Gå til innhold

Hvilke symptomer har du?


Somle

Anbefalte innlegg

Det må jo være innmari deilig å slippe kvalmen og føle seg bedre Ønsker3gull, men skjønner at du da engster deg enda mer! Håper det ikke er noen grunn til bekymring! når skal du til kontroll/UL neste gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mavat.. jeg skal på første svangerskapskontroll hos jordmor (hun har ikke ul) den 20.des egentlig. Men np vurderer jeg å få en tidligere time;)

Der blir det nok søkt om time til ordinær ultralyd vil jeg tro også.

 

Leb76.. ja, kanskje jeg skulle gått itl innkjøp av en slik angelssound. Hadde vært mer betryggende sikkert;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også skal til jordmor 20. des! Håper du får tidligere time og får høre at alt er bra :) Er det vanlig at magen vokser så mye enda da? jeg har jo litt fra før.. så vanskelig å se.. men jeg kjenner jo at det er noe der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... jeg er ganske sikker på at jeg er kvitt kvalmen. Den har ikke vært tilstede halve.. eller hele uka. Heldigvis. Jeg sover mye bedre. Sover hele natten nå, men når jeg våkner så er jeg ganske lys våken og jeg må tisse meg en gang.

Ellers ingen symptomer, synes magen er blitt mindre.. og selv om jeg har gått ned 2,5 kg så synes jeg nå at når jeg holder innmagen nå, så får jeg den flat igjen. DET liker jeg heller dårlig! Har begynt å engste meg for om det bor en levende spire der inne lenger. Irriterende at jeg ikke bare kan kose meg med dette siste svangerskapet og bare nyte. Men nå er jeg altså bare mest bekymret for om det er noe levende der inne siden jeg ikke har noen symptomer og magen ivertfall ikke ser ut til å vokse utover! :(

 

Ikke noe særlig å lese om MA og SA flere ganger her inne heller. Det er så fryktelig å lese om for de som opplever det og jeg blir lei meg på deres vegne, men jeg blir bare skikkelig bekymret selv og over min egen spire skal jeg innrømme:( spesielt når jeg leser om de som er over 12 uker som mister.. :(

 

Hei.

 

Jeg syntes også at magen var blitt mindre en stund. Men det var bare fordi livmora beveget seg oppover og forsvant litt innover. Ble litt småbekymret jeg og, men sjekket fosterlyd hos jordmor og alt var bra;) Det var visst bare å stikke innom helsestasjonen her å høre fosterlyd hvis jeg var bekymret. Kanskje du kan det og?

 

Jeg har lite kvalme og ingen andre plager heller, så nå bare nyter jeg dagene:) Kjenner svake bevelser fra barnet, men ikke så mye som forrige svangerskap. Men Jordmora sa det kom an på hvor morkaka ligger og hvor babyen sparker.

Du kan jo høre på helsestasjonen om de kan lytte etter fosterlyd da, så slapper du bedre av..? Du skal jo bare nyte at kvalmen er borte og at du sover bedre ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støttende ord doble! :) .. og kanskje du har rett, kanskje jeg rett og slett kan gå på helsestasjonen og høre fosterlyd dersom jeg er engstelig?!?:) DET hadde vært fint ja:)

Jeg ble plutselig kvalm her isted jeg da, og føler meg nesten litt dum som tok opp temaet her;) men man blir så utrolig bekymret altså, selv om jeg har gått gjennom dette tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser det ut til at kvalmen faktisk er paa retur. Hadde et par daarlige dager sist uke, men tror det delvis kunne väre for at jeg hadde sovet daarlig og lite.

 

Ellers blir jeg fremdeles litt kvalm paa ettermiddag og kveld noen dager. Men ikke mer enn at en pille fra legen hjelper den bort :)

 

Sover godt om natta naa, og slipper aa opp 4-5 ganger for aa paa do... En gang er maks naa ser det ut til.

 

Magen virker litt mindre her aa, men den har beveget seg litt oppover, og mye mindre luft enn för.

 

Er en del trött fremdeles.

 

Satser paa aa faa startet litt med juleforberedelser og baking i löpet av neste uke :)

 

Skal paa neste UL 4. januar :)

Endret av Zora-okt10+jun13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...