Gå til innhold

Lurt av barnemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

En til som finner egne meninger i innlegg:) prøver dere og misforstå barn & engler med vilje?

Virker slik, her har jeg hatt ONS uten beskyttelse og mener att menn kan forlange abort, er godt dette er en verden som ikke er sannheten, for da hadde jeg skammet meg wink.png

Er godt å vite at de bare har bestemt seg for hva jeg skriver, og ikke går ut fra hva jeg egentlig skriver :-p

Du skrev "han forlangte ikke abort": Hva er relevansen i dette? Mener du at han er et bedre menneske hvis han ikke FORLANGER at hun tar abort? Eller har jeg gått glipp av noe her? Han sa at han ikke ville ha noe med barnet å gjøre og ikke tok kontakt på flere måneder. Så kommer han valsende inn, forventer at hun tar telefonen og tilgir hans oppførsel, og samtidig skriver "føl dere fri til å slenge dritt om barnemoren". Hva slags utbytte får ham ved å OPPFORDRE folk til å slenge dritt om et annet menneske?

Anonym poster: f2c5b2df3513b78744a85cf11a3deb94

Tror du gikk glipp av noe hun svarte en annen med:)
Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

En til som finner egne meninger i innlegg:) prøver dere og misforstå barn & engler med vilje?

Virker slik, her har jeg hatt ONS uten beskyttelse og mener att menn kan forlange abort, er godt dette er en verden som ikke er sannheten, for da hadde jeg skammet meg ;)

Er godt å vite at de bare har bestemt seg for hva jeg skriver, og ikke går ut fra hva jeg egentlig skriver :-p

Du skrev "han forlangte ikke abort": Hva er relevansen i dette? Mener du at han er et bedre menneske hvis han ikke FORLANGER at hun tar abort? Eller har jeg gått glipp av noe her? Han sa at han ikke ville ha noe med barnet å gjøre og ikke tok kontakt på flere måneder. Så kommer han valsende inn, forventer at hun tar telefonen og tilgir hans oppførsel, og samtidig skriver "føl dere fri til å slenge dritt om barnemoren". Hva slags utbytte får ham ved å OPPFORDRE folk til å slenge dritt om et annet menneske?

Tror du gikk glipp av noe hun svarte en annen med:)

Det er samme anonym.. Hun klarer bare ikke å koble at jeg svarte i forhold til hennes innlegg.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Vi kan i grunn krangle dette helt i hjel, men det jeg lurer på, mine damer og herrer, hvor ble det av HI i denne diskusjonen?? :D

Ikke alle som har tid til å være mye/lenge her inne, eller er ekstremt treg på tastaturet, eller helt satt ut av komentarene..

Eller så sitter det vel et troll å ler seg ihjel av diskusjonen h*n har tilført..

Skrevet

Dette er grunnen til at jeg aldri har tilfeldig sex.

Så mye tull, sinne, frustrasjon og så videre. Huff.

Anonym poster: d7bdb05cd298d521e56a049167fd2cd0

Skrevet

Virker slik, her har jeg hatt ONS uten beskyttelse og mener att menn kan forlange abort, er godt dette er en verden som ikke er sannheten, for da hadde jeg skammet meg ;)

Jøye meg.. du vil virkelig kverulere du....?

Altså det var HUN (barnemoren) som lurte HI, ikke omvendt.. Er det greit det da syns du? Greit nok han kunne ha droppa den siste linja om å slenge dritt om barnemoren.. Men hallo.. dama LURTE ham til å få et barn. Mange stoler på hverandre etter et halvt år..hvor lenge skal man bruke kondom når man er i et "forhold" mener du?

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Tror mange her går glipp av/velger å overse dette:

Situasjonen er ikke at barnemoren er blitt gravid på pilla, gått til han og fortalt at hun er blitt gravid til tross for prevensjon.

Hun har sluttet å bruke pilla, uten å si ifra til han, og når hun ble gravid, så forteller hun han like gret at hun har blitt gravid, og sluttet forøverig på pilla for en stund siden.

Er det virkerlig så ok å slutte på prevensjonen uten å si ifra til de/den man har sex med?

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Situasjonen er ikke at barnemoren er blitt gravid på pilla, gått til han og fortalt at hun er blitt gravid til tross for prevensjon.

Hun har sluttet å bruke pilla, uten å si ifra til han, og når hun ble gravid, så forteller hun han like gret at hun har blitt gravid, og sluttet forøverig på pilla for en stund siden.

Er det virkerlig så ok å slutte på prevensjonen uten å si ifra til de/den man har sex med?

Det er ikke OK, ingen har sagt det. Men han valgte å si at han ikke ønsket å ha noe med barnet å gjøre. Noe denne moren respekterte og kuttet kontakt med ham. Noe han synes er underlig.

Skrevet

Hei,

Jeg er 30 år og lurer på hva jeg skal gjøre og hvilke rettigheter jeg har som far. Saken er den at jeg hadde samleie med en dame i samme alder som meg. Det var ingen følelse involvert, kun sex. Dette varte i ca et halvt år. Vi slutter og date og tre måneder senere så ringer hun meg og forteller at hun er gravid. Hun innrømmer at hun sluttet på p pillen uten å si ifra til meg.

Jeg, som sikkert mange andre ville gjort, reagerte med sinne og frustrasjon. Jeg fortalte at jeg ikke ville ha noe med dette å gjøre. Nå har tiden gått og hun har termin denne måneden. Ikke vet jeg om hun har født, ikke vet jeg om det er gutt eller jente. Ikke tar hun telefonen. Dette er en vrien sak og jeg ser ut til å bli den komplette taperen i denne saken.

Hva bør jeg gjøre? Hun sa at hun kom til å sette meg opp som ukjent far også. Nå vet jeg ikke helt hvor jeg skal starte og jeg vet heller ikke hva jeg må passe meg for i forhold til penger, foreldrerett etc.

Alt av svar og tips tas imot med åpne armer smile.png Ps: hvis noen føler for å si noe fornedrene om denne dama er det bare å slå seg løs. Det går pokker ikke an å gjøre dette bare fordi man vil ha et barn! Jeg tenker, stakkars meg men mest og viktigst av alt. Stakkars barn!

Vennlig hilsen far som ikke vet når han skal bli far og ikke heller om ham skal få sønn eller datter...

Anonym poster: e2226f870ce8cf574b0d5e69f0876ba6

Vel, skjønner veldig godt at du blir forbanna jeg! Jeg hadde jammen jeg også blitt. Når dama slutter på p-pillen med vilje, sier det seg vel at hun må være fullstendig blåst.

Må ha vert litt av et sjokk for deg. Så et lite råd heretter er at kondom er en lur ting uansett ;)

Uansett; om du vil stille opp for barnet ditt må du ikke gi deg. Ta kontakt, og krev å få være en del av hverdagen. Kanskje et møte med en tredje part er lurt? Kan godt være at dama er skuffet over reaksjonen din, men hva hadde hun ventet?

Nå må du iallfall legge de bitre følelsene dine bak deg, og gjøre det som er best for barnet. For han/hun er uskyldig. Lykke til!

Skrevet

WOW!!! Her var det mange meninger og utrolig mange flotte folk der ute som virkelig bryr seg og som faktisk skjønte det jeg skrev. Til dere: TUSEN TAKK :)

Til dere som sitter der hjemme og tror jeg er en bitter drittsekk som bare slenger dritt til henne og er en slem, umoden, patetisk uansvarlig mann så må jeg få si at dere har enten misforstått meg grundig eller så klarer dere ikke å sette dere inn i min situasjon.

Jeg er ikke interressert i å krangle med noen. jeg var ute etter tips og råd, noe jeg har fått av dere. Tusen takk!

Bare for å presisere en ting her. Begge parter var hundre prosent enige om at det var et "forhold" hvor vi møttes, hadde det hyggelig og ofte hadde sex før vi la oss. En helt naturlig greie egentlig. Vi var ALDRI kjærester noe som heller aldri var et tema. Vi var aldri uvenner og vi var også helt klare på at ingen ønsket barn, derfor gikk hun på p piller noe hun presiserte var viktig for henne! Jeg foreslo kondom mange ganger men hun mente p piller var mere sikkert og mye bedre.

Så ikke vær så barnslige å si at jeg burde ha brukt kondom!

Hun er en flott jente med masse godt og bra i seg! Jeg sa i mitt første innlegg at måten dette er gjort på er forkastelig og man kan ikke ta et sånn valg alene! Det valget hun tok må barnet, mor og jeg da leve med.

Jeg kommer fra en stor famile. Jeg er familiekjær og er veldig glad i barn! Selv har jeg vokst opp med en far som har gitt fullstendig faen i meg og mitt løfte til meg selv var at om jeg en gang blir far, da skal jeg virkelig gjøre alt jeg kan for å skape det beste og tryggeste livet for mitt barn og for min dame/kone.

Det var min drøm som jeg føler hun frarøvet meg ved å velge å slutte på prevansjon uten å fortelle meg om det.

Jeg er selv utdannet helikopterpilot, jeg har en bra jobb og tjener bra! Jeg er voksen og kan og vil selvfølgelig fortsatt gjøre alt i min makt for at mitt barn skal få det best mulig fremover .

Så igjen, tusen takk til alle dere som viste engasjement og som kom med støttende ord og flott veiledning. det setter jeg stor pris på. Setter også veldig stor pris på at dere ønsker meg lykke til og at dere har trua på meg :)

Med dette innlegget setter jeg en strek for denne gang og ser fremover.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Det er ikke OK, ingen har sagt det. Men han valgte å si at han ikke ønsket å ha noe med barnet å gjøre. Noe denne moren respekterte og kuttet kontakt med ham. Noe han synes er underlig.

Svært mange som fremstiller det slik, når eneste de kommer med er at det er like mye hans feil, siden han har valgt å stole på henne og ikke brukt kondom.

Han skriver ingen sted at han synes det er underlig, alt han skriver er at han har prøvd å ringe henne, men uten svar,hvordan det kan tolkes dit hen at han ikke forstår, det er meg et under..

Her er begge parter såret og skuffa, og tro det eller ei, han har størst grunn til å bil skuffet, ikke fordi hun ikke svarer, men fordi hun har lurt han til å bli far.

Skrevet

OK, så blir du far, eller er allerede en far. Men vil du være pappa? For det er noe helt annet.

Og jeg forstår ikke helt den der "hun setter barnefar som ukjent", og samtidig har hun fortalt deg at du skal bli far? Dette lukter litt suspekt. Men det finnes sikkert slike mennesker også, både av hennes art og din art.

Tar man sitt personlige ansvar for prevensjon, så skal det litt til å bli lurt av en partner, tilfeldig eller fast. Men å tro på alt hva andre sier fra starten av i et nytt forhold, er å være en smule naiv. Så det er vel det du er, eller.....?

Det du kan gjøre, er å kontakte NAV dersom du vil stå som far til hennes barn. Du kan kreve farskapstest, og mors samtykke trengs ikke for dette. Da utfører NAV testen gjennom lege. Men da blir du pliktig til bidrag, og om du har samvær eller ikke, har ikke noe å si for dette, annet enn at dersom du har mye samvær(vel og merke når barnet blir eldre enn baby), så får du noe fratrekk i summen på bidraget for dette.

Og du.... Slutt å være forbanna, for du var vel med på sexen selv? Eller sov du, og hun tok seg til rette? Du er passe dum dersom du mener dette er kun hennes feil, for du(slik alle menn) har et selvstendig ansvar for prevensjon. Samme hva dama du humper på sier hun bruker av slikt.

Og dersom du noengang vil ha et godt forhold til ditt barn, så oppfør deg overfor barnets mor.

Vil du ikke bli far i fremtiden, så kjøper og BRUKER du kondomer, eller så avstår du fra sex. Så enkelt. Og slik er det for oss kvinner også.

Anonym poster: 0e8196c12893b4304044fb694be108aa

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

WOW!!! Her var det mange meninger og utrolig mange flotte folk der ute som virkelig bryr seg og som faktisk skjønte det jeg skrev. Til dere: TUSEN TAKK :)

Til dere som sitter der hjemme og tror jeg er en bitter drittsekk som bare slenger dritt til henne og er en slem, umoden, patetisk uansvarlig mann så må jeg få si at dere har enten misforstått meg grundig eller så klarer dere ikke å sette dere inn i min situasjon.

Jeg er ikke interressert i å krangle med noen. jeg var ute etter tips og råd, noe jeg har fått av dere. Tusen takk!

Bare for å presisere en ting her. Begge parter var hundre prosent enige om at det var et "forhold" hvor vi møttes, hadde det hyggelig og ofte hadde sex før vi la oss. En helt naturlig greie egentlig. Vi var ALDRI kjærester noe som heller aldri var et tema. Vi var aldri uvenner og vi var også helt klare på at ingen ønsket barn, derfor gikk hun på p piller noe hun presiserte var viktig for henne! Jeg foreslo kondom mange ganger men hun mente p piller var mere sikkert og mye bedre.

Så ikke vær så barnslige å si at jeg burde ha brukt kondom!

Hun er en flott jente med masse godt og bra i seg! Jeg sa i mitt første innlegg at måten dette er gjort på er forkastelig og man kan ikke ta et sånn valg alene! Det valget hun tok må barnet, mor og jeg da leve med.

Jeg kommer fra en stor famile. Jeg er familiekjær og er veldig glad i barn! Selv har jeg vokst opp med en far som har gitt fullstendig faen i meg og mitt løfte til meg selv var at om jeg en gang blir far, da skal jeg virkelig gjøre alt jeg kan for å skape det beste og tryggeste livet for mitt barn og for min dame/kone.

Det var min drøm som jeg føler hun frarøvet meg ved å velge å slutte på prevansjon uten å fortelle meg om det.

Jeg er selv utdannet helikopterpilot, jeg har en bra jobb og tjener bra! Jeg er voksen og kan og vil selvfølgelig fortsatt gjøre alt i min makt for at mitt barn skal få det best mulig fremover .

Så igjen, tusen takk til alle dere som viste engasjement og som kom med støttende ord og flott veiledning. det setter jeg stor pris på. Setter også veldig stor pris på at dere ønsker meg lykke til og at dere har trua på meg :)

Med dette innlegget setter jeg en strek for denne gang og ser fremover.

Lykke til med alt, enda hun frarøvet deg din drøm, så vil du nok fort oppleve at drømmen er ikke ødelagt, bare litt endret på :)

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet (endret)
WOW!!! Her var det mange meninger og utrolig mange flotte folk der ute som virkelig bryr seg og som faktisk skjønte det jeg skrev. Til dere: TUSEN TAKK :) Til dere som sitter der hjemme og tror jeg er en bitter drittsekk som bare slenger dritt til henne og er en slem, umoden, patetisk uansvarlig mann så må jeg få si at dere har enten misforstått meg grundig eller så klarer dere ikke å sette dere inn i min situasjon. Jeg er ikke interressert i å krangle med noen. jeg var ute etter tips og råd, noe jeg har fått av dere. Tusen takk! Bare for å presisere en ting her. Begge parter var hundre prosent enige om at det var et "forhold" hvor vi møttes, hadde det hyggelig og ofte hadde sex før vi la oss. En helt naturlig greie egentlig. Vi var ALDRI kjærester noe som heller aldri var et tema. Vi var aldri uvenner og vi var også helt klare på at ingen ønsket barn, derfor gikk hun på p piller noe hun presiserte var viktig for henne! Jeg foreslo kondom mange ganger men hun mente p piller var mere sikkert og mye bedre. Så ikke vær så barnslige å si at jeg burde ha brukt kondom! Hun er en flott jente med masse godt og bra i seg! Jeg sa i mitt første innlegg at måten dette er gjort på er forkastelig og man kan ikke ta et sånn valg alene! Det valget hun tok må barnet, mor og jeg da leve med. Jeg kommer fra en stor famile. Jeg er familiekjær og er veldig glad i barn! Selv har jeg vokst opp med en far som har gitt fullstendig faen i meg og mitt løfte til meg selv var at om jeg en gang blir far, da skal jeg virkelig gjøre alt jeg kan for å skape det beste og tryggeste livet for mitt barn og for min dame/kone. Det var min drøm som jeg føler hun frarøvet meg ved å velge å slutte på prevansjon uten å fortelle meg om det. Jeg er selv utdannet helikopterpilot, jeg har en bra jobb og tjener bra! Jeg er voksen og kan og vil selvfølgelig fortsatt gjøre alt i min makt for at mitt barn skal få det best mulig fremover . Så igjen, tusen takk til alle dere som viste engasjement og som kom med støttende ord og flott veiledning. det setter jeg stor pris på. Setter også veldig stor pris på at dere ønsker meg lykke til og at dere har trua på meg :) Med dette innlegget setter jeg en strek for denne gang og ser fremover.
Du virker mer reflektert her, men vet du hvorfor vi reagerte slik?

1. Når du skriver at man kan bare slenge dritt om mor til barnet på forumet, virker det som skrevet av en 14-åring, og ikke 30 år gammel pilot. Jeg har også mennesker jeg nesten hater, men jeg oppfordrer ikke folk på et forum å prate dritt om dem. Det holder man for seg selv.

2. De fleste jenter anser sexforhold i 6 måneder som et håp om videre kjæresteforhold. Vi er litt annerledes skrudd sammen enn dere, hvis dere i tillegg finner på "venneting" som å se film, prate, osv, så kan hun oppfatte det som begynnende kjæresteforhold. Det hun gjorde var forkastelig, men det kunne være forsøk på å beholde deg som kjæreste. Da hun så at det ikke gikk, ga hun opp og kuttet kontakten. Som sagt, jeg prøver ikke å unnskylde henne, men det er slik en del jenter virker.

3. Selv om hun insisterte på p-piller, kunne du som voksen fri individ insistert på kondom. For å ta et eksempel, jeg ønsker ikke å gå på p-pilla grunnet grusomme bivirkninger og "kræsj" med min kroniske sykdom. Det sa jeg ifra om til mannen med en gang vi møttes. Jeg forlangte at vi brukte annen prevensjon. Alle bestemmer over sin egen kropp, vil du ikke ha sex uten kondom, så har du ikke det. Siden denne jenta betydde ingenting annet enn et underliv for deg, kunne du valgt ei annen som sa ja til sex med kondom.

4. Hvis din drøm er å etablere kjernefamilie, er det veldig dumt å innlede en pulekompisforhold til ei du ikke har tenkt å være sammen med. Da bør du heller satse på å søke etter damer som er interessert i seriøse forhold. HUN har ikke frarøvet deg din drøm om å kun ha kjernefamilie, det har du klart selv ved å ha tilfeldig sex. Sjansen for at graviditeten skjer til tross for riktig prevensjon, er alltid der.

For å oppsummere: det hun gjorde er galt. Men du viser deg ikke som moden voksen mann når du oppfordrer ukjente folk å skrive dritt om dama samtidig som du håper på samarbeid og at hun blir mer føyelig (what?) og at du fraskriver deg alt ansvar i forhold til prevensjon og diverse.

Endret av Pregosaurus kverulantus
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

2. De fleste jenter anser sexforhold i 6 måneder som et håp om videre kjæresteforhold. Vi er litt annerledes skrudd sammen enn dere, hvis dere i tillegg finner på "venneting" som å se film, prate, osv, så kan hun oppfatte det som begynnende kjæresteforhold. Det hun gjorde var forkastelig, men det kunne være forsøk på å beholde deg som kjæreste. Da hun så at det ikke gikk, ga hun opp og kuttet kontakten. Som sagt, jeg prøver ikke å unnskylde henne, men det er slik en del jenter virker.

Ikke meningen å kverulere her, men:

Når man på forhånd er enige om at det kunhandler om to "venner" som har sex, så bør man ta en prat om hvordan det ligger ann, når man føler at man er på vei/vil inn i et forhold med den anre parten.. Akuratt der er jenter like "korket" som menn som ikke står for egen prevensjon.

Skrevet

Det mest patetiske jeg vet om er menn som tror de kan gå rundt å pule alt uten konsekvenser. Voksne menn og kvinner har faktisk like mye ansvar.

Men ja, mor til barnet ditt har løyet til deg, og jeg kan forstå at du føler deg skuffet og lurt. MEN, du som mann har også et ansvar. Bruk kondom om det kun er uforpliktende sex og om du ikke ønsker å bli far til barnet hennes. En helt basic regel man alltid bør ha i bakhodet er å sørge for prevansjon selv, kvinne som mann. Helst begge to.

Ingen vits i å se bakover. Alt som har skjedd tidligere er faktisk helt urelevant. Det betyr ingenting. Alt som betyr noe er at du skal bli far/har blitt far.

Dersom du tror du kan være far til barnet kan du kreve farskapstest. Dette kan gjøres ved å ta kontakt med f.eks. nav. Samvær kan du også kreve etterhvert, barnet er nok fortsatt for lite til noe annet enn besøk hos mor. Men når barnet blir eldre vil det ha mye å si om du har vært der jevnlig fra begynnelsen.

Håper du tar kontakt med mor til barnet og får ordnet opp med henne. Har selv en datter på 2,5 år som aldri har møtt sin far fordi han er så grusomt treig! De vil nok aldri kunne ha et nært forhold, kanskje ikke samvær engang. Det vil du ha muligheten til med ditt barn om du stiller opp, og tro meg, det er absolutt verdt det.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Når man på forhånd er enige om at det kunhandler om to "venner" som har sex, så bør man ta en prat om hvordan det ligger ann, når man føler at man er på vei/vil inn i et forhold med den anre parten.. Akuratt der er jenter like "korket" som menn som ikke står for egen prevensjon.

Jeg har en god del venninner som jeg snakker om alt med, og INGEN har fått "pulekompis"-forholdet til å funke. Nettopp fordi jenter har det mer vanskelig å skille mellom sex og følelser, overtolker signaler og så videre. Noe som absolutt IKKE er ment som et argument for det dama til HI gjorde.

Skrevet

Null sympati fra meg. Du kunne beskyttet deg bedre ved å bruke dong, tatt mer ansvar. Du skal bli far, deal With it. Du er ikke lenger hovedpersonen i ditt liv. Gratulerer som snart pappa, og lykke til.

Anonym poster: 45c6132794d7e61ae8e17dc742aeb162

Skrevet

Hei

Nå er jeg litt stresset her ut fra svar jeg leser.

Jeg er voksen og har to barn på 7 og 9 år. Jeg er overhode ikke klar for flere barn, ønsker ikke det.

Jeg og mannen har vært sammen i ca 21år og jeg har brukt p-pillen i alle år, med opphold når vi ønsket barn. Mener dere jeg bør bruke kondom i tillegg til p-pille for å unngå barn?

Anonym poster: 7fbc99132dcd5044704e83a2adb7aa00

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg har en god del venninner som jeg snakker om alt med, og INGEN har fått "pulekompis"-forholdet til å funke. Nettopp fordi jenter har det mer vanskelig å skille mellom sex og følelser, overtolker signaler og så videre. Noe som absolutt IKKE er ment som et argument for det dama til HI gjorde.

Både jeg, og mangetidligere venninner av meg har hatt langvarige "kun-pule-forhold" som ble med det, men det er som det ser ut til at du mener her:dere avsluttet forholdet, fordi det ikke var nok for dere(?) og det er jo det som er normalen å gjøre, ikke prøve å lure noen i forhold på det viset, ikke at jeg tror barnemoren her har gjort det, siden hun sa ifra til han at hun aktet å sette far som ukjent, og det før han sa han ikke ville ta del i det.

Mente ikke at du prøvde å gi henne "rett" eller noe.

Skrevet

Hei

Jeg er voksen og har to barn på 7 og 9 år. Jeg er overhode ikke klar for flere barn, ønsker ikke det.

Jeg og mannen har vært sammen i ca 21år og jeg har brukt p-pillen i alle år, med opphold når vi ønsket barn. Mener dere jeg bør bruke kondom i tillegg til p-pille for å unngå barn?

Nei, for dere er enige i å ikke få flere, så da er abort et alternativ for dere, det er detikke for HI, for han er en mann..

Men uansett, så ser jeg ikke hvordan så mange damer kan mene at dette som er hendt er hans feil...

Anonym poster: 0ceb5402621a5b8188f77549dd7e21ae

Skrevet

Selv om det visstnok er blitt vanlig med slike "elskere", er det mange som opplever problemer og forviklinger rundt disse såkalt følelsesløse og ansvarsløse greiene.

Spesielt fra en manns synsvinkel er det naivt å tro at et slikt forhold alltid vil være problemfritt og ansvarsløst, da kvinner er mer følsomme og kanskje lettere ombestemmer seg.

Så ja, det var naivt av mannen å stole på dama, og jeg syns heller ikke det er riktig av damer å være med på slike uforpliktende "avtaler".

Tanta mi sa til meg at man ikke skal være sammen med noen uten at man har tenkt å gifte seg, og det er sannheten :)

Skrevet

Hei,

Jeg er 30 år og lurer på hva jeg skal gjøre og hvilke rettigheter jeg har som far. Saken er den at jeg hadde samleie med en dame i samme alder som meg. Det var ingen følelse involvert, kun sex. Dette varte i ca et halvt år. Vi slutter og date og tre måneder senere så ringer hun meg og forteller at hun er gravid. Hun innrømmer at hun sluttet på p pillen uten å si ifra til meg.

Jeg, som sikkert mange andre ville gjort, reagerte med sinne og frustrasjon. Jeg fortalte at jeg ikke ville ha noe med dette å gjøre. Nå har tiden gått og hun har termin denne måneden. Ikke vet jeg om hun har født, ikke vet jeg om det er gutt eller jente. Ikke tar hun telefonen. Dette er en vrien sak og jeg ser ut til å bli den komplette taperen i denne saken.

Hva bør jeg gjøre? Hun sa at hun kom til å sette meg opp som ukjent far også. Nå vet jeg ikke helt hvor jeg skal starte og jeg vet heller ikke hva jeg må passe meg for i forhold til penger, foreldrerett etc.

Alt av svar og tips tas imot med åpne armer smile.png Ps: hvis noen føler for å si noe fornedrene om denne dama er det bare å slå seg løs. Det går pokker ikke an å gjøre dette bare fordi man vil ha et barn! Jeg tenker, stakkars meg men mest og viktigst av alt. Stakkars barn!

Vennlig hilsen far som ikke vet når han skal bli far og ikke heller om ham skal få sønn eller datter...

Anonym poster: e2226f870ce8cf574b0d5e69f0876ba6

Jeg må si jeg stusser over hvor mange som påstår at de eller kjæresten har blitt ufrivillig fedre fordi mor har sluttet på p- piller med vilje og innrømmet det. Når hørte en sist en mann eller ny kjæreste av en mann som sa at "Barnet ble til fordi jeg tok av kondomen underveis, selv om vi var enige om å bruke det". Har inntrykk av at "jeg ble lurt" er en "hvit" løgn som ofte tas i bruk for å få sympati og forståelse for selve det at en ikke vil bli far, selv om det kanskje stemmer i noen få tilfeller. Ingen prevensjonsmidler er dessverre 100% sikre, så en liten risiko ved sex vil det alltid være. Når det er sagt, så synes jeg det er veldig uklart hva du egentlig vil her... Du har sagt til mor at du ikke vil være involvert? Og så er du snurt fordi hun ikke har informert deg, og ser på deg selv som taperen.?! Det høres da ut som om du nettopp ønsket å ikke bli ført opp som far... Har du et ønske om å være far? Da må du i så fall være voksen nok til å sette barnets beste foran alle egne negative følelser ovenfor mor, og vise mor at du kan og ønsker å samarbeide og være en far. Barnet er helt uforskyldt oppe i dette her. Og dropp oppfordringen om at andre gjerne kan hetse moren, det blir bare trist og umodent.

Anonym poster: bb813c5d73727d35c097557d237e217a

Skrevet

Selv om det visstnok er blitt vanlig med slike "elskere", er det mange som opplever problemer og forviklinger rundt disse såkalt følelsesløse og ansvarsløse greiene.

Spesielt fra en manns synsvinkel er det naivt å tro at et slikt forhold alltid vil være problemfritt og ansvarsløst, da kvinner er mer følsomme og kanskje lettere ombestemmer seg.

Så ja, det var naivt av mannen å stole på dama, og jeg syns heller ikke det er riktig av damer å være med på slike uforpliktende "avtaler".

Tanta mi sa til meg at man ikke skal være sammen med noen uten at man har tenkt å gifte seg, og det er sannheten :)

Og hvor så du hans side av den saken nå?

Om det ikke er rett av kvinner å gå inn i et "kun sex" forhold, så skulle det etter din tankegang ikke finnes.

Anonym poster: 0ceb5402621a5b8188f77549dd7e21ae

Skrevet

Hei

endelig en som kommer med det spørsmålet!:)
Skrevet

Vil du ikke bli far i fremtiden, så kjøper og BRUKER du kondomer, eller så avstår du fra sex. Så enkelt. Og slik er det for oss kvinner også.

Anonym poster: 0e8196c12893b4304044fb694be108aa

Rent bortsett fra at dersom en graviditet oppstår, så har vi faktisk et valg mht om vi vil bli forelder eller ikke. Det har ikke menn. Situasjonene er altså ikke helt sammenlignbare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...