Gå til innhold

Lurt av barnemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, kunne ikke vært mer uenig med deg...

Han visste at prevansjon ikke er 100% sikkert og han ønsker ikke barn med dama, likevel bruker han ikke kondom....

Det er dumt. Og han satt dermed aldri uten valg. Han hadde faktisk MANGE valg.

For noen er det faktisk ok å skulle bli uplanlagt gravid på prevensjon, for alt vi vet gjelder dette HI også, men han skriver ikke om det, så hva kan vi vite.

Men jeg vet hvertfall den, når man ikke vil ha barn med det første, bruker prevensjon, og prevensjonen feiler, så kan man fort befinne seg i en situasjon hvor man ønsker seg barnet likevel, og beholder.

Men det er ikke tilfellet her, for HUN ble planlagt gravid, mens han ble uplanlagt forelder, og da forstår jeg godt at han blir sint, såret og tar avstand for en stund. Han stolte jo tydeligvis på henne, og hun brøt det sønder og sammen.

Jeg skjønner og forstår også at barnefar her ble skuffet og såret og følte seg lurt fordi han ble uplanlagt forelder.

Men det forandrer jo ikke saken, han burde brukt prevansjon/sørget for prevansjon når han alltid visste at han ikke ønsket barn med den dama. Og det er utrolig naivt å ha sex uten å beskytte seg i et uforpliktende pule-forhold. Hvor godt han kjenner mor til barnet vet ikke jeg, men om de ikke kjenner hverandre så godt så er det ihvertfall naivt og dumt gjort av han. Man kan ikke stole 100% på en pulevenn man ikke kjenner utenom senga, hva vet man vel om partneren? Kanskje er hun en øksemorder? Hvorfor da ta alt hun sier som en selvfølge og ta alt for å være helt sant?

Både kvinner og menn må ta ansvar selv når det gjelder slike ting. Det er den beste måten å gjøre det på for å unngå uønskede ting.

Skjønner ikke helt hva du mener med det første avsnittet.

Hva jeg mener med det?

Jeg mener:

Om man er i forhold eller bare "pule-venner", bruker prevensjon, og sier seg enig i at barn ikke er aktuelt,så kan det endre seg, omman først skulle bli gravid på prevensjon, så var det et uhell, men man kan oppleve at det er helt ok, og sammen være enige om å beholde, og fungere som foreldre til barnet.

Enda man er enige i at barn ikke er aktuelt, så kan det endre seg om man først står i situasjonen med barn på vei.

Det kan gjelde HI også.

Men når man da blir lurt på den måten, så fra faller de tankene, til man faktisk ser at det er flott med et barn likevel, enda man ble lurt til det.

Ja, klart kan man endre tankegang, det skjønner jeg. Har vært der selv hvor jeg ikke visste hvem far til barnet var, men valgte å beholde barnet, selv om det egentlig var et mareritt for meg (og de to mulige fedrene) i begynnelsen.

Men det blir jo igjen noe helt annet.

Veldig flott om HI likevel synes det er flott med barn, når det likevel skjedde. Man kan ikke akkurat reversere tiden, så noe annet enn å godta kan man uansett ikke gjøre.

Barnefar ble ikke lurt inn i det. Han ønsket ikke barn, kunne tatt ansvar, og ble i tillegg sint (på dama?) når det viste seg at hun ble gravid etter at de hadde hatt sex (!) uten kondom.

Skal man ha et uforpliktende forhold med kun sex må man sørge for prevensjon. Ellers kan det skje slik som med HI.

Han ble jo sint for måten hun ble gravid på, og det mener jeg han har full rett til, forenda man ikke er i forhod så utøver man respekt ovenfor den man er intim med.

Han har ikke sakt han ikke godtar det, men det tar tid å godtaat man er blitt løyet til på den måten.

Ja, selvfølgelig har han rett til å være sint på måten hun ble gravid på, men ikke på henne. Han kan godt være sint på seg selv for å ikke ha passet godt nok på hvor sædcellene tok veien, men ikke på henne.

Synes ikke det er rett og rimelig at kun kvinnen skal sitte med ansvaret når det faktisk finnes prevensjonsmidler menn kan bruke. Og mener fortsatt at har man uforpliktende sex med en man ikke kjenner så godt, så skal man ikke stole for godt på personen. Ergo, ta alt som blir sagt og lovet med en klype salt. Og bruke egen prevensjon. Gjelder både kvinner og menn.

Kutt ut da! klart han har rett å være sint på henne som regelrett LURTE ham.. Jada, klart han kunne tatt forhåndsregler osv osv ved å bruke kondom. Men hallo!! De hadde holdt på i over et halvt år.. Sikker på de aller fleste som kun har seg med hverandre og stoler på hverandre ikke driver med slik helgardering hele tiden. Tipper igrunn HI ikke hadde blitt sint på henne om det hadde skjedd mens hun gikk på pillen evt hadde glemt pillen.. men her SLUTTET hun på pillene UTEN å si ifra.. DET er dårlig gjort!!

Han skrev vel også at han hadde prøvd å få tak i barnemoren fordi han faktisk ville ta ansvar? Er det virkelig noe å diskutere da? Om han faktisk tar ansvar for det som har skjedd? Det vi får håpe nå er at de greier å samarbeide for barnets beste.. Men klart.. vi kan jo fortsette å diskutere om han burde sterilisert seg i tillegg til å bruke kondom, samtidig som dama burde gå på både p-piller og andre ting...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har selv valgt å stå utenfor ved å bli sint og ved å si at du ikke vil ha noe med barnet å gjøre. Da kan du ikke bli sint på nytt igjen når hun tar deg på ordet.

Du ER taperen og det med rette! Tror heller du skal snu på flisa og tenke på hvordan du kan gjøre dette godt igjen, for med drittkasting og slikt kommer du ikke så jævlig langt.

Anonym poster: 27b86d43ce6f065547216009ba25d9a4

Nei vet du hva, du kan ikke kjefte på denne mannen fordi ei luremus lurte ham trill rundt. Det er fullt forståleig at han blir sint på ei dame som setter ett _liv_ til verden med å lure ham! Alle kan si ting de angrer på i øyeblikket, men det er jo tydelig at denne mannen vil gjøre det beste han kan utav det. Om dama bruker prevansjon er det ikke nødvendig med kondom, selv om det er lurt, men da mister jo igrunn p-pillen hele sin mening. Uhell kan skje både med kondom og p-piller og da går det ann å ta ei angrepille eller abort. Men dette er snakk om ei fitte som ikke er helt go i hodet og tenker kun på seg selv. Så dere må syte så mye dere vill om at dette er mannens egen feil, det er lett for dere å si. Jeg vet om en som ble lurt på samme måte, bare fordi dama ønska en neger-baby, med en gang hun ble gravid ble han dumpet.. Det er utrolig stygt gjort, vi damer har ikke alltid like mye mellom ørene desverre.. Men du har dine rettigheter og det blir nok bra til slutt på en måte eller en annen :) Lykke til!

Skrevet

Tenkte først "stakkars HI" til den delen med kjefting. Slikt kan (og ofte vil) bli opplevd som om personen (HI i dette tilfelle) er aggresiv, noe som da igjen er skremmende i en slik situasjon som ei som er gravid er i.

HI burde ha tenkt seg om et par ganger FØR han hadde gått verbalt til angrep. Hadde han gjort det så hadde nok situasjonen vært annerledes i dag.

"pule venninnen" til HI har lurt han, og ja det er ikke greit, det kan heller ikke bortforklares, men det samme gjelder HIs oppførsel i ettertid. At hun ikke svarer telefonen er meget forståelig, og litt overraskende at hun ikke har skiftet nr. og...

Hvis HI vil ha noe med ungen og gjøre så må han gå via NAV som nevnt. MEN da håper jeg at han gjør det for ungen sin del, ikke for å straffe moren til ungen

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Du har selv valgt å stå utenfor ved å bli sint og ved å si at du ikke vil ha noe med barnet å gjøre. Da kan du ikke bli sint på nytt igjen når hun tar deg på ordet.

Du ER taperen og det med rette! Tror heller du skal snu på flisa og tenke på hvordan du kan gjøre dette godt igjen, for med drittkasting og slikt kommer du ikke så jævlig langt.

Anonym poster: 27b86d43ce6f065547216009ba25d9a4

Nei vet du hva, du kan ikke kjefte på denne mannen fordi ei luremus lurte ham trill rundt. Det er fullt forståleig at han blir sint på ei dame som setter ett _liv_ til verden med å lure ham! Alle kan si ting de angrer på i øyeblikket, men det er jo tydelig at denne mannen vil gjøre det beste han kan utav det. Om dama bruker prevansjon er det ikke nødvendig med kondom, selv om det er lurt, men da mister jo igrunn p-pillen hele sin mening. Uhell kan skje både med kondom og p-piller og da går det ann å ta ei angrepille eller abort. Men dette er snakk om ei fitte som ikke er helt go i hodet og tenker kun på seg selv. Så dere må syte så mye dere vill om at dette er mannens egen feil, det er lett for dere å si. Jeg vet om en som ble lurt på samme måte, bare fordi dama ønska en neger-baby, med en gang hun ble gravid ble han dumpet.. Det er utrolig stygt gjort, vi damer har ikke alltid like mye mellom ørene desverre.. Men du har dine rettigheter og det blir nok bra til slutt på en måte eller en annen smile.png Lykke til!

I alle dager!! Nesten så jeg tror du er dama til hi! Syns dette var voldsomt til respektløs reaksjon fra deg på noe som bare er spekulasjoner. INGEN andre enn dama og han vet hva som har blitt sagt og gjort. Vi andre må bare stole blindt på hva en ukjent og anonym mann på et forum sier. Jeg, derimot, tviler på at hun har sagt hun har lurt han, for JEG kjenner mange menn som har spilt "lurt-"kortet bare fordi de ikke har tatt ansvar for egen prevensjon. (siden du drar inn egne erfaringer)

Og nei, p-piller mister ikke sin hensikt selv om man bruker kondom i tillegg. P-piller hindrer graviditet, kondom hindrer graviditet OG hindrer deg i å bli smittet av kjønnsykdommer. P-piller svekkes ved oppkast, diaré, penicilin, om man glemmer og ta den osv..

Jeg har null problemer med å forstå at HI ble forbanna og frustrert om det han sier faktisk stemmer. Tror mange reagerer sånn. Men å gi full støtte og all sympati i en sak som denne, hvor vi kun hører en bitter versjon, sorry det får du ikke av meg. Jeg har sett begge sidene av slike saker, derfor stoler jeg ikke blindt på HI her.. Beklager det..

Skrevet

tror ikke dette er sant. hi er garantert ei dame, som har lang fartstid her. men for all del, problemstillingen går det jo ann å diskutere.

Anonym poster: 20576d37aee37272f9382069f4ee25de

Skrevet (endret)
Du har selv valgt å stå utenfor ved å bli sint og ved å si at du ikke vil ha noe med barnet å gjøre. Da kan du ikke bli sint på nytt igjen når hun tar deg på ordet. Du ER taperen og det med rette! Tror heller du skal snu på flisa og tenke på hvordan du kan gjøre dette godt igjen, for med drittkasting og slikt kommer du ikke så jævlig langt. Anonym poster: 27b86d43ce6f065547216009ba25d9a4
Nei vet du hva, du kan ikke kjefte på denne mannen fordi ei luremus lurte ham trill rundt. Det er fullt forståleig at han blir sint på ei dame som setter ett _liv_ til verden med å lure ham! Alle kan si ting de angrer på i øyeblikket, men det er jo tydelig at denne mannen vil gjøre det beste han kan utav det. Om dama bruker prevansjon er det ikke nødvendig med kondom, selv om det er lurt, men da mister jo igrunn p-pillen hele sin mening. Uhell kan skje både med kondom og p-piller og da går det ann å ta ei angrepille eller abort. Men dette er snakk om ei fitte som ikke er helt go i hodet og tenker kun på seg selv. Så dere må syte så mye dere vill om at dette er mannens egen feil, det er lett for dere å si. Jeg vet om en som ble lurt på samme måte, bare fordi dama ønska en neger-baby, med en gang hun ble gravid ble han dumpet.. Det er utrolig stygt gjort, vi damer har ikke alltid like mye mellom ørene desverre.. Men du har dine rettigheter og det blir nok bra til slutt på en måte eller en annen smile.png Lykke til!
I alle dager!! Nesten så jeg tror du er dama til hi! Syns dette var voldsomt til respektløs reaksjon fra deg på noe som bare er spekulasjoner. INGEN andre enn dama og han vet hva som har blitt sagt og gjort. Vi andre må bare stole blindt på hva en ukjent og anonym mann på et forum sier. Jeg, derimot, tviler på at hun har sagt hun har lurt han, for JEG kjenner mange menn som har spilt "lurt-"kortet bare fordi de ikke har tatt ansvar for egen prevensjon. (siden du drar inn egne erfaringer) Og nei, p-piller mister ikke sin hensikt selv om man bruker kondom i tillegg. P-piller hindrer graviditet, kondom hindrer graviditet OG hindrer deg i å bli smittet av kjønnsykdommer. P-piller svekkes ved oppkast, diaré, penicilin, om man glemmer og ta den osv.. Jeg har null problemer med å forstå at HI ble forbanna og frustrert om det han sier faktisk stemmer. Tror mange reagerer sånn. Men å gi full støtte og all sympati i en sak som denne, hvor vi kun hører en bitter versjon, sorry det får du ikke av meg. Jeg har sett begge sidene av slike saker, derfor stoler jeg ikke blindt på HI her.. Beklager det..
Klart det er to sider av saken, men hvem jeg velger å tro på er min sak. Dette er en mann som ønsker råd, ikke en haug med beskyldinger. Og hadde du vist hvordan det føles å få den beskjeden slengt i trynet tror jeg ikke du heller hadde rukket å tenkt deg om så mange ganger før du hadde reagert. Jeg mener helt ærlig at innlegget jeg kommenterte på var mer respektløst, og for ikke å snakke om att du drar inn ''mine egne erfaringer'' hva faen? Endret av Laluuna
Skrevet

All ære til deg HI som har ombestemt seg og funnet ut at det beste for deg og barnet er å ha kontakt! Tok kanskje litt lang tid mener noen, men viktigst av alt; det skjedde!!Så får vi bare håpe mor også innser det... Skjønner at du føler deg lurt, for angående noe så alvorlig som prevensjon skal man kunne stole på sine venner.. Og det vil jeg si at man er etter 6mnd som sengebuddys...Men nå som ting ikke helt har gått etter planen, så er det noe fantastisk du har i vente!! Håper alt ordner seg og at du om mor klarer å få til et samarbeid til barnets beste, og deres beste!! Lykke til!

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Jeg forstår fortsatt ikke at en mann som drømmer om kjernefamilie har tilfeldig sex. Siden han ikke har tenkt seg et forhold til denne damen så brydde han seg ikke om henne vel? Altså, hvis man drømmer om å kjøpe hus, så går man ikke og slenger med pengene på unødvendige ting istedet for å spare. Hvis man ønsker å bli lege, så driver man ikke og fester istedet for å lese pensum. På samme måte, hvis man er 30 år og ønsker kjernefamilie med mann, kone og barn, så bør man lete etter noen seriøse og ikke bruke halvt år på å ha tilfeldig sex.

Skrevet

Blemme. Jeg skjønner godt at du er irritert, det å inkludere deg i avgjørelsen er fullstendig respektløst, men spilt melk er spilt melk, og sånn er det. Du får bare gjøre så godt du kan å legge irritasjonen bak deg, det plager tross alt ingen enn deg selv at du er sint.

Som mann har du rett på å få vite om du er far til barnet 100% sikkert før noen krever noe av deg. Som forelder har du ingen rettigheter, men en masse ansvar og plikter. Alle rettigheter er forbeholdt barnet. Det er barnet som har rett på samvær og økonomisk trygghet, du og frøkenen har plikt til å se til at dette blir oppfylt.

Hvis hun nekter å ta telefonen forsømmer hun den plikten hun har som forelder til å se til at barnet har kontakt med begge foreldre. Du gjerne lese barneloven: http://www.lovdata.no/all/nl-19810408-007.html Her står det en god del om akkurat de tingene du lurer på.

Hvis dere blir enige om å registrere barnet med ukjent far, så er det et obsobs du bør være klar over. Hvis det skulle gå en del år, og hun ombestemmer seg, vil du likevel ha bidragsplikt fra den dagen barnet er født. Dette vet jeg om folk som har opplevd, og de har kanskje ikke visst om at de har et barn en gang før de blir kjent med at de har utestående bidragsgjeld på flere hundretusen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...