Gå til innhold

Småsnakk :)


CarmaCameleon

Anbefalte innlegg

Jeg var på ultralyd i dag 8+6, veldig stas! Så en bitteliten bebis på 2 cm, med bankende hjerte. Kunne også se knøttsmå armer og ben, og at den lille bønna sprellet litt :) Herlig følelse å se at alt er bra så langt, håper h*n klorer seg fast!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det var veldig gøy. Anbefaler alle som har mulighet til å dra på tidlig ul. Det gjør ihvertfall at jeg kan slappe av litt mer og 'kose' meg med svangerskapet! Men fornøyd med at jeg var nå, da ser man liksom litt 'mer' enn i uke 6. Forrige svskap var jeg i uke 12, det var helt fantastisk - et lite minimenneske :)

 

Noen andre som har vært på UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bambine: Veit du om det er noe særlig salt i Bris? Jeg sliter med kvalme, men heldigvis ikke oppkast. Har allikevel gått ned 1,5 kg fordi jeg får i meg så lite næring, så legen tipsa meg til å drikke eplejuice og farris i en fin mix, så jeg løp rett på butikken og kjøpte det. Så først i dag hvor mye salt det faktisk er i det... Jeg skal ikke ha så mye salt pga fare for blodpropp (går på blodfortynnende sprøyter), så tenkte jeg kanskje burde bytte ut farrisen med noe. Kan ikke kutte det ut, for det fungerer faktisk! :P

 

Har du prøvd brusmaskin? Vi har en sånn hjemme, da tar man bare kullsyre i vann. Maskinene koster ikke så mye- bare et tips her fra september-nygravide meg som snikleser hos augustpiene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på UL 7. februar, da er jeg akkurat 11 uker på vei :) Håper virkelig det blir utvendig og ikke innvendig.. Noen som har erfaring med å ta med seg flere enn barnefar forresten? Vet at både min mor og svigermor har utrolig lyst til å bli med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde innvendig såklart, syntes ikke det var noe problem, men hvis jeg hadde hatt med meg noen (annen enn barnefaren) så hadde det nok ikke vært så kult å ligge der og sprike liksom. Så sjønner godt at du håper på innvendig i ditt tilfelle.

 

Selv vet jeg ikke hvordan jeg hadde taklet eventuelle dårlige nyheter hvis jeg hadde med med 'en gjeng', men det har du sikkert tenkt på allerede! Uansett, masse lykke til - det er fantastisk å få se det lille livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, akkurat det er ikke noe jeg tenker så mye på, men på grunn av en fortid med seksuelt misbruk tror jeg ikke innvendig ultralyd er særlig lurt for min del.. Blir nok ikke mye plass til glede i så tilfelle, dessverre.

 

Gleder meg mye til å se lille babyen vår, håper virkelig på utvendig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan mulighetene for utvendig UL så tidlig i svangerskapet er, men med din historie så vil du møte forståelse når du forteller det og du slipper nok innvendig.

Veldig leit å høre at du har gått gjennom det forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) Jeg tror jeg bare skal snakke med de, ja :) Noen som har erfaring med å ha med seg flere enn en person inn forresten? Kjæresten skal selvfølgelig bli med, men både min mor og hans har også veldig lyst.. Sendte mail og spurte de jeg skal ta UL med, men får vel vente til mandag med å se hva de syns om å ha med flere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang brus og andre drikker :P Pepsi-max inneholder aspartam og asesulfam k, begge disse søtstoffene er direkte helsefarlige for oss og det er påvist på røntgen at man får hvite flekker på hjernen:s Dette gjelder ikke bare brus, men alle produkter som det er aspartam i:( Bon Aqua inneholder fluorid som ikke er bra for oss, vanlig farris har egentlig for mye salt, men farris bris er lite nok til at man fint kan drikke det:) Vann med tilsatt smak uten kullsyre burde man holde seg unna for tennenes skyld, det er syrer som ødelegger emaljen på tennene.. Dette ble veldig negativt,men jeg er vel i overkant opptatt av å vite hva det er i mat og drikke som vi eksponeres for og har lest en del forskningsrapporter og sett dokumentarer( skremmende at de får lov til å putte nesten hva som helst i produktene sine.) Ble mer og mer obs på slike ting da vi fikk glutenallergi i familien og MÅTTE begynne å lese på innholdsfortegnelsen på alt vi handler, men jeg er veldig glad for at det skjedde for nå lager vi nesten alt fra bunnen av og vi vet hva vi gir barna våre:) Helt til sisst så må jeg ta med at barn under 3 år ikke skal ha kunstig søtning fordi det ødelegger for insulinet og de kan utvikle sukkersyke og det kan føre til overvekt (gjelder også voksne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for opplysningen XHeraX, lurer litt på hva du drikker når du skal kose deg med noe annet enn vann? Her går det mye i vann, appelsinjuice og sjokomelk, men kjenner jo at et glass pepsi max i ny og ned føles "viktig" :P Det er vel skadelig for emaljen på tennene om du tar noen dråper (sånn på flaske som man bruker til matlaging, vet dere) sitron i vannet også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal kose deg med brus så drikk vanlig sukkerbrus, det er bedre enn lightbrus trossalt :)

Når jeg drikker vann så har jeg sitronskive i, for jeg er ikke så veldig glad i ren vannsmak, man kan eventuelt bruke annen frukt/grønnsaker i om man ikk er glad i agurk.

 

Jeg lager selv 90% av all mat fra bunn av, og veldig bevisst på hva jeg putter i meg, men jeg er heller ikke nazi, tenker at alt med måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker vann, gjerne med sitron i, eller veldig tynn solbærsaft, barna våre får bare solbærsaft om de skal ha saft siden 98% av all saft på markedet er med kunstig søtning. Drikker te hvis jeg skal kose meg, ikke vanlig svart te, men te i løsvekt som jeg kjøper fra sverige, myye godt i teverden og jeg bruker ikke sukker eller suketter i :)

 

Er bare nazi når det kommer til aspatam og jeg drikker brus inni mellom, nå går d mye i ingefær øl mot kvalmen, hjelper som bare d :) ellers blir det vanlig brus uten kunstig søtning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"sitronskive i, for jeg er ikke så veldig glad i ren vannsmak, man kan eventuelt bruke annen frukt/grønnsaker i om man ikk er glad i agurk", finn en feil Missme :P Haha, hvor kom agurk inn i bildet? :P Men ja, gode poeng da :) Det er også knallgodt å skjære opp eplebiter og ha i fryseren en stund (gir smak OG blir som isbiter) eller ha frosne bær i vannet :)

 

Te er helt vanvittig godt! Har en ingefær-te mot morgenkvalme, men hittil har jeg omtrent ikke hatt bruk for det heldigvis :) Satser på at jeg klarer å holde meg unna kvalmen jeg altså :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha ja ikke godt å vite hva jeg egentlig mente :P skulle vel ha fram at agurk også var godt i vann, men så ble det til noe helt annet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Agurk har jeg aldri prøvd i vann før, det må prøves :P Nå skrev jeg faktisk "vann har jeg aldri hatt i agurk før", så tror det er noe med at vi er gravid eller noe sånt det der.. Må vel få lov til å skylde på NOE vel? :P

 

Ellers opplever jeg at ALT av ledd i hele meg knekker. Har i flere år hatt følelsen av at jeg må "knekke ryggen" på grunn av smerter der, men aldri fått til på samme måte som jeg kan "knekke fingre". Nå derimot knekker jeg over alt hele tiden :o Noen som tror det har noe med graviditeten å gjøre, eller er det på tide med utredning for beinskjørhet? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe jeg surrer i allefall langt mere enn normalt og det er litt ille for jeg er ganske distre i utgangspunktet :P

Så det er sikkert graviditeten sin feil :P

Men joda agurk i vann gir en veldig frisk smak så det er godt!

 

Har ikke opplevd det, men ryggen krangler veldig om dagen når jeg er på jobb.

Jeg holdt nesten på å sovne på jobb i dag, synes jg bare blir trøttere og trøttere jo lenger ut i svangerskapet jeg kommer.

Og tenk nå er jeg 9+1, synes det går fort nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, agurk i vann høres absolutt ikke dumt ut!! :D Drikker dessverre altfor mye cola for tida, men det hjelper så godt å holde kvalmen i sjakk, så må prøve noe annet, og det der hørtes slett ikke dumt ut! :)

 

Hvordan går det med dere, damer?

 

Må bare få dele gleden min her: Var på tidlig UL i dag (tirsdag) og der kunne han se en liten spire på 9 mm med et sterkt hjerte som slo så fint!! <3 Begynner nesten å gråte bare tanken, har ikke helt gått opp for meg enda! Måtte sende samboeren i seng mens jeg sitter oppe litt lenger, jeg har endel å ta inn over meg kjenner jeg.... *ekstase* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda synes plagene blir verre, spesielt trøttheten og kvalmen blir verre og verre om dagen, nesten sovnet på jobb to dager på rad så det sier vel alt om hvor sliten man er hehe

 

I går fikk jeg brevet fra ullevål med dato for ordinær UL og bekfreftelse på fødeplass.

Jeg begynte selvsagt og grine, jeg er jo helt håpløs følsom om dagen, griner for ingenting, temperament som løper løpsk osv hehe

Har for lengst funnet ut at i denne perioden er det helt greit for alle at jeg er singel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt ser bra ut AnitaLilja:D gratulerer!

 

Her er formen sånn noenlunde, mye menstruasjonsmurringer for tiden, både i mage og rygg, og litt kvalm i perioder :) ellers er jeg nå 7+5 og det begynner å gå opp for meg at dette skal gå bra :) tårene triller av nyhetene, greys anatomy, home and away, facebookstatuser og diverse, så noe hormoner er i sving!

Har vært til første kontroll hos jordmor, fikk snakket om masse nyttig, og er henvist tidlig ul. Spennende!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at jeg er langt ifra den eneste med hormoner på villspor! :P Jeg visste jo at man får hormoner av å gå gravid, men jeg har da vel alltid tenkt at det blir hva man gjør det til.. Veeeel, hormoner kan man visst ikke styre i det hele tatt!

 

Er 6+6 i dag, begynner virkelig å føle at det skal gå helt fint nå, selv om jeg ofte kan være redd for at det lille hjertet aldri begynte å slå.. Huff, gleder meg mye til ultralyd om litt under en måned nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dt er ikke så lurt å lese om alle disse SA og MA :( Jg prøver å unngå dt sååå masse, mn er ikke lett å la være å lese :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jeg har ikke ord til å forklare hvor utrolig glad jeg er for å høre at det ikke bare er jeg som er sånn!! Samboeren min syns jeg er håpløs (spesielt når vi er to jenter hvor en er gravid og hormonell, og man treffer det tidspunktet i mnd hvor den andre har PMS :P). Jeg griner av ALT, kjefter for ingenting, syns skikkelig synd på meg sjøl (av alle ting) av småting som å dunke albuen i bordkanten, og er plutselig sjeleglad for å være til og se sola skinne og sånn. Er helt spinnvilt :P

 

Urwa: Skjønner hva du mener, jeg og prøver å la være å lese om det, for jeg begynner ihvertfall å kjenne på ALLE symptomer på at akkurat det skjer meg! Men er dessverre ikke lett å la være å lese nei... :-/ Man må bare prøve å fokusere på solskinnshistoriene, og alle de morsomme tingene man har i vente som gravid!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anitalilja: Haha, huffameg, syns jeg ser for meg to hormonelle jenter som ikke gjør annet enn å kjefte, deretter gråte og deretter le seg ihjel altså :P Jaja, overlever forholdet deres graviditet og PMS samtidig, er det ikke mye dere trenger å være redd for i fremtiden :P

 

Urwa; Kjenner meg igjen i det å bli helt ødelagt av å lese om spontanabort og lignende, det er så grusomt! Heldigvis går det som regel fint, det er det jeg alltid trøster meg selv med :) Det går fint for de aller, aller fleste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe godt å høre at jeg ikke er alene om å være hormonell :P

Jeg trodde også det med hormoner var litt hva man gjorde det til, men akk så feil jeg tok, jeg har jo omtrent null kontroll på følelsene mine om dagen. Er enkelte ting jeg klarer å ta meg sammen på, og klarer å tøyle meg ganske greit på jobb heldigvis :)

 

Nå er det 1 time til min første offisielle svangerskapskontroll og jeg er 9+4, kjenner jeg gruer meg, tenk om det er inbilt svangerskap jeg har hehe

Jeg plager vettet av meg med alskens teorier for at jeg ikke har mensen og har masse plager.

Så skal bli godt å ta alle prøver nå :)

 

Kommer til å gå inn for sykemelding, de siste dagene på jobb og det at jeg sov bort hele helga forteller meg at jeg har ikke kapasitet til å jobbe 100% nå, så håper på 50%.

Og så har jeg jo nesten sovnet på jobb alle dagene i sittende stilling hehe

I går var jeg så sliten etter jobb at tårene bare trillet når jeg kom inn døra her hjemme, og begynte nesten å grine når jeg kom på at jeg måtte på apoteket og kjøpe uringlass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...