Gå til innhold

November


Puma - sprekker snart!

Anbefalte innlegg

Alt er nok i skjønneste orden, Riley. Du er bare sliten, og det er på denne tiden i svangerskapet kynnere begynner å merkes. Helt normalt. Og du gjør det eneste rette ved å lytte til kroppen og ta det litt roligere. Klem til deg og småfolka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har nok rett puma:-) kynnere har jeg hatt en god stund allerede. Men vi vurderer en privat ul i påsken hvis d er mulig for vår egen del. Slitsomt å bekymre sg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter deg i det. Bekymringene er usunne i lengden. Jeg jobber hardt med å kontrollere de selv... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke å kontrollere bekymringene mine...Øste meg selv sånn opp at idag var jeg på legevakten og fikk sjekket at alt var tett der nede. Alt var bra:-) Så nå skal jeg prøve å ta påskeferie:-)

 

God påskeferie til dere alle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja er det ikke rart hvordan vi går fra indre ro til full angst i dette gamet? Kjenner meg igjen. Gjett om jeg skal feire og puste ut når dette er over!!!!!!

 

God påske til dere alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske sendes dere alle fra trondheim! Her går alt fint nå, men ble lagt inn på sykehuset forrige torsdag med urinveisinfeksjon, forhøya crp og dehydrert:-(. Ble plutselig veldig dårlig med kvalme, hodepine, svimmelhet, feber og totalt uten matlyst. Dro på sykehuset for sjekk og da var det innleggelse med væske inntravenøst, masse blodprøver, utvendig- og innvendig ul. Begge gutta har det helt fint:-). Hadde vært så dårlig form et par dager hvor jeg ikke hadde spist eller drukket noe særlig... Har gått ei uke på antibiotika, og er nå i finform igjen! Fikk streng beskjed om at mat og ikke minst drikke er veldig viktig nå!! Det er iallefall full aktivitet i magen og den er stooooor nå:-). Så det er viktig vi tar godt vare på oss selv fremover damer!! Kos dere max i påska, og slapp av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uff da mtep, men godt å høre det går bra med deg nå:-) og de små:-) ja det er viktig at vi tar vare på selv fremover, det er ikke bare oss selv vi har å tenke på de neste månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, her har vi alle noe å bryne oss på, skjønner jeg! Så godt du er bedre, mtep. Hadde også brunt i truseinnlegget i går, og føler meg som 90 år om dagen. Psykisk frynsete og fysisk utslitt. Gått opp 6 kg, ser enorm ut, og sliter allerede med å bevege meg fritt. Er i praksis høygravid. Gleder meg til UL 11.04 og krysser alt for at den dritt-morkaka skal trekke seg unna sånn at jeg kan få noen uker med god nattesøvn.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så dramatisk det er for mange av dere. Bra at du er bedre igjen, mamma til en prins. Jeg skjønner at jeg er heldig som ikke er spesielt plaget med noe (bare litt vondt i hofte og lysken, samt ligamentsmerter når tarmene er litt fulle), og ikke minst, har ikke blødd en dråpe blod hele svangerskapet. Har sluppet unna utrolig mye bekymringer. Godt dere blir godt ivaretatt av helsevesenet i det minste, håper det er slutt på dramatikken nå.

 

Her har jeg gått opp i underkant av fem kilo, og minien lager stadig mer baluba i magen. Spesielt om jeg drister meg bort i snopeskåla. Hun har trukket oppover i etasjene, så blæra får hvile litt (slipper å gå på do om natta), men magesekken er jo litt mer presset, så har en del sure oppstøt i stedet. God påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

02.01: Hormonana og Lykke

02.01: mamma til en prins - ul til lege. Alt fint med begge:-)

03.01: Puma - alt vel, 4,2 & 4,3 mm (10+3)

04.01: - Alt vel

09.01: Riley - 10 ukers UL

09.01: Hormonana - Alt vel (Hurra!)

15.01: Mamma til en prins - 12 ukers UL - Alt vel! Begge 60 mm

17.01: Hormonana - 12 ukers UL

18.01: Puma - Diagnoserende UL, Riksen, 12+4, alt vel, begge 7 cm

22.01: Splenda - 12 ukers UL, alt vel, 5,85 cm

01.02: Puma - UL. Alt vel, ca.13 cm

06.02: Splenda - privat UL, 14+1, gutt <3

07.02: Puma - privat UL, 15+3, ikke avklart kjønn, men alt vel

08.02: Lykke - ordinær UL - jente

12.02: Riley - 15 ukers kontroll

26.02: Puma - Oppfølgings-UL, 18+1

04.03: mamma_til_en_prins - Ordinær UL, 19+1, alt vel, to gutter:-)

05.03: Havrebodl - UL - gutt!

06.03: Splenda - Ordinær UL, 18+1

07.03: Puma - Ordinær UL, 19+3

07.03: Lillie Vanillie - Ordinær UL - Jente

11.03: mamma_til_en_prins: HjerteUL, 20+1

12.03: Hormonana - ordinær UL

12.03: Bollibompa - ordinær UL - jente

13.03: Riley - ord UL - gutt og jente

02.04: Lykke- UL

02.04: Mamma_til_en_prins - sv.sk.kontroll m/UL. Alt fint:-)

04.04: Mamma_til_en_prins - poliklinikk/gyn. Sjekk av livmorhals.

11.04: Puma - ul

23.04: Puma - UL

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, her stiger vekta plutselig. Gått opp 6 kg før skoleferien, og nå i dag er det økt til 9! Dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger også rundt 9 kg opp. Merker ikke noe annet på kroppen enn at magen vokser, så ikke rart den begynner å bli stor... 9 kg mage...

Har vært på ul i dag og begge gutta er store og fine. Såååå godt å få bekreftet dette, gang på gang:-). Skal på ny kontroll allerede på torsdag for å sjekke at livmorhalsen er lang og lukket. Får da satt opp en oversikt over kontroller og ul'er fremover til sommeren. Det skal bli greit føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trulte med to små

Da har vi vært på UL ( uke 25+6 ) og alt så bra ut heldigvis! Lillejenta vokser som hun skal og lå med hodet ned under UL. Det er nok ikke permanent enda vil jeg tro, for de legger seg vel ikke ned med hodet før i uke 30?

Det er så koselig å se trekka til henne og man kan begynne og ane hvem hun ligner ;)

 

Masse lykke til dere andre som skal på UL snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte med to små

Så godt å høre, Lykke! Helt rått med den 3D'en.. :)

 

Takk! :) Ja 3D er helt utrolig tøft! Så gøy å se når de beveger seg, gaper og gnir hånda si i det lille ansiktet sitt.

Vi er så heldige som får oppleve dette <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp 9 kg før påskeferien, tør ikke tenke på hva jeg ligger på nå. Har også blitt inaktiv, da legen ba meg roe ned. Merker også at jeg kan bli helt gåen av å dusje, husarbeid i 10 min eller sitte for lenge. På jobben (jobber bare 50 % nå) har jeg perioder hvor jeg vil "falle vekk". Skal ikke mye til for at jeg peser som en hval og magen er som et trommeskinn. Tisser HELE tiden. Men ellers har jeg d bra:-) men sliter litt med deprisjon tror jeg innimellom, føler meg fanget i egen kropp akkurat nå. men heldigvis er det forbigående:-) Føler det ikke er lov å klage, men jeg er en person som er vant med å bruke kroppen, både til styrketrening, gå mye tur og oppussing i huset. Hardt å havne på sidelinjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp 9 kg før påskeferien, tør ikke tenke på hva jeg ligger på nå. Har også blitt inaktiv, da legen ba meg roe ned. Merker også at jeg kan bli helt gåen av å dusje, husarbeid i 10 min eller sitte for lenge. På jobben (jobber bare 50 % nå) har jeg perioder hvor jeg vil "falle vekk". Skal ikke mye til for at jeg peser som en hval og magen er som et trommeskinn. Tisser HELE tiden. Men ellers har jeg d bra:-) men sliter litt med deprisjon tror jeg innimellom, føler meg fanget i egen kropp akkurat nå. men heldigvis er det forbigående:-) Føler det ikke er lov å klage, men jeg er en person som er vant med å bruke kroppen, både til styrketrening, gå mye tur og oppussing i huset. Hardt å havne på sidelinjen:-)

 

Føler nesten for å takke deg for dette innlegget, Riley. Du tør å sette ord på de negative følelsene ved svangerskapet. Jeg har ikke turt, eller hatt samvittighet til det, siden jeg bare burde gå rundt og strålt av lykke over endelig ha lykkes. Men alle disse blødningene, bekkenplager, angsten og usikkerheten og så tilleggsplagene i et tvillingsvangerskap i tillegg er hardt for psyken. Er i praksis høygravid (med plager som du beskriver) allerede midtveis i svangerskapet, etter å ha tilbrakt første halvdel m dobbel kvalme og trøtthet.

Jeg får nesten ikke beveget meg, føler meg handicappet, og strever med å få dagene til å gå. Slår ihjel tiden med å terge på meg de anonyme inne på anonymforum. Akk... ;)

 

Går dette bra og vi får friske barn til sommeren er alt selvfølgelig verdt det! Men etter et supert svangerskap forrige gang er jeg helt satt ut av kontrastene. Når dette er over står iallefall jeg aller fremst i champagne-køen! ;)

Endret av Puma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller meg bak deg i champagnekøen:-) så vidt jeg turde å skrive innlegget. Føler vi ikke har lov å klage. Men har ingen rundt meg å snakke med. og angsten og bekymringene tar på. Har bare lyst og legge meg ned og grine innimellom. Alle syns jeg ser så bra ut, føler noen på jobben ikke har forståelse for at jeg er sykemeldt. Har heller aldri vært gravid før, men har vel innsett at kroppen oppfører sg "høygravid". Er kvalme og svimmelhet vanlig i slutten av et svangerskap?

 

Men ja, for vi friske barn i sommer er d verdt d:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kvalme og svimmelhet kan oppstå gjennom hele løpet. Desverre. Det er nok vanlig blant gravide å føle som dette, spesielt med tvillinger. Men hos oss ivf-ere sitter det langt inne å innrømme at det å gå gravid ikke ble så rosenrødt som vi trodde. Men nå teller vi ned, ikke sant? Max 14 uker igjen for min del....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også. Nekter å gå lengre, sønnen min ble tatt m ks og var 4,5 kg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Mye variert lesing her nå mtp blødninger, vektoppgang og det faktum at det å gå gravid både er på godt og vondt

 

Håper blødninger er et tilbakelagt kapitel hos deg nå,Puma!!

 

Jeg har utrolig nok gått opp 12 kg.. -men er ganske tynn i utgangspunktet, så folk rundt meg kan ikke forstå at jeg har gått opp så pass mye da det kun vises på mage og bryst (veldig fornøyd med sistnevnte;) ) -så er foreløpig veldig avslappet til vektøkningen.

 

Ellers startet dagen i går med intens hodepine, svimmelhet, kvalme og hetetokter..-dro derfor hjem fra jobb, og ble liggende resten av dagen på sofaen med en enorm hodepine. For min del tror jeg stress er en utløsende faktor for formen min-både når det gjelder kynnere, hodepine og vondt bekken. Formen var langt bedre i f.eks påskeferien. Skal til legen i dag heldigvis, og så får jeg prøve å være ærlig om hvordan jeg faktisk har det. Sliter også med pusten - til tider veldig tungt å puste, og det føles som om magen sitter oppe i halsen.. Sånn -nok syt fra meg;)

 

Foruten om dette så elsker jeg å kjenne spark fra babyen!!:) Han er veldig aktiv, så vi driver bl.a å vekker hverandre om natten da jeg er avhengig av å ligge på magen!! Han føler seg sikker innimellom "knødd", og må bytte stilling -og dermed våkner jeg..- god øvelse til nattevåke som venter meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt går bra havrebodl:-)

 

I morgen skal jeg på ul og få sjekket livmortappen. Vi gleder oss til det, se hvor mye de har vokst på 4 uker:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 kg opp og livmortappen var veldig fin, 38mm. Skal ikke tilbake før om 4 uker (syns d var litt lenge til?) De var ca like store fortsatt og helt etter gj.snitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...