Gå til innhold

Småsnakk :)


CarmaCameleon

Anbefalte innlegg

Xherax hei :) Du må ikke bry dg om andre... Faktisk er både 3 og 4 barn mere vanlig nå enn for noen år tilbake. Du for kose dg md dine søte små og blåse i alt annet. Forresten jg har oxo pcos og skal få nr 4 :) Og jg bare gleeeeeder mg. Elsker babyer. Mn når er ikke mine tette untatt de 2 første. ( 16 mnd mellom de :) . De er faktisk 16 og 15 år nå. Nr 3 er 7 1/2 år gammel. Og jg er 36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med nr. 4 Xherax :) ikke la andres meninger få deg til å føle skam når du har noe fantastisk i vente :) det er din familie og ditt valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urwa:

Jeg forstår godt at du lurer! Moren min er for eksempel IKKE begeistret for tanken på at jeg bare skal ha ett barn, for å si det mildt... Men, saken er at jeg har en intens angst for å kaste opp (emetofobi). Jeg har denne angsten ofte, selv uten noen grunn til at det skal skje (går i terapi, og blir bedre for så vidt), og nå som jeg er gravid og har en grunn til det er det selvfølgelig en stor belastning for psyken. Jeg har hatt denne angsten i mange år, så jeg har lært meg å ha angst innenpå kroppen; dvs. at det ikke blir fysiske tegn til angst (hyperventilering, besviming og lignende) så det ikke går utover lillegull i magen. Uansett så er poenget mitt at et barn er sårt ønsket hos oss, og selvfølgelig ville vi ha et barn. Jeg er bare usikker på om jeg vil komme til å klare dette en gang til, til tross for at alle odds sier at jeg vil klare meg fint i svangerskapet - og evt flere - uten å spy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenligner det med en med dødsangst. Hun er redd for å dø hele tiden, men om hun fikk kreft kan du jo tenke deg DEN angsten.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere:) Jeg er 29 når den nye kommer og min mann 35, våre er født i 12/06, 02/09 og 01/11 og har termin 3/8, blir vel ikke mer hektisk enn man gjør det til selv ;) Mannen min gleder seg kjempemye, han er nesten over lykkelig og det er litt komisk for han fikk nesten litt panikk da vi fant ut at vi ventet nr 3:) Blir nok å glede meg mer etter hvert som magen vokser og man begynner å kjenne bevegelser inni der:) men gruer meg til å gjøre det offentlig,så jeg blir å holde det hemmelig så lenge som mulig, med nr 3 klarte vi det til uke 20 og det er egentlig helt utrolig for magen var kommet godt frem:p

 

Ang å gå til bare jordmor eller både fastlege og jm så er mitt valg ganske enkelt, det blir kun fastlege. Vi kjenner hverandre godt og jeg kommer ikke overens med jordmødrene jeg har vært til tidligere for jeg synes de snakker så rart, jeg føler at jeg er et barn selv og de duller og daller og det blir så rart når man ikke kjenner hverandre.

I tillegg så føler jeg meg nesten som en proff på dette området, hehe, så jeg er ganske trygg og da er det greit å gå bare til legen:)

 

Meen, det dere som er førstegangs opplever og føler følte jeg også da jeg ventet vår første prins og jeg var kjempe bekymret for alt mulig og hormonene var det ikke så enkelt å bli vant med, gråt,lo,ble sint for ingenting,men det går over, jeg er litt hormonell nå også,men har lært meg å kontrollere det litt heldigvis :) gleder meg på deres vegne og håper dere får fantastiske svangerskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at han gleder seg :D Her er det ikke annet enn ren og skjær lykke, ja, også en god del bekymringer ;) Kjæresten min spør hele tiden om jeg har testet i dag (hehe, noe jeg gjør nesten hver dag - men har lagt unna i dag!) og skal se på streken selv for å se at den er like sterk som alltid ;) Lurer på hva som skjer dersom jeg tar en test som er dårligere enn de andre av en eller annen grunn :P I morgen skal jeg kjøpe en digitaltest, da er jeg 5+4 på vei, da skal den vel vise 2-3 eller 3+ tenker jeg :) Blir deilig å se noe annet enn 1-2 (har bare tatt en digital, og rundt 20 billigtester, haha).

 

Ettersom streken er så mye sterkere enn kontrollstreken, og dukker opp med EN gang er det nok ingen grunn til bekymring :) Heller ikke et eneste tegn til blod, så da skal jeg holde meg trygg :) Dette MÅ gå bra! Kjøpte en slik "Da jeg var liten"-bok allerede dagen etter at jeg fant ut at jeg var gravid til og med, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har bare nattevakter, selv om jeg blitt flyttet til kveld/dag innimellom, men har en nattevakt stilling. vi er flere som har gått gjennom hele svangerskap i nattevakt. Legen har ikke sagt noe til meg om det i hvertfall.. At man blir trøtt og sliten og det kan være hardt ja, men går no det også. Vil ikke si noe på jobben enda så får bare holde ut selv om jeg er kvalm 24/7 og trøtt.. men jobber bare 50% så er jo ikke så veldig mange vakter da. så det kan jo være det som gjør det.

foreløpig så har jeg hatt det slik at det har vært så travelt på jobb at jeg har gått i ett og glemt både kvalme og trøttheten så sånn sett har det vært greit å gå på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere:) Jeg er 29 når den nye kommer og min mann 35, våre er født i 12/06, 02/09 og 01/11 og har termin 3/8, blir vel ikke mer hektisk enn man gjør det til selv ;) Mannen min gleder seg kjempemye, han er nesten over lykkelig og det er litt komisk for han fikk nesten litt panikk da vi fant ut at vi ventet nr 3:) Blir nok å glede meg mer etter hvert som magen vokser og man begynner å kjenne bevegelser inni der:) men gruer meg til å gjøre det offentlig,så jeg blir å holde det hemmelig så lenge som mulig, med nr 3 klarte vi det til uke 20 og det er egentlig helt utrolig for magen var kommet godt frem:p

 

Ang å gå til bare jordmor eller både fastlege og jm så er mitt valg ganske enkelt, det blir kun fastlege. Vi kjenner hverandre godt og jeg kommer ikke overens med jordmødrene jeg har vært til tidligere for jeg synes de snakker så rart, jeg føler at jeg er et barn selv og de duller og daller og det blir så rart når man ikke kjenner hverandre.

I tillegg så føler jeg meg nesten som en proff på dette området, hehe, så jeg er ganske trygg og da er det greit å gå bare til legen:)

 

Meen, det dere som er førstegangs opplever og føler følte jeg også da jeg ventet vår første prins og jeg var kjempe bekymret for alt mulig og hormonene var det ikke så enkelt å bli vant med, gråt,lo,ble sint for ingenting,men det går over, jeg er litt hormonell nå også,men har lært meg å kontrollere det litt heldigvis :) gleder meg på deres vegne og håper dere får fantastiske svangerskap :)

 

Vi har barn født i 10/03, 05/06, 11/08, 09/10 og har termin 6.august.. Så ja blir ikke mer travelt enn hva man gjør det til :)

Vi gleder oss masse til vi får se nurket i magen og ikke minst til å få vite om det er gutt eller jente. vi blir selvfølgelig kjempe glad uansett men har 4 gutter så en prinsesse hadde jo vært prikken over i en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig :D Jeg krysser fingrene for dere alle, og ja, for meg selv! :)

 

Testet i dag etter å ha klart å ligge unna i går, og blir streken noe sterkere nå blir den vel svart :D Hihi! I morgen skal jeg kjøpe ny digitaltest (når jeg er 5+6 bør den vel vise 2-3 eller 3+ ?), også blir det legetime i overmorgen :) Gleder meg til å få det overstått, og få høre at hcg-nivået er perfekt :D Begynner å bli mer positiv nå som testene er såpass sterke :)

 

I dag var også første morgen uten noe kvalme, tenker det var fordi jeg brukte god tid på å spise kjeks og drikke pepsi max før jeg stod opp :) De siste dagene har jeg vært utrolig ekkel i magen, så deilig å slippe unna det i dag :) 5+6, snart seks uker på vei :D Wehuuu, dette går unna! Straks er det hele tre uker siden jeg stammet "Jeg.. er.. GRAVID!!!!" til samboeren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skorpion 91: bare et lite tips, de anbefaler å være forsiktige med kunstig søtning under svangerskapet, da de ikke vet senvirkningene av det, og hvordan det evt vil påvirke fosteret. Det samme gjelder til små barn. Da er "ekte" brus bedre, og heller i moderate mengder:) hilsen en vel oppdatert sykepleier;)

Og btw, gratulerer så masse med baby på vei, vi var på bli gravid samtidig, så har fulgt med litt på deg:) jeg har vært mye iggen i begge mine svangerskap (begynner å slippe nå, heldigvis), men har aldri vært i nærheten av å kaste opp. Så mange slipper unna det, heldigvis:)

I forholdt til å være redd for at noe skal gå galt, så tror jeg alle kjenner en del på dette, spesielt i 1tri (og spesielt hvis man leser mye her inne, noe jeg er fæl på...). Vil på det sterkeste anbefale deg å bestille privat ul rundt uke 10/12. Og å ta med samboeren. Er en helt fantastisk opplevelse å få se et bittelite minimenneske som spreller der inne, og det blir så mye mer reelt for både deg og mannen. Det var vel først da det gikk opp for min kjære at han dkulle bli pappa for første gang:) stor opplevelse:)

Men, som sagt, vent gjerne til værtfall fullgåtte ti uker, da er det faktisk en liten baby med nogenlunde rette proporsjoner, samt at tiden til 1tri er ferdig er kort (for ja, man klarer fint å bekymre seg etter tidlig ul også).

Lykke til med formen videre, håper den holder seg bra. Dette går fint skal du se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til hos legen i dag skorpion, håper alt går bra :)

Om du tar en digitaltest nå så bør den vise 3+, det gjorde min når jeg var over 5 uker på vei :)

Ellers tror jeg også det er lurt å styre unna light bruser og coladrikker skal man også være forsiktig med grunnet koffeininnholdet som heller ikke er bra :)

Jeg sliter litt selv med den biten, jeg har brus og sjokoladekick så det holder i disse dager, men klarte meg uten brus i går og sånn blir dt nå framover, kan ikke drikke brus hver dag, da kommer jeg til å se ut som en stranda hval snart :P

 

Hvor mange eller få barn man ønsker seg må jo få være opp til hver enkelt, og en skal ikke grue seg for å fortelle de rundt seg at man venter nummer fire, tror at om dere sier det med stolthet så får dere nok en annen reaksjon :) Men uansett respekt for dere som velger å få så mange barn, jeg hadde ikke orket det hehe

 

I dag er jeg 8+3, er fortsatt veldig opp og ned i formen, eneste som er stabilt er trøttheten og vonde pupper, men glad jeg ikke er så kjempe plaga med kvalmen.

Nyter siste fridagen i dag, skal gå meg en langtur bare for å teste formen, gruer meg litt til jobb ettersom jeg blir så fort sliten om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst i morgen den tredje jeg har time :) I dag viste testen så fint 3+ til meg :D Hihi, åh, lykkefølelse! :)

 

Er det koffein i Pepsi Max? Noen som vet? :) Jeg blir ikke særlig klok av svarene jeg får når jeg søker det opp ;) Ellers er det som regel bare det og vann jeg drikker, mest sistnevnte heldigvis :)

 

Sjokolade spiste jeg HELE tiden før, men nå har jeg bare ikke noe lyst på det. Skal man tro mytene venter jeg nok gutt, for det er bare sunne ting som frister :P Ellers er det vel kroppen min som sier "Hey, du, du er GRAVID, skjerp kostholdet ditt" :P

 

Kvalmen har meldt sin adkomst nå og da, men har ikke vært plaget med det de tre siste dagene :D Håper det var det med tanke på den, og at jeg kan nyte svangerskapet fullt ut videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe fort gjort å blingse med dagene etter ferie, man går jo helt i surr.

Bra den viste 3+, da er du omtrent der du mener selv :)

 

Ja det er koffein i pepsimax, alle coladrikker inneholder det, så anbefalingene er om jeg husker rett max 1 liter brus om dagen, men coladrikker halv liter ellr noe sånt. Pepsimax er en veldig avhengighetsdrikk, det merket jeg når jeg gikk på avvenning av den, noe som sikkert har med koffeinen å gjøre.

 

Heldig du er som bare vil ha sunn mat, jeg har motsatt problem, sukker og da spesielt sjokolade roper på meg heeeele tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg snakket med jordmor sa hun at jeg kunne kose meg med et par glass Pepsi Max om kvelden, men begrense det til det siden det både er koffein og kunstige søtstoffer i det :) prøver drikke vann med masse isbiter istedet, og Bris med ulike smaker :)

Er 6+5 idag er har begynt å bli småkvalm, ironisk nok er jeg likevel sulten og kvalmen blir litt bedre når jeg spiser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ønske jeg ble satt litt frem, men det tviler jeg egentlig på. Lovlig å håpe i alle fall ;) Haha! :) Skal vel ikke gå an å bli satt frem når jeg testet positivt 3+3 (negativt 3+2 og alle dagene før det igjen) tenker jeg.. :P

 

Åh, jeg drikker myye mindre enn en liter brus om dagen, så da skal jeg vel være trygg på det :) Får vel en aktiv krabat inni der når jeg kommer meg litt lengre på vei om jeg skulle ha drukket så mye :P

 

Haha, huff, jeg er litt glad for at jeg ikke har dilla på noe skikkelig usunt, men i dag kjenner jeg at det skal bli FANTASTISK med taco-middag :P Ikke det verste det, da :)

 

Kvalmen blir MYE bedre når jeg spiser her også, så det ligger noe i det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bambine: Veit du om det er noe særlig salt i Bris? Jeg sliter med kvalme, men heldigvis ikke oppkast. Har allikevel gått ned 1,5 kg fordi jeg får i meg så lite næring, så legen tipsa meg til å drikke eplejuice og farris i en fin mix, så jeg løp rett på butikken og kjøpte det. Så først i dag hvor mye salt det faktisk er i det... Jeg skal ikke ha så mye salt pga fare for blodpropp (går på blodfortynnende sprøyter), så tenkte jeg kanskje burde bytte ut farrisen med noe. Kan ikke kutte det ut, for det fungerer faktisk! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mindre salt i Bris enn farris, men hvor mye vet jeg ikke :) leste en plass at det var et godt alternativ til vanlig farris, olden eple er også godt, og det er iallfall mindre salt i :)

Farris og eplejuice er jo et triks som anbefales hvis du kaster opp og mister mye væske, vi har brukt det på sykehuset lenge til pasienter med gastroenteritt for at magen skal binde seg bedre :) skal også være bra mot kvalme. Høres ikke godt ut å være så kvalm at du ikke klarer å spise :( heldigvis tar den lille i magen til seg det den trenger, det er jo en liten trøst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tusen takk, jeg har så vanskelig for å finne frem i denne søke-jungelen! :P

 

Jepp, det er kjipt, men jeg takker gudene for at jeg har sluppet unna oppkast hittil! Allikevel har jeg gått ned i vekt, syns det er litt skummelt... Håper det retter seg snart! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingre for deg :) jeg er også kvalm, men likevel sulten og har lagt på meg 2 kilo jeg egentlig ikke hadde hatt behov for helt enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du er jo noen uker på vei nå, så ja, noen kilo går vel greit! ;) Tusen takk, krysser fingrene for deg og! ;)

 

Kvalmen er forresten bedre i dag, kjenner lite! På en måte kjempebra, men samtidig er jeg litt bekymra. Skiftermellom å tro det går bra på UL om 5 dager, og å tro at det er dommedag. Gud som dissa tankene skifter! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingre for deg :) jeg er også kvalm, men likevel sulten og har lagt på meg 2 kilo jeg egentlig ikke hadde hatt behov for helt enda ;)

 

Ååhh endelig flere som har lagt på seg hehehe

Når jeg er kvalm får jeg ikke så mye mat i meg, men når jeg ikke er kvalm så er det akkurat som om kroppen hyler etter at jeg må hamstre innpå som et lager :P

Jeg har lagt på meg 4 kg, men nå gått ned 1 kg så 3 totalt, og jeg trenger absolutt ikke gå opp i vekt, men har bestemt meg at jeg ikke skal fokusere på å gå ned i vekt, men holde meg stabil i det minste og ikke legge mere på meg inntil videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi samme mål missme :) har vært flink den siste uke og spist sunt og fornuftig for det meste, men føler likevel jeg bare eser ut :) forhåpentligvis forsvinner alt med amming og lange trilleturer til høsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig vel bestått legetime :D Urinprøvene og blodtrykket mitt var kjempefint, og blodprøvene får jeg svar på om en uke :) Legen skrev brev til jordmor hvor han foreslo tidlig ultralyd, men om jeg ikke får det har jeg fått svar fra privat klinikk at jeg kan komme inn i begynnelsen av februar, så tidlig UL blir det uansett :D Lykke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra skorpion, skjønner du er lettet når du har ventet sånn på denne timen:) jeg skal til ultralyd uken etter neste, skrekkblandet fryd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...