Gå til innhold

November

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Trulte med to små

Herlig! Gratulerer med mini-Lykke! :) Går bra med meg og småfolka, glad for hver dag som går. Misunnelig på dere som har fått vite kjønn! Er så spent!

Tusen takk! ;) Ja, skjønner godt du er spent på det! Når kan du få UL igjen for å finne det ut?

Gjest Trulte med to små

Har ord. UL 07.03, men jeg er overført til sykehuset for oppfølging der og skulle få time fort. Er jeg heldig kan det hende vi får kikka inn til dem igjen snart. :)

Det høres bra ut! Viktig med god oppfølging!

Det er lenge å vente nesten en mnd ;) så du får nok time før den tid.

Jeg skal ikke på UL igjen før 23 april nå og DET er altfor lenge til!

Men så lenge jeg kjenner liv i magen er jeg fornøyd og da er det så mye lettere å stole på at alt er som det skal.

Masse lykke til videre og ta godt vare på deg selv og de to små i magen. De har det sikkert så godt der at!

Annonse

Hei damer! Lenge sidn jeg har vært her nå. Tilbringer noen uker i New York:-). Men SÅ mye hyggelig lesing! Gratulerer til dere alle med vel bestått 1. termin. Og så artig å høre at dere begynner å få vite kjønn. Jeg er selv superspent på å få vite hva som bor inni meg:-). Får vite 4. Mars. Brødrene til bebisene tror det er en jente og en gutt. Det hadde vært kjempestas! Magen er STOR og formen er bra! Merker ikke så mye annet enn en voksende bollemage. Har handlet masse fine mammaklær her i NY. Her finnes det jo egne butikker for gravide. Og så har bebisene fått sine to første like bodyer... Skulle ønske jeg visste kjønn så jeg kunne handlet litt av alle de supersøte babyklærne som er her.

Har hatt ny blødning i helga, og derfor bestilte vi oss time til privat ultralyd i dag. Alt var såre vel, og de finner ingen grunn til at jeg blør. Siste blødning var i uke 12, og da gikk jeg enda på Albyl-e. Slutta i uka 12, og har ikke blødd siden, så ble litt engstelig i helgen. Legen mente det var en jente, men vi får vente å se til hoved UL om 2 uker;-) Da er det ihverfall en storesøster som blir glad, for hun vil bare ha lillesøster sier hun:-) Og greit for shoppingbudsjettet mitt. Vi har altfor mye klær til storesøster da jeg sliter med å holde meg unna alt av nettbutikker og fine kjoler:-) Hjelper på samvittigheten å kunne bruke alt en gang til;-) Hvordan går det med dere andre da? Litt stillere her inne nå. Mamma til en prins; så heldig dere er som får være i New York! Det skulle jeg gjerne ha tenkt meg.....men kanskje først en god stund etter fødsel. Bekkenet og jeg er ikke gode venner for tiden...;-(

Heisann dere! Lenge siden nå ja, kanskje flere har blitt tryggere og ikke trenger forumet i like stor grad? Jeg henger iallefall med foreløbig. Vet ikke om jeg kommer til å bli helt trygg noengang i dette svangerskapet jeg. :) Ingen flere blødninger, men sliter m forstoppelse og smerter som til forveksling likner menssmerter/ryggsmerter. Og mer skal det ikke til for å stresse meg. Men jeg kjenner liv i magen og skal på UL i morgen. Håper begge to er friske fremdeles. Er ellers enorm over magen, men har bare gått opp 2 kg. Hva med dere andre?

Ps! Glad for å høre at alt er vel, Bollibompa..

02.01: Hormonana og Lykke

02.01: mamma til en prins - ul til lege. Alt fint med begge:-)

03.01: Puma - alt vel, 4,2 & 4,3 mm (10+3)

04.01: Bollibompa - Alt vel

09.01: Riley - 10 ukers UL

09.01: Hormonana - Alt vel (Hurra!)

15.01: Mamma til en prins - 12 ukers UL - Alt vel! Begge 60 mm

17.01: Hormonana - 12 ukers UL

18.01: Puma - Diagnoserende UL, Riksen, 12+4, alt vel, begge 7 cm

22.01: Splenda - 12 ukers UL, alt vel, 5,85 cm

01.02: Puma - UL. Alt vel, ca.13 cm

06.02: Splenda - privat UL, 14+1, gutt <3

07.02: Puma - privat UL, 15+3, ikke avklart kjønn, men alt vel

08.02: Lykke - ordinær UL - jente :)

12.02: Riley - 15 ukers kontroll

26.02: Puma - Oppfølgings-UL, 18+1

04.03: mamma_til_en_prins - Ordinær UL, 19+2

06.03: Splenda - Ordinær UL, 18+1

07.03: Puma - Ordinær UL, 19+3

07.03: Lillie Vanillie - Ordinær UL

12.03: Hormonana - ordinær UL

12.03: Bollibompa - ordinær UL

23.04: Lykke, UL

Endret av Puma

Så bra at alt står bra til bollibompa. Og m dg også puma.

Slapper nok mer av på en måte, selv om d dukker opp nye ting å bekymre sg for innimellom. Her er alt ganske bra. Høyre side av bekkenet klager litt, sover mye og begynte m mye kynnere sist uka. Kynnerane roet sg heldigvis i helga. Har også fått mg en hviledg i uken.

Jeg begynner også å bli ganske stor, men har nok lagt på mg mer:-) vil anta ca 5-6kg. Og d er ikke bare rundt magen:-)

Her går alt bra også, er ganske avslappet til det hele, og er glad for at formen er bra, og at jeg orker å trene. Ingen blødninger eller andre kjipe ting, og synes jeg kjenner vibrasjoner i magen så og si daglig. Jeg jobber 80% i utgangspunktet (gjorde det før jeg ble gravid), så har fri hver fredag :)

Annonse

Jøss, bare jeg som virkelig har lagt på meg her! Gått opp 9 kg jeg!!!! Og jeg har bare 1 i magen.....Har spist som en hval, og vært i ro for det meste pga blødningene, og nå bekkenløsning. Går jeg i 5 min er jeg helt ødelagt. Har starta opp til fysio nå med styrketrening. Håper jeg skal få til å sykle litt som oppvarming. Ellers har jeg begynt å telle kalorier nå, for jeg kan ikke fortsette i dette tempoet. Tenker på mat og alt som er søtt konstant!!! Så nå må det gjøres noen grep;-)

Takk, Bollibompa! Jeg har desverre også vært passiv hele svangerskapet. Bekkenløsning, kvalme, trøtthet og svimmelhet har tatt piffen ut av meg. Har begynt å gå litt turer nå, men det har vært så isete ute. Fryktelig å ikke få vært så aktiv som jeg er vant til. Heldigvis startet ikke svangerskapet med den apetitten jeg har nå. Kjempesulten, så nå kommer nok kiloene fort...

Jeg henger også her, tror nok det går lang tid før jeg kommer til å kjenne meg trygg på dette svangerskapet.. Gleder meg veldig til å kjenne sikre tegn til liv inni der. Har kjent noen små bevegelser som jeg ikke har kjent før, men er veldig usikker på om det er babyen jeg kjenner eller bare luft i magen :P

Jeg er også veldig plaget av bekkenløsning og hodepine så har vært veldig passiv nesten hele svangerskapet. Men heldigvis har ikke vektøkningen vært så stor enda, opp 3,5 kg til nå. Har begynt med bassengtrening i regi av LKB nå og kjenner det gjør veldig godt for kroppen.

I helga skal vi reise bort en tur til Stockholm, skal bli herlig å komme seg bort litt fra sofaen. Og når vi kommer hjem er det tid for ultralyd igjen :)

Masse lykke til i dag Puma, håper alt står bra til med de små og at du får vite kjønnene denne gangen! :)

To friske jenter! :D

Er litt i sjokk. Finnes bare gutter i slekta så jeg så for meg to gutter, men håpet på èn av hver. Falt meg nesten ikke inn at det kunne bli to jenter. Føles rart. Jeg er litt guttejente selv og har trivdes godt med å være guttemamma. Hvor anderledes er det å være jentemamma tro? Og til TO?! ;)

Gratulerer så mye Puma, så kjekt! :D

Skjønner veldig godt at du ble sjokka, det var akkurat likt her! Det tok et par dager før jeg ble vandt med tanken på en gutt i magen min, det var rett og slett litt rart, uten at jeg kan forklare helt hvorfor. Men det var selvfølgelig veldig gøy å fortelle resten av familien at det endelig kommer en gutt blandt alle jentene :)

Gratulerer med to friske jenter, Puma.

Her er vi også nysgjerrige på kjønn, og min kone er overbevist om at det er en jente. Jeg har ingen følelse på hva jeg tror det er :)

Hvordan kjennes forresten bekkenløsning ut? Jeg har i det siste (i går og i dag) hatt en forferdelig smerte i høyresiden, helt ute på hoften, og såvidt over på baksiden. Kan det være det?

Gjest Trulte med to små

To friske jenter! :D

Er litt i sjokk. Finnes bare gutter i slekta så jeg så for meg to gutter, men håpet på èn av hver. Falt meg nesten ikke inn at det kunne bli to jenter. Føles rart. Jeg er litt guttejente selv og har trivdes godt med å være guttemamma. Hvor anderledes er det å være jentemamma tro? Og til TO?! ;)

Å så koselig med to små prinsesser! :) :)

Girlpower kalles vel det!

Så godt å høre at alt står bra til og masse lykke til videre i svangerskapet!

GRATULERER PUMA! Så fantastisk å høre. Så gøy med to jenter!

Er så glad på dine vegne!

Jeg skal på UL på mandag og er VELDIG spent! Tror (og har et håp) på én av hver. Men så lenge alt ser fint ut, er jeg MER enn happy!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...