Gå til innhold

Hvilke symptomer har du?


Somle

Anbefalte innlegg

Har fått noen veldig sjarmerende kviser :P Så det er vel kanskje noe folk kommer til å stusse på, pleier ikke akkurat å ha det :P 5+6 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5+6 idag:)

Jeg er fortsatt oppblåst i magen på ettermiddag/kveld, fjerter mye jeg også Cream.. hihi:D

Men igår fikk jeg et nytt symptom: tunge og ømme bryster og ømme brystvorter. Brystene har vokst litt også kjenner jeg. BH´n er litt mer "full" enn vanlig;)

Varm og kald om hverandre

Trøtt

... ordentlig kvalm i ettermiddag.. men det gikk over etter en halvtimes tid, så er ikke sikker på om det er graviditetsrelatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+0 idag, våknet kl. 6, i fin form, var oppe litt, men ble såååå trøtt at jeg måtte sove litt igjen, og når jeg våknet da var jeg KVALM.. Æsj... :P Blir spennende å se om det blir sånn hver morgen fremover.. hvis jeg skal føle meg Så kvalm som jeg gjør nå, så kommer jeg ikke til å klare å oppføre meg vanlig blandt folk ihvertfalll.. føler meg grønn i ansiktet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makuahines husker sist jeg var gravid ble jeg akutt KVALM akkurat på 6 uker ;) USj håper det bare er forbigående til deg!

 

Jeg er bare 4+3 i dag og føler meg i grei form, men føler meg "ruskete" i halsen, trodde også som hun over at jeg brygget på noe, men kanskje er det halsbrann? Ellers kjenner jeg at kroppen ikke er helt som før, altså ikke kvalm, men litt sliten/uggen form. Og er TRøøøøøøøTT, herlighet så trøtt jeg er, sånn at jeg gleder meg skikkelig til å legge meg om kveldene og planlegger å legge meg tidligere og tidligere hver dag, hehe. Kviser har jeg fått da..og har sånn ekkel smak i munnen. Men alt i alt ingenting å klage på enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til meg og deg med å bikke til vår 6.svangerskapsuke idag Makuahines!:)

.. men usj.. KVALME er no dritt du:( jeg håper kvalmen går over raskt for deg, og at jeg ikke kommer til å få det i så store mengder eller den lengden som jeg hadde sist ;)

Du gjør forresten lurt i å bare ha et knekkebrød eller lignende ved siden av senga di slik at du får i deg det før du står opp.(kjeks er jo like fint.. men det er jo igjen søtt og kanskje ikke så greit i store mengder.. men mot kvalme tror jeg det hjelper like mye som knekkebrød)

Jeg skal nok søke etter flere råd her inne dersom jeg blir like dårlig som sist. Da hjalp ikke knekkebrød eller kjeks etterhvert.. for da spydde jeg konstant i 9 uker!

God bedring ivertfall !! Håper du kommer deg gjennom dagen uten mer ubehag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer tilbake! :) 6 uker høres bra ut, halveis til de "magiske" 12 ukene ;) Håper det går greit fremover også.

 

Var bare KVALM i litt over en halvtime, så gav det seg heldigvis.. men, jammen ubehagelig nok :( Blir spennende å se hvordan det blir fremover. Tror jeg kommer til å ha ett knekkebrød eller kjeks ved sengen ja, takk for tips! Hjelper jo faktisk når man får noe i magen.

 

Lur tid å være gravid på da, HVIS det er sånn at kvalmen gir seg rundt uke 12-13.. fordi da er man jo i god form til jul ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 7+2 idag. I dag har jeg hatt småkramper og skikkelige "tak" i magen på venstre side, rett under ribbeina. Noen som har opplevd noe lignende? Skal på ul i morgen og merker jeg gruer meg :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mavat ja har trodd at jeg har brygget på noe en stund, men tror egentlig jeg ikke gjør det, eller brygger på et barn da :P

 

Frk. Babyklar, håper det går fint i morgen, godt du skal på ul så du får sett og spurt dem der! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+6 i dag:)

Så morro å se att det er såå mange som skal ha bebi på samme tid som oss(om alt går bra):)

Jeg er litt uggen og hender jeg har merter lignende mensensmerter iblant. Ikke kvalm eller uvel ennå. Og håper virkelig jeg slipper det:)

Jeg har vært veldig veeeeldig trøtt og har manglet "humøret" mitt i de aller første ukene. Det var slik jeg skjønte att det var noe som var annerledes:)

Føler meg litt oppblåst, og store og ømme pupper:) Kan iblant "føle" att det er noe der. Sikkert bare innbilning:S

 

Mavat: Da tror jeg jaggu du og jeg er på akkurat samme dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder til i Østfold:)

Det er jo litt stas!! :)

 

Jeg holder også til i Østfold :) Så du hadde lagt deg inn under 13 juni i terminlisten, det er samme termin som meg, men jeg er 6+1 idag.. Men det har kanskje noe med sykluslengde å gjØre osv eller, at du er 5+6 idag? :)

Endret av Makuahines
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag våknet jeg opp og hadde overhodet ingen symptomer.

De ømme og tunge puppene var ikke ømme og tune lenger, ikke opplåst, ikke "tung" i magen, kjennes ikke ut som det er noe der. De to siste nettene har jeg heller ikke måttet tisse på natta.

Jeg er sååå redd for at dette er en MA :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag våknet jeg opp og hadde overhodet ingen symptomer.

De Ømme og tunge puppene var ikke Ømme og tune lenger, ikke opplåst, ikke "tung" i magen, kjennes ikke ut som det er noe der. De to siste nettene har jeg heller ikke måttet tisse på natta.

Jeg er sååå redd for at dette er en MA :(

 

Slapp av =) Vær glad for å slippe symtomer :) Hadde du hatt en SA eller MA så hadde du begynt og blØ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blør vel ikke alltid ved en MA.. eller?!?

Håper det bare er en symptomfri dag. Ikke at jeg vil ha ekstrem svangerskapskvalme altså.. :D men skulle gjerne hatt NOEN symptomer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blØr vel ikke alltid ved en MA.. eller?!?

Håper det bare er en symptomfri dag. Ikke at jeg vil ha ekstrem svangerskapskvalme altså.. :D men skulle gjerne hatt NOEN symptomer!

 

 

Jeg fant et svar fra en jordmor: "Ved sa=spontan abort kommer det en blØdning og alt kommer ut.

En ma=missed abortion da dØr fosteret, men det kommer ikke ut av seg selv, eller det har vært dØdt en stund fØr det kommer ut. Ma er mye mer sjeldent enn sa".

 

Du var vel ikke så langt på vei? Man bærer ikke på et foster fØr man er i uke 10. Og alt annet fØr uke 10 er et embryo, og da hadde du hatt en SA med blod.

Er du over uke 10 derimot bærer du et foster og måtte hatt en utskrapning, fo kroppen hadde ikke alltid klart å kvitte det ut av seg selv.

 

Tror det går kjempe fint! :) Kjenner ikke alltid noe jeg heller, noe jeg er velig glad for! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blØr vel ikke alltid ved en MA.. eller?!?

Håper det bare er en symptomfri dag. Ikke at jeg vil ha ekstrem svangerskapskvalme altså.. :D men skulle gjerne hatt NOEN symptomer!

 

 

Jeg fant et svar fra en jordmor: "Ved sa=spontan abort kommer det en blØdning og alt kommer ut.

En ma=missed abortion da dØr fosteret, men det kommer ikke ut av seg selv, eller det har vært dØdt en stund fØr det kommer ut. Ma er mye mer sjeldent enn sa".

 

Du var vel ikke så langt på vei? Man bærer ikke på et foster fØr man er i uke 10. Og alt annet fØr uke 10 er et embryo, og da hadde du hatt en SA med blod.

Er du over uke 10 derimot bærer du et foster og måtte hatt en utskrapning, fo kroppen hadde ikke alltid klart å kvitte det ut av seg selv.

 

Tror det går kjempe fint! :) Kjenner ikke alltid noe jeg heller, noe jeg er velig glad for! =)

Da satser jeg på at det går kjempefint med spiren:) Er 6+5 idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blØr vel ikke alltid ved en MA.. eller?!?

Håper det bare er en symptomfri dag. Ikke at jeg vil ha ekstrem svangerskapskvalme altså.. :D men skulle gjerne hatt NOEN symptomer!

 

 

Jeg fant et svar fra en jordmor: "Ved sa=spontan abort kommer det en blØdning og alt kommer ut.

En ma=missed abortion da dØr fosteret, men det kommer ikke ut av seg selv, eller det har vært dØdt en stund fØr det kommer ut. Ma er mye mer sjeldent enn sa".

 

Du var vel ikke så langt på vei? Man bærer ikke på et foster fØr man er i uke 10. Og alt annet fØr uke 10 er et embryo, og da hadde du hatt en SA med blod.

Er du over uke 10 derimot bærer du et foster og måtte hatt en utskrapning, fo kroppen hadde ikke alltid klart å kvitte det ut av seg selv.

 

Tror det går kjempe fint! :) Kjenner ikke alltid noe jeg heller, noe jeg er velig glad for! =)

Da satser jeg på at det går kjempefint med spiren:) Er 6+5 idag

 

Det vil jeg tro! :) Tror vi bekymrer oss alt for mye! :D Jeg er 5+6 i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg kort sagt svingende symptomer nå :P Våknet idag og igår helt symptomfri, men utover dagen kommer de som regel. På fredag var jeg i helt elendig form, kvalm/uggen, trøtt osv. Så det er vel kanskje vanlig at de kommer og går på dette stadiet her? :) Jeg er også 6+5 idag. Nå skal jeg nyte noen symptomfrie timer, før sikkert kvalmen kommer utover dagen som den pleier :P

 

Jeg synes forresten det er sjeldnere stikninger i livmoren nå enn det var i begynnelsen, men når det først er nå, så er det kraftigere. Noen andre som har opplevd det?

 

Krysser fingrene for at alt går bra med meg og alle andre her inne, og gleder meg til å kunne slappe litt mer av i uke 12 ;)

Endret av Makuahines
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i min 8. svangerskapsuke nå, og har veldig få symptomer. Hadde ikke mange symptomer sist jeg gikk gravid heller, bortsett fra en MEGET slitsom ting, som jeg tydligvis kommer til å slite med denne graviditeten også..

 

Tett nese, 24 timer i døgnet! Blir gal..

Gjorde ingenting med dette forrige gang, men tenkte å ta det opp med legen min på tirsdag (når jeg skal på 1. legetime) Man skal jo være forsiktig med nesespray, så får høre om det finnes alternativer (nei, saltvann fungerer ikke)

 

Ellers mener pappa'n at jeg er mer hårsår når jeg er gravid - å det kan nok stemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener Nosferia. Mannen min ble helt kald sa han da jeg sa at jeg ikke kunne kjenne meg gravid imorges. Så gikk vi skogstur med ungene og hunden, og jammen ble jeg ikke kvalm på veien ja! :) Kunne noen blitt gladere for å bli kvalm enn meg.. ja, så må det være mannen min. Han smilte hele resten av veien og bestemte også plutselig at vi skulle ta en ekstra løype;)

 

Men jammen godt å høre at det er flere som opplever litt av og på -symptomer! Det må jo bety at det er ganske normalt?!:)

Jeg var også skikkelig kvalm lørdag morgen Makuahines.. og så ingenting idag.. før jeg plutselig ble litt kvalm på tur.

 

Kommer nok til å bekymre meg over både disse tingene og andre ting hele veien. Prøver å berolige meg selv, og tiden går jo uansett.. har jo ikke akkurat bare svangerskapet å tenke på.. med flere barn i hus og alt som skjer rundt det. Men likevel.. det ligger liksom i bakhodet;)

Nå kunne jeg ønske tiden kunne gå litt raskere.. mot 12. uke.. så vi kan si det til familie og venner og ikke minst.. da er vi over den verste perioden med tanke på spontanabort;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...