Gå til innhold

Småsnakk :)


CarmaCameleon

Anbefalte innlegg

Og daaa var nyheten offentlig for vår del! :) Føles riktig å dele det allerede, særlig når de nærmeste ikke har vært så altfor flinke til å lukke munnen :P Hihi <3 Det er nå det føles virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wooow hehe :) Jg var på første kontroll i dag. Var 9+1 :) Mn skal nok klare å holde mg til 12 uker er ferdig. Så skal jg og min bestevenninde som har termin ei uke før mg ha en jentekveld. Hvor vi skal invitere alle vennindene våre og DA skal vi avsløre graviditetene :) :) :) Vi gleeeeeder oss som barn ;)

Endret av Urwa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Skorpion, jeg klør etter å offentliggjøre det selv, men om to uker slipper jeg det løs på jobb og så har jeg planer om å offentliggjøre graviditeten på fb på morsdagen, tenkte det var en bra dag og gjøre det på :D

 

Så gøy at du og bestevenninnen din har termin med 1 ukes mellomrom Urwa! Blir nesten litt misunnelig :) Orginal måte og avsløre det på forresten!

 

Jeg var på første offisielle kontroll i går og urinprøven var helt fin (var veldig spent pga at jeg er rene sukker junkien etter at jeg ble gravid) ingenting å sette på fingeren der og blodprosenten var også veldig bra, 13,7.

Ble sykemeldt 50% fram til og med 10. februar, og skal jobbe korte dager på jobb og allerede andre dag med kort dag merker jeg endringen, den er heeeelt syk.

I kveld f.eks satt jeg i sofaen og fant plutselig ut at jeg skulle vaske badet, og det til tross for at jeg har gått meg en laaang tur i dag, så viser at sykemeldingen virkelig var nødvendig og helt fantastisk deilig. Jeg lever igjen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Awwhh, morsdagen hadde vært moro ja :D Vi klarte bare ikke å holde oss lenger, dette skal jo gå så fint uansett! :)

 

Hvordan går det med formen deres da? I går skulle jeg ut for å lufte hundene en tur, men måtte sette meg ned med èn gang jeg kom ut. Skikkelig kvalm, svimmel og hetetokter uten like. Følte meg som en syttiåring der og da! Jeg har lest at uke 7 ofte er den verste, så jeg får vel bare bite tenna sammen, rose samboeren og heller veie opp for alt jeg ikke kan gjøre om et par uker.. Ugh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fant ut at det måtte være en bra dag å gjøre det på og da runder jeg 14 uker så tenker det er greit å annonsere det da til resten av de som ikke vet noe enda :)

 

Min form er opp og ned som vanlig, vært noe helt jævlig kvalm i dag så skippet middag, men har fått meg et nytt liv nå som jeg jobber kun korte dager :)

I går var jeg og trente (35 min sykkel og 20 min styrke) og det var såååå godt, gikk til og fra som utgjorde 6 km totalt.

I dag har jeg bakt brød og ryddet i kjøkkenskap og gått gjennom litt gamle papirer og kastet masse, så jeg har helt klart mer overskudd om dagen :)

 

Husker ikke lenger hvordan min form var i uke 7, føles som en evighet siden hehe, jeg har har hatt mine verste dager i uke 9, men det var sikkert en årsak til at jeg ikke fungerte og jobbe 100%.

 

Fortalte forøvrig sjefen min i går at jeg var gravid, og det gikk veldig fint, hun ble glad og syntes det var kjempe hyggelig! Godt man har forståelsesfulle sjefer :)

 

Alt bra med dere andre? hvor langt er dere nå?

I dag er jeg 10+2, heeeelt sykt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er superdårlig på sånt, så må spørre: Hvilken søndag er morsdagen på igjen?? :P

 

Hehe, forståelsesfulle sjefer er helt fantastisk!! Fant ut at å jobbe med kvinnelige sykepleiere som sjefer, som har barn selv, er helt sinnsykt godt. De er veldig strenge med at jeg må passe på meg selv, alt blir helt tilrettelagt på jobb, og de deler av sine egne erfaringer om å være i jobb som gravid, og spør jevnlig hvordan det går med meg og samboeren når jeg er innom med sykemelding og lignende. Føler meg veldig godt ivaretatt :)

 

I dag er jeg 7+6 faktisk, og forma er så som så. Periodevis helt grusom, men så er den grei igjen, sånn nå, og da tenkte jeg å fungere litt etter å ha spist litt :) Er så glad for å lese at du fungerer endel nå, gir et lys i mørket til meg som ikke gjør det helt enda! :P

 

Åååh, så flink du er som trener! Jeg har ikke kommet meg så langt, men vil veldig gjerne prøve å trene når forma tillater det :) Er det noe spesielt du trener når du trener styrke? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du har mer energi og bedre dager på grunn av det :)

Jeg er i lykkerus idag, har fått sett et bitte lite nurk på tidlig ul, alt så helt flott ut og den lille var 18mm. Er veldig lettet nå, og det har endelig blitt litt virkelig :)

Formen er stort sett bra, småkvalm og trøtt om ettermiddag/kveld. 8+4 idag ifølge menstermin, men 8+2 på Ul termin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsdag er alltid andre søndag i februar :) så bra at du har forståelsesfulle sjefer! Jeg har ikke fortalt noe på jobb enda, gruer meg til det siden jeg samtidig har bestemt for å gå tilbake til min gamle jobb etter permisjon, plutselig litt andre ting å ta hensyn til etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsdag er som nevnt 2 søndag i februar, i år blir det 10 februar :)

 

Det er så viktig med støtte rundt at man er gravid har jeg funnet ut, merker hvor sårbart det er og da gjør det så godt når alle er positiv :)

 

Det er håp for alle ja, håper du kommer i bedre form Anitalilja, mitt største problem har jo vært mangel på energi og at jeg har vært kronisk trøtt.

Men det skjedde en kjempe forandring som sagt når jeg gikk over til halve dager på jobb.

Humøret har steget ti hakk når jeg føler at jeg orker å gjøre ting etter jobb.

 

Jeg elsker styrke og er kjent for å pushe alle grenser på apparatene, men nå tør jeg ikke så mye, så i går trente jeg bare litt bein og armer, tok ikke sjansen på så mye mere.

Er livredd for å ta i for mye, nettopp fordi jeg er litt for god på pushingen hehe

Men gikk bra, og tror det var fornuftig og ikke trene mer enn jeg gjorde, så fortsetter nok med samme program til formen har kommet seg så får jeg se om jeg øker noe.

Fram til jeg begynte å trene i går så har jeg gått mye turer, siden jeg er overvektig er jeg veldig opptatt av å få mosjon så jeg holder formen.

 

Hva jobber du med nå Bambine og hva skal du gå tilbake til etter permisjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også vant til å trene styrke og har jogget mye fram til positiv test og mindre energi. Som deg missme prøver jeg å holde meg i aktivitet ved å gå turer, men merker at jeg har lite til overs etter en dag på jobb. Jeg er sykepleier og jobber som leder, hadde behov for å prøve lederjobb en annen plass for å få litt nye utfordringer, men har fått veldig lang reisetid til og fra jobb. Så når jeg går tilbake får jeg et litt annet innhold i jobben og mye kortere reistid til og fra jobb, derfor mer tid til den lille :)

 

Ellers fikk nærmeste familie vite nyheten igår, og det ble mottatt med jubel :) vil ikke si det til flere før om et par uker selv om legen sa på ultralyd at det var like liten risiko for at noe skal gå galt som om jeg var i uke 12. Hurra!!

 

Ha en strålende dag damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og gå turer er vel verdt når man mangler energi til å trene :)

Skjønner at du vil tilbake til gamle jobben etter endt permisjon, greit å ha kortere reisevei til jobb når kabalen skal gå opp.

 

Hyggelig å høre at de tok det pent (noe annet burde forsåvidt være uhørt, men man vet aldri)

 

Selv har jeg innsett at klarer jeg å holde det skjult i to uker til har jeg flaks, magen har poppa noe helt sykt ut bare siden i går, måtte ta bilde i stad for å se hvor "ille" det er.

Jeg er 10+3 så nå begynner jeg virkelig å mistenke at jeg bærer på mer enn en baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Ser at du har fått en fin mage :) det er helt sikkert bare 1, men er det flere skal det nok gå fint det også, en "liten" utfordring når du er alene, så skal krysse fingre og tær for deg :)

Jeg kan trøste deg med at jeg også har begynt å få en liten mage som jeg ikke klarer å trekke inn, men det var helt tydelig på ul at det faktisk bare er 1 der inne :)

 

Sånn sett er det jjo en fin tid å være gravid like etter jul, er jo ikke uvanlig med noen ekstra kilo da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å se at det går så fint med dere :D Jeg er straks åtte uker på vei (klokken NÆRMER seg jo tolv..), og har sluppet unna med å "bare" være ekstremt trøtt og sliten. I dag klarte jeg ikke en gang å gå de få minuttene opp til svigers (familieselskap), så middag til meg ble med samboeren hjem :D Herlig med så støttende familier på begge våre sider altså :)

 

Ellers har jeg vært mye plaget med det jeg har funnet ut er KYNNERE (ja, så tidlig!). Normalt merkes det jo bare med mensmurringer i mage/rygg, men med meg kommer det i skikkelige tak. Ble jo livredd i går, men så lenge det ikke er blod til stede er det nok ingenting å være redd for :) Symptomer og alt er på plass, så prøver å bare glede meg til ultralyden den syvende februar (er da akkurat 11 uker, så vi får jo se et bittelite menneske!) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, kynnere så tidlig?? Dæven... Satser på at jeg kommer meg unna sånt, har bare kjent litt stikninger og lette mensmurringer, men har lest meg opp såpass at jeg tror dette er helt normalt, og bare livmora som strekker seg :)

 

Hehe, gleder meg til å se et lite menneske på ultralyd, sist gang var det jo bare en liten klump med hjerteslag!! Sliter litt med å motstå fristelsen å ringe og bestille en ultralyd til rundt uke 12, men har avtalt med samboeren å prøve så langt det er mulig å holde ut til ordinær ultralyd i uke 19..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer nok mest på magen min fordi jeg i utgangspunktet har endel mage så at den skulle forme seg om til gravidmage så tidlig var i tidligste laget for min kropp, men for all del vi får se, er ikke så veldig sikker på at jeg bærer på tvillinger, tenker mest at det bare er en :)

Og så har jeg bestemt meg for at er det to ja så klarer jeg nå det også, og da har jeg fått de barna jeg alltid har ønsket meg :)

 

Kynnere så tidlig ja? Det hørtes ikke helt vanlig ut?

 

Jeg har også hatt stikninger og murringer, men det er heldigvis ikke så ofte lenger, de kommer litt i rykk og napp. Fram til uke 8 eller 9 var det nesten i meste laget følte jeg.

 

Selv merker jeg at kvalmen er verre enn noensinne når den først kommer og varer i lengre perioder om gangen, men samtidig så går det veldig greit, men det er nok fordi nå kan jeg slappe av når kvalmen inntar kroppen (den kommer så og si ALLTID mellom 1330-14)

 

I går fikk jeg meg en liten lærepenge med treningen, siden det gikk så bra på mandag bestemte jeg meg for å pushe meg litt mer i går, noe som resulterte i at jeg ble ganske så uvel, gikk heldigvis fort over, men da vet jeg i allefalll at jeg må ta det pent.

Blir fint med helg, i dag skal jeg gå lang tur og så er det idol, i morgen trening og besøk til ei venninne og søndag muligens svømmehallen om jeg finner badedrakten min.

Hva skal dere finne på i helga jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere ja! Usj, ikke noe godt altså. Det skjer som regel bare etter sex, og etter at jeg ellers har blitt sliten. Kanskje et tegn på å ta det litt med ro? Jeg kan for så vidt ikke skjønne hvordan det skal gå an å ta det mer med ro enn det jeg allerede gjør :P

 

Uff, bare å være forsiktig Missme! :/ Høres ikke noe godt ut å pushe deg selv for mye nå som du er gravid, jeg klarer jo knapt å gå på butikken uten å besvime :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst vanlige med sånne sammentreknibger i livmoren, som på en måte er som kynnere :) fra uke 12-13 kan en visst kjenne på utsiden av mage at den strammer seg? Kroppen er rar :)

 

Idag har jeg begynt på 10 uke, altså er 9+0 idag, og har fortalt det til sjefen min, begynte å grine, så utrolig pinlig siden jeg aldri pleier å være sånn, hormoner lenge leve!

 

Idag er det sofa, idol og hjemmelaget pizza, blir godt med helg nå kjenner jeg!! Håper på masse energi og lange turer i det fine været i helgen:)

 

God helg jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg har også begynt å gråte hver gang jeg har fortalt om nyheten! :P Så strevsomt med hormoner altså! :P

 

Høres ut som en deilig fredag :D Vi får besøk av et vennepar av oss, så det skal bli riktig så koselig det også :) God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, hadde det mest grusomme drømmen i natt! Har i graviditeten mye mer livlige drømmer enn jeg har til vanlig, men i natt drømte jeg at jeg fikk blødninger......ikke lite heller! I drømmen prøvde jeg å finne telefonnummer til lege, men det var helt umulig, så vi bestemte oss for å kjøre til lege, men kom aldri frem! Typisk mareritt :)

kan tro gleden var stor når jeg våknet og skjønte at jeg bare hadde drømt!!

Begynte på uke 11 idag, weeeeee :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst vanlige med sånne sammentreknibger i livmoren, som på en måte er som kynnere :) fra uke 12-13 kan en visst kjenne på utsiden av mage at den strammer seg? Kroppen er rar :)

 

Idag har jeg begynt på 10 uke, altså er 9+0 idag, og har fortalt det til sjefen min, begynte å grine, så utrolig pinlig siden jeg aldri pleier å være sånn, hormoner lenge leve!

 

Idag er det sofa, idol og hjemmelaget pizza, blir godt med helg nå kjenner jeg!! Håper på masse energi og lange turer i det fine været i helgen:)

 

God helg jenter :)

 

 

Jeg kjenner når livmora strammer seg, er ikke vondt, men kan være ubehagelig.. regner med at det er fordi jeg er 4.gangs. Kjente det ikke så tidlig med nr 1 :P jeg kjenner også innimellom når jeg er riktig heldig, bevegelser fra den lille og er 13+0 i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte her om dagen at jeg fødte i sengen min, også tok jeg bilde av sengen etterpå og la det ut på Facebook hvor jeg skrev "Sjekk da! Jeg fødte uten blod! SCORE!". Deretter la jeg babyen min på stua, og så så jeg at katten min hadde fått kattunger. Da sa jeg "jaja, siden jeg måtte føde babyen min helt uten hjelp kan jeg jo ikke amme" - så jeg ammet KATTEN OG KATTUNGENE i stedet!

 

Herlighet, jeg våknet opp og skjønte fint lite av hele greia :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer og mye rart nå, men tror kanskje det er verre for samboeren min... Når jeg våkner er jeg helt i ørska, og må bare fortelle samboeren min om drømmen, men det blir jo ikke like logisk når man sier det høyt som det er i hodet mitt. Øyeblikket etterpå henger jeg som regel over bøtta (blir ekstra kvalm når jeg øser meg opp om mårran :P). Tror hele greia er litt forvirrende for det stakkars mennesket :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahah! Huffameg! Jeg er også slik, skal fortelle det til samboeren med en gang (mens han halvveis sover), og når vi står opp spør han "øh.. hva var det du sa du drømte? Amme katter?" :P Gøøøy! Får virkelig håpe jeg ikke har planer om å amme katter i natt også, det føltes FEIL, selv i drømmen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har litt sånne superspion/matrix/"redde verden uten at noen vet det"-drømmer, og det også føles helt feil i drømmen, men er liksom så naturlig :P

 

Åssen gikk det i natt da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har jeg drømt om gigantiske insekter, det er kanskje den drømmen som overgår det jeg har drømt så langt.

Drømmer myyyye rart etter at jeg ble gravid :P

 

I dag er jeg forresten 12 uker :D

 

Men formen er som før, har faktisk vært mer trøtt og lite energi igjen etter par uker med mye energi.

Våkna og var kjempe kvalm, så ingen bedring på den fronten enda *sukk*

 

Hvordan går det med formen deres da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...