ღTyrkiskPepperღ Skrevet 13. november 2012 #26 Skrevet 13. november 2012 Jeg ville sendt hun en sms siden hun ikke svarer på tlf, og skrevet noe som: Beklager for oppførselen min. Jeg ønsker å stille opp for barnet vårt når det blir født. Jeg håper vi kan oppføre oss som voksne for barnet vårt sin skyld og jeg håper vi kan ordne dette mellom meg og deg. Men skulle ikke det gå vil jeg kreve farskapstest gjennom NAV. Skriv noe lignende, ville også spurt om hva kjønn det er og når termin er. Da viser du interesse for barnet, håper mor kan være voksen å se dette. Ellers kontakter du NAV. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #27 Skrevet 13. november 2012 Ser bare for meg hvordan svarene her hadde vært, om ei dame var blitt lurt til å bli mor jeg... Fatter ikke at så mange har slikt syn på menn... Anonym poster: 0ceb5402621a5b8188f77549dd7e21ae
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #28 Skrevet 13. november 2012 Er det ingen som leses hva som skrives her inne? Begynner å lure når jeg leser noen svar. Er enig i at det er helt feil reaksjon å prate dritt, men som han skriver der så sluttet hun på p piller uten og si ifra så ergo har hun sikkert på ett tidspunkt fortalt at hun går på det. Ja selvfølgelig kan man bruke kondom, men når dama har fortalt at hun går på piller så føler man vel at det er trygt. Ja enig i at kondom gjør at man ikke får sykdommer i tilfelle noen kommer med det. Men nå er det faktisk ett barn på tur ut i verden, der en av foreldrene overhodet ikke fikk et ord med i laget. Når hun forteller at hun sluttet uten å si ifra så kaller jeg det å regelrett lure noen, med ganske alvorlige konsekvenser. Men du skal blir far nå så gjør iallefall det beste utav det, drit i mor men kos deg med barnet for det er jo ganske fint i grunn:) P-piller er langt fra trygt. Om han var så hysterisk redd for å bli far så kunne han brukt kondom, det er tryggere. Anonym poster: d7bdb05cd298d521e56a049167fd2cd0 Er du seriøs nå? Så ifølge din logikk er man ikke trygg på p-piller man må ha kondom også? Må man bruke p-piller eller en ekstra kondom hvis man bruker en kondom i utgangspunktet?Så du mener kondom er sikrere enn p-piller? P-piller er 99.8 % trygg og går under en av de sikreste prevensjonene, mens kondom ligger mellom 85-98.8 % og går under ganske god prevensjon. Sjekk fakta først. *kremt* Her tar du litt feil Khm. P-piller er kun 99% sikkert om man er det som kalles "en perfekt bruker". Det betyr at man tar pilla til samme klokkeslettet hver dag, ikke har diaré, oppkast, går på penicilin osv. Er man en "normal bruker" (gjerne de som tar bare tar pilla en gang iløpet av dagen) så er p-pilla bare rundt 60%+ sikkert da det gjerne er faktorer som svekker effekten av p-pilla. (Grunner nevnt over). Så å si man har blitt lurt, det er bare tull. Ønsker man ikke barn så MÅ man finne egne måter å beskytte seg selv på. Hilsen jordmorstudent Anonym poster: 2f264282362c19b77dc594a84135ca68
khm Skrevet 13. november 2012 #29 Skrevet 13. november 2012 (endret) Er det ingen som leses hva som skrives her inne? Begynner å lure når jeg leser noen svar. Er enig i at det er helt feil reaksjon å prate dritt, men som han skriver der så sluttet hun på p piller uten og si ifra så ergo har hun sikkert på ett tidspunkt fortalt at hun går på det. Ja selvfølgelig kan man bruke kondom, men når dama har fortalt at hun går på piller så føler man vel at det er trygt. Ja enig i at kondom gjør at man ikke får sykdommer i tilfelle noen kommer med det. Men nå er det faktisk ett barn på tur ut i verden, der en av foreldrene overhodet ikke fikk et ord med i laget. Når hun forteller at hun sluttet uten å si ifra så kaller jeg det å regelrett lure noen, med ganske alvorlige konsekvenser. Men du skal blir far nå så gjør iallefall det beste utav det, drit i mor men kos deg med barnet for det er jo ganske fint i grunn:) P-piller er langt fra trygt. Om han var så hysterisk redd for å bli far så kunne han brukt kondom, det er tryggere. Anonym poster: d7bdb05cd298d521e56a049167fd2cd0 Er du seriøs nå? Så ifølge din logikk er man ikke trygg på p-piller man må ha kondom også? Må man bruke p-piller eller en ekstra kondom hvis man bruker en kondom i utgangspunktet?Så du mener kondom er sikrere enn p-piller? P-piller er 99.8 % trygg og går under en av de sikreste prevensjonene, mens kondom ligger mellom 85-98.8 % og går under ganske god prevensjon. Sjekk fakta først. *kremt* Her tar du litt feil Khm. P-piller er kun 99% sikkert om man er det som kalles "en perfekt bruker". Det betyr at man tar pilla til samme klokkeslettet hver dag, ikke har diaré, oppkast, går på penicilin osv. Er man en "normal bruker" (gjerne de som tar bare tar pilla en gang iløpet av dagen) så er p-pilla bare rundt 60%+ sikkert da det gjerne er faktorer som svekker effekten av p-pilla. (Grunner nevnt over). Så å si man har blitt lurt, det er bare tull. Ønsker man ikke barn så MÅ man finne egne måter å beskytte seg selv på. Hilsen jordmorstudent Anonym poster: 2f264282362c19b77dc594a84135ca68 *kremt*Sjekket flere plasser og det står da tydelig at den er 92% sikker ved normal bruk, også at andre ting kan bringe prosenten lengere ned, men da må man ta prosenten av det igjen hvem det skjer med. Den er uansett tryggere enn kondom som var det jeg argumenterte for. Ja man kan kalle det lurt når personen sier at de sluttet uten å si ifra, noe annet er tull. Da har de løyet deg opp i trynet uavhengig om du burde brukt kondom eller ikke. Ett barn er litt mer konsekvenser enn å lyge på prisen på ett par sko! Hilsen bare student! Endret 13. november 2012 av khm
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 13. november 2012 #30 Skrevet 13. november 2012 Ja, jeg leser det som står skrevet.. De har hatt et seksuelt forhold i 6 mnd.. 6 måneder er ikke lenge, man kjenner ikke hverandre så godt (spesielt om man kun har sex og ikke et normalt forhold hvor man faktisk kommuniserer) så det er jævlig naivt å stole blindt på at dama bruker prevensjon. BRUK ALLTID KONDOM om man ikke ønsker barn!! Da beskyttes man mot det meste.. Anonym poster: 2f264282362c19b77dc594a84135ca68 Hvor mange ONS har det ikke vært hvor mannfolkene stoler blindt på at dama står for prevensjonen.. Jeg har mine ONS bak meg, og det var et enkelt spm fra de: "Er du beskyttet?" når jeg svarte jeg var steril, noe jeg var ifølge legene, så var det ikke en eneste en av de som tenkte videre over det, de tok det svaret forgitt.. Jeg stoppet dem da og sa at jeg ville bruke kondom uansett med tanke på smitte av sykdommer.. Men uansett her er det snakk om mange menn som har ONS og tar beskytelsen forgitt hos kvinnen. Når man er lengre inn i det, og er sikker på det at man ikke har noe sykdommer, og sex partneren erdet samme, så er det lett å droppe kondomen, for man stoler på den andre, til og med 6 mnd inn i det. Jeg hadde selv fast "senge partner" i ca 1 år, og etter noen mnd droppet vi kondom, da vi stolte på hverandre, jeg var jo uansett steril, så hvorfor klundre med en kondom? Vi testet oss for skjønnsykdommer på samme tid, og viste resultater, for å være sikre, men han ba aldri om bevis på at jeg var steril, enda vi ikke kunne fått barn sammen uansett hva.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 13. november 2012 #31 Skrevet 13. november 2012 lurt av barnemor....sorry men vet du hvordan du trer på en kondom? Hvis du ønsker å stille opp som far 100% så går du til nav og får farskapstest og så ringer du familievernkontoret hvor du innkaller til mekling. Men ikke gidd å være bitter på mor, du kan føle deg lurt ja, men hun kan jo føle seg lurt av deg. Sa du ting du ikke mente for å ha sex med henne? Var du 100% sikker på at hun gikk på p-piller... Du kan også innkalle til samlivsterapi time for å få best mulig samarbeid.. Anonym poster: 679b4c3ef42db8aebd82aa2c9254cf3f Jeg reagerer mer på at en voksen mann på 30 år har tilfeldig sex uten kondom, ikke med tanke på graviditet, men seksuelt overførbare sykdommer. Du ville ikke ha noe å gjøre med dama bortsett fra å bruke henne som tømmehull. Javel. Siden dere ikke hadde forpliktelser overfor hverandre, så kunne jo dere ligge med andre når tid som helst? Og du velger å ikke bruke kondom? Smart...
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 13. november 2012 #32 Skrevet 13. november 2012 Jeg tenker at dette kun er din versjon. Hun har nok sin versjon og midt i mellom dere finner man en slags sannhet på hva som egentlig skjedde. Dropp frekkhetene, voks opp og ta ansvar. Samme ville jeg sagt til henne dersom hun var den som la inn et likelydende innlegg her inne.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #33 Skrevet 13. november 2012 Leser dere det som står? Han ønsker å ta del i ungens liv, men hun tar ikke telefonen eller noe, med andre ord, han får ikke kontakt med henne. HI: Etter du har fått tatt farskapstest, så kontakt familievernkontoret, be dem om en time, så dere finner ut av samvær ol. Jepp, jeg leser hva som står. Han ga beskjed med en gang han fikk vite at hun var gravid, at han ikke ville ha noe med barnet å gjøre. Så kommer han plutselig flere måneder etterpå og er kjempeengasjert? Og forventer å bli tatt smilende imot med åpne armer? Jeg var i situasjon der jeg ble uplanlagt gravid med en jeg surret med, og han sa at jeg måtte ta abort og at han ikke ønsket å ha noe med ungen å gjøre. Jeg tok abort. Ikke på grunn av hans press, men fordi ingenting klaffet. Jeg tror ikke jeg hadde tatt ham imot og smilt mot han hvis jeg beholdte og han plutselig forlangte å leke pappa etter at ungen er født. Mannen ga beskjed at han ikke ønsket å ta del i barnets liv. Livet er ikke lek. Har du sagt noe så får du stå for det som voksen. Anonym poster: f2c5b2df3513b78744a85cf11a3deb94
☆☆☆ Skrevet 13. november 2012 #34 Skrevet 13. november 2012 Ja, det er lurt å sjølv ta ansvar for prevensjon. Ja, det er forkasteleg å skulde på kvinna viss prevensjonen sviktar. Men det er då ikkje anna enn forventa at ein blir sint viss den eine part vel å slutte med prevensjon utan å informere den andre? Uansett; barnet kjem og all dritslenging om mor går utover dette barnet, så slutt med det. Ta kontakt med mor per brev eller SMS og be om at de begge slår strek over det som har vert og byrjar å sjå framover. De skal bli foreldre ilag og må kunne samarbeide sjølv om de neppe blir bestevennar. Om ho ikkje er interessert er NAV neste steg..
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 13. november 2012 #35 Skrevet 13. november 2012 Er det ingen som leses hva som skrives her inne? Begynner å lure når jeg leser noen svar. Er enig i at det er helt feil reaksjon å prate dritt, men som han skriver der så sluttet hun på p piller uten og si ifra så ergo har hun sikkert på ett tidspunkt fortalt at hun går på det. Ja selvfølgelig kan man bruke kondom, men når dama har fortalt at hun går på piller så føler man vel at det er trygt. Ja enig i at kondom gjør at man ikke får sykdommer i tilfelle noen kommer med det. Men nå er det faktisk ett barn på tur ut i verden, der en av foreldrene overhodet ikke fikk et ord med i laget. Når hun forteller at hun sluttet uten å si ifra så kaller jeg det å regelrett lure noen, med ganske alvorlige konsekvenser. Men du skal blir far nå så gjør iallefall det beste utav det, drit i mor men kos deg med barnet for det er jo ganske fint i grunn:) P-piller er langt fra trygt. Om han var så hysterisk redd for å bli far så kunne han brukt kondom, det er tryggere. Anonym poster: d7bdb05cd298d521e56a049167fd2cd0 Er du seriøs nå? Så ifølge din logikk er man ikke trygg på p-piller man må ha kondom også? Må man bruke p-piller eller en ekstra kondom hvis man bruker en kondom i utgangspunktet?Så du mener kondom er sikrere enn p-piller? P-piller er 99.8 % trygg og går under en av de sikreste prevensjonene, mens kondom ligger mellom 85-98.8 % og går under ganske god prevensjon. Sjekk fakta først. *kremt* Her tar du litt feil Khm. P-piller er kun 99% sikkert om man er det som kalles "en perfekt bruker". Det betyr at man tar pilla til samme klokkeslettet hver dag, ikke har diaré, oppkast, går på penicilin osv. Er man en "normal bruker" (gjerne de som tar bare tar pilla en gang iløpet av dagen) så er p-pilla bare rundt 60%+ sikkert da det gjerne er faktorer som svekker effekten av p-pilla. (Grunner nevnt over). Så å si man har blitt lurt, det er bare tull. Ønsker man ikke barn så MÅ man finne egne måter å beskytte seg selv på. Hilsen jordmorstudent Anonym poster: 2f264282362c19b77dc594a84135ca68 *kremt*Sjekket flere plasser og det står da tydelig at den er 92% sikker ved normal bruk, også at andre ting kan bringe prosenten lengere ned, men da må man ta prosenten av det igjen hvem det skjer med. Den er uansett tryggere enn kondom som var det jeg argumenterte for. Ja man kan kalle det lurt når personen sier at de sluttet uten å si ifra, noe annet er tull. Da har de løyet deg opp i trynet uavhengig om du burde brukt kondom eller ikke. Ett barn er litt mer konsekvenser enn å lyge på prisen på ett par sko! Hilsen bare student! Jeg pleier å være enig med deg, men her må jeg si du er litt ute og sykler. Syns du er litt vél bastant her. Jeg fikk også beskjed om at p-piller bare er noenogseksti prosent sikkert om man ikke er en feilfri p-pillebruker. Men jeg forstår selvfølgelig at du som mann forsvarer denne andre pappaen, du klarer nok bedre enn damer å forstå tankene hans. Men ikke glem at her inne er det mange!! damer som har blitt forlatt i svangerskapet (meg inkludert) eller har blitt anklaget for å ha lurt en mann. Og noen gjør det, for all del, men i de aller fleste tilfeller er det litt for lett for en mann å spille lurt-kortet om han har gjort ei dame gravid men ikke ønsker seg barn.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #36 Skrevet 13. november 2012 Ja, jeg leser det som står skrevet.. De har hatt et seksuelt forhold i 6 mnd.. 6 måneder er ikke lenge, man kjenner ikke hverandre så godt (spesielt om man kun har sex og ikke et normalt forhold hvor man faktisk kommuniserer) så det er jævlig naivt å stole blindt på at dama bruker prevensjon. BRUK ALLTID KONDOM om man ikke ønsker barn!! Da beskyttes man mot det meste.. Anonym poster: 2f264282362c19b77dc594a84135ca68 Hvor mange ONS har det ikke vært hvor mannfolkene stoler blindt på at dama står for prevensjonen.. Jeg har mine ONS bak meg, og det var et enkelt spm fra de: "Er du beskyttet?" når jeg svarte jeg var steril, noe jeg var ifølge legene, så var det ikke en eneste en av de som tenkte videre over det, de tok det svaret forgitt.. Jeg stoppet dem da og sa at jeg ville bruke kondom uansett med tanke på smitte av sykdommer.. Men uansett her er det snakk om mange menn som har ONS og tar beskytelsen forgitt hos kvinnen. Når man er lengre inn i det, og er sikker på det at man ikke har noe sykdommer, og sex partneren erdet samme, så er det lett å droppe kondomen, for man stoler på den andre, til og med 6 mnd inn i det. Jeg hadde selv fast "senge partner" i ca 1 år, og etter noen mnd droppet vi kondom, da vi stolte på hverandre, jeg var jo uansett steril, så hvorfor klundre med en kondom? Vi testet oss for skjønnsykdommer på samme tid, og viste resultater, for å være sikre, men han ba aldri om bevis på at jeg var steril, enda vi ikke kunne fått barn sammen uansett hva. Hadde du ONS med menn du ikke kjente uten kondom? Du var ikke redd for å få HIV og dø fra barna dine altså? Hvor tjukk i hodet går det an å være??? Anonym poster: f2c5b2df3513b78744a85cf11a3deb94
khm Skrevet 13. november 2012 #37 Skrevet 13. november 2012 (endret) Er det ingen som leses hva som skrives her inne? Begynner å lure når jeg leser noen svar. Er enig i at det er helt feil reaksjon å prate dritt, men som han skriver der så sluttet hun på p piller uten og si ifra så ergo har hun sikkert på ett tidspunkt fortalt at hun går på det. Ja selvfølgelig kan man bruke kondom, men når dama har fortalt at hun går på piller så føler man vel at det er trygt. Ja enig i at kondom gjør at man ikke får sykdommer i tilfelle noen kommer med det. Men nå er det faktisk ett barn på tur ut i verden, der en av foreldrene overhodet ikke fikk et ord med i laget. Når hun forteller at hun sluttet uten å si ifra så kaller jeg det å regelrett lure noen, med ganske alvorlige konsekvenser. Men du skal blir far nå så gjør iallefall det beste utav det, drit i mor men kos deg med barnet for det er jo ganske fint i grunn:) P-piller er langt fra trygt. Om han var så hysterisk redd for å bli far så kunne han brukt kondom, det er tryggere. Anonym poster: d7bdb05cd298d521e56a049167fd2cd0 Er du seriøs nå? Så ifølge din logikk er man ikke trygg på p-piller man må ha kondom også? Må man bruke p-piller eller en ekstra kondom hvis man bruker en kondom i utgangspunktet?Så du mener kondom er sikrere enn p-piller? P-piller er 99.8 % trygg og går under en av de sikreste prevensjonene, mens kondom ligger mellom 85-98.8 % og går under ganske god prevensjon. Sjekk fakta først. *kremt* Her tar du litt feil Khm. P-piller er kun 99% sikkert om man er det som kalles "en perfekt bruker". Det betyr at man tar pilla til samme klokkeslettet hver dag, ikke har diaré, oppkast, går på penicilin osv. Er man en "normal bruker" (gjerne de som tar bare tar pilla en gang iløpet av dagen) så er p-pilla bare rundt 60%+ sikkert da det gjerne er faktorer som svekker effekten av p-pilla. (Grunner nevnt over). Så å si man har blitt lurt, det er bare tull. Ønsker man ikke barn så MÅ man finne egne måter å beskytte seg selv på. Hilsen jordmorstudent Anonym poster: 2f264282362c19b77dc594a84135ca68 *kremt*Sjekket flere plasser og det står da tydelig at den er 92% sikker ved normal bruk, også at andre ting kan bringe prosenten lengere ned, men da må man ta prosenten av det igjen hvem det skjer med. Den er uansett tryggere enn kondom som var det jeg argumenterte for. Ja man kan kalle det lurt når personen sier at de sluttet uten å si ifra, noe annet er tull. Da har de løyet deg opp i trynet uavhengig om du burde brukt kondom eller ikke. Ett barn er litt mer konsekvenser enn å lyge på prisen på ett par sko! Hilsen bare student! Jeg pleier å være enig med deg, men her må jeg si du er litt ute og sykler. Syns du er litt vél bastant her. Jeg fikk også beskjed om at p-piller bare er noenogseksti prosent sikkert om man ikke er en feilfri p-pillebruker. Men jeg forstår selvfølgelig at du som mann forsvarer denne andre pappaen, du klarer nok bedre enn damer å forstå tankene hans. Men ikke glem at her inne er det mange!! damer som har blitt forlatt i svangerskapet (meg inkludert) eller har blitt anklaget for å ha lurt en mann. Og noen gjør det, for all del, men i de aller fleste tilfeller er det litt for lett for en mann å spille lurt-kortet om han har gjort ei dame gravid men ikke ønsker seg barn. Det er greit hvis du mener det fordi dine meninger respekterer jeg etter såpass lenge her inne. Mener du jeg er på bærtur tar jeg den til meg. Jeg bare skriver det jeg finner av stoff om det på legesider. Fordi det står at det er sikrere enn kondomer som prevensjon noe som jeg argumenterte for, men er prosentene min feil så tar jeg det til meg og hører etter. Ja vet selvfølgelig at det er 2 versjoner av denne historien men så argumenterer vi jo mange ganger inne om det som blir skrevet her og nå. Kan godt hende han bare lyver så det renner av han og kommer med lurt kortet. Jeg blir bare litt matt av at noen skal bli beskyttet når de planlegger å slutte på p-piller uten og informere motparten. Konsekvensene er enorme, men mest for barnet når det vokset til. Vi vet jo begge at det har vært noen her inne og lagt frem planene sine om hvordan de skal lure noen så de kan få babyen sin... Endret 13. november 2012 av khm
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 13. november 2012 #38 Skrevet 13. november 2012 Leser dere det som står? Han ønsker å ta del i ungens liv, men hun tar ikke telefonen eller noe, med andre ord, han får ikke kontakt med henne. HI: Etter du har fått tatt farskapstest, så kontakt familievernkontoret, be dem om en time, så dere finner ut av samvær ol. Jepp, jeg leser hva som står. Han ga beskjed med en gang han fikk vite at hun var gravid, at han ikke ville ha noe med barnet å gjøre. Så kommer han plutselig flere måneder etterpå og er kjempeengasjert? Og forventer å bli tatt smilende imot med åpne armer? Jeg var i situasjon der jeg ble uplanlagt gravid med en jeg surret med, og han sa at jeg måtte ta abort og at han ikke ønsket å ha noe med ungen å gjøre. Jeg tok abort. Ikke på grunn av hans press, men fordi ingenting klaffet. Jeg tror ikke jeg hadde tatt ham imot og smilt mot han hvis jeg beholdte og han plutselig forlangte å leke pappa etter at ungen er født. Mannen ga beskjed at han ikke ønsket å ta del i barnets liv. Livet er ikke lek. Har du sagt noe så får du stå for det som voksen. Anonym poster: f2c5b2df3513b78744a85cf11a3deb94 Hvor skriver han at han forventer det? Kan ikke se et eneste sted at han forventer det, han prøver å få tak i henne uten hell, og lurer nå på hvilke andre muligheter han har for å komme i kontakt med henne, eller få bli kjent med eget barn. Forskjellen på din opplevelse og denne er: - Hun ville bli gravid, og unnlot å fortelle han at prevensjonen var avsluttet fra hennes side. - Han forlangte ikke abort, men sa han ikke ville ta del i det. Og han sier ikke han forventer noe i forholdtil det du sier her, han har funnet ut at han var for brå i beslutningen sin, og vil nå ha kontakt med barnet sitt. Noe han har full rett til.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 13. november 2012 #39 Skrevet 13. november 2012 Ja, jeg leser det som står skrevet.. De har hatt et seksuelt forhold i 6 mnd.. 6 måneder er ikke lenge, man kjenner ikke hverandre så godt (spesielt om man kun har sex og ikke et normalt forhold hvor man faktisk kommuniserer) så det er jævlig naivt å stole blindt på at dama bruker prevensjon. BRUK ALLTID KONDOM om man ikke ønsker barn!! Da beskyttes man mot det meste.. Anonym poster: 2f264282362c19b77dc594a84135ca68 Hvor mange ONS har det ikke vært hvor mannfolkene stoler blindt på at dama står for prevensjonen.. Jeg har mine ONS bak meg, og det var et enkelt spm fra de: "Er du beskyttet?" når jeg svarte jeg var steril, noe jeg var ifølge legene, så var det ikke en eneste en av de som tenkte videre over det, de tok det svaret forgitt.. Jeg stoppet dem da og sa at jeg ville bruke kondom uansett med tanke på smitte av sykdommer.. Men uansett her er det snakk om mange menn som har ONS og tar beskytelsen forgitt hos kvinnen. Når man er lengre inn i det, og er sikker på det at man ikke har noe sykdommer, og sex partneren erdet samme, så er det lett å droppe kondomen, for man stoler på den andre, til og med 6 mnd inn i det. Jeg hadde selv fast "senge partner" i ca 1 år, og etter noen mnd droppet vi kondom, da vi stolte på hverandre, jeg var jo uansett steril, så hvorfor klundre med en kondom? Vi testet oss for skjønnsykdommer på samme tid, og viste resultater, for å være sikre, men han ba aldri om bevis på at jeg var steril, enda vi ikke kunne fått barn sammen uansett hva. Hadde du ONS med menn du ikke kjente uten kondom? Du var ikke redd for å få HIV og dø fra barna dine altså? Hvor tjukk i hodet går det an å være??? Anonym poster: f2c5b2df3513b78744a85cf11a3deb94 Du kan å lese ser jeg.. NEI, jeg har ikke hatt ubeskyttet sex når jeg har hatt ONS.. For å gi deg det med t-skje: - De har spurt "er du beskyttet?" -Jeg har sagt jeg er steril. - De har ville "pese på" - Jeg sier jeg forventer bruk av kondom uansett, med tanke på smitte av skjønnsykdom.. Kan være greit å lese bedre enn du har gjort her
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 13. november 2012 #40 Skrevet 13. november 2012 Er det ingen som leses hva som skrives her inne? Begynner å lure når jeg leser noen svar. Er enig i at det er helt feil reaksjon å prate dritt, men som han skriver der så sluttet hun på p piller uten og si ifra så ergo har hun sikkert på ett tidspunkt fortalt at hun går på det. Ja selvfølgelig kan man bruke kondom, men når dama har fortalt at hun går på piller så føler man vel at det er trygt. Ja enig i at kondom gjør at man ikke får sykdommer i tilfelle noen kommer med det. Men nå er det faktisk ett barn på tur ut i verden, der en av foreldrene overhodet ikke fikk et ord med i laget. Når hun forteller at hun sluttet uten å si ifra så kaller jeg det å regelrett lure noen, med ganske alvorlige konsekvenser. Men du skal blir far nå så gjør iallefall det beste utav det, drit i mor men kos deg med barnet for det er jo ganske fint i grunn:) P-piller er langt fra trygt. Om han var så hysterisk redd for å bli far så kunne han brukt kondom, det er tryggere. Anonym poster: d7bdb05cd298d521e56a049167fd2cd0 Er du seriøs nå? Så ifølge din logikk er man ikke trygg på p-piller man må ha kondom også? Må man bruke p-piller eller en ekstra kondom hvis man bruker en kondom i utgangspunktet?Så du mener kondom er sikrere enn p-piller? P-piller er 99.8 % trygg og går under en av de sikreste prevensjonene, mens kondom ligger mellom 85-98.8 % og går under ganske god prevensjon. Sjekk fakta først. *kremt* Her tar du litt feil Khm. P-piller er kun 99% sikkert om man er det som kalles "en perfekt bruker". Det betyr at man tar pilla til samme klokkeslettet hver dag, ikke har diaré, oppkast, går på penicilin osv. Er man en "normal bruker" (gjerne de som tar bare tar pilla en gang iløpet av dagen) så er p-pilla bare rundt 60%+ sikkert da det gjerne er faktorer som svekker effekten av p-pilla. (Grunner nevnt over). Så å si man har blitt lurt, det er bare tull. Ønsker man ikke barn så MÅ man finne egne måter å beskytte seg selv på. Hilsen jordmorstudent Anonym poster: 2f264282362c19b77dc594a84135ca68 *kremt*Sjekket flere plasser og det står da tydelig at den er 92% sikker ved normal bruk, også at andre ting kan bringe prosenten lengere ned, men da må man ta prosenten av det igjen hvem det skjer med. Den er uansett tryggere enn kondom som var det jeg argumenterte for. Ja man kan kalle det lurt når personen sier at de sluttet uten å si ifra, noe annet er tull. Da har de løyet deg opp i trynet uavhengig om du burde brukt kondom eller ikke. Ett barn er litt mer konsekvenser enn å lyge på prisen på ett par sko! Hilsen bare student! Jeg pleier å være enig med deg, men her må jeg si du er litt ute og sykler. Syns du er litt vél bastant her. Jeg fikk også beskjed om at p-piller bare er noenogseksti prosent sikkert om man ikke er en feilfri p-pillebruker. Men jeg forstår selvfølgelig at du som mann forsvarer denne andre pappaen, du klarer nok bedre enn damer å forstå tankene hans. Men ikke glem at her inne er det mange!! damer som har blitt forlatt i svangerskapet (meg inkludert) eller har blitt anklaget for å ha lurt en mann. Og noen gjør det, for all del, men i de aller fleste tilfeller er det litt for lett for en mann å spille lurt-kortet om han har gjort ei dame gravid men ikke ønsker seg barn. Det er greit hvis du mener det fordi dine meninger respekterer jeg etter såpass lenge her inne. Mener du jeg er på bærtur tar jeg den til meg. Jeg bare skriver det jeg finner av stoff om det på legesider. Fordi det står at det er sikrere enn kondomer som prevensjon noe som jeg argumenterte for, men er prosentene min feil så tar jeg det til meg og hører etter. Ja vet selvfølgelig at det er 2 versjoner av denne historien men så argumenterer vi jo mange ganger inne om det som blir skrevet her og nå. Kan godt hende han bare lyver så det renner av han og kommer med lurt kortet. Jeg blir bare litt matt av at noen skal bli beskyttet når de planlegger å slutte på p-piller uten og informere motparten. Konsekvensene er enorme, men mest for barnet når det vokset til. Vi vet jo begge at det har vært noen her inne og lagt frem planene sine om hvordan de skal lure noen så de kan få babyen sin... Jeg tror egentlig vi er enig i grunnprinsippene ihvertfall
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #41 Skrevet 13. november 2012 Leser dere det som står? Han ønsker å ta del i ungens liv, men hun tar ikke telefonen eller noe, med andre ord, han får ikke kontakt med henne. HI: Etter du har fått tatt farskapstest, så kontakt familievernkontoret, be dem om en time, så dere finner ut av samvær ol. Jepp, jeg leser hva som står. Han ga beskjed med en gang han fikk vite at hun var gravid, at han ikke ville ha noe med barnet å gjøre. Så kommer han plutselig flere måneder etterpå og er kjempeengasjert? Og forventer å bli tatt smilende imot med åpne armer? Jeg var i situasjon der jeg ble uplanlagt gravid med en jeg surret med, og han sa at jeg måtte ta abort og at han ikke ønsket å ha noe med ungen å gjøre. Jeg tok abort. Ikke på grunn av hans press, men fordi ingenting klaffet. Jeg tror ikke jeg hadde tatt ham imot og smilt mot han hvis jeg beholdte og han plutselig forlangte å leke pappa etter at ungen er født. Mannen ga beskjed at han ikke ønsket å ta del i barnets liv. Livet er ikke lek. Har du sagt noe så får du stå for det som voksen. Anonym poster: f2c5b2df3513b78744a85cf11a3deb94 Hvor skriver han at han forventer det? Kan ikke se et eneste sted at han forventer det, han prøver å få tak i henne uten hell, og lurer nå på hvilke andre muligheter han har for å komme i kontakt med henne, eller få bli kjent med eget barn. Forskjellen på din opplevelse og denne er: - Hun ville bli gravid, og unnlot å fortelle han at prevensjonen var avsluttet fra hennes side. - Han forlangte ikke abort, men sa han ikke ville ta del i det. Og han sier ikke han forventer noe i forholdtil det du sier her, han har funnet ut at han var for brå i beslutningen sin, og vil nå ha kontakt med barnet sitt. Noe han har full rett til. Han forlangte ikke abort?? Ingen mann kan FORLANGE at et annet menneske gjør inngrep i kroppen mot sin vilje. Hvilken verden lever du i? Anonym poster: f2c5b2df3513b78744a85cf11a3deb94
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 13. november 2012 #42 Skrevet 13. november 2012 Vi kan i grunn krangle dette helt i hjel, men det jeg lurer på, mine damer og herrer, hvor ble det av HI i denne diskusjonen??
khm Skrevet 13. november 2012 #43 Skrevet 13. november 2012 (endret) Leser dere det som står? Han ønsker å ta del i ungens liv, men hun tar ikke telefonen eller noe, med andre ord, han får ikke kontakt med henne. HI: Etter du har fått tatt farskapstest, så kontakt familievernkontoret, be dem om en time, så dere finner ut av samvær ol. Jepp, jeg leser hva som står. Han ga beskjed med en gang han fikk vite at hun var gravid, at han ikke ville ha noe med barnet å gjøre. Så kommer han plutselig flere måneder etterpå og er kjempeengasjert? Og forventer å bli tatt smilende imot med åpne armer? Jeg var i situasjon der jeg ble uplanlagt gravid med en jeg surret med, og han sa at jeg måtte ta abort og at han ikke ønsket å ha noe med ungen å gjøre. Jeg tok abort. Ikke på grunn av hans press, men fordi ingenting klaffet. Jeg tror ikke jeg hadde tatt ham imot og smilt mot han hvis jeg beholdte og han plutselig forlangte å leke pappa etter at ungen er født. Mannen ga beskjed at han ikke ønsket å ta del i barnets liv. Livet er ikke lek. Har du sagt noe så får du stå for det som voksen. Anonym poster: f2c5b2df3513b78744a85cf11a3deb94 Hvor skriver han at han forventer det? Kan ikke se et eneste sted at han forventer det, han prøver å få tak i henne uten hell, og lurer nå på hvilke andre muligheter han har for å komme i kontakt med henne, eller få bli kjent med eget barn. Forskjellen på din opplevelse og denne er: - Hun ville bli gravid, og unnlot å fortelle han at prevensjonen var avsluttet fra hennes side. - Han forlangte ikke abort, men sa han ikke ville ta del i det. Og han sier ikke han forventer noe i forholdtil det du sier her, han har funnet ut at han var for brå i beslutningen sin, og vil nå ha kontakt med barnet sitt. Noe han har full rett til. Han forlangte ikke abort?? Ingen mann kan FORLANGE at et annet menneske gjør inngrep i kroppen mot sin vilje. Hvilken verden lever du i? Anonym poster: f2c5b2df3513b78744a85cf11a3deb94 En til som finner egne meninger i innlegg:) prøver dere og misforstå barn & engler med vilje? Endret 13. november 2012 av khm
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 13. november 2012 #44 Skrevet 13. november 2012 Leser dere det som står? Han ønsker å ta del i ungens liv, men hun tar ikke telefonen eller noe, med andre ord, han får ikke kontakt med henne. HI: Etter du har fått tatt farskapstest, så kontakt familievernkontoret, be dem om en time, så dere finner ut av samvær ol. Jepp, jeg leser hva som står. Han ga beskjed med en gang han fikk vite at hun var gravid, at han ikke ville ha noe med barnet å gjøre. Så kommer han plutselig flere måneder etterpå og er kjempeengasjert? Og forventer å bli tatt smilende imot med åpne armer? Jeg var i situasjon der jeg ble uplanlagt gravid med en jeg surret med, og han sa at jeg måtte ta abort og at han ikke ønsket å ha noe med ungen å gjøre. Jeg tok abort. Ikke på grunn av hans press, men fordi ingenting klaffet. Jeg tror ikke jeg hadde tatt ham imot og smilt mot han hvis jeg beholdte og han plutselig forlangte å leke pappa etter at ungen er født. Mannen ga beskjed at han ikke ønsket å ta del i barnets liv. Livet er ikke lek. Har du sagt noe så får du stå for det som voksen. Anonym poster: f2c5b2df3513b78744a85cf11a3deb94 Hvor skriver han at han forventer det? Kan ikke se et eneste sted at han forventer det, han prøver å få tak i henne uten hell, og lurer nå på hvilke andre muligheter han har for å komme i kontakt med henne, eller få bli kjent med eget barn. Forskjellen på din opplevelse og denne er: - Hun ville bli gravid, og unnlot å fortelle han at prevensjonen var avsluttet fra hennes side. - Han forlangte ikke abort, men sa han ikke ville ta del i det. Og han sier ikke han forventer noe i forholdtil det du sier her, han har funnet ut at han var for brå i beslutningen sin, og vil nå ha kontakt med barnet sitt. Noe han har full rett til. Han forlangte ikke abort?? Ingen mann kan FORLANGE at et annet menneske gjør inngrep i kroppen mot sin vilje. Hvilken verden lever du i? Anonym poster: f2c5b2df3513b78744a85cf11a3deb94 Meg? Har jeg noen steder skrevet at en mann kan forlange abort? Det å si til noen at de MÅ ta abort, er det samme som å forlange det, og det var du som brukte ordene "måtte ta abort"..
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #45 Skrevet 13. november 2012 Jeg skjønner veldig godt at du ble sint og frustrert! Skjønner ikke dere andre det? Du HI, vær obs på at du kan bli pålagt å betale barnebidrag fra barnets fødsel, enten fordi hun søker om det eller fordi NAV tar opp saken. Hvis det tar noe tid å få fastsatt farskap osv, så kan regningen bli ganske stor. Anonym poster: 68cdc65b219f0f0c08f2c59772823292
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 13. november 2012 #46 Skrevet 13. november 2012 En til som finner egne meninger i innlegg:) prøver dere og misforstå barn & engler med vilje? Virker slik, her har jeg hatt ONS uten beskyttelse og mener att menn kan forlange abort, er godt dette er en verden som ikke er sannheten, for da hadde jeg skammet meg Er godt å vite at de bare har bestemt seg for hva jeg skriver, og ikke går ut fra hva jeg egentlig skriver :-p
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 13. november 2012 #47 Skrevet 13. november 2012 Jeg skjønner veldig godt at du ble sint og frustrert! Skjønner ikke dere andre det? Du HI, vær obs på at du kan bli pålagt å betale barnebidrag fra barnets fødsel, enten fordi hun søker om det eller fordi NAV tar opp saken. Hvis det tar noe tid å få fastsatt farskap osv, så kan regningen bli ganske stor. Anonym poster: 68cdc65b219f0f0c08f2c59772823292 Dette er også viktig ja! Så om du akter å ta del i livet til ungen HI, så kan det være smart å sjekke på NAV sine sider, prøve å finne ca sum du må betale i bidrag, og legge til sides det beløpet hver mnd, så slipper du en stor smell som må betales en mnd
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #48 Skrevet 13. november 2012 En til som finner egne meninger i innlegg:) prøver dere og misforstå barn & engler med vilje? Virker slik, her har jeg hatt ONS uten beskyttelse og mener att menn kan forlange abort, er godt dette er en verden som ikke er sannheten, for da hadde jeg skammet meg Er godt å vite at de bare har bestemt seg for hva jeg skriver, og ikke går ut fra hva jeg egentlig skriver :-p Du skrev "han forlangte ikke abort": Hva er relevansen i dette? Mener du at han er et bedre menneske hvis han ikke FORLANGER at hun tar abort? Eller har jeg gått glipp av noe her? Han sa at han ikke ville ha noe med barnet å gjøre og ikke tok kontakt på flere måneder. Så kommer han valsende inn, forventer at hun tar telefonen og tilgir hans oppførsel, og samtidig skriver "føl dere fri til å slenge dritt om barnemoren". Hva slags utbytte får ham ved å OPPFORDRE folk til å slenge dritt om et annet menneske? Anonym poster: f2c5b2df3513b78744a85cf11a3deb94
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 13. november 2012 #49 Skrevet 13. november 2012 Jeg skjønner veldig godt at du ble sint og frustrert! Skjønner ikke dere andre det? Du HI, vær obs på at du kan bli pålagt å betale barnebidrag fra barnets fødsel, enten fordi hun søker om det eller fordi NAV tar opp saken. Hvis det tar noe tid å få fastsatt farskap osv, så kan regningen bli ganske stor. Anonym poster: 68cdc65b219f0f0c08f2c59772823292 Som eksen til min venninne så pent sa det; er greit å ikke komme med ræva først inn på nav............
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 13. november 2012 #50 Skrevet 13. november 2012 En til som finner egne meninger i innlegg:) prøver dere og misforstå barn & engler med vilje? Virker slik, her har jeg hatt ONS uten beskyttelse og mener att menn kan forlange abort, er godt dette er en verden som ikke er sannheten, for da hadde jeg skammet meg Er godt å vite at de bare har bestemt seg for hva jeg skriver, og ikke går ut fra hva jeg egentlig skriver :-p Du skrev "han forlangte ikke abort": Hva er relevansen i dette? Mener du at han er et bedre menneske hvis han ikke FORLANGER at hun tar abort? Eller har jeg gått glipp av noe her? Han sa at han ikke ville ha noe med barnet å gjøre og ikke tok kontakt på flere måneder. Så kommer han valsende inn, forventer at hun tar telefonen og tilgir hans oppførsel, og samtidig skriver "føl dere fri til å slenge dritt om barnemoren". Hva slags utbytte får ham ved å OPPFORDRE folk til å slenge dritt om et annet menneske? Anonym poster: f2c5b2df3513b78744a85cf11a3deb94 Her var den komentaren beregnet på ditt innlegg, hvor du har opplevd at han sa du måtte ta abort, som blir det samme som å forlange at man skal ta abort. Det var bare for å vise forskjellen her: han hos deg mente du måtte ta abort, HI sa han ikke ville delta i dette. Har ikke sagt han er bedre menneske av den grunnen, bare poengterer forskjellen her. Alle snakker om hans oppførsel, men hva med hennes, hun dropper prevensjonen uten å si ifra, og sier etterpå at hun har lurt han til å bli far, skal hun klappes på skulderen og få et "stakars deg", ikke fra meg hvertfall, er noe som heter "som man reder, ligger man".. Mener du/dere at han skulle tatt imot "forresten, jeg droppet p-pillene for en stund siden, og nå er jeg gravid" med åpene armer og synes det er helt ok, at hun har droppet prevensjonen og gjort han til far, uten å gi han et valg? Jeg har heller ikke sakt han har rett til å oppfordre til å snakke drit om henne.. Om du bare gidderå lese første innlegget mitt, så ser du det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå