Gå til innhold

Lesbiske prøvere?


BareC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for gode tanker, alle sammen! 😊 Veldig godt å faktisk prøve på ordentlig. Nå blir det to laaaange uker med overanalysering av min egen kropp. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én uke endelig overstått, men jeg mistenker at den neste blir brutalt mye lenger. Jeg var så sikker på at jeg skulle være tålmodigheten selv, men jeg er selvfølgelig helt besatt. 😣 Jeg har funnet ut at hvert eneste lille stikk og knepp i kroppen kan tolkes ihjel hvis man virkelig går inn for det. 😛 Apropos knepp; det er det jeg er i hodet nå. Logisk sett vet jeg at sjansen er minimal, men av og til slår det meg at det KAN jo hende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så veldig igjen fra de siste rundene mine, LoveDove. Nå blir det nok inseminasjon her i løpet av helga/starten på neste uke. Er på dag 4 med menopur i dag, så når du er ferdig med å spekulere over dine stikk og knepp, så tar jeg over :)
Krysser fingrene for at den neste uka går fort for oss begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, LoveDove og Bebisyk. Skjønner godt dere er spente og vil tiden skal gå fort nå :)

 

Får man komme inn til inseminasjon på Riksen i helger? Hvordan synes du det er å gå på menopur, Bebisyk? Er det jeg skal begynne på og er spent mtp jobb og bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du kom så raskt igang, bebisyk! Jeg fikk ringebrev rett før juleferien, og deretter var det fullt på første syklus og avbrudd på andre, så vi har hatt en innmari treg start. 😛 Ja, her inne er det alltid noen som kjenner veldig etter. Jeg hadde vel vakt rett etter Jubel&Baluba, og om en uke er det vaktskifte igjen. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Riksen inseminerer i hvert fall på lørdager, vet jeg. :) Usikker på søndager...

 

Jeg hadde også Menopur forrige syklus, og kjente veldig lite. Litt tørrere i øynene enn vanlig, men det kan like godt ha vært tilfeldig. Det er jo ikke en kjent bivirkning akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du kom så raskt igang, bebisyk! Jeg fikk ringebrev rett før juleferien, og deretter var det fullt på første syklus og avbrudd på andre, så vi har hatt en innmari treg start. Ja, her inne er det alltid noen som kjenner veldig etter. Jeg hadde vel vakt rett etter Jubel&Baluba, og om en uke er det vaktskifte igjen.

 

Jeg går og er litt nervøs for avbrutt forsøk selv. Hadde follikler på 11 mm i begge eggstokker i går. Så vil de ha meg på menopur til ny måling på fredag. Så tipper jeg at det ikke blir inseminasjon før mandag eller tirsdag. Tirsdag er det meningen jeg skal ha eggløsning av meg selv. 

Hvor nært om til egen naturlig eggløsning er det vanlig å ta otrivelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke sitere på telefonen, beklager det.

 

For min del ble det nytteløst å vurdere egen naturlig eggløsning da jeg gikk på Menopur, fordi to små sprøyter forkortet min syklus med to uker, til 28 dager. :o Dermed hadde jeg jo eggløsning mye tidligere med Menopur enn uten. Denne syklusen brukte jeg bare Pergotime, og da ble jeg inseminert på syklusdag 31. :P

 

Jeg fikk eggløsningssprøyte da jeg hadde follikkel på 19 mm, men det kan vel være litt individuelt hvor store de er når de slippes naturlig. De måler jo også tykkelsen på slimhinnen.

 

Legene fortalte meg at en vanlig follikkel vokser 1-2 mm i døgnet, mine vokser åpenbart mellom 0,5 og 1. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, LoveDove 😊 Jeg har også en lengere syklus enn 28 dager, men den pleier likevel ikke å overstige 32 dager. Er veldig spent på den neste målingen på fredag. Om de ikke inseminerer på søndager, så antar jeg (og håper) på inseminering på mandag 😊

Hva med muligheten for å bytte over til et ivf-forsøk om det er for mange follikler som har vokst seg store og fine? Ble det vurdert hos deg?

Håper det viser seg at alt du kjenner nå i venteperioden viser seg å være symptomer. Krysser fingre og tær 😊

 

Leika, menopur har gått helt fint for min del. Kona stikker meg som om hun aldri har gjort noe annet. Jeg har nå tatt fire sprøyter, og ikke kjent noen symptomer før i dag. Har akkurat som heeelt svake mensmurringer nå i kveld. Men det tåler vi :) går bare på laveste dose da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest om det der med å konvertere til IVF, men jeg har aldri hørt om noen som har opplevd det. ilu hadde vel 20 follikler på et forsøk, og hun fikk ikke egguthenting da, så jeg tror ikke det er så vanlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest om det der med å konvertere til IVF, men jeg har aldri hørt om noen som har opplevd det. ilu hadde vel 20 follikler på et forsøk, og hun fikk ikke egguthenting da, så jeg tror ikke det er så vanlig...

Det stemmer, de tok det opp til vurdering men gjorde det ikke. Og er veldig rart om de hadde kunnet gjort ivf i desember når jeg i januar gav beskjed om at jeg ville gå over på ivf, og da måtte vente til mai! Da kunne jeg jo bare bedt om ett forsøk til med samme medisiner i januar og fått fremskyndt ivf med 4 mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ul i dag gikk superbra!! Største follikkel var 19 mm. Eggløsningssprøyta er satt og det blir inseminering i morgen! Hurra!!!! 😄😄😄 jeg som gikk å venta på at det skulle bli avbrutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ul i dag gikk superbra!! Største follikkel var 19 mm. Eggløsningssprøyta er satt og det blir inseminering i morgen! Hurra!!!! 😄😄😄 jeg som gikk å venta på at det skulle bli avbrutt.

Så bra, det er jo kjempegode nyheter :) :) lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi hjemme og har en avslappende søndag etter en dag med mye reising og inseminering i går. Nå er det bare å vente i spenning her! Var en veldig annerledes opplevelse å være på riksen enn på stork, men jeg kjenner at etter fire forsøk spiller det ikke en veldig stor rolle lenger. Jeg er bare glad for å få det gjort :) Ha en fin søndag, fine folk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi hjemme og har en avslappende søndag etter en dag med mye reising og inseminering i går. Nå er det bare å vente i spenning her! Var en veldig annerledes opplevelse å være på riksen enn på stork, men jeg kjenner at etter fire forsøk spiller det ikke en veldig stor rolle lenger. Jeg er bare glad for å få det gjort :) Ha en fin søndag, fine folk ❤️

Krysser fingrene for positiv test om to ukers tid ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper symptomene strømmer på, og at det blir positiv test etterhvert 😊 Her gjelder det å prøve å få tida til å gå, uten å tenke for mye på hva som foregår... Men det er jo helt umulig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ blodprøve i dag. Den gode nyheten er at jeg tar det hele med overraskende stor ro. Neste forsøk blir i juni, så da blir det ventepause her også. Krysser fingrene for alle dere andre. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd den var negativ, men godt at du tar det så greit. Lykke til med forsøket i juni ❤️ Håper ventetida fram mot suser avsted. Her er jeg 4 dpo nå. Alt føles naturlig nok helt som vanlig så langt, og trua lever fortsatt i beste velgående. Vi får se om jeg er like optimistisk om ti dagers tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg, bebisyk! 😊 vi har hatt to negative her på kort tid, så du ligger statistisk bra an.

 

Vel hjemme tror jeg kona er mer skuffa enn meg. Jeg har på en måte kjent det på kroppen de siste dagene... Jeg tror tiden kommer til å fly for oss, for vi er fullbooka alle helgene i mai, og dessuten er våren i anmarsj. Inntil videre koser jeg meg med et solid glass vin i sofaen. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...