Gå til innhold

November


Puma - sprekker snart!

Anbefalte innlegg

12+4 idg, formen min blir også bedre og bedre. Magen er blitt ganske stor. Gleder mg til jeg for en stor og stram mage, damene på jobben sier man føler sg bedre da. Nå føler jeg mg bare feit. Har så vidt begynt å engste mg for hvordan de skal komme ut. Ellers er alt veldig bra:-) vi gleder oss til neste kontroll:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen:-) Kjekt å se at det går så bra med novembergruppen:-) Jeg var på ul for et par uker siden-fantastisk opplevelse:-) Og nå er nyheten ute. Magen vokser,og jeg nyter d! Er 13 + 2 idag og venter utålmodig på spark selv om jeg vet det er tidlig;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spikeren på hodet Puma! Jeg har min neste UL 5.februar, og er kjempeusikker akkurat nå...

Symptomer som jeg har om dagen:

* VELDIG trøtt, sovner før 9 om kveldene(vanligvis pleier jeg ikke være i seng før ved midnatt..)

* såre brystvorter som er blitt større... noen andre med det problemet?? Aldri opplevd sårhet før, foruten i de tider jeg ikke trengte å bruke bh - da fikk jeg det jeg har hørt blitt kalt bringebær-pupp ;) Nå har jeg bomullpads i bh...*rødme*

* uggen dersom det går for lang tid mellom måltidene

* noe problemer med hoftene når jeg har plassert rumpa litt for lenge på en og samme plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lite symptomer og tenker ofte samme tanken. Har de det bra der inne? Skal til jordmor 5. Feb. Hun kan vel lytte etter hjertelyder iallefall. Vurderer en privat ul også på februar...er jo så spent på kjønn... Flott å høre at det går fint m alle og at flere begynner å ha synlig mage. Min har passert stadiet "bare feit"...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt såre brystvorter, men ikke kjempeømme pupper. Det har jeg heller aldri hatt. Til gjengjeld er de blitt store..

Er trøtt, men holder meg greit våken morgen til kveld, ergo har det blitt bedre. Kvalmen er så godt som borte. Litt uggen om morgenen evt v langt mellom måltider. Går greit å spise, men orker ikke store mengder. Har hatt treg mage, men dette er litt bedre nå. Ikke så ofte på do og tisser lenger heller. Livmoren er like ved navlen, så magen er på plass. Blir fort anpusten og sliten, og tåler lite i bekkenet. Er mere på beina, gjør mere i huset og er mere sosial om dagen. Tidligere har jeg lagt meg v første anledning. Lite verk og strekkinger i livmoren også nå.. Er ferdig med Crinone nylig, så selv om det var bare èn dose om dagen kan det vel være grunnen til mildere symptomer..

I allefall SÅ glad for UL om 13 dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang bevegelse. I mitt første svangerskap kjente jeg bevegelse fra 13 uker. Og denne gang kjenner jeg også noen ganger vage bevegelser på venstre side. Har lite fett rundt magen og UL nå sist og i tidligere svangerskap bekreftet at der jeg kjente bevegelsen lå babyen. Den ene tvillingen ligger helt ut mot mageskinnet, mens den andre ligger til høyre bak, så derfor kjenner jeg det bare på ene siden. Det er ikke spark selvfølgelig, det er for tidlig for det, men det er som en vag bevegelse i væske. Kjenner det bare innimellom når jeg ligger på rygg og holder pusten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har samme følelsen Puma. Syns jeg kjenner bevegelse på høyre side. Ikke spark, men litt romstering. Bare koselig...:-).

Gleder meg til samtale med jordmor neste mandag. Er seriøst litt bekymret for at magen er så stor. Hvordan skal den bli??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner dere mye til at livmor vokser? Synes det er mye riving og stikking, ikke smerter, men litt ubehagelig. Klarer ikke å huske hvordan det var sist....mener det bare var i starten. Blir derfor litt smånervøs. Har igjen hatt litt lysebrun utflod (ikke mye) Føler jeg ikke kan mase på klinikken, da de ikke har "ansvaret" for meg lengre. Og fastlegen har ikke ultralyd apparat. Og er vel for kort på vei for å komme inn for sjekk på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mulighet til å ta privat ul bollibompa? vi vurderer det i uke 15/16 for å sjekke at alt er bra m de små.

Jeg hadde masse "aktivitet" i livmoren, men det roet seg ca i uke 10. Har fortsatt litt ca 1 gang til dagen eller noen sånt, men på langt ner like mye. De første ukene savnet jeg det mesten, da det på en måte var en bekreftelse på at alt var ok??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har roet seg litt til meg også, men har dager m riv og stikk. Blir også veldig øm av luft, om jeg ikke har vært på do. Det kan gjøre direkte vondt og kjennes ut som menssmerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk UL, Splenda?

Andre som vil dele datoene på denne lista videre? Synes det er så spennende å følge med. :)

 

02.01: Hormonana og Lykke

02.01: mamma til en prins - ul til lege. Alt fint med begge:-)

03.01: Puma - alt vel, 4,2 & 4,3 mm (10+3)

04.01: Bollibompa - Alt vel

09.01: Riley - 10 ukers UL

09.01: Hormonana - Alt vel (Hurra!)

15.01: Mamma til en prins - 12 ukers UL - Alt vel! Begge 60 mm

17.01: Hormonana - 12 ukers UL

18.01: Puma - Diagnoserende UL, Riksen, 12+4, alt vel, begge 7 cm

22.01: Splenda

07.02: Puma - privat UL, 15+3

12.02: Riley - 15 ukers kontroll

04.03: mamma_til_en_prins - Ordinær UL, 19+2

07.03: Puma - Ordinær UL, 19+3

07.03: Lillie Vanillie - Ordinær UL

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har helt glemt å oppdatere dere! Ultralyden var samme dag som min bestemors begravelse så det har vært noen spesielle dager her, med store kontraster mellom liv og død.

 

Alt var heldigvis kjempefint med den lille i magen. Babyen hadde blitt 5,85 cm, hjerterytmen var 153 og nakkefolden var normal. Det var en aktiv liten krabat som turnet for foreldrene sine :)

 

Vi er så nysgjerrige på kjønn så vi har faktisk bestilt privat UL i neste uke, er da i uke 14. Gleder meg veldig til å se den lille igjen og det blir spennende å se om jordmor klarer å se hvilket kjønn det er! Svigermor er veldig ivrig etter å få vite om hun skal strikke i rosa eller blått ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

02.01: Hormonana og Lykke

02.01: mamma til en prins - ul til lege. Alt fint med begge:-)

03.01: Puma - alt vel, 4,2 & 4,3 mm (10+3)

04.01: Bollibompa - Alt vel

09.01: Riley - 10 ukers UL

09.01: Hormonana - Alt vel (Hurra!)

15.01: Mamma til en prins - 12 ukers UL - Alt vel! Begge 60 mm

17.01: Hormonana - 12 ukers UL

18.01: Puma - Diagnoserende UL, Riksen, 12+4, alt vel, begge 7 cm

22.01: Splenda - 12 ukers UL, alt vel, 5,85 cm

06.02: Splenda - privat UL, 14+1

07.02: Puma - privat UL, 15+3

12.02: Riley - 15 ukers kontroll

04.03: mamma_til_en_prins - Ordinær UL, 19+2

06.03: Splenda - Ordinær UL, 18+1

07.03: Puma - Ordinær UL, 19+3

07.03: Lillie Vanillie - Ordinær UL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våknet til verking og litt lyst brunlig på dopapiret i dag! Blir helt utafor.. Bollibompa, hvordan bevarer du roen? Var det sånn m din første også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte med to små

Våknet til verking og litt lyst brunlig på dopapiret i dag! Blir helt utafor.. Bollibompa, hvordan bevarer du roen? Var det sånn m din første også?

 

Huff Puma, forstår du blir redd! Men det trenger ikke være noe galt, men sjekk det om du er det minste i tvil og ta det helt med ro!

Jeg sender gode-håper-alt-går-bra-klemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff,ikke morsomt. Det går ikke an å bevare roen, jeg blir akkurat like stressa som sist gang. Da blødde jeg til uke17. Eneste som hjelper er å få en UL, eller sjekket hjertelyden. Du som tvillingmamma får sikkert komne inn på UL. Hadde du ikke et hematom da? Tvi tvi, det er sikkert ingenting:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hematomet forsvant før jul. Har hatt bittelitt brunt tidligere, men fikk beskjed om at det sikkert var Crinonen. Men nå er jo den tilbakelagt, så jeg finner ingen grunn til å blø nå. Er alene i en annen by denne uka, og det føles så skremmende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, typisk at man er bortreist når det skjer. Tror du bare skal tenke at du har kommet så langt nå, at om noe hadde vært galt så hadde du hatt store smerter/rier og blødd mye. ......og selv om man blør mye, behøver det fortsatt ikke være noe galt. Krysser fingrene for deg;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lyst brunt det som kommer til meg også. Legen mente sist UL at det hoper seg opp litt i hulrommene mellom ytre og indre livmormunn( der næringen blir utvekslet som han sa) Verkingen er sikkert jordmora som strekker seg ( er det det samme som ligament-Strekking?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tung dag i dag, men dere har sikkert rett. Må bare tillate meg å tro på at det skal gå bra denne gangen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du spør, Splenda. Bedre i dag. Mageverken har gitt seg og fargen på dopapiret avtar. Slapper litt mere av. Var helt utenfor i går. Hadde også mareritt om at jeg mistet. Ikke rart en blir frynsete. Heldigvis UL snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hele uka m tegn til blødninger og mye verk i magen fikk jeg UL hos legen i dag. Alt var heldigvis fint. Lurer på hva som skal til før jeg slapper av. Jeg innser at jeg strever m å tro på at vi kommer i mål. Må skjerpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte med to små

Så godt å høre at alt står bra til med de små! Jeg tenkte på deg i dag!

Det er aldri lett å slappe av med blødninger, men som vi vet så kan det også gå bra og når alt ser fint ut nå så MÅ det bare gå bra!!

Ta vare på deg selv, prøv å slappe av og kos deg med de små friske, søte i magen :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt er vel. Men skjønner at du tenker slik. Jeg tør ikke innstille meg helt på at vi har en baby i august, og sier at joda, jeg er fortsatt gravid, når noen spør hvordan det går. Tror og håper det blir bedre når vi kommer til ordinær ultralyd., og får bekreftet om alt er vel. Synes også nå det er lenge imellom UL i uke 12 til neste UL som jeg fortsatt ikke har fått time til,.... Men tenker det er for "gæli" å bruke over 1000,- på ny UL bare for å se om fosteret er intakt. Skal til legen på mandag, og tenkte jeg skulle spørre om hun kunne lytte etter hjertelyden.....De hører den utenpå i uke 14 eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...