Gå til innhold

November


Puma - sprekker snart!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er i uke 24 nå og skal ikke tilbake på ul før uke 30. Det er 6 uker... Men skal til jordmor imellom, i uke 26 og 28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskapskontroll i uke 24 her i dag. Alt var som det skulle med både meg og mini, og vi fikk høre den fantastiske hjertelyden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre at det går bra med dere, damer! Vært på UL i dag, 24+3. Den ene tvillingens morkake lå fremdeles foran, men hadde muligens trukket seg bittelitt opp. Fikk klar beskjed fra legen om at jeg ikke fikk lov å bade, ha samleie eller få orgasme. Det var jo klar tale... Forøvrig ikke hatt flere blødninger etter storblødningen 20+3, pluss mindre blødninger i påskeuka. Håper morkaka trekker seg opp og at jentene legger seg riktig, så jeg slipper blødninger/keisersnitt.. Ellers gått opp tilsammen 9-10 kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere vokser og trives damer! Her blir magen stadig større, og det er masse aktivitet! Neste ul og måling av livmorhals er 22. Mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Magen vokser, og spark/bevegelse blir stadig tydligere:-) Er 100% sykemld t.o.m torsdag. Hatt en del "anfall" der det svimler for meg, blir kvalm, det prikker i huden, jeg kaldsvetter og det føles som om jeg skal besvime. Ser det har sammenheng med stress.

 

Ellers er det ingen flere ul på mg sett bort i fra dn ordinære som var i uke 18/19.

 

Noen som har bestemt seg for navn?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Lenge siden jeg har skrevet noe her nå. Har hatt problemer med pc'en, men har fulgt med dere litt på mobilen, og det er så godt å se at det går bra med alle de små knøttene våre :) Håper det går bra med alle kommende mødre også til tross for bekymringer og diverse fysiske plager.

 

Her vokser magen akkurat som den skal og lillegutt sparker kraftig. Pappa'n har også fått kjenne det, det var stort <3 Vi bestemte oss for navn allerede da vi fikk vite kjønnet i uke 14. Mannen min er adoptert og vi ville derfor ha et navn som er litt spanskinspirert, så da ble det Matheo <3

 

Vi har heller ikke avtalt noen flere ultralyder, men jeg kommer nok til å bestille privat 3D-ul rundt uke 28/30. Både fordi jeg lengter så etter å se mini igjen, men også for at mannen min skal knytte seg mer til ham. Føler han synes alt er litt uvirkelig enda og det hele er jo litt spesielt siden vi måtte bruke donor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei splenda. Kjekt å høre fra det går bra md deg og babyen :-) Vi skal også kalle babyen Matheo:-) Ser det er et navn som er veldig i vinden for tiden, mn det bryr vi oss ikke noe om. Viktigste er å finne et navn vi begge liker:-)

 

Vi vurderer 3D, mn synes 1700 kr er mye penger:/ Men får se hva vi gjør:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt at dere også har valgt Matheo! Ja det er veldig i vinden nå, men vi bryr oss heller ikke så mye om det. Satser bare på at det er spesielt nok til at det ikke havner på topp 10-lista. Vi slet lenge med å finne guttenavn, det var det eneste navnet vi begge likte og det føles veldig riktig for oss.

 

1700 kr for 3D? Det var jammen dyrt! Her betaler vi "bare" 900 kr, synes det er dyrt nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kun er klinikk Hausken som utfører3D i Haugesund, og der er prisen 1700.. :/ Har veldig lyst å ha med kommende far, og spesielt kommende storebror (!!)- mn vi får se :-) Har vært på 3D-ul tidligere- fantastisk opplevelse !:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte med to små

Så godt at det går bra med dere alle!

Her går jeg straks inn i uke 29 og det er helt utrolig å tenke på.

De strevsomme årene med ufrivillig barnløshet og trolig prøverørsbehandling føles så langt unna, utrolig nok!

Jeg har mange tanker om hvordan det vil bli å bli mamma for aller første gang og jeg kan kun forestille meg hvordan det blir, et helt nytt kapittel i mitt og min manns liv.

Enda er det av og til nesten uvirkelig at det vokser et liv inni meg som vil være helt avhengig av oss, og som vi skal på best mulig måte hjelpe frem i livet-for et ansvar og for en gave!

 

Formen er ganske så bra. Litt småplager og noe bekkensmerter spesielt når jeg har gjort mye husarbeid eller gått mye.

Sover heldigvis bedre nå etter en lengre periode med dårlig søvn pga "angst" og uro.

Ellers vokser lillegull som hun skal ( var på UL i uke 26 ) og skal tilbake på ny UL i uke 32.

I går kveld kjente jeg at hun hikket for første gang, det var en koselig opplevelse :) Mannen la hodet inntil magen og hørte små rytmiske dunk.

Lillejenta hadde nok vært litt for ivrig på å svelge fostervann ;)

 

Vi har bestemt oss for å kalle henne Thea Marie og det er et navn vi ble enige om veldig fort.

Håper bare at det er en Thea som kommer ut også, at hun passer navnet sitt. Men det gjør hun sikkert.

 

Masse lykke til videre alle sammen og ta godt vare på dere selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det er bra med alle sammen! Her går det også fint. Mye liv i magen, og tiden går ganske fort. Ikke lenge til 3. trimester, helt utrolig. Føler det samme som Lykke, at tiden med prøving og spontanaborter virker utrolig lenge siden, nesten så det ikke har skjedd oss. Ellers er formen min bra, har nok ikke vært i så bra slag siden før morgenkvalmen slo inn. Har litt vondt i bekkenet innimellom, men holder det i sjakk med trening, ellers har jeg egentlig ingen andre plager enn litt mindre magesekk og dermed litt oppstøt, men ikke så mye at jeg ikke tåler det. Regner med det blir verre utover. Det veies uansett opp av alle sparkene og saltoene knøttet bedriver. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt med oppdatering fra alle sammen og ikke minst at det går bra med dere! Jeg er på mange måter i god form, men sliter med kvalme, svimmelhet, mye liknende anfallene til havrebodl, men jeg kan ikke sette dem i sammenheng med stress. Det som er så dumt, er at hele dagen går ofte i vasken etter disse anfallene, da kroppen blir så sliten og jeg blir litt bekymret.

Men hei, i morgen er jeg 25 uker på vei:-) 13 uker igjen:-) Det går rette veien med oss jenter! Vi merker forresten også mye olstring i magen nå, det er ganske så koselig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Riley.

Jeg kan også kjenne på kroppen at jeg har hatt disse "anfallene" i flere timer etterpå; både i form av trøtthet og f.eks hodepine.. I dag fikk jeg et slikt "anfall" på butikken, og i går fikk jeg da jeg vasket i huset -disse aktivitetene var ikke stressrelatert da jeg tok det veldig med ro.. Så nå er jeg litt usikker på hvorfor jeg opplever dette -kanskje kroppen nå for tiden tåler veldig lite av "anstrengelser"..

-litt slitsomt.. Skulle til å ringe frisør i dag, men har lagt det på hylla i frykt for å få et slikt "anfall" i frisørstolen.. (Skjedde under forrige svangerskap med halve håret i folie.. Hehe..)

 

Hvor ofte får du sånn ca slike "anfall"? Og er du fortsatt i jobb? Jeg har legetime torsdag for å se hvordan veien videre blir..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også anfall i butikken i helgen:-/ Men jeg for anfallene periodevis, dvs fikk anfall en god uke rundt påsketider, og så roet det seg, og så fikk jeg anfall nå sist uke. Men på søndag kunne jeg kjenne på dagsformen at nå var det over for denne gang. Men nå har jeg også begynt å slite med at jeg er så tung, tungpust, svimmel og sliten hele veien, så å gå på jobb er et h...... Jeg jobber fortsatt 50%, men kjenner på kroppen at det er på tide å gi seg. Så lenge du har disse anfallene, hadde jeg ikke vurdert å gå tilbake på jobb havrebodl. Ta heller vare på deg selv og dine:-)

Jeg tror forresten anfallene kommer av lavt blodtrykk, og kanskje trykk mot organer og blodårer. Kroppen ber oss om å roe ned.

 

Har forresetn også hatt planer om å gå til frisøren en måneds tid, hehe men virker for slitsomt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke endte jeg flere ganger iløpet av arbeidsdagen i fosterstilling på gulvet, så dersom dette fortsetter så kan d bli vanskelig å jobbe..Bare litt usikker på om legen min er enig i den vurderingen :/

 

Når har du neste time hos legen?

 

Uansett; nyter å gå gravid :-):-) Mye liv om dagene så hele magen beveger på seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente jeg hadde lest du var sykemeldt akkurat nå, men d var tydeligvis ikke du:-) jeg blir sykemeldt 100 i uke 28 pga tvillinger, og kan ringe legen nå eg vil. Så jobber 50% fortsatt pga egen stahet. Er i uke 25. Hvis d ikke blir bedre på jobb iløpet av denne uka er jeg og mannen enig om at jeg skal gi meg. Men virker som de små har d veldig bra ja:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer at jeg er 100% sm. Har vært det i rett over en uke når jeg skal til legen i morgen. Spent på hvordan det blir i det videre da dette er en lege som mener en sykemld ikke er løsningen. Uansett han som sitter på kompetansen, så da får jeg stole på at han tar de rette vurderingene:-)

 

Høres ut som en god ide å vurdere full sykemld i ditt tilfelle - mtp anfallene, tungpustheten osv i tillegg til at det er tvillinger -jeg synes d begynner å bli tungt nok md bare en ;-) Rart å tenke på at vi snart går inn i 3.tri !! Føler ikke det er såå lenge siden jeg testet positivt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lovt å komme med ønsker til legen:-) Tross alt du som er gravid, ikke han. Og det at du havner i fosterstilling på golvet på jobben burde jo i seg selv være en god grunn til at du skulle holde deg hjemme!

 

Av og til så tenker jeg at de burde opplyst om at et tvillingsvangerskap kan være tynge en et svangerskap hvor man bare venter en, men hadde nok ikke takket nei til to befrukta egg inn forde:-) Jeg har nok ikke vært den mest happy gravide personen i dette landet, heldigvis sa jordmor at mange opplevde det slik. Har også bekymret meg mye, men merker at nå som vi har kommet såpass langt i svangerskapet så slapper jeg litt mer av. Dette går bra:-) Den siste uken har jeg drømt at tvilllingene har komt og jeg har drømt om amming:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koslig med slike drømmer da!! :) Og jammen går det fort fram til det faktisk er en ralitet :D

 

Jeg manner meg opp til legetimen i dag;) Håper på å i allefall få gå redusert fremover -godt å ha noen dager å kunne hente seg inn:) Blir ikke all verden med søvn for tiden heller pga at jeg er avhengig av å sove på magen, noe babyen ikke helt trives med tror jeg -da blir han svært aktiv -og så driver vi slik og vekker hverandre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg skal prøve å jobbe 50% ut mai. Er jo en rød fridag pr uke i tillegg den mnd, så da håper jeg at det skal gå bra:-)

 

Har du bestemt deg for om d blir full sykemld framover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, ja mai er en ganske fin måned å jobbe med tanke på alle fridagene:-)

Jeg hadde min siste arbeidsdag i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å kunne legge den travle jobbhverdagen bak seg, og ha mulighet til å legge opp dagene akkurat slik du ønsker det :-)

 

I morgen er det jobb igjen for min del. Vært veldig svimmel i dag, så er spent på morgendagen.. Må prøve å ikke stresse..

 

Nyt tiden framover:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...