Gå til innhold

~ ¤ Julimagene ¤ ~


Liljeduft

Anbefalte innlegg

Her så jeg at den forrige fort kan misforståes :-) jeg går ikke rundt og tenker negativt hele tiden, men når man blir redde for SA så kan det være lettere å gjøre det. Nettopp for å skåne seg selv. Men her skal det ikke henges med hodet. :-)

 

Jeg tror jo mer det er ønsket, jo mer hønemor blir man. Det er vel en liten trøst at det blir bare verre når babyen er kommet ut og eldre de blir :D

 

Samtidig som du sier; for å skåne seg selv.

 

Noe jeg har angret på den siste gangen jeg var gravid i sommer og opplevde SA, at jeg ikke gledet meg over de dagene som jeg var gravid.. Det eneste jeg husker tilbake var enorme bekymringer og bare sorg.. Ingen glede i det hele tatt. Jeg fortalte ikke samboeren ens en gang før etter jeg hadde opplevd SA fordi jeg var skråsikker det kom til å skje.. For å beskytte han mot smertene og sorgen.

 

Men denne gangen så fikk han vite det fra første sekund og vi har stått sammen hver eneste dag siden da. Det er faktisk godt å høre en si "at babyen vår skal klare seg og alt vil gå bra! Om et par uker så skal vi se lille nurket på UL etc"

 

Og! For første gang er jeg strålende glad for hver symptom på graviditet jeg har! Kvalme =Glis, enda mer kviser = glis, oppblåshet =flaut glis, Trøtthet til gangs = Snorkende glis :P

 

Så går denne gangen til h****** så vet jeg iallefall at jeg har hatt mange fine dager med spiren og jeg vet at jeg er ikke alene om det :)

Derfor prøver jeg alle som er bekymret til å være mer positive, for det er best å huske det gode med hele opplevelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nåharjeglystpåno3

Her så jeg at den forrige fort kan misforståes :-) jeg går ikke rundt og tenker negativt hele tiden, men når man blir redde for SA så kan det være lettere å gjøre det. Nettopp for å skåne seg selv. Men her skal det ikke henges med hodet. :-)

 

Jeg tror jo mer det er ønsket, jo mer hønemor blir man. Det er vel en liten trøst at det blir bare verre når babyen er kommet ut og eldre de blir :D

 

Samtidig som du sier; for å skåne seg selv.

 

Noe jeg har angret på den siste gangen jeg var gravid i sommer og opplevde SA, at jeg ikke gledet meg over de dagene som jeg var gravid.. Det eneste jeg husker tilbake var enorme bekymringer og bare sorg.. Ingen glede i det hele tatt. Jeg fortalte ikke samboeren ens en gang før etter jeg hadde opplevd SA fordi jeg var skråsikker det kom til å skje.. For å beskytte han mot smertene og sorgen.

 

Men denne gangen så fikk han vite det fra første sekund og vi har stått sammen hver eneste dag siden da. Det er faktisk godt å høre en si "at babyen vår skal klare seg og alt vil gå bra! Om et par uker så skal vi se lille nurket på UL etc"

 

Og! For første gang er jeg strålende glad for hver symptom på graviditet jeg har! Kvalme =Glis, enda mer kviser = glis, oppblåshet =flaut glis, Trøtthet til gangs = Snorkende glis :P

 

Så går denne gangen til h****** så vet jeg iallefall at jeg har hatt mange fine dager med spiren og jeg vet at jeg er ikke alene om det :)

Derfor prøver jeg alle som er bekymret til å være mer positive, for det er best å huske det gode med hele opplevelsen :)

 

Det du sier der tror jeg er kjempeviktig og kjempelurt:) Tror det er viktig å være positiv, glede seg over graviditeten, nyte alle symptomer (selv kvalmen, for mer kvalme og symptomer jo større sjans for at det går bra). Hvis man bare går rundt og er negativ og tror det verste kan skje, så får man jo elendig livskvalitet, og jeg tror også at det er større sjans for at det går galt da. Man kan tenke på seg sykdom; går man hele tiden og tror man skal bli dårlig, så blir man helst det. Se på de som er alvorlig syke, men greier holde håpet og motet oppe, de blir fortere og oftere friske, og ikke minst har de det bedre mens det står på!

 

Så får helle fallhøyden om noe skulle skje være større. Men den risken må man ta. Ikke alt går slik en har tenkt i livet, men det kan man ikke fokusere på, det kommer det ikke noe godt ut av.

 

Så nå KOSER vi oss med spiren i magen, og vi FORVENTER at dette blir baby i juli:) Hurra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer den, gledermegtilno2! Jeg har også slitt med bekymringer, siden jeg har kompliserte sv.skapserfaringer. Denne gangen har jeg liksom følt meg litt trygg også, har hatt en følelse langt inne om at det går bra, selv om bekymringene har tatt overhånd av og til.

 

I helgen fikk jeg mer murringer, men de var litt annerledes enn de første symptomene - mer likt menssmerter, så da blir det til at jeg går enda mer på do (som om jeg ikke tisser nok fra før av :P ), fordi jeg er redd for at det skal komme blod på papiret.

 

Men nå skal jeg støtte meg til alt det positive dere skriver! Det er ikke skumle menssmerter som kommer til å ende i SA igjen - det er murringer som kiler litt ekstra pga utviklingen som skjer og fordi jeg er spent og gleder meg! Ekstra ville og herlige sommerfugler bare, som følge av den skjønne spiren som snart blir til baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nåharjeglystpåno3

Signerer den, gledermegtilno2! Jeg har også slitt med bekymringer, siden jeg har kompliserte sv.skapserfaringer. Denne gangen har jeg liksom følt meg litt trygg også, har hatt en følelse langt inne om at det går bra, selv om bekymringene har tatt overhånd av og til.

 

I helgen fikk jeg mer murringer, men de var litt annerledes enn de første symptomene - mer likt menssmerter, så da blir det til at jeg går enda mer på do (som om jeg ikke tisser nok fra før av :P ), fordi jeg er redd for at det skal komme blod på papiret.

 

Men nå skal jeg støtte meg til alt det positive dere skriver! Det er ikke skumle menssmerter som kommer til å ende i SA igjen - det er murringer som kiler litt ekstra pga utviklingen som skjer og fordi jeg er spent og gleder meg! Ekstra ville og herlige sommerfugler bare, som følge av den skjønne spiren som snart blir til baby :)

 

Ja, nettopp:) Istedenfor å tenke med gru når du kjenner murringene, så smil, fordi du kjenner at det er en baby som lages der inne. Det gjør jeg:) Hvis de stikker eller murrer eller kjennes rart ut, så tenker jeg på det lille underet som skjer der inne, og gleder meg til alt som kommer videre:)

 

Jeg har heller ikke bare gode erfaringer fra før, men det var da og ikke nå. Og det er lagt bak oss hvertfall for nå... jeg kommer til å trenge litt hjelp når jeg nærmer med fødsel jeg da... Men det er lenge til, nå skal det ruges og nytes først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig med dere, selv om frykten for å miste den lille spiren kan ta litt overhånd noen ganger :-) men jeg skal ærlig innrømme at jeg har aldri Moen sinne vært så glad for å ha kjempe vonde bryster(som ubrukeleg føles gigantiske iforhold til normalt), kvalme som kommer til og fra hele dagen og kviser! Lille spire er ren lykke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å se at jeg ikke er alene om frykten for sa. Prøver å ta en dag av gangen, og tenke at om denne spiren er levedyktig så skal det mye til før svangerskapet går til grunne.

 

Jeg skulle gjerne hatt litt symptomer...kan en sjelden gang kjenne stikninger over symfysen og murringer i ryggen, men puppene er normale, ingen kvalme, ingen økt tissetrang. Muligens litt trøttere på kveldene, men det kan også være fordi jeg nå jobber fullt. Men men, var aldri kvalm med de to andre heller :)

 

Tok en ny cb digital nå i kveld, og den tenkte bare en liten stund før den så pent sa Gravid 3+. Hurra! Da stiger iallefall hcg til tross for få symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer alle sammen:)

Kjenner jeg er mye mer engstelig denne gangen!!! Kanskje fordi jeg var "ung", førstegangsfødende og ikke viste bedre. Men nå sitter jeg å lurer litt på å ta tidlig ul. Når kan man ta det? Med tanke på å høre hjerteslag, og se hvor langt man er på vei:D Noen som har tatt tidlig ul før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen:)

Kjenner jeg er mye mer engstelig denne gangen!!! Kanskje fordi jeg var "ung", førstegangsfødende og ikke viste bedre. Men nå sitter jeg å lurer litt på å ta tidlig ul. Når kan man ta det? Med tanke på å høre hjerteslag, og se hvor langt man er på vei:D Noen som har tatt tidlig ul før?

 

Jeg skal ta nå når jeg er 7-8 uker på vei :)

 

De sa på en klinikk jeg ringte i dag at ifra uke 6 men det er lurest å vente til uke 7-8 for det blir oftest satt tilbake litt iforhold til termin. Og en kan ikke se hjerteaktivitet før uke 6 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen:)

Kjenner jeg er mye mer engstelig denne gangen!!! Kanskje fordi jeg var "ung", førstegangsfødende og ikke viste bedre. Men nå sitter jeg å lurer litt på å ta tidlig ul. Når kan man ta det? Med tanke på å høre hjerteslag, og se hvor langt man er på vei:D Noen som har tatt tidlig ul før?

 

Jeg skal ta nå når jeg er 7-8 uker på vei :)

 

De sa på en klinikk jeg ringte i dag at ifra uke 6 men det er lurest å vente til uke 7-8 for det blir oftest satt tilbake litt iforhold til termin. Og en kan ikke se hjerteaktivitet før uke 6 :)

 

Takk for svar.

 

:) Da får jeg ringe å bestille time jeg å:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 10 juli...fant ut igår... Fra før av har jeg en gutt på 4,5 år, og en liten englegutt som ble født i uke 19... Nå våget vi oss endelig ut på en ny runde, neste to år etter den triste juleuken i 2011. Spennende!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg inn her...

Termin 10.juli tror jeg, litt usikker, men regner med at fertilitetsklinikken kan si dato også :D

Har to bonusbarn på 12 & 14 på heltid, som jeg er "mor" til, og en stesønn på 3 som er her annenhver helg, men dette blir min/mine første biologiske! :D

Lykkerus og jubel i heimen i dag ja...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kryss i taket! Det ser ut til at jeg snart må gå til innkjøp av en ordentlig, real-life BH! Og jeg som ikke har brukt en på nesten 1 år... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her... termin 12. juli så det er fryktelig tidlig enda, men vi får bare vente og se :-) Spennende!!

 

Er så redd for kjemisk graviditet, har ikke IKM enda men har testet klart og tydelig positivt 11 og 13 dpo. Håper dette går veien!

1. pp med nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv test i dag og termin 14.juli, IKM er ikke før fredag.

 

Håper spirene klorer seg fast helt til juli hos oss alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her... termin 12. juli så det er fryktelig tidlig enda, men vi får bare vente og se :-) Spennende!!

 

Er så redd for kjemisk graviditet, har ikke IKM enda men har testet klart og tydelig positivt 11 og 13 dpo. Håper dette går veien!

1. pp med nr 2.

 

Gratulerer så mye!

Fytti katta så fort gjort å bli gravid for din del da:O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv test i dag og termin 14.juli, IKM er ikke før fredag.

 

Håper spirene klorer seg fast helt til juli hos oss alle!

 

Gratulerer så mye:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da slenger jeg meg med her også. Jeg har termin 13 juli. Fikk gravid 2-3 i dag på cb. Håper bare den lille spiren holder seg fast der inne.

Ble gravid på første forsøk gjennom ivf klinikken, så nå er det bare å krysse fingre for alle juli mager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her... termin 12. juli så det er fryktelig tidlig enda, men vi får bare vente og se :-) Spennende!!

 

Er så redd for kjemisk graviditet, har ikke IKM enda men har testet klart og tydelig positivt 11 og 13 dpo. Håper dette går veien!

1. pp med nr 2.

 

Gratulerer så mye!

Fytti katta så fort gjort å bli gravid for din del da:O

 

Eh ja, og jeg ble gravid på 1. pp med førstemann og. Føler meg sinnsykt heldig. Og har nok hatt en god dose flaks. Derfor jeg ikke tør å håpe helt på at dette går veien enda.. :-)

 

4+0 i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytter inn her jeg også i dag :) Har da spottet i over en uke, og jeg spotter bestandig før mensen,så da tenkte jeg at mensen kom snart,men neeida.. Tok test i dag, positiv :) Har ei jente på 2 år fra før. Håper spiren sitter. Termin 8. juli :) Gratulerer til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...