Gå til innhold

November


Puma - sprekker snart!

Anbefalte innlegg

Ønsker deg masse lykke til i dag PUMA! Håper begge bebisene ligger bra til så du får se dem fint og kanskje få med noen flotte bilder hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AAAAHH! Alt er bra! Ca.7 cm sprelletroll grundig gjennomsjekket, sjanse for avvik helt minimale! Kunne ikke bestemme kjønn, "tuten" sto i mellomposisjon mellom gutt og jente hos begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅÅ så fantastisk å høre PUMA! Herlig herlig herlig!!!!!

Nå er det bare å glede seg til først på mars og ordinær UL for flere av oss. Også klarer vi vel å senke skuldrene litt fremover nå...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle som har vært på ul denne uken og fått sitt de søte små:-) Syns alle andre sine bebier er så store i forhold til mine. men størrelsen er jo ikke alt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine ER store. De tilsvarer èn uke lenger på vei.. :)

Endret av Puma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre at det står bra til med alle. Måtte inn på ny Ul i dag da det har severdig litt lysebrunt i noen dager, og i dag kom en litt større dose. Alt var bare bra, en aktiv liten krabat:-) Kjiper'n med disse bødningene.... Men må bare tåle det. Fikk beskjed om å ta det med ro framover..Så nå blir det ingen 12 ukers kontroll neste onsdag. Skal heller få komme tilbake om jeg skulle blø igjen. Har dere andre allerede fått time til ordinær UL? Skal til 1.svkapskontroll neste uke, og det blir vel ikke bestilt noen time før da....så det blir sikkert sen Ul tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere m ordinær ul? Jeg skal til legen i uke 15 og håper hun tar ul og gynekolog uke 19. Siden jeg skal til gynekolog uke 19 dropet legen å sende meg på ul på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puma: jeg skal kontakte jordmor på mandag for å bestille svangerskapskontroll. Skal høre med henne hvordan vi bør gjøre det fremover. Nå er magen min blitt så stor, at vi må nok fortelle den gledelige nyhet til alle og enhver vi kjenner. Det er ikke mange som vet det enda. Men nå klarer jeg ikke skjule det lengre. Så fint at alt står flott til med den lille i magen din også bollibompa! God helg til dere alle, fantastiske damer, - og sommermødre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir lenge å vente til uke 19 jeg. Og nysgjerrig på kjønn er jeg også. Alle kommenterer magen her også - det er ikke tvil. Flere antyder også at det sikkert er mer enn èn.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi...ja det gjør de til meg og:-). Sikker på det ikke er to...? får vi spørsmål om. Hvilke uke tror de de klarer å se kjønn da? Jeg er også VELDIG spent på dette. Har jo to gutter fra før:-). Svigermor hadde faktisk sagt til sin mor i går, at hun trodde vi ventet tvillinger. Hun hadde følelse på det. Så når vi ringte henne i gårkveld for å fortelle det, ble hun ikke overrasket... Vi spurte om hun hadde noen intuisjon på kjønn, men det hadde hun ikke:-). Må høre om jordmor kan bestille en ekstra ul til meg rundt uke 16...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på ordinær ul 7. mars. En hel evighet til. Har slått meg til ro med at alt sikkert er som det skal, og har senket skuldrene. Jeg tror vi står over privat ul, og tar det som det kommer i mars. Både legen på RH og JM (var på svangerskapskontroll i går) sier at det er svært sjelden det går galt når alt ser bra ut i uke 9 (det bare virker ikke sånn hvis man henger på nettet :)), så jeg tror det er på tide å begynne å slappe litt av og heller nye graviditeten. Ellers var blodtrykk, jern, urin og alt helt som det skulle på kontrollen i går. Hun ville ikke lytte etter hjertet så tidlig, og det er helt greit. Hadde bare blitt stresset om hun ikke fant det på grunn av at livmoren fremdeles ligger for godt gjemt.

 

Jeg har ikke blødd en dråpe blod siden uttaket, og har symptomer så det holder. Spesielt ettermiddagene og kveldene er fæle, for jeg er så kvalm, og føler meg egentlig syk (men er kjempefin på morgenen, så det er nok bare kvalmen), så jeg er sykemeldt 50%. Det gjør underverker, får nok hvile og søvn, men er ganske lei av å se på tv (er for kvalm til å lese eller gjøre allverdens). Men JM sa hvis det kunne være til trøst, så tyder det på masse hormoner og god morkakefunksjon, og det hjelper jo faktisk litt på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på ordinær ul 7. mars. En hel evighet til. Har slått meg til ro med at alt sikkert er som det skal, og har senket skuldrene. Jeg tror vi står over privat ul, og tar det som det kommer i mars. Både legen på RH og JM (var på svangerskapskontroll i går) sier at det er svært sjelden det går galt når alt ser bra ut i uke 9 (det bare virker ikke sånn hvis man henger på nettet :)), så jeg tror det er på tide å begynne å slappe litt av og heller nye graviditeten. Ellers var blodtrykk, jern, urin og alt helt som det skulle på kontrollen i går. Hun ville ikke lytte etter hjertet så tidlig, og det er helt greit. Hadde bare blitt stresset om hun ikke fant det på grunn av at livmoren fremdeles ligger for godt gjemt.

 

Jeg har ikke blødd en dråpe blod siden uttaket, og har symptomer så det holder. Spesielt ettermiddagene og kveldene er fæle, for jeg er så kvalm, og føler meg egentlig syk (men er kjempefin på morgenen, så det er nok bare kvalmen), så jeg er sykemeldt 50%. Det gjør underverker, får nok hvile og søvn, men er ganske lei av å se på tv (er for kvalm til å lese eller gjøre allverdens). Men JM sa hvis det kunne være til trøst, så tyder det på masse hormoner og god morkakefunksjon, og det hjelper jo faktisk litt på :)

 

Jeg har så og si mistet alle graviditetssymptomer, og det var allerede i begynnelsen av uke 12. Ifølge graviditetskalenderen (som går litt feil) den skal ha det til at jeg er i uke 14, så leser jeg at de fleste nå får energien tilbake. Men, energien hos meg kom gradvis tilbake allerede i begynnelsen av uke 12. Og nå er jeg bekymret.. Betyr dette at fosteret ikke lenger lever, at hjertet har sluttet å slå, siden symptomene avtok så tidlig? Har ikke ordinær UL før i slutten av feb. Da er jeg 18 uker + noen dager. Bør jeg ha en ekstra UL privat midt mellom nå og ordinær UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt normalt og kvikne fra uke 10-12, det gjorde jeg med sønnen min også. Jeg ble også bedre i uke 10 denne gang, så bare nyt det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splenda: Jeg har helt glemt å svare deg verd nedtrapping!!! Beklager!! Sikkert litt sent nå, men skriver det uansett. Starta nedtrapping da jeg var 10+5 . Gikk ned fra Utrogest (progesteron stikkpiller) 2 tabl 3x daglig, med til 2 tabl 2x daglig. Og progynova ned fra 2 tabletter daglig til en daglig. Nå siste uka tar jeg stikkpiller 1 x2 og Progynova 1. Går også på Prednisolon og blodfortynnende ut uke 11, samt at jeg har tatt Pregnyl (hcg støtte) fram til uke 10. Gleder meg veeeeeldig til å bli ferdig med alle medisinene!!

 

Jeg er ferdig med medisinene nå, men takk for svar uansett :) Greit å se hvordan du har gjort det, jeg gjorde noe lignende som deg. Syns det var godt å slippe å huske på alle medisinene 3 ganger daglig, men ser at det er jo ingenting i forhold til alt du må ta! Skjønner godt du gleder deg til å bli ferdig med alt det! Men det jo veldig bra at det finnes noe som hjelper de små spirene å holde seg på plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tips ang. bekkenløsning! Jeg var hos en manuellterapeut på torsdag, da fikk jeg bare beskjed om at han ville ikke gjøre noe før etter svangerskapsuke 12 (da var jeg 11+2). For alt han visste kunne jeg jo miste dagen etter sa han! Synes det var litt unødvendig å si sånt...

 

Han synes det var litt for tidlig å komme til han, men jeg har jo hatt vondt i bekkenet siden uke 5 og begynner å bli ganske desperat etter hjelp. Føler jeg har lest mange plasser at det er viktig å komme i gang med behandlig/trening o.l så fort som mulig! Men hva vet vel jeg.. Hadde iallefall håpet på å få noen tips om hva jeg kan gjøre for at det ikke skal bli verre, men han ville nok bare ha meg ut så fort som mulig. Så jeg er veldig glad for å få tips av dere snille her inne :)

 

Fikk ikke så lyst å gå tilbake egentlig. Men jeg skal gi ham en ny sjanse, skal tilbake på fredag i neste uke så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått time til ordinær UL i uke 18 (6. mars). Men jeg tror vi kommer til å gå for en privat UL rundt uke 14/15 også, bare fordi jeg er sååå nysgjerrig på kjønn! :P Kan man se kjønnet ganske sikkert så tidlig som i uke 14?

 

Dagene siden UL i uke 7 har gått så utrolig seint! Er nok mye pga jeg er sykemeldt og sitter mye alene hjemme. Selv om graviditetssymptomene har økt de siste ukene, (selv om jeg har trappet ned og sluttet på medisinene), synes jeg fortsatt det er vanskelig å tro at jeg faktisk er gravid.. Det er liksom for godt til å være sant. Jeg går og lurer på når den store lykkebølgen skal slå meg, når skal jeg klare å faktisk forstå at jeg kan se framover og nyte at det er liv i magen min? Forhåpentligvis går det mer opp for meg på UL på tirsdag :)

 

Beklager, veldig snakkesalig her, mye på hjertet på en gang! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt og kvikne fra uke 10-12, det gjorde jeg med sønnen min også. Jeg ble også bedre i uke 10 denne gang, så bare nyt det. :)

 

Takk for svar, jeg avventer det hele jeg, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine sterke symptomer forsvant også rundt uke 10-11. Men ul i uke 12 viste at begge bebiene i magen vokser og trives:-). Så tror du bare skal nyte at formen er bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PUMA: nå har jeg snakket med jordmor på helsestasjonen ang svangerskapskontroll, men fikk beskjed om at de ikke følger opp tvillinggravide. Dette er det sykehuset som gjør... vet jo det, men synes jo det er lenge å vente til først på mars med neste kontroll. Jeg kunne få en samtale med jordmor, men ikke noen kontroll:-(. Må vel til privat UL om jeg skal vil se bebisene før ordinær UL på sykehuset da sikkert? Eller evt fastlege? Ble litt usikker jeg nå. Vet jo fra tidligere svangerskap, at jeg hver gang jeg var til lege/jordmor måtte jeg bl.a. levere urinprøve. Dette ber jo ikke sykehuset om. Hmmm...Tror jeg leverer en urinprøve når jeg skal til samtale til jordmor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, har ikke orientert meg nok om veien videre, kjenner jeg. Skal til andre kontroll hos fastlege 05.01 og ord.UL 07.03. Synes det er litt lenge, så har i tillegg bestilt privat UL 07.02. Litt opptatt av kjønn denne gangen, siden det er to, ifht utstyr og navn. Vi trenger tiden til å forberede oss, tror jeg. :)

Tror tvillinggravide får hyppigere kontroller, men ingen har nevnt sykehus el jordmor til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

02.01: Hormonana og Lykke

02.01: mamma til en prins - ul til lege. Alt fint med begge:-)

03.01: Puma - alt vel, 4,2 & 4,3 mm (10+3)

04.01: Bollibompa - Alt vel

09.01: Riley - 10 ukers UL

09.01: Hormonana - Alt vel (Hurra!)

15.01: Mamma til en prins - 12 ukers UL - Alt vel! Begge 60 mm

17.01: Hormonana - 12 ukers UL

18.01: Puma - Diagnoserende UL, Riksen, 12+4, alt vel, begge 7 cm

22.01: Splenda

07.02: Puma - privat UL, 15+3

12.02: Riley - 15 ukers kontroll

04.03: mamma_til_en_prins - Ordinær UL, 19+2

07.03: Puma - Ordinær UL, 19+3

07.03: Lillie Vanillie - Ordinær UL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tvillinggravide får hyppigere kontroller, men som jeg forstod er det etter den ordinære UL´en i uke 18/19. Synes de sa at det er UL annenhver uke fra ca uke 20. men rart det ikke følges mer nøye opp de 3-4 første månedene også. Jeg har bestilt privat 3D ultralyd til uke 25. Det blir spennende. Da ser vi hvordan bebisene ser ut.... artig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet enda ikke når vi får ordinær UL. Var på 1.svskapskontroll i dag først, da man må være kommet til i uke 13 hos min lege før man får komme inn. Så da ble det ikke bestilt noen UL før i dag. Regner derfor med at jeg helt sikkert ikke får noen UL før en del senere enn uke 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, 13+4 i dag, og lite symptomer, stadig bedre form. Og tankene: "er jeg fremdeles gravid?"

Hvordan er det med dere andre? Glad jeg har UL snart igjen.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...