Gå til innhold

Lesbiske prøvere?


BareC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her begynner jeg å bli mer og mer nervøs i forhold til forsøket. Fryktelig redd for at jeg går langt ned i kjelleren om det ikke klaffer. Håper i det minste vi da får noen på frys så jeg kan slippe noe av medisinstyret ved neste forsøk..

 

Når det kommer til det her skulle jeg gitt mye for å være hetero!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg så veldig godt, ilu. Jeg var langt nede i kjelleren i lang tid. Jeg føler det er helt greit en stund, og at man selvfølgelig må få lov til å være lei seg om det ikke går, men at man heller får ta seg selv i nakken etter hvert. Og nå kan det jo faktisk hende at det går :) Vi er mange som krysser fingre og tær ;)
Dette blir deres første ivf-forsøk? Hvor ligger dere an i løypa der nå?

 

Det er ingen tvil om at dette er mye, mye enklere for de aller fleste som liker menn, nei. :/ Men tenk så mye annet grusomt disse heterofile damene må stri med da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg så veldig godt, ilu. Jeg var langt nede i kjelleren i lang tid. Jeg føler det er helt greit en stund, og at man selvfølgelig må få lov til å være lei seg om det ikke går, men at man heller får ta seg selv i nakken etter hvert. Og nå kan det jo faktisk hende at det går :) Vi er mange som krysser fingre og tær ;)

Dette blir deres første ivf-forsøk? Hvor ligger dere an i løypa der nå?

 

Det er ingen tvil om at dette er mye, mye enklere for de aller fleste som liker menn, nei. :/ Men tenk så mye annet grusomt disse heterofile damene må stri med da :P

Ja krysser fingrene! Det er første IVF forsøket ja, har gått på synarela i 14 dager og skal til samtale på riksen på tirsdag for sjekk før sprøytestart! Uttak første uken i mai :)

 

Huff ja. Tror faktisk vi har det mye enklere på en god del andre punkter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan synes du tiden på Synerla har vært da? Du er midt i overgangsalderen du nå? :P Det kommer nok til å bli kjempespennende. Jeg heier på deg, og mange egg med god kvalitet! :)

 

Vi slipper hårete brystkasser, prevensjon (når vi ikke vil ha babyer), og dosetet oppe. Så må vi lide oss gjennom nesespray som gjør at vi havner i overgangsalderen midlertidig, stikking i magen og sviiindyre babyer. Men det er verdt det <3 Hvert et spray, stikk og krone :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan synes du tiden på Synerla har vært da? Du er midt i overgangsalderen du nå? :P Det kommer nok til å bli kjempespennende. Jeg heier på deg, og mange egg med god kvalitet! :)

 

Vi slipper hårete brystkasser, prevensjon (når vi ikke vil ha babyer), og dosetet oppe. Så må vi lide oss gjennom nesespray som gjør at vi havner i overgangsalderen midlertidig, stikking i magen og sviiindyre babyer. Men det er verdt det <3 Hvert et spray, stikk og krone :)

Sånn bortsett fra at det smaker helt forjævlig så har det gått helt greit faktisk. Men er veldig trøtt, vondt i hodet og noe hetetokter. Blir verre for hver dag så begynner å bli veldig lei! Men vet om folk som har det verre :P

 

Ja den dagen jeg sitter med en baby i armene så kommer det til å være veldig verdt det!

 

Når skal du teste forresten?:)

Endret av ilu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper tida går fort fram mot tirsdag for deg da, men godt at du har sluppet unna med litt mildere symptomer :)

Jeg skal ikke teste før mandag 25. april. Det er hele 16 dager etter inseminasjonen, som jo var på en lørdag. Det føles akkurat nå som en hel evighet til :/ Men jeg skal nok klare å vente helt til blodprøven. Skal ha mensen enten den dagen eller dagen etter egentlig, for har litt lang lutealfase. Har brent med før på å bli superskuffa flere ganger i samme venteperiode, ved å teste selv underveis. Tror jeg skal klare å la være denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper tida går fort fram mot tirsdag for deg da, men godt at du har sluppet unna med litt mildere symptomer :)

 

Jeg skal ikke teste før mandag 25. april. Det er hele 16 dager etter inseminasjonen, som jo var på en lørdag. Det føles akkurat nå som en hel evighet til :/ Men jeg skal nok klare å vente helt til blodprøven. Skal ha mensen enten den dagen eller dagen etter egentlig, for har litt lang lutealfase. Har brent med før på å bli superskuffa flere ganger i samme venteperiode, ved å teste selv underveis. Tror jeg skal klare å la være denne gangen :)

Ja :) Er glad for det, kom på at jeg er ekstremt lettrørt også :P fb videoer er døden hehe.

 

Såpass lenge til ja :) Men greit å klare å vente, jeg testet mye første forsøket men begrenset meg veldig på andre forsøket. Nå på tredje forsøk og første ivf har jeg som mål å vente 14 dager etter uttak. Men kommer til å teste senest samme dag som blodprøve, så jeg kan ta skuffelsen på forhånd og ikke på jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Sånn er jeg hele tiden. Forsøk eller ei, og uansett hvor jeg er i syklusen. Er ufattelig lettrørt, til min kones store fornøyelse! :P Hun synes det er så gøy når jeg gråter til Greys Anatomy eller en eller annen dum youtube-video :P

 

Ja, skjønner hva du mener. Første forsøket tror jeg at jeg testa fra dag 8 og utover, og ble like skuffa hver eneste gang. Dette er den femte inseminasjonen. Jeg har lært leksa mi. 

Men du sier noe med å ta skuffelsen på forhånd istedet for på jobb. Kanskje man kan få dem til å legge igjen en beskjed, som man kan høre på med kona når man kommer hjem? Håper det går an :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Sånn er jeg hele tiden. Forsøk eller ei, og uansett hvor jeg er i syklusen. Er ufattelig lettrørt, til min kones store fornøyelse! :P Hun synes det er så gøy når jeg gråter til Greys Anatomy eller en eller annen dum youtube-video :P

 

Ja, skjønner hva du mener. Første forsøket tror jeg at jeg testa fra dag 8 og utover, og ble like skuffa hver eneste gang. Dette er den femte inseminasjonen. Jeg har lært leksa mi.

Men du sier noe med å ta skuffelsen på forhånd istedet for på jobb. Kanskje man kan få dem til å legge igjen en beskjed, som man kan høre på med kona når man kommer hjem? Håper det går an :)

Haha :P

Ja, man lærer jo litt etter litt ja..

 

Tidligere har jeg ringt selv iallefall :) Men kan jo hende de kan ringe, det vet jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så holder jeg faktisk på med å begynne å bli litt tullete. Ventetiden har gått greit til nå, men nå begynner jeg enten å kjenne noen symptomer, eller så begynner jeg i alle fall å forestille meg at jeg har noen. Er 9dpo, så sannsynligvis det siste. Ei hel uke igjen til blodprøve. Kommer jo til å ha mistet forstanden innen da :P hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag så holder jeg faktisk på med å begynne å bli litt tullete. Ventetiden har gått greit til nå, men nå begynner jeg enten å kjenne noen symptomer, eller så begynner jeg i alle fall å forestille meg at jeg har noen. Er 9dpo, så sannsynligvis det siste. Ei hel uke igjen til blodprøve. Kommer jo til å ha mistet forstanden innen da :P hahaha

Jeg kjenner meg så igjen og misunner deg ikke! Utrolig godt gjort om du klarer å holde deg i en hel uke til uten testing :P

Har du regelmessig syklus til vanlig eller? Isåfall får du vel mensen før blodprøve om det ikke har klaffet? Husker jeg fikk alltid mensen samme dag som blodprøven skulles tas, så var ikke veldig spennende for min del hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjenner også nå at det skal godt gjøres :P Men er jo bare ti dager siden eggløsningssprøyta i dag, så skal i alle fall forsøke å vente litt til. Kanskje til lørdag :P
Som sagt skal jeg egentlig da blodprøven på 16 dagen etter eggløsning/inseminasjon. Jeg har rimelig regelmessig syklus, med en lutealfase som stort sett alltid er på 17 dager, så kan faktisk godt hende at jeg ikke får mensen innen blodprøven, selv om den skal komme :/ Vi får se. 

Ikke lenge igjen nå til du skal sitte i to uker og bli like tullete som jeg er akkurat nå, ilu :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjenner også nå at det skal godt gjøres :P Men er jo bare ti dager siden eggløsningssprøyta i dag, så skal i alle fall forsøke å vente litt til. Kanskje til lørdag :P

Som sagt skal jeg egentlig da blodprøven på 16 dagen etter eggløsning/inseminasjon. Jeg har rimelig regelmessig syklus, med en lutealfase som stort sett alltid er på 17 dager, så kan faktisk godt hende at jeg ikke får mensen innen blodprøven, selv om den skal komme :/ Vi får se.

Ikke lenge igjen nå til du skal sitte i to uker og bli like tullete som jeg er akkurat nå, ilu :P

Ja er greit å vente noen dager til da :)! Skjønner, blir veldig spennende å se altså! Håper det har klaffet for dere nå :)!

 

Nei det er faktisk bare ca to uker igjen til uttak nå! Skal inn i morgen å skjedde tilstanden, så håper nedreguleringen har gått som planlagt så jeg kan begynne på sprøyter :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så holder jeg faktisk på med å begynne å bli litt tullete. Ventetiden har gått greit til nå, men nå begynner jeg enten å kjenne noen symptomer, eller så begynner jeg i alle fall å forestille meg at jeg har noen. Er 9dpo, så sannsynligvis det siste. Ei hel uke igjen til blodprøve. Kommer jo til å ha mistet forstanden innen da :P hahaha

Så spennende Bebisyk :) vanskelig å ikke skulle analysere alt en kjenner i kroppen, ja. Ihvertfall når du er kommet til dag 9 :) jeg krysser fingrene for at dette var full klaff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Leika16! ❤️ Her overanalyseres hver minste detalj. Og selvfølgelig kan alt bety enten baby eller pms. Så nå er det bare å håpe at det er det ene framfor det andre!

 

Lykke til på timen din i morgen, ilu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Leika16! ❤️ Her overanalyseres hver minste detalj. Og selvfølgelig kan alt bety enten baby eller pms. Så nå er det bare å håpe at det er det ene framfor det andre!

 

Lykke til på timen din i morgen, ilu!

Takk!

Spotter faktisk fortsatt litt så er spent på hva de sier om det, håper det er helt normalt på synarela og at det ikke har noe å si for forsøket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper jeg også. Vi satser på at det blir sprøytestikking framfor nesespraying på deg nå😊

Det gikk kjempefint! Alt så bra ut og starter på sprøyter i morgen :)! Ny sjekk på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg 12 dpo, og har fortsatt klart å la være å teste, noe som egentlig er helt utrolig! Jeg jobber nesten vegg i vegg med et apotek, så dere kan jo tenke dere hvilken stor del av arbeidsdagen som går bort til å overbevise meg selv om at det er en dårlig idé å løpe bort dit for å kjøpe en test! Dagene går supersakte! Men jeg kommer nok til å ta en test på lørdag, før blodprøven på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg 12 dpo, og har fortsatt klart å la være å teste, noe som egentlig er helt utrolig! Jeg jobber nesten vegg i vegg med et apotek, så dere kan jo tenke dere hvilken stor del av arbeidsdagen som går bort til å overbevise meg selv om at det er en dårlig idé å løpe bort dit for å kjøpe en test! Dagene går supersakte! Men jeg kommer nok til å ta en test på lørdag, før blodprøven på mandag.

 

Så flink du er! Er nok smart å ikke ha tester liggende hjemme ;) Jeg har vel 6 stk som ligger å venter. Men alle er clearblue digital, så vet ikke om jeg tør å bruke de. De er så fryktelig ærlige når det ikke klaffer :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...