Gå til innhold

Hvilke symptomer har du?


Somle

Anbefalte innlegg

Åhh.. herlighet.. nÅ er det tØying, bØying og strekking av livmoren pÅ hØyt plan ikveld her!! :D

GjØr skikkelig vondt faktisk, men ok.. skjØnner det mÅ til;)

Jeg har jo kjent slik strekking /ligamentsmerter tidligere, mest rundt uke 4/5, men dette.. dette er skikkelig STREKKING altsÅ!

Har vondt helt bak i venstre side nederst i ryggen jo! ;)

 

Hmm... lurer pÅ om magen kommer til Å synes mere nÅ jeg;)

 

Ja, det kjenner jeg her Å, mest igÅr faktisk :) MÅtte reise meg opp nÅr vi satt Å spiste middag, fordi det gjorde sÅ vondt :P Livmoren er jo faktisk pÅ stØrrelse med en appelsin nÅ stÅr det! Begynner Å bli ganske stor da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow, ja, tenk det. En appelsin er ganske stort det.. når magen ikke er vant til det:)

 

Jeg har sååå vondt i korsryggen ikveld også. Godt det er min tur til å legge vesla så kan jeg strekke meg ut litt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på å spy rett og slett:/ heilt grusomt. Sjefen vett eg e gravid å eg får spise når eg må så det gleder meg mye:) men har vert hjemme i dag å har ikke motivasjon til å lage mat til meg sjøl:/ mannen lager nok middag om ikke så lenge håper eg:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker3gull husker du når du fikk mage med nr 2? :) FØler meg oppblåst jeg også, men ikke så mye enda, spent på om vi kan holde det hemmelig helt til jul som vi tenker, men det spØrs vel om ikke magen kommer tidligere nå med nr to!

 

I dag har jeg hatt en ganske bra dag symptommessig..men drØmte i natt at jeg mistet og har tenkt på det hele dagen! For jeg drØmte nemlig også når jeg ble gravid og det stemte jo! Uff..skremmer meg selv med disse tankene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Zassy.. skjønner du ikke liker å drømme slikt sår det gikk som det gikk sist:( Men tenk at dette er et helt nytt svangerskap. Det kommer til å gå kjempebra!:)

Hmm.. la meg tenke.. du spurte når magen min kom med nr. 2 ? Vel.. jeg tenkte ikke så mye over det fordi jeg lå fra uke 6 til 15 stort sett konstant og spydde. Men da jeg var i uke 14 feiret vi 17.mai( den dagen var jeg heldigvis i fin form.. kjekt når man har et skolebarn fra før av! ) og da hadde jeg mage så man kunne se den. Så mulig den kom i uke12 kanskje?! Litt vanskelig å svare på som du sikkert skjønner, men med nr. 2 så hadde jeg ikke helt paddeflat mage som med nr. 1, og da tar det jo litt lenger tid. Nå, for eksempel, har jeg mye mer mage og tenker jeg sikkert ikke ser den før jeg er fire mnd på vei.. i desember eller noe.

Vet ikke om det hjalp noe særlig Zassy... men har ikke noe bedre svar altså;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

Jeg er gravid for 3 gang og er til tider ganske uvel, må passe på å spise jevnlig, da går det som regel bedre.

1 gang jeg var gravid var jeg ekstremt kvalm i 2,5 døgn hvor jeg ikke fikk i meg så mye som en dråpe vann, engang.. 2 gangen er veldig lik denne gangen foreløpig :) Og det å være uvel er helt greit, mye hormoner som er i sving nå, og bra at kroppen sier ifra at den noen ganger trenger litt ro. Er glad for å slippe kvalmen.. All sympati til dere som sliter med det! Flott at det sannsynligvis snart går over og vi blir noen vakre, sprudlende gravide kvinner :)

Har endel stikkninger i magen, når jeg nyser eller reiser meg opp. Såre brystvorter også..

Faktisk så har jeg såvidt begynt å få litt mage allerede! En bitteliten søt kul helt nederst :) Er i uke 8, termin 3 juni. Jeg fikk heller ikke mage så tidlig første gangen, da fikk jeg ikke før i uke 14.

Da uvel-perioden var over de 2 første gangene, så ble jeg så frisk som jeg aldri har vært før, det var liksom en fryd å gå gravid :)

 

Artig å lese om dere, jenter :) Morro å følge hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, denne kvalmen altså... Jeg vil jo helst ikke klage, men når jeg trodde det ikke kunne bli verre, så blir det jammen det.

Jeg har vært kvalm døgnet rundt i tre uker nå, men de siste dagene har det blitt mer intenst.

Jeg er 8 uker på vei i dag, og må si jeg synes tia går tregt.

 

I morgen skulle jeg egentlig reist på jentetur, men må nok bare ta en ringerunde til de andre jentene i kveld, og si at jeg ikke kan bli med.

Jeg får skylde på omgangssjuka, den går heldigvis her.

Så kjedelig! Jeg gledet meg så til å reise...

Det er vel en trøst at det kommer noe godt ut av dette (bank i bordet),

det er bare så lenge til!

 

Og så skal jeg slutte å klage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker3gull skjØnner :) uff var du så dårlig du også ja.. bare med den ene eller begge to?? Er så nervØs for om jeg blir like dårlig som sist.. da slo det akutt til på 6 uker og i dag er jeg 5+5....jaja den som venter får se! ;) Må da være enda verre å være så dårlig når man har en liten fra fØr, kan ikke skjØnne hvordan det skal gå!

 

Leb76 fullt lov å klage her inne og særlig over kvalme, alle som sliter med det har min dyyyypeste medfØlelse!! God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Zassy.. Leb76: i dette forumet kan du klage så mye du vil.. vi er her! :)

Masse god bedring ja, håper kvalmen din avtar snart!

 

.. og zassy; jeg var ikke kvalm med første jenta. Da var jeg kjempesprek.. men da var jeg også 25 år. Sist var jeg 34år og kvalm fra uke 6, som deg. Så jeg var veldig nervøs da uke 6 kom denne gangen også, men nå er jeg 7+3 og det har omtrent vært likedan hele veien denne gangen egentlig;)Idag føltes kvalmen verre ut da jeg våknet, men så hjalp det igjen da jeg fikk i meg litt drikke og et knekkebrød heldigvis.

Nå skal vi på UL på onsdag, da er jeg i uke8+1, og det kan jo hende jeg blir satt tilbake i termin.. og at kvalmen blir verre. Men hvis den blir som dette, så er det i grunn greit:) Jeg slipper å ligge rett ut og spy hele dagen i flere uker da ivertfall!

 

Jeg er fortsatt usigelig trøtt på ettermiddagen da. Legger meg mer enn gjerne ved åtte-tiden;) Får liksom ikke så mye ut av dagene da, ei heller får jeg vasket og ryddet så mye hjemme.. men ok, jeg vet jo det går over. Idag har jeg fri uansett, så da blir det vasking av hus ivertfall:)

 

Ha en fin gravid-dag da dere alle sammen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått så stor mage! Det er vanskelig å skjule det allerede og jeg er bare 8+5 i dag. Men det er jo med nr 2 så da vises vel magen fortere.. Kvalm og uvel hele dagen, men har kryss i taket ikke kastet opp enda. Wow, det gjorde jeg mye med nr. 1. Jeg kjenner meg veldig trøtt og sliten omtrent hele dagen og har mest lyst til å legge meg kl. 19 når lillegutt legger seg. Flere som har det sånn enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat på samme måte Okt.Barn og junispire.

Trøtt som ei strømpe og uggen og kvalm, men kaster ikke opp. Går derimot hele tiden og venter på å kaste opp da;) ikke moro!

Men.. dette går jo over om noen uker heldigvis:) Jeg var og så kvalm som deg i mitt forrige svangerskap.

Jeg er 7+3 idag:)

 

Men jeg har litt slik krampelignende ubehag øverst i magen jeg. Akkurat som en muskel har strukket seg liksom. Det har vart siden igår;) hmm.. liker ikke, og er ikke godt:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker3gull: Det krampegreine hØrtes ikke godt ut :( Får håpe det går raskt over!!

 

Her har jeg en relativt grei gravid-symptomdag, bare litt kvalm og uggen. Men, har fått den berØmte hØstforkjØlelsen da. Så er pottetett, vondt i hodet og ellers alt som hØrer med. Da fØler man seg så herlig! :P Greit å ta alt på engang da, så kanskje jeg blir i kjempeform om noen uker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makuahines.. jeg har også fått høstforskjølelsen. Mandag!! Og ENDA har den ikke gått over! Så leste jeg på nettet et sted at når man er gravid, så varer slikt lenger enn normalt. O.. glede.. liksom;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Makuahines.. jeg har også fått hØstforskjØlelsen. Mandag!! Og ENDA har den ikke gått over! Så leste jeg på nettet et sted at når man er gravid, så varer slikt lenger enn normalt. O.. glede.. liksom;)

 

Dette lover godt.. ;) hehe. Får holde meg under dyna og be samboer varte meg opp i helgen, så får vi håpe at det går raskt over. Om litt over 4 uker nå, så blir vi i knallform vettu, da er kvalme og alt annet over! Lov å håpe ihvertfall! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 5,3 i dag...Har hatt ømme bryster siden noen dager før testdag. men i dag våknet jeg opp og følte puppa var ganske så normale. har knadd og tatt på de i hele dag så nå er de nå litt ømme men vet ikke om det skyldes min undersøkelse eller hva.. noen andre som opplever at det kan forsvinne? blir jo litt stressa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 5,3 i dag...Har hatt ømme bryster siden noen dager før testdag. men i dag våknet jeg opp og følte puppa var ganske så normale. har knadd og tatt på de i hele dag så nå er de nå litt ømme men vet ikke om det skyldes min undersøkelse eller hva.. noen andre som opplever at det kan forsvinne? blir jo litt stressa...

Hahaha..må jo le da:D undersøke dem så voldsomt at de tilslutt blir ømme faktisk:D

Joooda... been there;) jeg våknet opp forrige søndag (tror jeg det var)6+5 var jeg vel da, og kjente overhodet ingen symptomer. De ømme puppene var borte.. hehe.. altså puppene var jo der, men:D

Men det kom tilbake igjen dagen etter. Jeg fikk masse betryggende svar her inne da ivertfall om at det er heelt normalt at symptomer svinger ganske mye:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, man blir jo helt gal.. så har jo gått rundt i dag å kjent på de: er de ikke LITT ømme.blir jo små gal. har lest tidligere innlegg om at andre har opplevd det samme men de har vært litt lenger på vei enn meg.. men da skal jeg roe meg ned litt å håpe det er normalt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okt. barn og junispire! Jeg har det også som deg! Jeg er trøtt dagen lang på jobb.. og spiser mariekjeks og eplebiter for å holde kvalmen unna! Enda ikke spydd! Krysser fingrene for at jeg unngår den! Nå har jeg nettopp kommet meg hjem fra jobb. Først mat i magen så er det rett på sofaen eller i senga noen timer! Jeg er et SKIKKELIG godt selskap om dagen gitt ;)!! Godt vi har en klagevegg inne her.. og at vi er sammen om d <3 godt å vite at en ikke er den eneste.. selv om jeg ikke ønsker noen dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ein pakke Marie kjeks på jobben å 4 stk hjemme:/ men det holder snart ikke:/ ryggen klage å eg sover kver dag ette jobb sjøl om eg e blitt satt til 50% sykemeldt 6+3.. Kos skal dette ende:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt ømme pupper i det HELE tatt denne gangen :S Det hadde jeg sist..men har ammet nå da, holder på å slutte i disse dager..kanskje jeg merker noe da?

 

ønsker3gull tror du kvalmen hadde noe med alderen din å gjøre?? Jeg var 28 sist jeg var gravid og veldig dårlig..er 30 nå..

 

I dag har jeg vært ganske uggen..ikke direkte kvalm men kjenner jeg blir litt uvel av lukter og lignende..på toppen av det hele så bæsjet lillemor i badevannet i kveld! hoho, måtte rope på samboeren så han måtte ta noe av bæsjen opp med en plastpose og ellers vaske hele stampen :P Jeg greide ikke se på det.

 

Trøtthet ja, jeg er syyykt trøtt hele tiden..Legger meg aldri senere enn 22 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zassy; nei, jeg tror ikke kvalmen har med alderen min å gjøre. Jeg vet om flere gravide på min alder som ikke har vært kvalme.

 

Nei.. jammen ikke godt å vite gitt;) Men foreløpig er jeg ikke Så kvalm som sist gang heldigvis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klør meg i hel i kveld:/ kan det ha noe med graviditeten å gjør? Har hatt kløe i armhulen i ei uke ca men nå har eg kløe på lår å rompeballene:/ blir gal:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har eg nærmest vert mer på do å tisse en å sove:/ trøtt ja:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...