Gå til innhold

November


Puma - sprekker snart!

Anbefalte innlegg

Vel, her ligger jeg på sykehuset med blødninger. Begynte å renne friskt blod i går ettermiddag og endte på sykehuset over natta. De tror det er den ene morkaka som har strukket seg siden den ligger ved åpningen. Jentene har det bra, mor er i sjokk og full av angst. Venter på legevisitt og undersøkelse, men det ser ut til at blødningen roer deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trulte med to små

Vel, her ligger jeg på sykehuset med blødninger. Begynte å renne friskt blod i går ettermiddag og endte på sykehuset over natta. De tror det er den ene morkaka som har strukket seg siden den ligger ved åpningen. Jentene har det bra, mor er i sjokk og full av angst. Venter på legevisitt og undersøkelse, men det ser ut til at blødningen roer deg..

 

Å nei Puma!! Jeg føler så med deg! Håper ting roer seg og skjønner godt du er redd.

Det er godt du er på sykehuset slik at de har full oversikt over hva som skjer og kan hjelpe deg best mulig.

Ønsker dere alle tre masse lykke til og sender mange gode-tenker-på dere-klemmer, dette skal gå bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Lykke. Får reise hjem nå da blødningen har roet seg og de sier de ikke tror dette er farlig, men at det sikkert er morkaken som strekkes. Bare kjenner at jeg virkelig ikke trenger dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte med to små

Takk, Lykke. Får reise hjem nå da blødningen har roet seg og de sier de ikke tror dette er farlig, men at det sikkert er morkaken som strekkes. Bare kjenner at jeg virkelig ikke trenger dette...

 

Skjønner deg så inderlig godt! Ikke rart man blir redd av slike ting, for det er jo noe man skal ta på alvor, selv om de sier det ikke er farlig.

Du blir vel bedt om å ta det helt med ro fremover og ikke ta noen sjanse med noe som helst.

Lytt til deg selv og din magefølelse og ikke nøl med å kontakte sykehuset igjen om det skulle være noe.

Blødninger er bare så forferdelig skummelt, men det går jo ofte bra også heldigvis, så vi håper legene har rett ang det de sier.

 

Jeg kjenner jeg blir så engasjert i andres problemer i svangerskapet og tar meg selv i å tenke på hvordan det går med folk. Dette er vel fordi jeg har vært der selv og vet hvor skummelt slikt er ( selv om jeg blødde tidligere en deg )

 

Vi er ihvertfall mange som kan sende deg gode tanker fremover nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da puma, dette var ikke kjekt. Men du er iallefall på rett plass. Men håper d ikke blør mer nå, og at du for slappet av. Bekymringene skal tydeligvis aldri ta slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei huff da Puma...så trasig. Men de følger deg nok tett opp fremover nå, så du skal nok føle deg trygg på at de gjør det beste for deg og jentene. veldig fint å få vite at jentene har det fint der inne tiltross for blødningen. Ønsker deg masse lykke til fremover. Tenker på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at alt er bra Puma. Vi var på UL på tirsdag, og vi skal ha en jente til:-) Alt var ellers bra, og vi ble satt tilbake med 3 dager. Forstår ikke helt hvorfor de henger seg oppi om mens er regelmessig, og antall dager i syklus når man vet hvilken dag egget ble befruktet. Men, jeg mener jeg ble satt tilbake Ca det samme forrige gang også(som også var prøverør), og allikevel gikk jeg 4 dager over. Så da er det jo like greit med senere termin:-) Gratulerer til alle mann. Nå håper jeg tiden framover går fort!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jente, Bollibompa! Krysser fingre for at alt skal gå bra for oss alle nå. Det fortjener vi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jente i magen bollibompa! Hvordan er formen din i dag Puma? Her er det full aktivitet i magen, 2 som turner rundt:-). Lurer på hvordan det blir når det blir trangere til dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Litt bedre i dag, blødningen har stoppet. Det verste er angsten. Jeg blir helt paralysert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte med to små

Hei. Litt bedre i dag, blødningen har stoppet. Det verste er angsten. Jeg blir helt paralysert...

 

Godt blødningen har stoppet, men skjønner din angst. Det er helt naturlig å være redd i slike situasjoner, men håper du kan bli litt mer rolig etterhvert for det er en pine å gå konstant redd.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte med to små

Jeg har forresten fått fremskyndet min time til ny UL fra 23 april til 2 april. Syns det var så lenge å gå 3 mnd mellom hver UL nå, så da har jeg nå er det litt over 2 uker til UL og da har det gått 2 mnd fra forrige gang og det er mer en nok kjenner jeg!

Alt er bra nå og jeg kjenner mye liv i magen hver dag, men det er viktig for meg å sjekke at hun vokser som hun skal og at livmorhalsen er lang og lukket, for det tenker jeg en del på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

02.01: Hormonana og Lykke

02.01: mamma til en prins - ul til lege. Alt fint med begge:-)

03.01: Puma - alt vel, 4,2 & 4,3 mm (10+3)

04.01: - Alt vel

09.01: Riley - 10 ukers UL

09.01: Hormonana - Alt vel (Hurra!)

15.01: Mamma til en prins - 12 ukers UL - Alt vel! Begge 60 mm

17.01: Hormonana - 12 ukers UL

18.01: Puma - Diagnoserende UL, Riksen, 12+4, alt vel, begge 7 cm

22.01: Splenda - 12 ukers UL, alt vel, 5,85 cm

01.02: Puma - UL. Alt vel, ca.13 cm

06.02: Splenda - privat UL, 14+1, gutt <3

07.02: Puma - privat UL, 15+3, ikke avklart kjønn, men alt vel

08.02: Lykke - ordinær UL - jente :)

12.02: Riley - 15 ukers kontroll

26.02: Puma - Oppfølgings-UL, 18+1

04.03: mamma_til_en_prins - Ordinær UL, 19+1, alt vel, to gutter:-)

05.03: Havrebodl - UL - gutt!

06.03: Splenda - Ordinær UL, 18+1

07.03: Puma - Ordinær UL, 19+3

07.03: Lillie Vanillie - Ordinær UL - Jente

11.03: mamma_til_en_prins: HjerteUL, 20+1

12.03: Hormonana - ordinær UL

12.03: Bollibompa - ordinær UL - jente

13.03: Riley - ord UL - gutt og jente

02.04: Lykke- UL

03.04: Mamma_til_en_prins - sv.sk.kontroll m/UL

11.04: Puma - ul

23.04: Puma - UL

Endret av Puma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, her ligger jeg på sykehuset med blødninger. Begynte å renne friskt blod i går ettermiddag og endte på sykehuset over natta. De tror det er den ene morkaka som har strukket seg siden den ligger ved åpningen. Jentene har det bra, mor er i sjokk og full av angst. Venter på legevisitt og undersøkelse, men det ser ut til at blødningen roer deg..

 

Puma, nå føler jeg med deg, og ville bare gi deg en liten solskinnshistorie midt oppi angsten og frykten.

 

Ved det svangerskapet som førte til mitt lille under, så blødde jeg fra før innsetting (det var fryseforsøk). Jeg blødde kontinuerlig de første 9 ukene og hadde flere styrtblødninger frem til 19 uker på vei (og da mener jeg blødning gjennom bind/innlegg, truse og bukse slik at det dryppet ned på gulvet). Men underet vårt ble i magen til en uke over termin og var helt perfekt da hun kom ut.

 

Så tro meg, jeg vet at blødninger er skummelt (jeg har mistet 4 spirer, alle etter å ha sett hjerteaksjon og har holdt på med dette prosjektet siden 2004) - men det er noe sånt som rundt 30% av alle som føder levende barn som har blødninger i svangerskapet.

 

Jeg håper dette går fint for dere, og tegnene ser vel ut til å være positive ettersom du er sendt hjem og blødningen har roet seg.

 

Krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! :-) jeg har et spørsmål jeg håpen kansje noen av dere kunne hjelpe meg med! :-) jeg er på rugedag 12 og har tatt 6-7 positive tester de siste 3 dagene! :-) men i går når jeg skulle ta den ene lutinussen, kom det litt rosa lutinusrester på "pinnen"! Og i dag hadde jeg litt av det samme på papiret, men bare en av de nærmere 15-20 gangene jeg har vert på do i dag! Er fryktelig bekymret etter å ha hatt ma i uke 9 tidligere( det var på den naturlige måten den gang) hva tenker dere? ( sorry ekle detaljer...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går d m dg puma? Håper ikke du har blødd noe mer?

Jeg var hos legen igår og takket nei til høyere sykemelding, men tror dere ikke jeg har blitt nummen i nedre del av magen og litt svimmel innimellom etterpå. Siste timene på jobb idg var ikke bra! Har heldigvis fri i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovise, rosa lutinusrester er ganske vanlig. Gratulerer m positiv test og så håper jeg spiren sitter:-)

Tusen takk, og takk for svar! ;-) ganske så nervepirrende dette her! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovise, rosa lutinusrester er ganske vanlig. Gratulerer m positiv test og så håper jeg spiren sitter:-)

Tusen takk, og takk for svar! ;-) ganske så nervepirrende dette her! :-)

 

Helt normalt. Hardt på slimhinnene, Lutinusen. Gratulerer med spiren! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går d m dg puma? Håper ikke du har blødd noe mer?

Jeg var hos legen igår og takket nei til høyere sykemelding, men tror dere ikke jeg har blitt nummen i nedre del av magen og litt svimmel innimellom etterpå. Siste timene på jobb idg var ikke bra! Har heldigvis fri i morgen.

 

Hei Riley. Takk for at du tenker på meg. Ikke mere blod, bare litt brune rester. Det er psyken som har det verst, tror jeg. Fått time til jordmor i morgen, for å ha noen å snakke med. Du må vel også ta det med ro snart? Jeg er ganske stor, til tross bare 3 kg opp. Hadde ikke klart å jobbe slik jeg har det nå, magen tar for stor plass, både innvendig og utvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres lurt ut å gå til en jordmor. Og skjønner godt at psyken er det verste. Det er en laang prosess vi har vært igjennom, og den er tydeligvis ikke over før vi sitter med de små i armene.

 

Men det var godt å høre at blødningen har gitt seg. Er så glad det ikke har komt en dråpe blod fra meg, enda.

Jeg har godt opp 8,5 kg, og det er ikke bare på magen. Har en vanvittig appetitt, og selv om jeg spiser mye sunt, blir det nok litt for mye:-) Men ja, magen har vokst godt.

 

Takket nei til 40% sykemelding på mandag, følte meg kjempefin i formen (har 20%), men angrer litt nå. Har hatt mye kynnere (øm og hard i nedre del av magen), men syns det var ekkelt igår, føltes som jeg holdt på å falle vekk innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen skam å snu, vet du. :) Bare å si ifra til legen din hva du trenger. Og var det noe jeg angret på under forrige fødsel så var det at jeg ikke hadde tatt det litt mere med ro den siste tiden. Jeg var jo så god form, så jeg ga gass. Kjenn etter hva du trenger, kroppene våre bærer jo to også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble økt sykemelding på mg og beskjed om å ta d m ro. Har ikke fått sjekket om alt er tett/ok og kjenner d plager mg. Fikk desverre ikke komme til hos gynekologen før 8 april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...