Gå til innhold

Lurt av barnemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv om det visstnok er blitt vanlig med slike "elskere", er det mange som opplever problemer og forviklinger rundt disse såkalt følelsesløse og ansvarsløse greiene.

Spesielt fra en manns synsvinkel er det naivt å tro at et slikt forhold alltid vil være problemfritt og ansvarsløst, da kvinner er mer følsomme og kanskje lettere ombestemmer seg.

Så ja, det var naivt av mannen å stole på dama, og jeg syns heller ikke det er riktig av damer å være med på slike uforpliktende "avtaler".

Tanta mi sa til meg at man ikke skal være sammen med noen uten at man har tenkt å gifte seg, og det er sannheten :)

Din sannhet ja! Akkurat det gjør det vel ikke til en sannhet for alle andre:)
Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Må si jeg stusser litt... Alle maser om kondom, men dere vet vel at den ikke er 100% sikker den heller?!

Herer lillesøster i huset kommet til, til tross forkondom og angrepille, så da nytter det lite med kondom ;)

Greit nok det hender ikke SÅ ofte, men oftere enn man skulle tro, jeg kjenner 8 andre som sitter med barn etter kondom bruk, hos noen var det ikke et eneste tegn på at kondomen var ødelagt, og de brukte den riktig..

Skrevet

Hei

Nå er jeg litt stresset her ut fra svar jeg leser.

Jeg er voksen og har to barn på 7 og 9 år. Jeg er overhode ikke klar for flere barn, ønsker ikke det.

Jeg og mannen har vært sammen i ca 21år og jeg har brukt p-pillen i alle år, med opphold når vi ønsket barn. Mener dere jeg bør bruke kondom i tillegg til p-pille for å unngå barn?

Anonym poster: 7fbc99132dcd5044704e83a2adb7aa00

Det kommer an på hvordan du tenker om abort. For meg er abort uaktuelt, samtidig som vi på ingen måte er i stand til å ta oss av et barn til. Derfor bruker jeg p-piller i tillegg til at mannen er sterilisert. Glemmer jeg en pille bruker vi kondom. Har man ikke abort som alternativ så sikrer man seg litt ekstra. Det alternativet har ikke jeg (av eget valg/overbevisning), og det har ikke menn heller.

Anonym poster: c72b089edbe2e3ca4d9d3809ad9a4a57

Skrevet

P- piller er ikke spesielt sikre om man har hatt omgangssyken, diare, eller tar den til ulike tider av døgnet. Men hos de fleste gir den veldig god beskyttelse. Har selv ikke brukt p-piller på evigheter, siden jeg blir helt elendig av alle typer,men har brukt kondom, hoppe av i svingen-metoden, og Persona- apparat.

Anonym poster: bb813c5d73727d35c097557d237e217a

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Må si jeg stusser litt... Alle maser om kondom, men dere vet vel at den ikke er 100% sikker den heller?!

Herer lillesøster i huset kommet til, til tross forkondom og angrepille, så da nytter det lite med kondom wink.png

Greit nok det hender ikke SÅ ofte, men oftere enn man skulle tro, jeg kjenner 8 andre som sitter med barn etter kondom bruk, hos noen var det ikke et eneste tegn på at kondomen var ødelagt, og de brukte den riktig..

Ingen som sier at kondom er 100% sikkert. Men hvis man bruker kondom så har man ihvertfall gjort sitt for å unngå graviditet. Hvis graviditeten skjer til tross for kondom, ja, da har det skjedd, men da vet man at man har gjort alt for at det ikke skulle skje. Samtidig som voksne mennesker bør ha i bakhode at ALL sex kan føre til barn, prevensjon eller ei. Og ha en plan B på hva man gjør da.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Hei

Jeg er voksen og har to barn på 7 og 9 år. Jeg er overhode ikke klar for flere barn, ønsker ikke det.

Jeg og mannen har vært sammen i ca 21år og jeg har brukt p-pillen i alle år, med opphold når vi ønsket barn. Mener dere jeg bør bruke kondom i tillegg til p-pille for å unngå barn?

Det kommer an på hvordan du tenker om abort. For meg er abort uaktuelt, samtidig som vi på ingen måte er i stand til å ta oss av et barn til. Derfor bruker jeg p-piller i tillegg til at mannen er sterilisert. Glemmer jeg en pille bruker vi kondom. Har man ikke abort som alternativ så sikrer man seg litt ekstra. Det alternativet har ikke jeg (av eget valg/overbevisning), og det har ikke menn heller.

Hvorfor bruker du hormonell prevensjon hvis mannen er sterilisert??? :o

Skrevet

Herer lillesøster i huset kommet til, til tross forkondom og angrepille, så da nytter det lite med kondom ;)

Ingen som sier at kondom er 100% sikkert. Men hvis man bruker kondom så har man ihvertfall gjort sitt for å unngå graviditet. Hvis graviditeten skjer til tross for kondom, ja, da har det skjedd, men da vet man at man har gjort alt for at det ikke skulle skje. Samtidig som voksne mennesker bør ha i bakhode at ALL sex kan føre til barn, prevensjon eller ei. Og ha en plan B på hva man gjør da.

Jepp, men når det er sagt, så er det himmelvid forskjell på et uhell og det å lure noen. I det første tilfellet kan man vel bare si "shit happens", mens i det andre har noen bevisst bestemt for deg at du skal bli far.

Skrevet

Ja, jeg leser det som står skrevet..

De har hatt et seksuelt forhold i 6 mnd.. 6 måneder er ikke lenge, man kjenner ikke hverandre så godt (spesielt om man kun har sex og ikke et normalt forhold hvor man faktisk kommuniserer) så det er jævlig naivt å stole blindt på at dama bruker prevensjon. BRUK ALLTID KONDOM om man ikke ønsker barn!! Da beskyttes man mot det meste..

Anonym poster: 2f264282362c19b77dc594a84135ca68

Hvor mange ONS har det ikke vært hvor mannfolkene stoler blindt på at dama står for prevensjonen..

Jeg har mine ONS bak meg, og det var et enkelt spm fra de: "Er du beskyttet?" når jeg svarte jeg var steril, noe jeg var ifølge legene, så var det ikke en eneste en av de som tenkte videre over det, de tok det svaret forgitt.. Jeg stoppet dem da og sa at jeg ville bruke kondom uansett med tanke på smitte av sykdommer..

Men uansett her er det snakk om mange menn som har ONS og tar beskytelsen forgitt hos kvinnen. Når man er lengre inn i det, og er sikker på det at man ikke har noe sykdommer, og sex partneren erdet samme, så er det lett å droppe kondomen, for man stoler på den andre, til og med 6 mnd inn i det.

Jeg hadde selv fast "senge partner" i ca 1 år, og etter noen mnd droppet vi kondom, da vi stolte på hverandre, jeg var jo uansett steril, så hvorfor klundre med en kondom? Vi testet oss for skjønnsykdommer på samme tid, og viste resultater, for å være sikre, men han ba aldri om bevis på at jeg var steril, enda vi ikke kunne fått barn sammen uansett hva.

Hadde du ONS med menn du ikke kjente uten kondom? Du var ikke redd for å få HIV og dø fra barna dine altså? Hvor tjukk i hodet går det an å være???

Anonym poster: f2c5b2df3513b78744a85cf11a3deb94

Hvor i all verden leser du at Barn&Engler hadde ONS etter at hun fikk barn? For all del, gå gjerne ut i fra at hun fikk to tette barn, for deretter å utsette seg for HIV-smittefare ved å hoppe i høyet med X antall fremmede menn. GEEEEEEEEEEEEEZ, på tide å begynne å LESE hva hun FAKTISK skriver!

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Herer lillesøster i huset kommet til, til tross forkondom og angrepille, så da nytter det lite med kondom wink.png

Jepp, men når det er sagt, så er det himmelvid forskjell på et uhell og det å lure noen. I det første tilfellet kan man vel bare si "shit happens", mens i det andre har noen bevisst bestemt for deg at du skal bli far.

Det er jeg enig i. Men det JEG ville frem til, at hvis man har et puleforhold til en dame man ikke bryr seg eller stoler såpass på at man vil etablere et forhold til henne, så tar man forholdsregler for seg selv. For å unngå å bli lurt. Denne risikoen er mindre i et seriøst forhold der det kanskje ikke er så farlig at dama blir gravid.

Skrevet

Det er jeg enig i. Men det JEG ville frem til, at hvis man har et puleforhold til en dame man ikke bryr seg eller stoler såpass på at man vil etablere et forhold til henne, så tar man forholdsregler for seg selv. For å unngå å bli lurt. Denne risikoen er mindre i et seriøst forhold der det kanskje ikke er så farlig at dama blir gravid.

Enig, men nå har skaden skjedd og jeg synes det er ganske snodig at mange inntar den holdningen at dette er hans feil fordi han stolte på henne. Feilen ligger da helt soleklart hos henne, ettersom hun gjorde det med overlegg. Er HI skyldig i noe her, så er det vel ikke annet enn ubetenksomhet.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Enig, men nå har skaden skjedd og jeg synes det er ganske snodig at mange inntar den holdningen at dette er hans feil fordi han stolte på henne. Feilen ligger da helt soleklart hos henne, ettersom hun gjorde det med overlegg. Er HI skyldig i noe her, så er det vel ikke annet enn ubetenksomhet.

Hans feil er ikke at han har gjort henne gravid, det er begges feil, men mest hennes. Hans feil er at han først sier en ting og så ikke står for det han har sagt, og forventer at alt skal være som før. Hadde far til mitt barn sagt at han ikke ønsker noe kontakt, så hadde jeg heller ikke tatt telefonen da han ringte. Jeg overtolker ikke, skjønner ikke hint +++, slik at jeg forstår folk akkurat slik de uttrykker seg. "Vil ikke ha noe med barnet å gjøre" ville for meg bety "ha det bra og klar deg alene". Noe jeg hadde fulgt. Mye lettere å bygge opp eget liv istedet for å la en vinglepetter styre det.

Skrevet

Lurer på hvor mange av de her som er uenig med mannen som bruker både p.piller og kondom når de har seg med partneren som de stoler på. Kunne ha skjønt dette med kondom hvis det hadde vært ONS, men dette har jo vart i 6 mnd.

Her har damen løyet til HI, så enkelt er det. Da går jeg utifra at han forteller sannheten, gjør han ikke det er det såklart ikke barnemor sin feil.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Lurer på hvor mange av de her som er uenig med mannen som bruker både p.piller og kondom når de har seg med partneren som de stoler på. Kunne ha skjønt dette med kondom hvis det hadde vært ONS, men dette har jo vart i 6 mnd.

Her har damen løyet til HI, så enkelt er det. Da går jeg utifra at han forteller sannheten, gjør han ikke det er det såklart ikke barnemor sin feil.

Det er ingen forskjell på ONS og puleforhold. Begge deler inkluderer ingen følelser og partene har ingen forpliktelser overfor hverandre. At en mann som har puleforhold uten forpliktelser ikke insisterer på å bruke kondom vel vitende om at dama kunne ha høvla over 20 andre i mellomtia, tyder på noe naivitet. Det at hun har løyet til ham, og det at han vingler og forventer forståelse er to helt forskjellige ting.

Skrevet

Til 86: Så du kan ikke skjønne at han er litt forbannet og sa det i affekt men har roet seg og kanskje vil ha noe med barnet sitt å gjøre?

Har kraftig temperament selv så vet godt at jeg kunne blitt jævlig forbannet over dette, men når man roer seg og tenker litt så kanskje man finner ut at det er viktigere ting enn å være sint resten av livet.

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Hei

Hvorfor bruker du hormonell prevensjon hvis mannen er sterilisert??? ohmy.png

Selv sterilisering er ikke 100% sikkert, verken for menn eller kvinner. Så jeg forstår godt at hun fortsatt bruker p-piller.

Og til Andreas82:

Uansett hvor flat man lager pannekaka så vil den alltid ha to sider.

Du har din personlige sannhet, hun har sin. Det tok deg lang tid før du oppklarte en del. Og vi andre svarte ut ifra hovedinnlegget. Og der var du ikke spesielt sympatisk. Leser du igjennom det første innlegget du skrev så forstår du nok hvorfor vi svarer som vi gjør. Og siden hele holdningen i innlegg 1 og 2 var to ytterpunkter, så kan du ikke være overrasket over reaksjonene. Du oppfordret oss faktisk til å slenge dritt om henne, uten å kanskje være klar over at mange her inne har gått i hennes sko (ikke ift å kutte pilla, men å ha blitt forlatt/anklaget for å lure mannen). Du framstilte deg selv som dét offeret..

Det er ikke det at vi forsvarer hennes handlinger, men vi mener bare du selv har ansvar for å beskytte deg selv. Uavhengig av hva hun sier. Og det har vært damer her inne som innrømmer at de lurer/har lurt mannen, og tro meg, de blir hudflettet her inne. Er ikke sånn at vi forsvarer sånt.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Til 86: Så du kan ikke skjønne at han er litt forbannet og sa det i affekt men har roet seg og kanskje vil ha noe med barnet sitt å gjøre?

Har kraftig temperament selv så vet godt at jeg kunne blitt jævlig forbannet over dette, men når man roer seg og tenker litt så kanskje man finner ut at det er viktigere ting enn å være sint resten av livet.

Affekt som varer i 6 måneder? Merkelig...

Skrevet

men hvis det var kun ett sexforhold så ville jeg så absolutt brukt kondom. Uansett hvor mye jeg hadde gått på p-piller. Det betyr jo at man ikke nødvendigvis trenger å kun ha seg med samme partner og da risikoen for kjønnssykdommer er ganske så stor.

Helt forferdelig hvis dama har lurt han, men som han skrev det var kun sex...hvorfor stoler man på noen som man har kun sex med og ikke noe følelser for eller vil ha noen følelser for.

Og hadde han sagt at jeg har gjort en tabbe, jeg sa at jeg ikke ville ha noe med barnet gjøre men nå angrer jeg, hvordan går jeg frem?

Men heller velger å ture frem med at han gjerne hører kritikk og hets av barnemoren og forventer at hun skal ta telefonen når han ringer etter han ettertrykkelig sa at han ikke ville ha noe med de å gjøre.

Tror ingen er for det dama gjorde...

Skrevet

I slike trådar må ein nesten svare med utgangspunkt i at det som står er sant, ja.

Eg trur ingen av partane bør vere stolte av seg sjølv (minst ho, som har lurt han, men også han med sin reaksjon). Det einaste rette er å be om årsaking der gang sjølv har tråkka feil, håpe ho kan gjere det same, og prøve å samarbeide best mogleg for barnet si skuld. Når ein er foreldre må ein rett og slett legge til side dette sjølv om det er vanskeleg.

Om ho ikkje er villig til dette er NAV neste steg.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Eller kanskje man er redd for å ta kontakt, fordi men vet man har stilt seg utrolig dårlig til, og det tar tid å mane seg opp til å ta kontakt.

Og hvordan skal vi kunne sette oss inn i hvordan det er å bli lurt inn i det å gjøre noen gravid, og samtidig få beskjed om at hun akter å skrive opp far som ukjent?

For meg virker det som en ekstremt god grunn til å ikke ta kontakt før man er 100% sikker på hva man vil, og at man har roet seg såpass at man ikke knekker nakken når man må møte henne igjen.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

En annen ting å tenke på:

Alle snakker om at han burde være voksen nok til å ta ansvar for egen prevensjon, greit nok, men hva med henne, burde ike hun være voksen nok til å si ifra om at hun var klar for barn, og droppet derfor prevensjon?

Synes det er merkerlig, at det alltid inne på dette forumet skal settes fokus på hva mannen gjør feil, til og med nårdeter kvinnen som er helt på bærtur..

Skrevet

Tror jeg hadde vært forbannet like lenge. Mange ganger så går vel ikke realiteten opp før barnet kommer. Har 2 jenter så vet hvordan plutselig verden snur seg opp/ned.
Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

En annen ting å tenke på:

Alle snakker om at han burde være voksen nok til å ta ansvar for egen prevensjon, greit nok, men hva med henne, burde ike hun være voksen nok til å si ifra om at hun var klar for barn, og droppet derfor prevensjon?

Synes det er merkerlig, at det alltid inne på dette forumet skal settes fokus på hva mannen gjør feil, til og med nårdeter kvinnen som er helt på bærtur..

Det at hun burde være voksen og ikke lure folk er en ting. HI skriver at HAN er moden, voksen og har lenge drømt om kjernefamilie. Samtidig som han har tilfeldig sex med ei han ikke skal ha forhold til, uten kondom og oppfordrer ukjente folk på forum til å hetse ei som ikke kan forsvare seg. Hvis han var innstilt på kjernefamilie, burde han kanskje ikke ha tilfeldig sex som KUNNE resultere i graviditet uansett hvor godt man beskyttet seg? Synes han motsier seg selv.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Tror jeg hadde vært forbannet like lenge. Mange ganger så går vel ikke realiteten opp før barnet kommer. Har 2 jenter så vet hvordan plutselig verden snur seg opp/ned.

Så man skal vente pent og pyntelig på at mannen kommer tilbake og er interessert? Når han sier at han ikke vil ha noe med barnet å gjøre?

Skrevet

En ting jeg lurer på oppi alt dette, er hvorfor vi skal ta det for god fisk at hun faktisk innrømmet at hun hadde kutta pilla? Hvordan vet vi at det faktisk stemmer? Skal vi bare tro blindt på det?

Dette er hans versjon, hadde vært spennende å høre hennes. Det aner meg at hennes versjon er en liiiiten smule annerledes enn hans!

Anonym poster: 2f264282362c19b77dc594a84135ca68

Skrevet

Det er ingen forskjell på ONS og puleforhold. Begge deler inkluderer ingen følelser og partene har ingen forpliktelser overfor hverandre. At en mann som har puleforhold uten forpliktelser ikke insisterer på å bruke kondom vel vitende om at dama kunne ha høvla over 20 andre i mellomtia, tyder på noe naivitet. Det at hun har løyet til ham, og det at han vingler og forventer forståelse er to helt forskjellige ting.

Joda skjønner hva du mener, men er bare ikke helt enig i det du sier om ONS og puleforhold. Vært i begge situasjoner noen ganger, og kan bare si for meg selv at det e himmelvid forskjell. Men som sagt så skjønner jeg hva du mener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...