Gå til innhold

Småsnakk :)


CarmaCameleon

Anbefalte innlegg

Tenkte det var greit med et innlegg hvor vi kan prate om alt mulig? :) Er jo en så spennende tid vi går i møte :) Terminklubben for august er lagt til som bokmerke ;)

 

Jeg er i dag 4+6 (klokken er over tolv, wehuu!), og trøttheten jeg har vært svært plaget med fra ca 3 DPO er redusert :) Jeg trenger riktignok mye søvn, men jeg trenger i alle fall ikke å sove på dagen lenger :D

 

Ellers er jeg i strålende fin form - og satser på at det holder seg slik. Fra jeg var tre uker på vei har jeg hatt en følelse av at mensen kommer snart, men det har også gitt seg nå. Må innrømme at jeg har testet daglig siden jeg fant ut av den store nyheten (3+3), og de siste dagene har testen vært knallrød med èn gang :) Deilig!

 

Jeg er 21 år gammel og hjemmeværende, samboer er 27 år gammel. Dette blir vårt første, og for øyeblikkets tanker eneste, baby :) Har en følelse av gutt - men i drømmene mine får jeg alltid en jente. Blir spennende dette :) Bekymringene er allerede enorme, men ettersom testene er så positive som de kan få blitt, og første kontroll hos lege er tredje januar og jordmor tiende, holder jeg meg like positiv som testene mine ;)

 

Hvordan er det med dere? En introduksjon og ellers småpjatt er alltid koselig - jeg "henger" jo på forumet dag ut og dag inn ;) Tipper det er flere som gjør det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 37 år, venter mitt første og sikkert eneste barn. Blir alene med barnet så litt skrekkblandet fryd dette, men samtidig min største drøm som går i oppfyllelse så mest bare glede over graviditeten :)

Er i dag 7+3 og er i perioder myyyye trøtt, men har gjort underverker med ferie.

Er ellers kvalm i perioder, mest på natten faktisk (så veldig slitsomt) har plagdes endel med mensensmerter, også mest på natten (skjønner ikke hvorfor de verste plagene kommer da?) men smertene har heldigvis begynt å avta.

Dog har jeg tidenes vond pupper føles det som.

Ja for å ikke snakke om hormoner, herre gud, vet ikke om jeg skal le eller grine av meg selv. Lunta er borte (den var absolutt kort nok fra før), tårene er på utsiden omtrent og ja jeg må ta meg sammen mer enn en gang om dagen.

Gleder meg til plagene avtar kan du si :)

 

Har foreløpig veldig jentefølelse, men tvillingfølelsen har også meldt seg litt, så gleder meg til å komme meg til legen på fredag og lufte litt tanker :)

 

Bekymrer meg også nesten hele tiden, hver dag tenker jeg at jg sikkert mister i løpet av dagen og blir tilsvarende glad hver gang det ikke er noe blod på papiret :)

 

Jobber i barnehage, så spent på hvor lenge jeg klarer å holde mg i jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 35, og venter også mitt første barn. Og jeg er egentlig veldig sikker på at det blir det eneste også ;)

Er 5+4 i dag, og jeg merker at jeg stresser litt. Vi har hatt et forsøk tidligere, hvor vi mistet i uke 11, så jeg merker at jeg er litt avventende til hele greia.

 

Vi gleder oss selfølgelig masse, men vi snakker ikke så mye om det, og planlegger heller ikke så mye denne gangen.

 

Jeg har sånn sett en mye bedre magefølelse denne gangen, så jeg er egentlig sikker på at det skal gå bra, men klarer ikke helt å gire meg opp ennå :)

 

Formen er sånn sett grei, ømme pupper, et enormt behov for søvn og litt småkvalm når jeg skal legge meg. Det kan jeg fint leve med! :)

 

Er litt spent på hvordan det blir når jeg begynner å jobbe igjen etter ferien, har en ganske hektisk jobb med mye reising og lange dager. Men det finner jeg sikkert ut av, det meste ordner seg :)

Endret av Modesty Blaise.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er 28, han er 31. Vi har to barn hver og venter nå vårt tredje( altså barn nummer 5 totalt. Jeg er 8+4 og har ennå litt mens murringer så er redd for å miste. Er kvalm stort sett 24 timer i døgnet og blir trøtt og sliten for ingen ting.

 

Vi har bare gutter fra før så regner med det blir det denne gangen også, men er jo lov å håpe at vi to sammen klarer å lage jenter.

Plagene, symptomene og alt kom tidlig. Magen er oppblåst og hvis jeg ligger kan du kjenne en liten bump, så er vel litt bekymret for mer enn en inni der. Håper på å se noe når vi skal til legen i januar. Men magen og symptomene kom fort med først munn så kan jo bare være det samme igjen.

 

Lurer fælt på når jeg skal si det til sjefen, jobber som sykepleier så har en meget hektisk jobb. Var på jobb i går og tror jeg satt en halvtime totalt gjennom alle de syv timene, og fikk ti min der jeg klarte å få i meg litt mat, som virkelig ville opp igjen. I dag er det ti timers vakt (nattevakt) så det blir jo spennende. Men sier det til en så jeg har litt hjelp og støtte. Kjente det godt i mage og rygg etter syv timer så skal vel bli gåen etter ti.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:) Jg er 36 år, og har vært gift siden jg var 18 år gammel❤. Vi har 3 barn sammen. Eldste jente 16 år, også 2 gutter, 15 + 7 år. Jg fikk nr 1 og 2 når jg bare var 19 og 20 år. Dt var veeeeldig tøft md to tette puh:( Så vi ventet i 7 år md å få nr 3. Var bestemt på at 3 var nok, mn nå som yngste mann er over 7 år fikk jg plutselig lyst på en baby til. Ble gravid etter 4 pp selvom jg har psoc, bakovervendt livmor og er litt chubby;) Jg puster nok lettet ut når jg er ferdig md 12 uker. ( er 6 uker nå ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å se at tråden falt i smak :D

 

Jeg er så bekymret hele tiden jeg også, til tross for at jeg aldri har mistet før. For hver gang jeg er på do, er det som om ti kilo letter fra skuldrene mine når både truse og papir er rent ;) Tester fremdeles ofte, men tenkte at jeg skal la være i et par dager nå ettersom testene har blitt så sterke som de kan få blitt de siste dagene.

 

Jeg skal som sagt til legen den tredje januar, så tenkte å svi av nok en digital-test den andre for å være heeelt sikker så jeg ikke får noe sjokk hos legen :) Alle sier at jeg er heldig som får komme til legen når jeg er 6 uker på vei, når fikk dere deres første kontroll? :) Jordmor (vil ha oppfølging av begge deler) skal jeg til uken etter, når jeg er akkurat 7 uker på vei.

 

Ellers lurer jeg litt på til dere som er kvalme; under hvilke omstendigheter blir dere det? Jeg har emetofobi (sykelig angst for å kaste opp, til tross for at jeg ikke har gjort det på over ti år), så er livredd for å bli dårlig. Ingen i min familie ble det, og jeg har som sagt ikke kastet opp på mange herrens år, men likevel er jo angsten der..

 

Sover mye, hviler når jeg vil, sover når jeg vil og spiser ofte :) Har hørt at stress, lite søvn, lite hvile og lite mat gjør en dårlig: Kjenner dere dere igjen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er to jenter på 24 som er forlovet, som har fått hjelp ved Haugesund fertilitetssenter til å skulle skape liv i magen min :)

 

Er i dag 5+0, og i dag er virkelig kvalmen ille... Gruer meg litt til å skulle på jobb i natt (jobber også som sykepleier :) ), men har allerede fortalt det til sjefen min, så tror dette skal gå greit. Ble litt sykemelding fra jobb og slike ting siden vi har ca 2 timers reisevei til Haugesund med fly (+venting grunnet mellomlanding), så da ble det naturlig å fortelle sjefen min om det :)

 

Jeg har ikke bestilt meg time hos legen enda, tenkte å bestille det i.morgen. Har hørt av flere at det kan være vanskelig å høre hjertelyden i starten, men lurte på om legen allikevel kan se om det er liv der eller ikke, selv om han.ikke skulle høre hjertelyden?

Endret av AnitaLilja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit! :) Ser at flere sliter med kvalmen når de er 5 uker på vei, føler meg litt tryggere på at jeg skal slippe unna da :P

 

Jeg tror ikke du får høre noen hjertelyd på første kontroll jeg? Jeg er litt usikker på hva som skal skje selv, men jeg tror i alle fall bare at jeg skal ha med urinprøve (noen som vet hva de sjekker på den prøven? Ettersom jeg må ha det med hver gang jeg skal til lege og jordmor?) og ta noen blodprøver. Ja, også fylle ut helsekort for gravide (merkelig nok gleder jeg meg noe FRYKTELIG til å ha det kortet i hendene - da blir det så virkelig!) :)

 

Gleder meg veldig til kontrollene, både hos lege og jordmor. Både jeg og samboeren min får en følelse av at vi lurer alle rundt oss (vi har sagt det til alle våre nærmeste nå) med å si at vi er gravid, til tross for at alle tester blir så positive som det går an :P Haha, deilig og merkelig følelse :)

 

Ellers gråter jeg minst et par ganger om dagen, det er vel det aller sterkeste symptomet jeg har :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen når jeg var 5+3, mest fordi jeg gikk på medisiner som ikke er gunstig å gå på som gravid og måtte derfor konsultere med henne.

Det ble ikke tatt noen prøvr av meg da, hun stolte på testen jeg hadde tatt og sa vi tar det etter jul.

Har time nå førstkommende fredag og da forsto jeg det slik at det skulle taes flere prøver av meg og jeg skulle ha med meg morgenurinen min.

Fastlegen skal ha tett oppfølging av meg og jeg skal også til jordmor, fått time 6 februar, da er jeg i uke 14.

 

Jeg blir kvalm når det er lenge siden jeg har spist, men blir også kvalm når jeg har spist.

Våkner ofte om natten av at jeg kvalm, har sovet dårlig mange netter pga det.

Kvalmemønsteret mitt som jeg har regnet ut på er at jeg blir kvalm i sånn 3-4 tiden på natten, så 13-14 tiden og så 19-20 tiden, hvor lenge kvalmen varer varierer fra alt mellom 1 time til 4-5 timer.

I dag har jeg vært mer eller mindre kvalm hele dagen, korte opphold uten kvalme.

MEN heldigvis ikke kastet opp enda, selv om jeg ser at det kan komme ettersom kvalmen kommer hyppigere om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt en hel haug tester her hjemme, så det er jo ingen tvil om at jeg er gravid (flere som syns det er helt sinnsykt å skrive den setningen?), så er litt usikker på hva de skal med urinprøve hver gang jeg er til kontroll? Noen som vet?

 

Jeg er heldigvis ikke kvalm i det hele tatt, blir bare VELDIG mett når jeg først blir mett. Nå skal det sies at jeg spiser ti ganger mer enn jeg vanligvis gjør (er normalt sett veldig småspist av meg), for så vidt :)

 

Hva har dere brukt andre juledag til da? :) Vi har vært i familiemiddag, og mamsen (Mormor-to-be) har allerede lyst til å strikke noe :P Haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg syns det er helt SPINNVILT å si at jeg er gravid, tester omtrent daglig bare for å være HELT sikker, føles helt absurd :P

 

Når det gjelder den urinprøva man skal ha med så er vel det for å sjekke etter glucose (sukker) i urinen med tanke på svangerskapsdiabetes o.l., og leukocytter osv med tanke på urinveisinfeksjon. Er vel noe sånn, greit å teste jevnlig tror jeg :) Litt usikker på om vi skal ha med... Skal bestille time hos legen for ultralyd i uke 2 i morgen, og så må jeg i samme slengen bestille meg hastetime hos fastlegen for alt mulig annet. LIVREDD for at det skal være noe galt siden jeg har endel smerter i magen (mens-lignende), og i tillegg hjertebank når jeg ligger, hånda sovner når jeg ligger på sofaen eller holder den oppe, svimmel osv. Veldig greit å få sjekka :)

 

I tillegg har jeg en sånn idiotisk greie med at jeg får sår fra ingenting, de bare popper opp. Normale mennesker får kviser, jeg får sår... Mamma hadde det da hu gikk gravid med meg, men det ga seg da jeg ble født og tok over den greia. Lyst til å prøve å finne ut hva det kan være, legevitenskapen har kommet langt siden jeg var baby, kanskje man finner årsaken nå?? :)

 

Høres koselig ut med familiemiddag da, Skorpionen91! :D Jeg for min del har sovet endel, og forberedt meg mentalt på å skulle være på jobb i natt... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg også!! Nå som testene har vært så sterke at det ikke går an å få de sterkere de siste dagene lar jeg det ligge litt tenker jeg :) I alle fall til i morgen, tihi! Har jo så mange liggende ettersom vi ikke trodde det skulle gå så kjapt (4 pp) :)

 

Aahh, da skjønner jeg litt mer av hvorfor de skal ha urinprøve :) Litt merkelig at jeg må ha det med til både lege og jordmor, men det er vel slik når jeg vil ha oppfølging av begge :) I alle fall nå i begynnelsen, så får jeg jo se hvem jeg liker best dersom jeg vil gå over til bare en ;)

 

Hmm.. Merkelig med de symptomene! Tror jeg ville ha blitt redd selv altså. "Skal bestille ultralyd i uke 2 i morgen", mener du uke 12 forresten? Du er vel fem uker i dag? :)

 

Jeg har akkurat tatt en "middagslur" jeg også, haha. Merkelig hvor trøtt man blir! Merker godt at jeg er veldig glad for å være hjemmeværende nå som jeg er gravid, tenker det må være utrolig slitsomt å arbeide dersom alle er så trøtt og uopplagte som det jeg er for tiden :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forvirrer folk litt med detta der, men nei, jeg meiner til uke 2 (7.-13.januar), da jeg er ca 7 uker på vei :P Og jepp, symptomene skremmer meg litt og... Samtidig er jeg veldig rolig i kroppen, har ikke helt den samme uroa som jeg har til vanlig, kanskje det er et godt tegn, og at alle symptoma bare er kroppen som har litt problemer med å tilpasse seg...? :)

 

Trøtt og uopplagt er jeg absolutt! Men jeg er litt arbeidsnarkoman, så håper forma er såpass at jeg kan være i jobb lengst mulig, tror virkelig jeg ville ha flydd på veggen om jeg skulle sittet hjemme... Har snakket med sjefen såvidt om tilrettelegging da, tenkte å ta det opp litt mer presist når vi har vært på ultralyden og fått konstatert liv der. Vil jo ikke lage storm i vannglass for noe som ikke er, om du skjønner? :)

 

Hehe, håper du får sove til natta til tross for "middagsluren" da, utrolig kjedelig å være våken når man helst ikke burde, blir ikke akkurat mindre trøtt og sliten av det! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet - det er jo snart et nytt år! :P Haha, huff, du får bare beklage altså :P Jeg vurderer å be om tidlig ultralyd jeg også, er ganske så sikker på at jeg får det - hvis ikke kjøper jeg privat :)

 

Det er jo en helt enorm endring i kroppen din akkurat nå, så er ikke så rart at den reagerer litt :) Prøv å tenke slik, det går jo faktisk bra for de aller, aller fleste :)

 

Ja, døgnrytmen min har vært på villspor siden den natta jeg fant ut at jeg var gravid, haha :P Ble ikke mye søvn den natta, med både tårer og latter hele veien :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgenurinen skal de ha for å sjekke urinveisinfeksjon og svangerskapsdiabetes ja slik jeg har forstått :)

 

 

Så langt bare tatt to tester, ei venninne sa til meg at det er bare tull og ta mange tester, de kan vise negativ feil, men aldri positiv feil :)

Og med mine plager så er det i grunn liten tvil om at jeg ikke har kroppen for meg selv lenger :P

 

Har også lyst å trygle meg til en tidlig UL, er livredd for å ha flere enn en i magen min og tenker det er greit å få vite det tidligst mulig så jeg har tid å bearbeide det på :)

 

I dag har jeg vært hos ei venninne, kjørte henne til byen etterpå for hun skulle ut.

Så nå tenker jeg at jeg burde strengt tatt komme i gang med å pakke siden jeg reiser hjem i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aahh, veldig bra at de følger så tett opp :) Gleder meg aller mest til å se hcg-nivået altså (ja, og SELVFØLGELIG ultralyd når den tid kommer, hihi), det skal bli deilig å endelig kunne slå seg til ro med at alt er bra :) Nå som klokken er over tolv er jeg jo fem uker på vei, og 89% sjanse for at det går bra <3

 

Jeg begynner også å lure på om jeg har tvillinger inni der, ettersom symptomene (veldig trøtt og uopplagt, pluss VELDIG oppblåst som gjør at jeg TYDELIG ser gravid ut) er så sterke, men vi får bare se :) Hadde vel vært typisk, vi har jo alltid sagt at vi bare vil ha ett barn :P Haha :P Det blir som det blir, tvillinger er dobbel glede :)

 

Så hyggelig av deg å kjøre en venninne :) Noen som reagerer på at dere ikke skal ut for å feste i romjulen da? Her er det alle våre nærmeste som vet om det, så heldigvis ikke annet enn tull når de spør om jeg ikke skal bli med på grisefylla :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, er heldigvis ingen tradisjon for min del å feste i romjulen, sist jeg var ute her oppe var for 4 år siden :)

Og de nærmeste vennene mine vet at jeg er gravid så ikke noe problem det :)

 

Jeg har ikke bare oppblåst mage, jeg har en tydelig "utbuling" på nedre del av magen som ikke har vært der fra før, og jg bærer på endel ekstra kilo så derfor stusser jg veldig på at jeg får mage så tidlig :)

Klart tvillinger er dobbelt glede, men som kommende alenemor er tanken på tvillinger ikke akkurat glede :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aahh, da forstår jeg vet du :) Det er SÅ fristende å hyle ut på Facebook allerede, haha :P Det blir i alle fall etter tidlig ul (skal jo enten jeg får dekket eller ikke, noen som vet ca. pris dersom jeg må kjøpe selv?), men jeg tviler på at jeg klarer å holde meg.. Er jo 12 uker på valentinsdagen, så hadde jo vært en kjempefin dag å avsløre min største kjærlighet på ;) Men vi får se :)

 

Jeg har også den lille klumpen! Er vel livmoren tenker jeg? Jeg er veldig slank, så med meg var det forventet at det skulle vise tidlig, men ikke SÅ tidlig :P

 

Alenemor ja, da skjønner jeg at tvillinger er en skummel tanke! Best å få det avklart først som sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har fått den lille klumpen! Har alltid hatt den litt, men nå sitter buksene på en sånn merkelig måte... Jeg og samboeren min ønsker oss gjerne tvillinger da, og siden jeg fikk satt tilbake 2 egg så er jo sjansen tilstede! Jeg har dessverre ikke så enormt ille symptomer som jeg hører andre har, så jeg tenker litt dithen at jeg kun har en... Uansett så blir jeg kjempeglad! :)

 

Litt nysgjerrig på om legen vil ta hcg-test i mårra (seinere i dag altså) når jeg bestiller meg time... Om hu vil det, så tenker jeg at det er helt greit, hadde vært utrolig greit å se hvor mye det har steget! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med stor sjanse til stede, hihi! :) Jeg blir overlykkelig uansett, men tvillinger hadde nok kommet litt "brått på" tenker jeg. Ingen i verken min eller hans familie har tvillinger, så sannsynligheten er vel kanskje ikke så altfor stor likevel :P

 

Jeg gleder meg masse til å sjekke hcg, er det ikke normalt å sjekke først en dag, deretter tre dager etter det igjen? Litt usikker, glemte helt å spørre på telefonen. Det får jeg jo uansett vite om akkurat en uke - da er det tid for legetime, og jeg er seks uker på vei :D Føles helt uvirkelig :)

 

Ellers sov jeg selvfølgelig på dagtid tidligere, så her er det null tegn til trøtthet enn så lenge. Vurderer å gå en nattlig tur med hundene mine i stedet, om jeg legger meg ender jeg bare opp med å bli irritert for at jeg ikke får sove - da skjer det i hvert fall aldri! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, er vel enter to eller tre dager mellom... Er visst så at i starten så skal hcg dobles hver 30.time eller så... Litt usikker på akkurat det der :P

 

Hehe, slik går det når man snur døgnet! :P Du kan gjerne gi meg litt våken-energi, jeg sitter på jobb (heldigvis enormt rolig foreløpig), og jeg holder på å sovne, og føles ut som at jeg skal kaste opp hvert øyeblikk, og føler meg mildt sagt grusom... Skal bli interessant å se om jeg får til det her i lengden, vil jo helst jobbe lengst mulig! :P

 

Skjønner at du gleder deg til legetime! Er det da du har planlagt å ta UL eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at det med hcg er ikke sikkert at de sjekker på svangerskapskontroll. Tror det er noe de tar i forbindelse med blødning og/eller ivf. Jeg fikk aldri noen slik blodprøve sist svangerskap i allefall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått erfare at jeg må være ytterst forsiktig med å løfte tungt, fikk en intens smerte i siden etter å ha bært opp min 18 kg tunge koffert i stad, var sikker på at løpet var kjørt nå, men ser ut som det har roet seg nå, så ingen store bevegelser på meg resten av dagen nå nei :)

 

Forresten dere som jobber nattevakter, har dere snakket med legen om dette?

Ei venninne av meg som er sykepleier fikk ikke lov å jobbe nattvakter når hun gikk gravid pga det visstnok var større fare for å miste. Ikke helt sikker på hva årsaken til det er, mulig det bare gjaldt henne også for den saks skyld, vet hun slet md lavt blodtrykk under svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ifra at jeg ville ta blodprøver for å sjekke hcg, og da fikk jeg dobbeltime eller noe sånt, så ganske så sikker på at jeg får det ja :)

 

Huff, så skummelt når du løftet så tungt, Missme! Det gjør aldri jeg, samboeren min er skikkelig påpasselig ;) Hihi, er så godt å bli tatt vare på på den måten. Altså, han passer jo alltid på meg, men nå er han skikkelig god altså :) Verdens beste pappa-to-be! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hver sv..kontroll må du ha md urinprøve. De sjekker ikke hcg, mn sukker,eggehvite i urinen. + om du ikke har fått urinveisinfeksjon ( noe som er ganske vanlig:) Ellers blir du målt,veid,tatt blodtrykk av hver gang. Og etter ca uke 20 lytter de oxo hver gang:)

Endret av Urwa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...