)

 

Missme:

Hvordan gikk det hos legen? :D Jeg har sovet helt til nå - og klokken er straks seks om kvelden. At det går an :P Jeg har fått helt dilla på å være skikkelig sunn! La meg innrømme det først som sist; det er IKKE typisk meg, haha. Nå kan jeg gomle i meg brokkoli som snacks, og det var noe jeg bare spiste fordi jeg vet at det er bra for meg tidligere. Noen som tipper gutt her, i følge mytene eller? :P

 

Jeg bor midt mellom Ålesund og Molde, forresten :) Symptomene mine er ikke annet enn ømme/tunge pupper og veldig trøtt. Ja, også utrolig oppblåst! Kvalmen har heldigvis ikke vist seg, håper virkelig den holder seg unna. Har emetofobi skjønner dere, så jeg er LIVREDD for å kaste opp. Har ikke skjedd på langt over ti år, men er likevel livredd for det. Går i terapi for det, da det ødelegger hele livet mitt. At jeg turte å bli gravid sier mye om hvor ønsket lillegull virkelig er :) Heldigvis er det ingen emetofobikere som kaster opp under svangerskapet, så jeg kan vel trøste meg med det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som sagt å høre med legen min den andre (er da akkurat 6 uker på vei) om han kan henvise meg til tidlig ultralyd (drømmen er mellom uke 7 og 8 allerede). Er det gode nok argumenter at jeg for det første ikke er HELT sikker på hvor langt jeg er på vei (testet positivt i det jeg anser som 3+3 i følge mensen, men syklusen min har vært på bærtur lenge - så godt mulig det ikke stemmer), moren min har selv mistet to ganger og det at jeg har spiseforstyrrelser - så det å få se babyen min hadde gjort det mye enklere for meg å fortsette det gode sporet jeg er i nå mtp. mat? :)

 

Jeg lurer også på, tror dere at har regnet ut riktig når jeg sier at jeg er 5+1 i dag? Negativ test 3+2 og positiv test 3+3. Jeg kan vel ikke bli satt TILBAKE når jeg testet så tidlig, men et lite ønske om at jeg er litt lenger på vei enn jeg tror er jo der.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det gikk bra hos legen, ble ikke tatt noen prøver i dag heller, vi bare pratet litt og så sjekket hun urinen som så veldig bra ut :)

Og så skal jeg tilbake i uke 3 for offisiell 1 svangerskapskontroll, da skulle hun kjenne på magen og eventuelt henvise meg til tidlig UL for å sjekke muligheten for tvillinger.

Vi skulle også ta en oppsummering på hvordan det er å jobbe da og eventuelt sykemelde meg deltid eller heltid, alt ettersom.

Fikk klar beskjed om å ikke løfte tungt og følge kroppens signaler.

Smertene jeg har hatt var ikke noe å bekymre seg over siden jeg ikke har hatt noen blødninger.

Så litt mer avslappet nå og ikke minst gleder jeg meg til neste time og krysser fingrene for tidlig UL :D

 

Litt usikker på om frykt for å miste er grunn nok til tidlig ul, da må du eventuelt hatt blødning tror jeg.

Det med spiseforstyrrrelse kan nok være grunn til tidlig UL, men du får nesten bare høre med legen når du er der.

Når var det du skulle dit?

Min termin og hvor langt jeg er på vei er regnet ut i fra siste mens og det stemmer nok ganske greit med tanke på unnfangelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten dere som jobber nattevakter, har dere snakket med legen om dette?

Ei venninne av meg som er sykepleier fikk ikke lov å jobbe nattvakter når hun gikk gravid pga det visstnok var større fare for å miste. Ikke helt sikker på hva årsaken til det er, mulig det bare gjaldt henne også for den saks skyld, vet hun slet md lavt blodtrykk under svangerskapet.

 

Jeg jobber som sykepleier og har kun nattevakter på min turnus. Har snakket med legen min om dette, og det er bevist at nattjobbing øker sjansen for spontanabort. Jeg har da krav på tilrettelegging og kan ikke arb.giver ordne dette må jeg få svangerskapspenger.

Akkurat nå er jeg sykemeldt pga kvalme, men etterhvert skal jeg tilbake i jobb på dagtid. Er kvalm hele døgnet, men kaster ikke opp. Ringte føden her jeg bor og de tilbyr akupunktur mot kvalme, men ønsket ikke og gi dette før etter uke 12 da dette var kroppens måte og reagere på graviditeten på, og dette ville de ikke tulle med. Synes det hørtes litt rart ut, men vi ble enig om og snakkes om 2-3 uker. Er 7+0 i dag.

Innmari spent på UL om seks små dager. Hadde en trasig opplevelse på UL sist svangerskap, så håper inderlig alt står bra til!!! Tror med ganske stor sannsynlighet at vi skal ha tvillinger :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra, Missme! :D Krysser fingrene for tidlig UL for deg jeg også, da må du selvfølgelig love å oppdatere oss :D

 

Endelig mamma: Vet du noe om hvorfor nattejobbing er farligere enn annet? Jeg jobber ikke, men kjenner at jeg blir litt urolig likevel - døgnrytmen min er helt på trynet. Det kan da vel ikke ha så veldig mye å si når jeg uansett tar livet med ro på alle plan..?

 

Jeg har planer om å ta akupunktur mot både angsten og for å forhindre morgenkvalme, dette kan jeg visst få allerede nå. Burde jeg la være da kanskje? :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg hos legen i dag! Føelr jeg ikke fikk så enormt mye ut av det annet enn medisiner for halsbrann, men ja, ble nå litt klokere da.

Hjertebanken jeg har kjent litt på er visst binyrene mine som spiller meg et puss og gir meg et adrenalin-kick inniblant. Ufarlig, men utrolig plagsomt :P

Symptomene som forsvant i natt kom jo tilbake for fullt da jeg traff sofaen etter jobb! Og cb digital viser i dag "Gravid 3+", så har klart å senke skuldrene litt ;)

Har vært i samtale med arbeidsgiver om å få tilrettelagt litt. Nå i første omgang ønsker jeg å prøve meg litt nattevakter (ca halvparten av de jeg har), og så flyttes over på dag/aften resten. Skal til samtale med fastlegen min den 10.januar, og UL den 8.januar, tenkte jeg skulle høre med de om jeg burde slutte helt med nattevaktsjobbingen. Legen i dag sa at det var veldig vanskelig å si, og ga meg bare svada-svar :P

 

Endelig mamma: Så herlig at du tror du venter tvillinger da! :D Kan jeg spørre hva som gjør at du tenker det? Er det noen spesielle symptomer du har eller så? :) Krysser fingrene for at du slipper noen ubehagelige opplevelser dette svangerskapet! :)

 

Jeg er forresten opprinnelig fra østlandet, men er bosatt i Ålesund i lag med samboeren min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har planer om å ta akupunktur mot både angsten og for å forhindre morgenkvalme, dette kan jeg visst få allerede nå. Burde jeg la være da kanskje? :s

 

Det sies at man helst skal vente til over første trimester pga at det kan forstyrre kroppen såpass at det kan øke faren for spontanabort eller noe... Allikevel har jeg nå ei venninne som var veldig plaget med kvalme som tok det fra uke 5-6 eller noe, og det gikk nå helt fint! Så kanskje lurt å snakke med lege/jordmor og spørre der, de har kanskje mer peiling på sånt ;)

 

Off, føler virkelig med deg med emetofobien din! Har ei venninne som sliter med det, og hun får totalt panikk så fort noen i nærheten har spysyka eller så, og kollapser totalt. Absolutt ikke noe å spøke med har jeg skjønt! :-/ Håper du får hjelp gjennom terapien da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig, Anitalilja! Jeg må nok svi av en digitaltest i morgen også, dersom den viser 2-3 eller 3+ i morgen skal jeg klare å senke skuldrene litt. Billigtestene bruker jeg i fleng fremdeles, nå er gravid-streken mye sterkere enn kontrollstreken, og den dukker opp lenge før fargen har vandret hele veien bort til enden :) Da MÅ jo alt være i orden, vel?! :)

 

Kjedelig at legen ikke kunne gi noe godt svar på om du burde kutte ut nattejobbingen eller ikke, skjønner at det er frustrerende altså! Du får prøve å lytte til kroppen din, det er nok uten tvil det lureste vi kan gjøre :) Også så gøy at du bor i Ålesund du også! Da sees vi på føden :D Hadde vært moro med gravidtreff etterhvert ;)

 

Får høre med både lege og jordmor angående akupunktur, ja. Jeg er jo verken plaget med noe særlig angst eller morgenkvalme nå, så det er jo ikke noe hastverk sånn sett :) Bare livredd for å få det..

 

Samme her med tanke på angsten! Det er GRUSOMT, og noe jeg aldri ville ha unnet min verste fiende en gang.. Det at jeg har blitt gravid likevel, syns jeg sier så utrolig mye om hvor ønsket lillegull virkelig er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt gikk bra hos legen for deg og Anitalilja :)

Høres også bra ut at du har fått tilrettelagt på jobben, det er viktig å ta vare på kroppen nå :)

Er rart med symtomene, jeg har det litt på samme måte, kan være lenge uten andre plager enn ømme pupper og så bekymrer jeg meg og så bom så kommer kvalmen og andre ting.

 

Er livredd for å spy, men tror ikke jeg har fobi mot det, men likevel jeg spyr ikke dersom det ikke er heeelt krise, så sjelden jeg spyr og som resultat av det er jeg ofte mere kvalm, så tidvis slitsomt, men glad jg ikke har fobi om ikke annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, det eneste som kan minne om graviditet nå er puppene, trøttheten og magen som er så oppblåst at det ser ut som om jeg hører hjemme i 3. trimester :P Bare stas, selvfølgelig ;)

 

Ja, uff, med meg er det slik at det tidligere gikk utover hele livet mitt. Kunne ikke være sosial, klarte ikke å dra på butikken eller noe som helst i frykt for at noe jeg kunne komme til å ta på var "infisert". Nå er det mye bedre, og selv om jeg fremdeles er like redd for å kaste opp som alltid, klarer jeg å tenke logisk. Jeg kan nok alle triks i boken for å unngå å kaste opp, så jeg føler meg rimelig trygg - fobien til tross :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dissa billigtestene er utrolig greie å ha, går endel av de enda hos meg og :P Tenker jeg skal klare å slutte litt av nå da, for er liksom så rolig akkurat nå med tanke på at jeg begynner å få mer troa på at det her kan gå veien. Tror det ble litt mer "virkelig" på en måte, da jeg måtte snakke med ene sjefen min og levere et ark med tilrettelegging ved graviditet. Er helt sinnsykt... Jeg klarer faktisk mer å tro nå at jeg har en liten spire i magen... :) Samboeren min driver og kaller meg MamaBear, det hjelper jo og på følelsen av å være gravid :P

 

Lillegullet klarer heldigvis ofte å se forbi slike ting og gjøre akkurat det det føler det er ment å gjøre! :P Er det som er så fantastisk med dissa små spirene... De er faktisk ikke noe annet enn mirakler syns jeg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gleder meg til å få legetimen overstått (gruer meg VELDIG - til tross for at jeg nettopp gledet meg, haha), så jeg får se hcg-nivåene stige. For det SKAL de jo selvfølgelig gjøre :) Kjæresten min sier også ofte slike ting som "neimen, skal du bli mamma du da?" eller "det er klart jeg skal gjøre det, du har jo babyen min inni der" og lignende :D Herligste følelsen noen gang :)

 

Jeg må nesten spørre - kun for nysgjerrighetens skyld - når det blir to mammaer, hva tenker dere om rollene rent kallenavn-messig? Vet om et lesbisk par som er "mamma" og "mamii" feks, hehe. Det er jo en fin ordning :) Ellers syns jeg det er helt utrolig flott at det har kommet så langt at det å bli gravid faktisk er en mulighet for lesbiske også, jeg kjenner mange lesbiske (eldre) som lenge har vært triste for at den muligheten ikke var til stede da de var yngre og barn var et samtaleemne :/

 

Jeg er så enig, de ER virkelig mirakler <3 Lille babyen min jo! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en vindunderlig følelse når kjæresten sier sånt :) Jeg rett og slett elsker det <3

 

Hehe, nei så langt i planlegginga har vi ikke kommet enda :P Tenker litt at vi må se hva som blir naturlig for oss når det nærmer seg. Har ikke lyst til å presse på barnet å skulle kalle oss mamma og mor om det er mer naturlig for oss å kalle oss mor og mams f.eks. Så det får vi se når vi nærmer oss :P

 

Mhm, det er utrolig bra at det er mulighet for det! Vi visste jo ikke om det før vi snakka med legen om det og hu fant det ut for oss. Ble rørt til tårer da vi fikk vite det. Er merkelig hvor sterkt detta ønsket om barn kan være altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ja :) Moren min kaller meg mamma og kjæresten min for pappa på gøy iblant, er så koselig så :D Han fikk jo for så vidt babysokker og rangle i jul av henne også :P Haha :P

 

Ja, ser den! Det blir jo det det blir til uansett, jeg er sikker på at det kommer naturlig etterhvert :) Haha, jeg og mine spørsmål iblant altså :P

 

Det er vel ikke så lenge siden det ble lovlig tror jeg? Syns å huske det ikke var lov å gifte seg en gang for bare noen få år tilbake.. Som jeg alltid har sagt; en mann og en kvinne kan jo plutselig bli gravide og bli gode foreldre - selvfølgelig. Et lesbisk/homofilt par kan ikke bare plutselig havne i en slik situasjon, så det sier jo seg selv at det er mye mer gjennomtenkt enn hos de aller, aller fleste. Ikke minst med alt man må igjennom for å faktisk bli gravid etter å ha bestemt seg for det.. Nei, åh, jeg er SÅ glad for at det er en så god mulighet for det som det er i dag :)

 

Merket forresten godt hvor godt passet på jeg blir altså! Det er jo speilglatt ute, så når vi gikk tur i sted var det ikke sjelden jeg hørte "nå må du være forsiktig vennen min" eller "gå helt ut i kanten der, der er det ikke så glatt" :P Tihi, ikke så rart, jeg har jo den aller viktigste jobben i verden akkurat nå <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+ 1 idag, og har ikke så mye symptomer, noe som gjør meg litt nervøs ;) Litt ømme pupper og litt diffuse vondter i magen. Jeg har snakker med jordmor som sier dette høres helt normalt ut og sier at jeg bør glede meg over at formen er fin istedenfor å bekymre meg for at den ikke er dårlig. Så prøver å tenke positivt, det er jo helt vanlig og ikke ha plager i svangerskapet også :)

Har tatt 2 positive tester, og kommer ikke til å teste mer ettersom testene kan vise feil når du er kommet litt ut i svangerskapet, og den bekymringen vil jeg ikke ha!

Jeg har valgt oppfølging av fastlege og privat jordmor, og skal dit om 1 uke, tidlig ul har jeg bestilt privat til uken etter. Det skal en del komplikasjoner til for å få dekket tidlig ul gjennom det offentlige, de med problemer må jo prioriteres:) tror en privat ul koster ca 1000, litt avhengig av hvor man går.

 

Jeg er også sykepleier og har hørt fra bedriftsjordmor at nattevakter i seg selv går fint hvis formen er bra, men symptomene forsterkes hvis du blir sliten, og derfor kam det være greit å la være. Ellers er det anbefalt å jobbe stabile vakter, altså bare natt eller bare dag/kveld, det å snu døgnrytmen i en 3-delt turnus kan være uheldig :)

 

Ellers er jeg 33 år og gravid første gang etter første forsøk, vi er veldig glade og gleder oss masse til p bli foreldre, det er jo litt uvirkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen, Bambine! De eneste gangene jeg kjenner at jeg er gravid, er når jeg er sliten :) Litt skummelt, men testene er så positive som de kan få blitt :) Har dessverre helt feil døgnrytme, så det ble visst ingen test på meg.. Noen som vet om Apotek1 er åpent noe mer før andre nyttårsdag? Usikker på hvor "hellig" de dagene er ift. det? Mååå jo ta en digitaltest før legetimen den tredje kjenner jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vistnok være 9+3 i dag, jeg er kvalm ommentrent 24/7, men kaster ikke opp heldigvis :) Vet ikke om kvalmen kommer av at jeg er gravid eller av noe annet siden jeg har vært plaget med kvalme siden september:s Har tenkt å dra til lege for å se om det er mulig å finne en årsak, er så slitsomt å være kvalm hele tiden... Men så ble jeg gravid og da har jeg ikke hatt lyst til å gjøre noe annet enn å gjemme meg og ikke møte dagslys i det hele tatt.. Denne graviditeten var absolutt ikke planlagt, vi har vær heldige å få 3 passelig tette barn som ikke har vært planlagt, er 2 år akkurat mellom hvert barn og nå venter vi nr 4(vil være 2,5 år mellom nr 3 og 4).. Vi fikk reksjoner da vi fortalte at vi ventet nr 3 og jeg vet det kommer sikkert et par kommentarer når nyheten om nr 4 kommer også.. Ikke at det er noe værre enn at vi har vel nok med de barna vi har(ene gutten vår er ganske turbo) og vi har hund og mannen min jobber mye så jeg er mye alene med dem. Men har ingen problemer med det i det hele tatt og slik vi har det fungerer fint for oss så egentlig er det litt ergelig at andre, spesiellt andre i familien vår gidder å legge seg bort i det.. Dette har i allefall fått meg til å føle skam over å være gravid igjen. Jeg er veldig bekymret for hva folk rundt om kring vil si, selv om jeg ikke burde bry meg, det er vårt valg å beholde, vi kunne tatt abort, men det er noe jeg antakeligvis aldri kunne gjort om vi så ventet nr 10. Jeg er også nesten litt flau over at vi har så lett for å bli gravid og så leser jeg overalt om alle de som sliter på årevis med å få bare 1.. Jeg har pcos og vi slo oss til ro med at vi antakeligvis ikke kom til å bli gravide så raskt med nr 1, men det tok 5 mdr. Nå sist så var vi uheldig å ikke bruke beskyttelse 1 gang og så ble jeg gravid, 1 GANG!!! Jeg kan fremdeles nesten ikke tro at det er sant, men sånn er det og nå må vi finne oss ny bil :) Det er vel egentlig den eneste bekymringa jeg har, vi har ikke den beste økonomien og biler koster, men det er den eneste invisteringen vi trenger å tenke på og det er veldig ok:) Tips til bil for 4 barn tas i mot med stor takk, vi har en peugeot 307sw nå, men må også ha plass til et hundebur bak og vil egentlig ikke ha så stor bil som det caravelle er.. men det er vel ingen vei utenom nå?! Men gratulerer til alle dere som venter deres 1. Det er en fantasktisk opplevelse og det er egentlig fantastisk å være gravid når man begynner å kjenne liv og kvalmen og tretten er borte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg xherax! :) Det blir nok en stor lykke å få nummer fire også, det er jeg sikker på :) Bekymringer blir det nok alltid, men jeg er sikker på at det skal gå helt fint. Jeg tror jeg hadde blitt utrolig sint og lei meg dersom noen skulle blande seg opp i det at vi har valgt å få et barn (nå er det jo vår første, men tenker generelt), det hadde nok gjort hormonene mine enda villere tipper jeg ;) Får håpe de klarer å glede seg på deres vegne uansett :) Ingen kan krangle på at en baby er en ren og skjær lykke! :)

 

Får også håpe at kvalmen din gir seg snart, høres ikke noe greit ut. Jeg er livredd for å kaste opp selv, så gjør absolutt alt jeg kan for å unngå det. Er 5+3 nå, og føler meg passelig trygg på at om jeg ikke har blitt dårlig til nå, slipper jeg nok unna ;)

 

Har dessverre ingen tips til bil, men å saumfare Finn.no er nok sjelden en dårlig idè :) Masse lykke til, og GRATULERER! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skorpion91 kan jg bare spørre om noe, fordi du skrev tidligere i et innlegg at du skulle bare ha et barn.....så jg ble litt nysjerrig på hvorfor?? Soooorrry hvis jg ble for personlig nå :( Du bestemmer selvsagt selv om du vil fortelle eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...