Gå til innhold

November


Puma - sprekker snart!

Anbefalte innlegg

Men jeg gikk til gynekolog i dag. De har alt av utstyr. Jeg betalte 54,- for UL. Sa ikke noe annet enn at jeg var urolig pga tegn til blødning. De stilte ikke spm.

Endret av Puma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok....forstod det som at der var så dyrt med privat UL jeg.....Har heldigvis stoppet opp med den lysebrune spottingen, så vi får se hvor tålmodig jeg er:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ogsaa (saa forsvant det norske tastaturet...) at det er lenge aa gaa uten noen oppfolging mellom uke 12 og uke 19. Har vaert til jordmor paa helsestasjonen i dag, men hun ville ikke lytte da de ikke har riktig utstyr for aa lytte paa tvillinger. Og jeg som trodde jeg kunne bli litt beroliget i dag med aa faa hore hjertelyder. Skal ringe sykehuset i morgen aa hore om jeg kan faa en ul denne uka. Reiser til new york paa mandag med familien. Skal vaere der ut maaneden. Vil gjerne faa beskjed om at alt er i skjonneste orden med de to smaa for vi reiser. Onske alle lykke til fremover med voksende mager! Flott aa hore at du fikk ul puma og at alt staar fint til med de to smaa. Dette SKAL gaa bra!!,!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg holdt pusten en ukes tid (jada overdriver aldri..) og var til jordmor og legen i dag, som avtalt ved forrige UL jeg hadde. Tårene sto i øynene da jeg så en perfekt liten tass som lå og skjulte ansiktet sitt. Jeg blir helt satt ut! Noe så vakkert!

Legen prøvde å se hvilket kjønn det var og jeg var sikker på at hun skulle fortelle meg at det var en gutt(var helt overbevist om at jeg så et sett med baller..hehe) Men legen sa at det var for utydelig til at hun i det hele våget å gjette. Men hva bryr jeg meg??Ingenting for jr ser frisk og rask ut og vokser akkurat slik h*n skal <3

 

Nå må jeg greie å holde motet oppe og ikke se vidunderet igjen før 12.mars, men det bør vel gå greit :)

 

Lykke til alle dere andre som venter på UL og har vært på UL, denne våren kommer til å bli spennende <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer igjen, Hormonana! Blir så glad hver gang dere alle har gitt livstegn her inne og kan fortelle at alt er bra. Nå er det ikke lenge før vi får vite om det er små jenter eller gutter som har flyttet inn i magehusene våre. Tenk på det, spirene er i ferd med å bli små mennesker! Håper bare vi alle kan begynne å senke skuldrene snart og slippe flere bekymringer. Vi skal på privat UL torsdags morgen og håper på både dvd å vise ungene samt få vite mer om hvem de små mageboerne er. Uansett så er jeg så heldig å kjenne bevegelser daglig nå, så det beroliger også. De turner og holder på der inne. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så lenge? Har du prøvd å lage små rutiner m å ligge stille og holde pusten? Det ligner ikke på spark til å begynne med. Kjennes som en sommerfugl el som snur seg i vann, om det bildet gir mening? Bare helt fjærlett kiling inne i magen. Så blir det sterkere for hver dag.

Håper du slipper å vente så lenge.

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke av annen grunn, Puma, enn at som førstegangsgravid er det ikke uvanlig at man må vente til nærmere uke 20 for å kjenne noe som helst.

Dersom jeg kjenner noe FØR uke 20 tar jeg det som en bonus, men jeg vil ikke stresse meg selv opp med enda en ting(som i grunn er helt unødvendig..).

Første gjenkjennbare bevegelse kommer når den kommer, jr trenger oksygen så jeg har heller ikke tenkt å holde pusten for å sjekke om jeg kjenner noe ;)

Men at jeg gleder meg til å kjenne noe er helt klart <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her dukket det plutselig opp en kul på magen, så det er definitivt noe som vokser inni der. Måtte shoppe litt klær i går, gensere blir for korte, og buksene for trange.

 

Jeg kjenner heller ikke liv, og er innstilt på at det vil ta litt tid. Våre enlinger har nok litt bedre boltreplass enn tvillinger, så det er vel normalt at vi kjenner det seinere også, i tillegg til at vi er førstegangs og litt urutinerte på det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente liv i uke 13 m førstemann også, men skjønner det er tidlig for mange. Men dere kan trygt begynne å vente i spenning, holde pusten og ligge stille. Kanskje det ikke tar så lang tid alikevel. :)

 

Grattis med voksende magehus, Lillie Vanillie! Jeg ser ut som jeg er i 7. Mnd snart...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg gleder meg sånn til å kjenne liv! <3

Nå skal jeg øyeblikk til kontroll hos jordmor, blir spennende å se hvordan jeg ligger ann. Og så er det privat ultralyd i ettermiddag, er så spent på om vi får vite kjønnet! Er kanskje litt for tidlig, men det var ikke mulig å få time i neste uke pga ferie der, så da tar vi sjansen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trulte med to små

Så fint å høre at det går bra med dere her!

Jeg skal straks til jordmor for første gang og er 18 uker i dag :)

Til fredag er det ordinær UL og da håper jeg vi kan få se kjønn på den lille.

Føler nok helst det blir gutt, men kan være jenta har lurt meg ;)

Vi er like glad uansett <3 spennende blir det hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så spennende, jenter! Hold oss oppdatert! Jeg skal inn i morgen tidlig. Har håpet litt på èn jente, da det ikke finnes jenter i denne generasjonen i hele slekta. Men elsker å være guttemamma, så alt er velkomment. Kun bekymret for å finne navn til to gutter... Puh! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å høre om kjønn framover nå ja:-) Jeg har meldt meg på en studie i Tr.heim vedr trening under svangerskapet. Får tett oppfølging under studien, hvor de tar fler ultralyder på hjertet til både mor og barn. Grundige undersøkelser blir foretatt både under svangerskap, rett etter fødsel og noen mnd etter. Synes det er en kjempebonus jeg, så kan man føle seg trygg på at det ihverfall er sjekket. Vet ikke om hjertespesialisten som skal foreta UL er kyndig på andre områder, men kommer til å be henne se lite ekstra etter om det er en tisselutt eller ikke:-) Første UL blir nå på mandag! Mest spent på å få se at det fortsatt er liv der enda kjenner jeg. Tror ikke jeg har kjent noe enda, og i mitt første svangerskap kjente jeg ikke noe før i uke 19. ...bare 2 uker etter så vi sparkene utenpå magen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått dvd og bildeserie av Snipp og Snapp. Veldig sprelske og friske.

Fant foranliggende morkake på den ene, samt lite hematom, som kan forklare blødninger. Rart at ingen har sett dette før... Håper den trekker seg oppover snart...

Tvillingene var i tråd med termindato, litt større.

Like klok når det gjelder kjønn. Han trodde kanskje jente og gutt, men innrømmet at han var sterkt i tvil m begge. Så da må jeg vente i 4 uker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I magen min ligger en liten gutt! <3 Jordmor var ganske sikker, hun ville iallefall bli veldig overrasket om jeg fikk beskjed om noe annet i uke 18. Jeg må innrømme at jeg ble veldig overrasket, jeg hadde nok litt ubesvisst trodd at det skulle bli en jente. Det er nesten bare jenter i vår familie så jeg har nok alltid trodd at jeg kom til å følge den trenden. Men det blir jo gøy at vi endelig får en gutt i familien!

 

Fikk beskjed om at babyen var helt perfekt, ingen tegn til noe galt, så nå er jeg bare så lettet. :) Jordmor sa at nå hadde de begynt å beregne termin etter ultralyd istedenfor å bruke dato for innsetting av egg som de gjorde før ved ivf. Har dere hørt noe om dette? Hun trodde at termindatoen min ville bli flyttet til 2 dager før pga størrelsen på lille eskimoen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

02.01: Hormonana og Lykke

02.01: mamma til en prins - ul til lege. Alt fint med begge:-)

03.01: Puma - alt vel, 4,2 & 4,3 mm (10+3)

04.01: Bollibompa - Alt vel

09.01: Riley - 10 ukers UL

09.01: Hormonana - Alt vel (Hurra!)

15.01: Mamma til en prins - 12 ukers UL - Alt vel! Begge 60 mm

17.01: Hormonana - 12 ukers UL

18.01: Puma - Diagnoserende UL, Riksen, 12+4, alt vel, begge 7 cm

22.01: Splenda - 12 ukers UL, alt vel, 5,85 cm

01.02: Puma - UL. Alt vel, ca.13 cm

06.02: Splenda - privat UL, 14+1, gutt <3

07.02: Puma - privat UL, 15+3, ikke avklart kjønn, men alt vel

08.02: Lykke - ordinær UL

12.02: Riley - 15 ukers kontroll

04.03: mamma_til_en_prins - Ordinær UL, 19+2

06.03: Splenda - Ordinær UL, 18+1

07.03: Puma - Ordinær UL, 19+3

07.03: Lillie Vanillie - Ordinær UL

12.03: Hormonana - ordinær UL

12.03: Bollibompa - ordinær UL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutt, Splenda! Åh, er så nysgjerrig og vil ha sikker viten om kjønn! 4 uker er leeeenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja 4 uker er lenge når man venter på noe så spennende Puma! Men det var jo godt at de fant en årsak til blødningen så du kan slappe litt av i forhold til det i det minste. Får håpe det stemmer at det er en gutt og en jente i magen din, det må jo være så gøy å få en av hver! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 uker er en evighet! Men nå er det bare 3 uker og 6 dager igjen :)

 

Jeg lurer på om jeg også har begynt å kjenne litt liv. Kun når jeg sitter på jobb, sitter litt foroverlent og myser på skjermen, og da kommer det av og til en kilende følelse nedenfor navlen. Kan nok beskrives som følelsen av en fiskehale i vann. Får se om det fortsetter, det KAN jo bare være den litt uforutsigbare fordøyelsen min som spiller meg et puss også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte med to små

Lykke, hvordan gikk det? Fant du ut kjønn?

 

Hei! :) Jeg glemte å oppdatere her.

Vi fant ut at det er en liten jente som bor i magen min <3

Det var en liten overraskelse da jeg helst trodde det var en gutt, men vi er like glad samme hva det ble.

Mannen min satt bare og smilte for han syns det ville være stas med jente og det blir det jo :)

Vi dro rett avgårde for å handle søte kjoler til jenta vår ;)

 

Alt så heldigvis fint ut ellers, men det var litt rart fordi legen oppdaget at den andre fostersekken ( restene av den ) var der pluss en del av en morkake til, som en biplacenta som han kalte det.

Det var ikke farlig for babyen, bare en kuriositet sa han.

Merkelige greier.

Termin er fremdeles 12 juli.

Ellers er det deilig å kjenne liv i magen hver dag nå og jeg føler meg så heldig over å få oppleve dette!

 

Håper det går bra med deg og de to små!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...